Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 
E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

Blog als favoriet !
Mijn radio zender
  • radio
  • autosport
    alles over autosport
    03-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Div: Definitief format Toerwagen Diesel Cup bekend
    480_startfoto_seat
    De SEAT Cupra's (foto uit 2007) gaan op in de nieuwe Toerwagen Diesel Cup.

    De deelnemers van de nieuw opgezette Dutch Power Pack-klasse, de Toerwagen Diesel Cup, hebben voor 2008 een goed gevuld schema voor de boeg.
    Zaterdags wordt gedurende een half uur gekwalificeerd, waarin de startopstelling voor de eerste wedstrijd wordt bepaald, die aan het eind van de dag van start zal gaan. Deze langeafstandsrace, inclusief een rijderswissel, wordt afgevlagd na 110 minuten. Dat is iets korter dan de deelnemers van de SEAT Cupra Cup vorig jaar gewend waren. Het eerder vallen van de vlag is echter noodzakelijk in verband met de beperkte capaciteit van de BMW 120d brandstoftank. Op de racedag wordt de tweede race verreden.

    Puntentelling
    Deze wedstrijd gaat over een tijd van 40 minuten. Voor beide wedstrijden, zowel endurance- als sprint, geldt dezelfde puntentelling, bekend van het Winter Endurance Kampioenschap. Indien er in een divisie van start wordt gegaan met meer dan zeven deelnemers, zal de winnaar beloond worden met 20 punten. De tweede plaats is dan goed voor 16 punten en de laatste plaats op het podium levert 12 punten op. De vierde en vijfde plaats brengen respectievelijk 10 en 8 punten in het laatje. De daaropvolgende plaatsen tot en met de twaalfde positie krijgen van hoog naar laag 7, 6, 5, 4, 3, 2 en 1 punten toegewezen. Zijn er minder dan acht deelnemers in een divisie, dan worden er ook minder punten toegekend.

    Toyo banden
    In tegenstelling tot eerdere berichtgeving zal het gehele startveld van de Toerwagen Diesel Cup op Toyo Intermediates rijden.

    Inschrijving
    Inschrijving voor het gehele kampioenschap van 7 evenementen (14 races) is mogelijk voor 4.500 euro. Inschrijving per evenement (2 races) bedraagt 800 euro.

    03-03-2008 om 17:35 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    albers_in_spykerf1
    Christijan Albers in 2007 in de Spyker F1-bolide. Foto: Frits van Eldik

    Het gaat financieel niet goed met Spyker. De sportwagenfabrikant uit Zeewolde heeft in de eerste negen maanden van vorig jaar een verlies van ruim 67 miljoen euro geleden. Spyker maakte deze voorlopige cijfers vandaag bekend.

    Spyker geeft aan dat op de verkoop van het Formule 1-team een boekverlies van 16,7 miljoen euro is geleden. Omdat de renstal al verlieslijdend was, heeft Spyker in totaal ruim 36 miljoen euro moeten toeleggen op het F1-avontuur, zo meldt het ANP. Victor Muller van Spyker gaf recentelijk aan dat de uitstap naar de Formule 1 bijna het einde van Spyker Cars had betekend. Omdat Spyker Cars ook op andere vlakken rode cijfers noteerde, zoals onder meer op de bedrijfsvoering (kleine 14 miljoen euro), werd er een totaaltekort van zo’n 67 miljoen genoteerd.

    Spyker verkocht het Formule 1-team afgelopen oktober voor 88 miljoen euro aan Vijay Mallya en Michiel Mol. Momenteel racet het team verder onder de naam Force India. Volgens ANP meldt Spyker dat er momenteel nog steeds geen volledige en definitieve overeenkomst is tussen Spyker en Mallya/Mol. Dat zou invloed kunnen hebben op de cijfers over het afgelopen vierde kwartaal.

    03-03-2008 om 17:34 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sportscars: Nieuwe foto's Van Merksteijn Porsche-test op Paul Ricard
    Gisteren meldden wij u reeds dat de Van Merksteijn Motorsport Porsche RS Spyder erg snel was tijdens de eerste Le Mans Series-testdag op Paul Ricard. Dankzij fotograaf Frits van Eldik, die op het Franse circuit aanwezig is, kunnen wij u nog extra beelden laten zien van de razendsnelle lila-wit gespoten LM P2-bolide.


    van_merksteijn_paulricard_1

    Nadat de Porsche was geprepareerd en naar buiten gerold ....

    van_merksteijn_paulricard_3

    .... was het tijd om te racen. Naast Jeroen Bleekemolen en Peter van Merksteijn is Jos Verstappen (foto) de derde rijder van het Nederlandse team.

    van_merksteijn_paulricard_2

    Na de middagsessie werd er gisteren ook later op de dag gereden. Nadat de schemering voor mooie plaatjes had gezorgd....

    van_merksteijn_paulricard_4

    ... waren Jos Verstappen en Jeroen Bleekemolen ook in het donker actief. Zo kon er vast gewend worden aan de nachtelijke omstandigheden tijdens de 24 uur van Le Mans. Vandaag kunnen de LMS-teams ook nog testen op Paul Ricard.

    03-03-2008 om 17:34 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    danny_v_dongen_dsc3

    De dealerbedrijven van Kroymans Retail mengen zich dit seizoen in de Dutch Supercar Challenge. Zo zet de Kroymansvestiging Breukelen met het rijdersteam Van Dongen/Kroymans jr. een dikke GT4 Corvette op de Europese circuits.

    Danny van Dongen heeft afgelopen week de eerste kilometers met ‘zijn’ nieuwe, door Callaway Competition ontwikkelde en gebouwde Corvette C6 GT4 afgelegd. “Verbazend hoe de auto op zijn limiet stuurt en alles heeft wat je normaliter bij een GT3 zou verwachten, maar voor de prijs van een GT4 krijgt”, aldus de coureur.

    Montpellier
    Danny reisde voor de test met engineer Martijn Heemstra van Gravity Racing af naar het Franse Montpellier. Gravity Racing draagt komend seizoen zorg voor de technische ondersteuning van Kroymans Racing. “De shakedown was prachtig gecombineerd met een dealermeeting op het circuit van Montpellier. Een subliem testcircuit met prachtig weer maakten dat een prima shakedown kon worden afgerond in samenwerking met Corvette Europe en hofleverancier Callaway.”


    danny_v_dongen_dsc2

    Erg snel
    Na ruim een uur stress-testen concludeerde Danny dat bij de bouw aan alles is gedacht en de nog maagdelijke witte auto in zijn basis prima GT4 materiaal is voor Gravity Racing en hem om op voort te borduren. De inschatting is dat de auto zeker hoge ogen gaat gooien binnen de Dutch Supercar Challenge en een aantal FIA GT-4 races. Danny: “Zelfs de Aston Martins binnen het Kroymans Race Team zullen nog meningmaal onze achterkant zien. De Corvette is snel, erg snel.”

    Spektakel
    Een en ander belooft dus spektakel binnen en buiten de gelederen van het team. Een mooi en hopelijk sportief seizoen staat voor de deur. Danny en Rogier komen dit seizoen uit in de klasse Supersport 1 van de Dutch Supercar Challenge én zullen enkele races rijden in de GT4 European Cup,

    Eindoplevering
    De Corvette gaat nu terug naar Callaway Competition, waar de auto voor de eindoplevering nog een keer helemaal nagelopen wordt. Vervolgens is het de beurt aan de tweede racegeneratie binnen de Kroymans familie. “Rogier zal de auto in diverse tests in Duitsland op scherp gaan zetten en de eigenaardigheden van deze ruwe Amerikaan leren waarderen”, aldus een woordvoerder van de firma.
     
    danny_v_dongen_dsc1

    Uithangbord
    Het doel spreekt voor zich; niet alleen de dealers van het Kroymans imperium voeren meerdere merken, ook de verschillende familieleden van senior tot junior staan met andere merken, uit eigen stal, aan de start. Frits is al jaar en dag het uithangbord voor de Ferrari’s en Maserati’s, Rogier daarentegen is, na jaren in de VS gewerkt en geracet te hebben, besmet met het Amerikaanse virus.

    Geruchten
    Gelukkig hebben ze alles in huis bij de firma Kroymans en zijn we benieuwd naar de volgende racestap in 2008/2009. Het gerucht gaat dat Kroymans als importeur van Alfa Romeo ook vergevorderde plannen heeft voor een spectaculaire Alfa toevoeging aan de Kroymans/Gravity racestal. Geruchten gaan dat dit de nieuwe legendarische Alfa Junior, die dit najaar geïntroduceerd wordt, in racetrim gaat worden. We zijn benieuwd welke Kroymans-telg deze auto gaat rijden. Noblesse oblige, zeg maar.

    Enthousiast
    In de komende weken zal het team ook niet stil zitten; Binnenkort is, in bijzijn van een select persgezelschap en de ambassadeur voor Aston Martin de heer B. Moskovitch, de shakedown van de drie Aston Martin Vantages op de Nürburgring. Deze testsessie zal wederom door de bouwer en engineer van het team worden begeleid. Martijn Heemstra van Gravity Racing voelt zich hier nog meer op zijn plek, na jarenlang in WRC verband met de bouwer samen te hebben gewerkt. Pro Drive UK is niet de eerste de beste en Heemstra verheugt zich op een hernieuwde samenwerking. Heemstra: “Deze Corvette test was al supergeslaagd en hopelijk verloopt de test van onze drie Engelse bolides minstens zo goed. Ik ben nog enthousiaster dan deze winter.”

    03-03-2008 om 17:32 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    CURITIBA – Wat voor het Chevrolet WTCC-team tijdens ronde 1 van het World Touring Car Championship 2008 een succesvol weekend moest worden, eindigde na nauwelijks twee ronden tijdens de eerste race al in een nachtmerrie. Alain Menu werd door een concurrent bewust van de baan gereden, terwijl een kapotte versnellingbak als gevolg van een botsing met diezelfde coureur er voor zorgde dat Nicola Larini in aanraking kwam met Rob Huff. Die viel even later eveneens uit door problemen aan de ophanging waarvan de botsing met Larini de oorzaak was. Tijdens de tweede race moest Huff de strijd opnieuw al na een paar bochten staken vanwege een aanrijding met een concurrent. Menu en Larini bewezen echter dat de Chevrolet Nubira daadwerkelijk uiterst competitief is, door zich door het veld op te werken naar een tiende en twaalfde plaats op de finish.

    Chevrolet kende geen gelukkig begin van 2008-seizoen

    Alain Menu (DNF/10e): “Alles verliep perfect in race één. Aan het eind van de eerste ronde zag ik dat Gené aan het eind van het rechte stuk minstens tien meter te vroeg remde. Dus toen hij dat de volgende ronde opnieuw deed, dook ik bij hem aan de binnenkant omdat de deur daar wagenwijd openstond. Ik zat pal naast hem toen hij expres instuurde. Er was geen sprake van dat hij de deur dichtgooide, want we waren nog niet eens bij de bocht. In de tweede race vertrok ik goed, maar Rob werd door een andere auto geraakt en ging dwars. Daardoor kwam ik bijna stil te staan, waardoor ik alle plekken die ik zojuist had gewonnen bij de start weer verloor. Vanaf dat punt kon ik er alleen maar voor zorgen de schade beperkt te houden. Maar de auto deed het perfect en ik finishte uiteindelijk als tiende. Zonder het incident in de eerste bocht was ik zonder enige twijfel in de punten geëindigd.”

    Nicola Larini (DNF/12e): “Ik ging de eerste race goed van start en de auto voelde prima aan. Maar bij het aanrempunt voor de laatste bocht ging de versnellingsbak kapot, waardoor ik niet genoeg kon afremmen en ik Rob raakte. Echt heel jammer, omdat we allebei in een goede positie reden om belangrijke punten te kunnen pakken. In race twee verliep alles zoals het in de eerste race had moeten verlopen. Alleen blokte Zanardi me een paar ronden lang, waardoor Alain ons allebei kon passeren.”

    Rob Huff (DNF/DNF): “Helaas was dit één van de kortste raceweekenden uit mijn carrière. In race één werd ik het slachtoffer van Nicola’s versnellingsbakproblemen, waardoor ik uiteindelijk met een kapotte ophanging uitviel. In de tweede race kwam Monteiro langszij, maar hij reed over de kerbs waardoor hij tegen mijn achterwiel werd gelanceerd. Daardoor moest ik op drie wielen de pits opzoeken. Erg jammer, want we hadden alle drie een goede auto en we hadden het seizoen hier goed van start kunnen gaan.”

    Eric Nève: “Het is niet het weekend geworden waarop we gehoopt hadden, omdat we – zoals in het verleden zo vaak het geval was – het onschuldige slachtoffer werden van andermans rijgedrag. Ditmaal was het zelfs zo overduidelijk dat de sportcommissarissen direct straffen oplegden. Het had een mooi weekend voor Chevrolet kunnen worden, maar de topsnelheid van de winnaars van vandaag is nog steeds iets waar we ons zorgen over maken. Laten we hopen dat de zaken op alle fronten beter gaan tijdens de volgende ronde in Mexico. Er zijn nog steeds 22 races te rijden in dit WTCC-seizoen, dus we vertrekken vol vertrouwen naar Puebla.”

    UITSLAG CURITIBA RACE 1
    1. Y Muller SEAT Leon TDI 16 ronden in 23m47s024
    2. R Rydell SEAT Leon TDI + 0s763
    3. A Farfus BMW 320si + 1s234
    4. J Müller BMW 320si + 1s512
    5. A Priaulx BMW 320si + 6s747
    6. G Tarquini SEAT Leon TDI + 8s247
    J Gené SEAT Leon TDI + 8s710 (+ 30s penalty)
    7. F Porteiro BMW 320si + 15s564
    8. T Coronel SEAT Leon + 16s334
    DNF R Huff Chevrolet Nubira Schade door ongeval (7 ronden)
    DNF N Larini Chevrolet Nubira Transmissie (2 ronden)
    DNF A Menu Chevrolet Nubira Ongeval (2 ronden)


    UITSLAG CURITIBA RACE 2
    1. G Tarquini SEAT Leon TDI 14 ronden in 20m06s577
    2. A Priaulx BMW 320si + 0s327
    3. F Porteiro BMW 320si + 1s202
    4. J Müller BMW 320si + 1s745
    5. Y Muller SEAT Leon TDI + 5s045
    6. A Farfus BMW 320si + 5s360
    7. R Rydell SEAT Leon TDI + 6s306
    8. J Gené SEAT Leon TDI + 7s637
    10. A Menu Chevrolet Nubira + 17s262
    12. N Larini Chevrolet Nubira + 17s901
    DNF R Huff Chevrolet Nubira Ongeval (0 ronden)

    KLASSEMENT RIJDERS NA RACE 2 VAN 24
    1. Y Muller (SEAT), 14 punten; 2. G Tarquini (SEAT), 13; 3. A Priaulx (BMW), 12; 4. R Rydell (SEAT), 10; 5. J Müller (BMW), 10;…

    KLASSEMENT MERKEN NA RACE 2 VAN 24
    1. SEAT, 3 punten; 2. BMW, 25; 3. Chevrolet, 7.

    03-03-2008 om 12:02 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    BP Ford Abu Dhabi World Rally Team heeft haar voorsprong in het FIA World Rally Championship vergroot na een dubbele puntenscore in de Rally van Mexico. Het team, dat jaagt op de derde achtereenvolgende wereldtitel bij de merken, is met de Focus RS World Rally Car twaalf punten ‘los’ van haar naaste belager. Jari-Matti Latvala finishte als derde in de Rally Mexico, gevolgd door teamgenoot Mikko Hirvonen op de vierde plaats. Hirvonen behoudt de leiding in de rangschikking voor de rijders, terwijl Latvala derde staat met vijf punten achterstand.

    De eerste onverharde rally dit seizoen bleek gruwelijk zwaar te zijn en maar weinigen kenden geen problemen tijdens dit driedaagse evenement. De klassementsproeven met een totale lengte van 331.45 kilometer werden in de bergen in centraal Mexico verreden. Daarbij klommen de wedstrijdwagens soms tot een hoogte van ruim 2700 meter, wat inhield dat de motoren soms 25% minder vermogen afgaven in de ijle lucht.

    Ford vergroot de voorsprong

    Latvala, die aan het begin de leiding had genomen, ging de laatste dag op de derde positie van start na eerdere problemen met een turboslang. De laatste proeven, waarvan er één werd afgelast door een te groot aantal toeschouwers, consolideerde de jonge Fin zijn positie.
    “Dit is voor mij en het team een belangrijke uitslag,” Aldus Latvala aan de finish. “Ik heb mijn doel bereikt met een podiumplaats en het is heel erg jammer dat ik gisteren, toen ik streed om de overwinning, dat turboprobleem kreeg. Maar toch ben ik heel erg tevreden. Het beste was dat ik de strijd met Loeb aankon en dat ik even snel was. Ik hoop dat ik dat de rest van het seizoen vol kan houden, want de snelheid zat er dit weekend goed in.”

    Hirvonen begon de laatste dag op de vijfde plek, nadat hij de dag ervoor een paar lekke banden had gehad. Bovendien was hij op dag één de eerste auto op de proeven en dat is op onverharde wegen altijd nadelig. Door de snelste tijd op de één na laatste proef wist hij Henning Solberg te verschalken waardoor hij zich als vierde kon kwalificeren.

    "Na het cancellen van proef achttien had ik niet meer gedacht hem nog in te kunnen halen,” aldus Hirvonen. "Maar ik had geluk en hij pech. Ik ben blij dat ik de nodige punten mee naar huis kan nemen. Het was verder niet mijn rally helaas. Jari-Matti en Loeb waren erg snel en ik kon niet aan hun snelheid komen. Maar ik moet die wel zien te vinden anders kan ik het kampioenschap op mijn buik schrijven. Ik had pech met die lekke banden en dan is de vierde plaats eigenlijk wel OK maar ik hoop dat dit mijn slechtste rally dit jaar zal zijn. De volgende rally in Argentinië moet ik jammer genoeg weer als eerste de proeven op, maar het is anderzijds kant wel een lekker gevoel dat ik nog steeds op kop sta.

    BP Ford Abu Dhabi team directeur Malcolm Wilson toonde zich verheugd. “Wij hebben toch nog een prima resultaat binnen kunnen halen ondanks de problemen. We hebben onze voorsprong in het merkenkampioenschap dan ook kunnen vergroten. En dat Mikko na zijn lekke banden nog steeds op kop staat, is een mooie bonus. Dat hadden we op vrijdagavond niet gedacht. Ik ben blij dat we aangetoond hebben de snelheid te hebben om aan de leiding te kunnen gaan in een rally onder deze zware omstandigheden.”

    Ford of Europe motorsport director Mark Deans was net zo tevreden. “Dit was de eerste gravelrally van het seizoen en de Focus RS WRC heeft het prima gedaan. Vijf Fords Focus in de top zeven zegt heel veel. Dat het BP Ford Abu Dhabi team na drie rallies in beide kampioenschappen op kop staat is een excellent begin van het seizoen,” verklaarde hij aan de finish.

    Henning Solberg (Ford Focus) eindigde op de vijfde plaats na twee lekke banden op de laatste twee KP’s. Stobart rijder Matthew Wilson legde met zijn Focus beslag op de zesde plaats gevolgd door Federico Villagra (Ford Focus).

    Volgende WRC rally
    Het WRC circus blijft in Zuid Amerika voor de volgende ronde, de Rally van Argentinië van 27 tot en met 30 maart.

    Eindklassement
    1. S Loeb/D Elena Citroen C4 3 uur 33 min 29.9 sec
    2. C Atkinson/S Prévot Subaru Impreza 3 uur 34 min 36.0 sec
    3. J-M Latvala/M Anttila Ford Focus RS 3 uur 35 min 09.6 sec
    4. M Hirvonen/J Lehtinen Ford Focus RS 3 uur 37 min 08.6 sec
    5. H Solberg/C Menkerud Ford Focus RS 3 uur 38 min 27.8 sec
    6. M Wilson/S Martin Ford Focus RS 3 uur 39 min 58.8 sec
    7. F Villagra/J Perez Companc Ford Focus RS 3 uur 52 min 32.9 sec
    8. R Trivino/C Salom Peugeot 206 3 uur 54 min 47.2 sec*
    9. S Ogier/J Ingrassia Citroen C2 3 uur 58 min 54.8 sec
    10 J Mölder/F Miclotte Suzuki Swift 4 uur 00 min 26.7 sec
    * uitslag onder voorbehoud ivm een protest

    Rijders				Merken
    1. M Hirvonen 21 pnt 1. BP Ford Abu Dhabi 37 pnt
    2. S Loeb 20 pnt 2. Citroen Total 25 pnt
    3. J-M Latvala 16 pnt 3. Subaru 25 pnt
    4. C Atkinson 14 pnt 4. Stobart VK M-Sport 19 pnt
    5. G Galli 9 pnt 5. Munchi's Ford 6 pnt
    6. P Solberg 9 pnt 6. Suzuki 5 pnt

    03-03-2008 om 12:01 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    CURITIBA – SEAT kende een sterke start van het nieuwe seizoen in het FIA WK Toerwagens (WTCC). Op het circuit in de Braziliaanse stad Curitiba werden beide wedstrijden gewonnen door coureurs met een SEAT Leon TDI. De eerste race leverde zelfs een SEAT-dubbelzege op met de Fransman Yvan Muller op de eerste en de Zweed Rickard Rydell op de tweede plaats. In de tweede race ging de overwinning naar de Italiaanse routinier Gabriele Tarquini, die zich op zijn 46e verjaardag geen mooier cadeau dan zijn eerste dieselzege had kunnen wensen. De Nederlandse SEAT-coureur Tom Coronel, die met een SEAT Leon met benzinemotor deelneemt aan het WK, behaalde zijn eerste punt van het seizoen voor de strijd om het wereldkampioenschap.

    Yvan Muller passeerde als eerste de finishlijn

    Tom Coronel, wiens auto dit jaar wordt ingezet door het Spaanse Sunred-team, dat nauw is gelieerd aan SEAT Sport, begon het nieuwe seizoen goed door gelijk al in de tweede vrije training de snelste tijd in het 21 auto’s tellende veld te laten aantekenen. In de kwalificatie wist hij deze prestatie helaas niet te herhalen, hierin moest hij genoegen nemen met de tiende plaats, al waren de onderlinge verschillen met dertien auto’s binnen een seconde uiterst klein. SEAT-coureur Yvan Muller veroverde met zijn Leon TDI voor de tweede maal in zijn loopbaan de pole-position, direct gevolgd door zijn Zweedse merkgenoot Rickard Rydell. Ook de andere drie coureurs met een SEAT Leon TDI wisten zich in de top tien te kwalificeren: Gabriele Tarquini trainde naar de vierde plaats, Tiago Monteiro was zevende en Jordi Gené negende.

    Bij de start van de eerste race pakte Yvan Muller de leiding voor Rickard Rydell en zo bleef de volgorde ook tot aan het vallen van de finishvlag na zestien ronden. Voor Muller had het seizoen niet beter kunnen beginnen: “Eerst de pole-position en nu een overwinning, super,” straalde de Elzasser. Rickard Rydell was ook tevreden met zijn tweede plaats. Tom Coronel reed goed naar voren en werd uiteindelijk als achtste geklasseerd. Daarmee behaalde hij niet alleen zijn eerste WK-punt van het seizoen, maar mocht hij ook nog eens de tweede wedstrijd vanaf de pole-position beginnen.

    In die tweede race kon Coronel niet optimaal profiteren van zijn gunstige uitgangspositie. “Het blijkt dat rijders met andere auto’s hier op dit circuit bepaalde voordelen hebben,” analyseerde hij na afloop. “Natuurlijk heb ik als altijd geprobeerd er het beste van te maken.” Uiteindelijk werd Coronel als negende geklasseerd. De overwinning ging naar de Italiaanse SEAT-rijder Gabriele Tarquini, die dankzij een goede start in de eerste ronde van de derde naar de eerste plaats reed en vervolgens de overwinning veilig wist te stellen. Hij kreeg de zege bepaald niet cadeau, want met name in de slotfase van de wedstrijd moest Tarquini hard werken om regerend wereldkampioen Andy Priaulx achter zich te houden. De voldoening was echter des te groter. “Een overwinning op mijn verjaardag, beter kan het niet,” aldus Tarquini. In de tussenstand van het WK leidt SEAT-coureur Yvan Muller na twee races voor zijn teamgenoot Tarquini.

    De volgende races voor het WK worden op 16 april verreden op het circuit van Puebla in Mexico.

    03-03-2008 om 12:00 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    CURITIBA - De opening van het twaalf weekenden tellende FIA Wereldkampioenschap voor Toerwagens, kortweg WTCC 2008, vond plaats in het Braziliaanse Curitiba. Voor de Nederlandse SEAT Team Holland-coureur Tom Coronel betekende dit het begin van zijn vierde seizoen in deze klasse, waarin hij dit jaar met zijn Leon TFSi uitkomt voor het Spaanse Sunred Team. Met steun van zijn sponsors maakte de Huizenaar een overstap naar dit team dat op een steenworp afstand van SEAT’s sportafdeling is gevestigd. De eerste race werd voorafgegaan door de nodige vrije trainingen, waarin de Nederlander één keer de snelste van het hele veld was. De tijdtraining bracht hem uiteindelijk een tiende startplaats, met de aantekening dat de eerste dertien rijders binnen een seconde van elkaar stonden. Voor Coronel eindigde de eerste race aanvankelijk met een negende plaats, maar tussen de beide races wees de wedstrijdleiding Jordi Gene aan als de veroorzaker van één van de crashes, waardoor hij een tijdstraf van 30 seconden kreeg. De Nederlander schoof daarmee een plaats op, hetgeen hem voor de tweede race de pole-position opleverde. Die eerste positie bracht hem niet het gehoopte succes. Als snel verloor hij de nodige plaatsen en halverwege de race reed hij op een negende positie die hij tot aan de finish wist te behouden.

    Tom Coronel scheurt over het circuit van Curitiba

    Coronel is enthousiast na zijn eerste weekend: “Het is natuurlijk best spannend. Dit is de auto waar ik vorig jaar ook mee reed maar bij een ander team. Dit jaar komen we uit met Sunred en ik moet je zeggen dat is mij goed bevallen. Ik zag die mensen op donderdag voor het eerst en ze spreken met elkaar Spaans en niet iedereen spreekt Engels. Dat is even wennen, maar het is een team met veel potentie. Maar de auto zag er niet alleen goed uit, hij voelde ook goed aan. Hij is op meerdere punten aangepast en daar moest ik wel even aan wennen. Verder was het voor mij goed om na een winterstilte weer iedereen te ontmoeten en lekker te racen. Vanaf de eerste training liep het lekker en de tijden waren goed. Soms reed ik wat langer op oude banden door om te kijken wat de auto daarop deed. Op het moment dat ik op nieuw rubber uitging was ik gelijk nog sneller. Wat je ziet is dat de verschillen heel erg klein zijn. In de tijdtraining had ik een goede slipstream van de andere SEAT’s maar daarmee kwam ik niet verder dan de tiende plek. Maar met dertien man binnen seconden kan dat bijna niet anders.”

    “De eerste rollende start verliep goed, ik wilde aan de binnenkant van de bocht uitkomen en dat lukte. Later klom ik nog wat door het uitvallen van anderen en voor het overige ging het lekker en eindigde ik als negende. Later dus achtste en dat bleek goed voor een punt en de pole in race twee. Ik kwam goed weg, maar moest toegeven op de topsnelheid, waardoor ik langzaam maar zeker terugviel naar de negende plaats. Je mist met deze auto het koppel dat de diesel Leon’s hebben en ook de BMW’s hebben net iets meer vermogen en dan kom je er hier net niet aan. Al met al ben ik toch zeer tevreden met deze eerste races”, aldus Coronel.

    Tom Coronel wordt dit jaar in het FIA WTCC ondersteund door: SEAT-importeur Pon Car, Club SEAT, McGregor, ATP Advanced Travel Partner, TW Steel horloges, Olympia Uitzendbureau, VVS Verzekeringen, Auto Trader en Wielengids.nl,.


    Uitslag race 1: Curitiba Brazilië
    1.Yvan Muller 15 ronden in 23.47.024 ; 2. Rickard Rydell op 0.763 (beiden SEAT TDi); 3. Augusto Farfus op 1.234; 4. Jorg Muller op 1.512; 5. Andy Priaulx op 6.747 (allen BMW); 6. Gabriële Tarquini op 8.247 (SEAT) en 8. TOM CORONEL (SEAT LEON TFSi) op 16.334.

    Uitslag race 2:
    1.Gabriële Tarquini 14 ronden in 20.06.577 (SEAT); 2. Andy Priaux op 0.327; 3. Felix Porteiro op 1.202; 4. Jorg Muller op 1.745 (allen BMW); 5. Yvan Muller (SEAT) 5.045; 6. Augusto Farfus (BMW) op 5.360 en 9. TOM CORONEL (SEAT LEON TFSi) op 13.536.
     

    03-03-2008 om 11:59 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    In een tijdsbestek van zes dagen scoorde Roush Fenway-coureur Carl Edwards zijn tweede NASCAR Sprint zege. Hoewel men bij Roush Fenway pas laat in 2007 serieus aan het Car of Tomorrow programma begon te werken, lijken de Fords zich na twee races al tot potentiële kanshebbers voor de Chase te ontwikkelen.


    las_vegas_race
    De Ford Fusions bepaalden het beeld van de wedstrijd op Las Vegas

    Even aan zijden draadje
    De zege van Carl Edwards leek even aan een zijden draadje te hangen. Doordat de banden tijdens een reguliere stop de pitlane in rolden kreeg de Ford-coureur een “drive-through” opgelegd. Edwards ontsnapte aan een tweede “drive-through” nadat een fotograaf het team tijdens een andere stop de pitcrew in de wegliep waardoor een soortgelijke situatie ontstond. Teameigenaar Jack Roush over de zege van Edwards: “Wij zijn niet zo goed als we er nu uitzien, maar wij zijn ook niet zo slecht als in de tweede helft van 2007 toen wij geen races konden winnen. We zitten er in ieder geval bij.” Voor het team van Jack Roush was het in ieder geval de tweede zeg in 11 races op de Las Vegas Motor Speedway. Ook een twee ronden durende Sprint naar de Finish kon Edwards niet van de zege weerhouden. Edwards: “Wij doen dit om the winnen. Het winnen van races is het mooiste dat er is, maar het ultieme doel is het kampioenschap. En daar gaan wij dit jaar voor!”

    Zware crashes Jeff Gordon en Tony Stewart
    Tony Stewart en Jeff Gordon houden in ieder geval minder prettige herinneringen aan hun bezoek aan Las Vegas over. In een duel met Matt Kenseth raakte Jeff Gordon kort voor het einde de muur. De brokstukken van zijn Chevrolet zorgden voor een rode vlag situatie. Ook Tony Stewart crashte aan het begin van de wedstrijd. Zijn tweede dit weekend. Eerder crashte hij tijdens de Nationwide Series(de voormalige Busch series). Stewart had last van zijn pols, terwijl Gordon het wrak ongeschonden kon verlaten. De rode vlag situatie beroofde Dale Earnhardt jr. eigenlijk van de zege. Zowel Gordon als Stewart klaagde achteraf over het feit dat de Safer Wall niet op Las Vegas was aangebracht. Na enkele niet-kwalificaties wordt voormalig Champcar-coureur A.J. Allmendinger wordt bij Red Bull Team Toyota voor de volgende wedstrijden mogelijk tijdelijk vervangen.

    carl_edwards_las_vegas
    Never Miss Anything staat er op de Ford Fusion van Carl Edwards, maar wie doet het
    hem deze fraaie koprol na?


    UITSLAG(Provisional)
    1. Carl Edwards Ford 267 ronden
    2. Dale Eanrhardt Jr. Chevrolet 267 ronden
    3. Greg Biffle Ford 267 ronden
    4. Kevin Harvick Chevrolet 267 ronden
    5. Jeff Burton Chevrolet 267 ronden
    6. Kasey Kahne Dodge 267 ronden
    7. David Ragan Ford 267 ronden
    8. Travis Kvapil Ford 267 ronden
    9. Denny Hamlin Toyota 267 ronden
    10.Mark Martin Chevrolet 267 ronden

    03-03-2008 om 11:57 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    wtcc_coronel_pitbox_480
    Tom Coronel met zijn SEAT Leon FSI in de pitbox van het SUNRED-team

    Door het naderhand bestraffen van Gené en het uitsluiten van Farfus bedraagt de opbrengst voor Tom Coronel van het raceweekend in Curitiba twee WK-punten, maar de Gooise rijder had ongetwijfeld meer verwacht van de start van het WTCC-seizoen. Met zijn SEAT Leon met benzinemotor kon hij geen vuist maken tegen zijn merkgenoten met diesels en tegen de BMW’s, die in de race als vanouds snel waren. Coronel hoopt nu op de nieuwe motor, die vanaf het derde WTCC-raceweekend in Valencia (16 t/m 18 mei) in het vooronder van zijn SEAT Leon moet liggen.

    Het is best frustrerend. Je kunt mensen wel een tijdje achter je proberen te houden, maar je weet dat ze er binnen twee ronden toch langs zijn”, berichtte Coronel over zijn ervaringen in de beide races tijdens het openingsweekend van het WTCC-seizoen. Weliswaar is zijn SEAT-chassis ten opzichte van het afgelopen jaar op een aantal punten verbeterd, maar uiteraard zat ook de concurrentie niet stil. “Met name het verschil met de diesels is groter dan waarop ik gehoopt had”, aldus Coronel.

    Turbodiesels doen het op grote hoogte beter
    Hij laat echter de moed niet zinken. “Voor het raceweekend in Valencia krijg ik een nieuwe motor, en als het goed is zorgt dat voor de nodige verbetering. Bovendien is het een gegeven dat hier in Brazilië op grotere hoogte, en nog meer straks in Mexico, de turbodiesels het beter doen dan de atmosferische benzinemotoren. Ik denk dat je pas in Valencia echt goed kunt zien hoe de verhoudingen liggen.”

    FIA-toerwagenbureau neemt maatregelen
    Het toerwagenbureau van de FIA, dat de reglementen van het WTCC vaststelt, reageerde zondagochtend in Curitiba al op de sterke prestaties van de Leon TDI’s in de kwalificatietraining. Er werd een maximumgrens bepaald voor de lucht- en benzinedruk van de direct ingespoten turbodieselmotoren. Dat maximum was gelijk aan de maximale druk die bij de SEATs was gemeten tijdens de kwalificatietraining. Deze regeling gold alleen voor de races in Curitiba, maar het bureau heeft te allen tijde de mogelijkheid om tussentijds in te grijpen.

    03-03-2008 om 11:56 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WTCC: Perfect weekend met twee overwinningen voor Olivier Tielemans
    wtcc_tielemans_actie_curitiba_480
    Twee keer beste privérijder in Curitiba: Olivier Tielemans

    Olivier Tielemans, die de overstap maakte van de voorwielaangedreven Alfa Romeo 156 van N-Technology naar de achterwielaangedreven BMW 320si van het Duitse Wiechers Sport, had zich geen betere start van het seizoen in het FIA WK Toerwagens kunnen wensen. De Limburgse coureur won tijdens de ouverture in het Braziliaanse Curitiba in beide wedstrijden de strijd om de Yokohama Independents' Trophy, het aparte klassement voor privérijders in het WTCC. En dat is meer dan wat vele experts van tevoren hadden verwacht van Tielemans, die aan zijn tweede seizoen in de serie bezig is.
    In de eerste race op Curitiba kwam Tielemans als tweede privérijder over de eindstreep, achter de Belgische SEAT-coureur Pierre-Yves Corthals, die in de laatste ronde nog de Spanjaard Sergio Hernandez had weten te verschalken. De verbeten strijd tussen de twee was echter iets teveel van het goede naar de zin van de sportcommissarissen, die Corthals een tijdstraf van 30 seconden oplegden. Daarmee viel de Belg terug in het klassement en was de overwinning bij de Independents alsnog voor Olivier Tielemans. "Die eerste was natuurlijk een cadeautje, maar wel leuk. Ik heb de beker ook gekregen van Pierre-Yves, dat vond ik wel sportief van hem", aldus Tielemans.


    wtcc_tielemans_podium_curitiba_480
    Een dolblije Olivier Tielemans op het podium na de tweede race in Curitiba

    Sterke wedstrijd
    In de tweede race reed Tielemans een sterke wedstrijd, waarin hij zich zelfs een tijdlang in de top tien wist te handhaven. In de slotfase viel hij terug naar de veertiende plaats, maar hij slaagde er wel in om de leiding bij de privérijders in handen te houden en zo mocht hij na afloop van de wedstrijd op het podium plaatsnemen. De student aan de Johan Cruyff Academy toonde zich zichtbaar verheugd met het door hem behaalde succes. Met twee overwinningen en de volle buit van 20 punten staat hij nu afgetekend aan de leiding in de tussenstand om de Yokohama Independents' Trophy, en dat is een succes waar hij zonder meer trots op mag zijn! "Op een podium staan van het WTCC, met mannen als Priaulx, Porteiro en Tarquini is fantastisch", zegt hij enthousiast.

    Auto blijft langer constant
    Gevraagd naar de belangrijkste verschillen tussen de BMW waarin hij nu rijdt en de Alfa van vorig jaar zegt Tielemans: "Het is heel fijn om nu een auto te hebben die de hele race door constant blijft. Wat dat betreft is hij anders dan de Alfa, die gedurende de race vrij veel grip verloor. Met de BMW kun je aanvallend blijven rijden en dat geeft heel veel vertrouwen."

    03-03-2008 om 11:54 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    wtcc_curitiba_race2_tarquini_actie_480
    Gabriele Tarquini reed op zijn 46e verjaardag naar de overwinning

    Gabriele Tarquini had zich voor zijn 46e verjaardag geen fraaier geschenk kunnen wensen dan de overwinning in de tweede race van het WTCC op het circuit van Curitiba. Het was voor de Italiaan de vijfde zege in de klasse, waarbij hij vier van de vijf overwinningen in een tweede race behaalde. De routinier won voor drie BMW’s, namelijk die van Andy Priaulx, Felix Porteiro en Jörg Müller. Tom Coronel kwam trekkracht tekort om van zijn pole-position te kunnen profiteren en werd uiteindelijk negende. Olivier Tielemans leverde een prima prestatie door met zijn Wiechers Sport-BMW de overwinning in de Yokohama Independents' Trophy, het klassement voor privérijders voor zich op te eisen.

    Tom Coronel vertrekt vanaf de pole-position en pakt de leiding bij de start, maar in de sprint naar de eerste bocht profiteert Porteiro van de betere tractie van de achterwielaangedreven BMW. Porteiro pakt de leiding voor Tarquini, terwijl Larini en Huff achterin het veld weer met elkaar in de clinch raken. Larini kan doorrijden, Huff valt uit met een afgebroken linker achterwiel. Tarquini blaast in de tweede bocht met de volle turbopower voorbij Porteiro en neemt zo de leiding over, Coronel valt terug naar de vierde plaats achter Priaulx. Corthals raakt kort van de baan en valt ver terug. Olivier Tielemans is elfde en daarmee tweede privérijder achter D’Aste.

    Coronel verliest meerdere plaatsen
    In de vierde ronde neemt Yvan Muller de vierde plaats over van Tom Coronel en het gemak waarmee de Fransman bij Coronel wegrijdt, spreekt boekdelen. Enkele bochten later is ook Rydell zonder teveel plichtplegingen voorbij Coronel. Jörg Müller pakt nog in dezelfde ronde onze landgenoot en zo is Coronel binnen één ronde geen vierde meer, maar nog slechts zevende. Een ronde later haalt Müller Rydell in in de strijd om de vijfde plaats, terwijl Farfus in één keer Coronel en Rydell voorbijsteekt.

    wtcc_curitiba_race2_tielemans_actie_480
    Tielemans voor Hernandez en D'Aste


    Tielemans leidt bij Independents
    Vooraan leidt halverwege de race nog steeds Tarquini met een voorsprong van 0,489 seconden op Porteiro, Priaulx is derde. Jörg Müller, met Farfus in zijn kielzog, zet zijn bijna-naamgenoot Yvan onder druk, maar voorlopig verdedigt de Fransman zijn vierde plaats nog met verve. Coronel is inmiddels negende, Tielemans volgt direct daarachter op de tiende plaats als leider in de tussenstand bij de Independents. En dat laatste zelfs met ruime voorsprong, want zijn naaste concurrent, Stefano D’Aste, is teruggevallen naar de 14e plaats.

    Priaulx neemt tweede plaats over van Porteiro, Tielemans valt terug
    In de negende ronde neemt Priaulx na een geslaagde aanval in de eerste bocht de tweede plek over van Porteiro, terwijl Jörg Müller voorbij Yvan Müller is en nu op de vierde plaats rondrijdt. In de tiende ronde raakt Tielemans kort van de baan nadat hij van Zanardi aan het eind van het rechte stuk een tik gekregen heeft. Hij valt terug naar de 14e plaats, waarmee hij weer direct voor D’Aste rijdt. Hij leidt echter nog wel bij de privérijders.

    Tarquini wint, Tielemans eerste bij de privérijders
    Wereldkampioen Priaulx opent in de twaalfde ronde vanuit de slipstream de aanval op de leidende Tarquini, maar de Italiaan blijft op de eerste plaats. Onder luid gejuich van het lokale publiek bedreigt Farfus ook de als vijfde rondrijdende Yvan Muller, maar komt uiteindelijk niet voorbij de Fransman. Tarquini komt als winnaar over de eindstreep voor Priaulx, Porteiro, Müller, Muller, Farfus, Rydell en Gené. Tom Coronel komt als negende over de eindstreep, Olivier Tielemans wordt 14e en wint de strijd om de Independents’ Trophy. Voor Augusto Farfus rest als troost de snelste ronde: 1.24,959 minuten.

    Uitslag:
    1. Gabriele Tarquini, Ita, SEAT Leon TDI, 14 ronden in 20.06,577 (gem. 154,34 km/u)
    2. Andy Priaulx, GBr, BMW 320si, op 0,232
    3. Felix Porteiro, Spa, BMW 320si, op 1,202
    4. Jörg Müller, Dui, BMW 320si, op 1,745
    5. Yvan Muller, Fra, SEAT Leon TDI, op 5,045
    6. Augusto Farfus, Bra, BMW 320si, op 5,360
    7. Rickard Rydell, Zwe, SEAT Leon TDI, op 6,306
    8. Jordi Gené, Spa, SEAT Leon TDI, op 7,637
    9. Tom Coronel, Ned, SEAT Leon TFSI, op 13,536
    14.Olivier Tielemans, op 18,822

    Stand na 2 van 24 races:
    1. Muller, 14 punten
    2. Tarquini, 13
    3. Priaulx, 12
    4. Müller en Rydell, 10
    6. Farfus, 9
    7. Porteiro, 8
    8. Gené en Coronel, 1

    03-03-2008 om 11:53 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WTCC: Yvan Muller wint de eerste race, Chevrolet komt niet aan de finish
    CURITIBA - Onder het genot van een Brazilaans zonnetje zagen de vele toeschouwers een mooie eerste race van het FIA WTCC 2008 seizoen. Yvan Muller en Rickard Rydell pakte een 1-2 voor SEAT Sports. Publieklieveling Augusto Farfus eindigde net aan op het podium met een derde plaats. Farfus moest in de laatste ronde Jörg Müller nog van zich afhouden welke nog een poging waagde de Braziliaan in te halen. Müller redde dit net niet en kwam als vierde over de streep.

    Yvan Muller wint de seizoenopener


    Er werd weer de nodige verf uitgewisseld tussen de heren coureurs, maar de Chevrolet rijders maakte het wel erg bont. Menu en Larini kwamen met elkaar in aanraking waardoor zij beide de race uiteindelijk niet meer konden vervolgen. Ook Rob Huff kende problemen en moest zijn race staken.

    Tom Coronel reed lange tijd in de punten, maar moest tegen het einde van de wedstrijd zich gewonnen geven ten opzichte van Felix Porteiro. De Spanjaard was net iets sneller met de BMW dan Coronel in zijn SEAT Léon. De Benelux finishte wel dicht bij elkaar met Coronel op een negende plaats, Corthals kwam op een tiende positie binnen en Tielemans finishte als elfde.


    Uitslag Race #1 FIA WTCC Curitiba
    01. Yvan MULLER          SEAT Leon TDI   23:47.024 
    02. Rickard RYDELL SEAT Leon TDI +00.763
    03. Augusto FARFUS BMW 320si +01.234
    04. Jorg MULLER BMW 320si +01.512
    05. Andy PRIAULX BMW 320si +06.747
    06. Gabriele TARQUINI SEAT Leon TDI +08.247
    07. Jordi GENE SEAT Leon TDI +08.710
    08. Felix PORTEIRO BMW 320si +15.564
    09. Tom CORONEL SEAT Leon +16.334
    10. Pierre-Yves CORTHALS SEAT Leon +18.035
    11. Olivier TIELEMANS BMW 320si +22.871
    12. Stefano D'ASTE BMW 320si +25.886
    13. Franz ENGSTLER BMW 320si +30.859
    14. Andrey ROMANOV BMW 320si +46.658
    15. Sergio HERNANDEZ BMW 320si +1 LAP
    16. Alessandro ZANARDI BMW 320si +1 LAP
    17. Ibrahim OKYAY BMW 320si +1 LAP
    18. Tiago MONTEIRO SEAT Leon TDI +3 LAPS
    --. Robert HUFF Chevrolet Lacetti D.N.F.
    --. Nicola LARINI Chevrolet Lacetti D.N.F.
    --. Alain MENU Chevrolet Lacetti D.N.F.

    02-03-2008 om 21:08 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Seat pakt Pole met Yvan Muller, Coronel tiende
    CURITIBA - Op het Braziliaanse circuit van Curitiba vind dit weekend de openingsrace van het FIA World TouringCar Championship plaats. SEAT is het hele weekend al erg snel onder weg met de Léon. Tom Coronel wist tijdens de laatste vrije training zelfs nog de snelste tijd te rijden. In de kwalificatie sessie was het uit eindelijk Yvan Muller die met zijn SEAT Léon TDI de beste tijd liet noteren.

    Yvan Muller pakt Pole


    Richard Rydell die na een jaar afwezig geweest te zijn uit het FIA WTCC weer terug is, pakte meteen de tweede tijd. Augusto Farfus reed zich op zijn thuiscircuit naar een derde plaats.

    Na zijn eerste tijd in de tweede vrije training moest Tom Coronel met zijn nieuwe Seat genoegen nemen met de tiende tijd. Olivier Tielemans die nu met een BMW 320si deelneemt start morgen als achtiende.

    Top 10 FIA WTCC Kwalificatie Curitiba
    01. Y. Muller SEAT 1:24.295
    02. R. Rydell SEAT +00.109
    03. A. Farfus BMW +00.187
    04. G. Tarquini SEAT +00.232
    05. N. Larini Chevrolet +00.284
    06. J. Muller BMW +00.346
    07. T. Monteiro SEAT +00.435
    08. R. Huff Chevrolet +00.443
    09. J. Gene SEAT +00.490
    10. T. Coronel SEAT +00.692

    02-03-2008 om 13:10 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    01-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WTCC: Tom Coronel snelste in vrije training
    wtcc_coronel_voor_tarquini_curitiba_480
    Tom Coronel op weg naar de snelste tijd in de tweede vrije training

    Goed, het is maar een vrije training, maar toch. Tom Coronel liet het potentieel van zijn SEAT Leon TFSI zien door in de tweede sessie van de zaterdagochtend op het circuit van Curitiba de snelste tijd te laten aantekenen in het 21 auto's tellende veld. Hij rondde het 3,695 kilometer lange circuit in een tijd van 1.25,036 seconden, 0,002 seconden sneller dan lokale held Augusto Farfus, die de snelste BMW-rijder was. Nicola Larini bezette met zijn Chevrolet de derde plaats voor de BMW's van Jörg Müller en Felix Porteiro. Müller was in de eerste vrije training de snelste geweest met een tijd van 1.24,566. Olivier Tielemans was in de eerste training derde bij de Independents, in de tweede training was hij tweede. Snelste privérijder was in beide gevallen de Belg Pierre-Yves Corthals met de Exagon-SEAT.

    01-03-2008 om 19:56 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.


    Patrick Ceusters en Henk Haane zullen in samenwerking met een Antwerps team, waarvan de naam nog angstvallig wordt geheim gehouden, komend seizoen een Lamborghini Gallardo GT3 bemannen in de Mediagroep Van Dyck Belcar.

    Een droom voor beide piloten die, mede door de steun van de Mediagroep Van Dyck en Bingoal, tot stand kwam. Beiden reden reeds in 2005 enkele wedstrijden samen in de ex kampioenen-Porsche 996 GT3-R van Lamot/Couwberghs onder de vlag van S&P Racing. Toen reeds groeide bij Henk en Patrick het verlangen om ooit samen in een professionele omgeving met een groot project naar buiten te komen. Afgelopen weken kwam alles in een stroomversnelling en momenteel staat het project definitief in de steigers.

    Patrick Ceusters: “Ondanks het feit dat ik nog maar een vijftal jaar ervaring heb en ik pas op mijn 45ste de autosport ontdekte, ben ik niet bang om in een dergelijk project te stappen. Maar de voorwaarde was dat ik dit enkel wou doen met een snelle en ervaren piloot. Ik denk dat ik met Henk een goede keuze maakte en hij me nog een pak kan bijbrengen. Samen met Laurent Van Moerkerke deed ik met diens Viper reeds een jaar ervaring op in GT3 en dat heeft me geen windeieren opgeleverd. Toen reeds kon ik via de Mediagroep Van Dyck rekenen op de steun van Infini. Met Henk Haane en het Antwerps team zal het er een pak professioneler aan toe gaan. Gezien mijn professionele achtergrond als zaakvoerder van General Painting ben ik een perfectionist. En deze lijn trek ik automatisch door naar mijn hobby. Aan ambitie heb ik geen gebrek. Maar ik besef ook wel dat ik gezien mijn leeftijd en ervaring nooit het niveau kan halen van de echte toppers. Maar gezien het potentieel van de Lamborghini, de professionele begeleiding van het team en de ervaring van Haane durf ik toch een top 5 ambiëren. Begin maart gaan we richting Adria in Italië voor de eerste tests en mogelijk gaan we ook een wedstrijdsimulatie doen tijdens de eerste race van de Dunlop Endurance Cup eind maart. Ik sta te popelen om mijn bips in het kuipje van de Lambo te schuiven”.



    Henk Haane kan de kansen van de Lamborghini Gallardo GT3 iets beter inschatten omdat hij deze Italiaanse dreamcar reeds klopte tijdens de afgelopen 24 Hours of Francorchamps in het kader van de Beker van de Koning.

    “Ik had nog niet de eer om een Gallardo aan de tand te voelen, maar mijn inziens is het één van de snelste wagens van het GT3-veld, doet de Belgische Nederlander uit de doeken. “Ondanks het feit dat wij in Francorchamps met de Ferrari’s 430 van JMB de felbegeerde beker wonnen, waren de Gallardo’s toch een kleine twee seconden sneller tijdens de kwalificaties. Peter Kox was tijdens de kwalificaties van de Belcar Midsummer Race méér dan één seconde sneller dan de Mosler van Radermecker en zette de Gallardo op de pole. Zijn onervaren ploegmaat Ritskes slaagde erin om gedurende 25 minuten aan de leiding te fietsen alvorens in de fout te gaan. Deze feiten geven me het gevoel dat we de goede keuze maakten. De Gallardo heeft een identiek schakelsysteem als de Ferrari 430 GT3. Het schakelsysteem aan het stuur heeft als voordeel dat je niet hoeft te ontkoppelen en tussengas te geven. Dat levert een tijdswinst op en heeft ook een psychologisch voordeel. Misschakelen behoort tot het verleden. En wanneer je te vroeg een tandje lager schakelt, weigert de elektronica waardoor je de motor niet over zijn maximale toerental kan jagen. Daardoor kan je de remzones iets verleggen”.

    “We zullen beschikken over een nagelnieuw exemplaar uit de ateliers van Reiter Engineering. Het wordt terug een nieuwe uitdaging en hopelijk vinden we snel de ideale afstelling. Net als Patrick gok ik op een plaatsje binnen de top 5. Vooral tijdens de korte sprints moeten we normaliter goed uit de verf komen. Ik ben en blijf een sprinter in hart en nieren”.

    01-03-2008 om 15:09 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    wtcc_start_2007_500
    Net zoals vorig jaar start het seizoen wederom in Curitiba

    Dit weekeinde start op het Autdromo Raul Boesel in het Braziliaanse Curitiba het vierde seizoen van het FIA WK Toerwagens. BMW-coureur Andy Priaulx verdedigt zijn titel, maar er komt harde concurrentie van de SEAT-dieselbrigade en ook Chevrolet, waar Alain Menu vorig jaar meer WK-races won dan wie ook, wil een woordje meespreken in de titelstrijd. Dan zijn er nog nieuwe projecten van Honda en Lada, waar onder andere Jaap van Lagen vanaf Valencia meerijdt. Twee andere landgenoten, Tom Coronel (SEAT) en Olivier Tielemans (BMW) zijn er al vanaf het begin van het seizoen bij. AUTOSPORT.NL blikt vooruit op het komende seizoen.

    Diesel” is het begrip dat velen in het WTCC-circus de afgelopen maanden hoofdbrekens heeft bezorgd. SEAT kwam halverwege vorig jaar in Anderstorp met een zelfontbrander in de Leon en al tijdens het tweede raceweekend met de TDI’s op Oschersleben bleek de oliegestookte versie een winnaar. En was niet bij Yvan Muller tijdens de finale in Macau de brandstofpomp defect geraakt, overigens het enige dieseldefect voor SEAT in de loop van het seizoen, dan was de Fransman zonder meer met de titel aan de haal gegaan. BMW-sportdirecteur Dr. Mario Theissen dacht al in Macau hardop na over het inzetten van een dieselmotor in het wit-blauwe kamp, en gedurende de winter testten de BMW-coureurs uitgebreid met een 320 diesel. Naar verluidt waren ze daarbij een klap sneller dan met de benzineversies…


    wtcc_bmw_480
    De BMW-fabrieksrijders voor 2008: vlnr Zanardi, Müller, Priaulx, Farfus en Porteiro

    Vijftal BMW-fabrieksrijders ongewijzigd
    Toch houdt men het na de recente reglementsaanpassingen van de FIA, dat de turbodruk van de diesels voortdurend in de gaten gaat houden, in München voorlopig nog even op benzinemotoren. Het vijftal fabrieksrijders met Jörg Müller en Augusto Farfus bij Schnitzer, Alex Zanardi en Felix Porteiro bij ROAL en wereldkampioen Andy Priaulx bij Bart Mampaeys RBM bleef ongewijzigd. Bij Schnitzer wil men nu definitief op titeljacht, nadat de afgelopen drie seizoenen (of eigenlijk vier, als je het EK Toerwagens in 2004 meerekent), Andy Priaulx het kampioenschap voor de neus van de Beiers wegkaapte. Augusto Farfus lijkt daarvoor de voornaamste kandidaat. Hij trad vorige week in eigen land in het huwelijk en misschien dat de huwelijkse staat hem de nodige rust verschaft die hij vorig jaar af en toe nog wel eens miste. Dat hij snel is, staat buiten kijf. Natuurlijk is Andy Priaulx als titelverdediger ook dit jaar weer favoriet voor het kampioenschap. Stabiliteit in het team, de uitermate serieuze en gedegen aanpak van Mampaey, die werkelijk niets aan het toeval overlaat, en de ontegenzeglijke kwaliteiten van Priaulx zelf zijn de voornaamste argumenten die in het voordeel van de Brit spreken.

    wtcc_priaulx_curitiba_staand_480

    Opnieuw favoriet: regerend wereldkampioen Andy Priaulx

    wtcc_larini_actie_curitiba_480
    De belangrijkste wijziging bij Chevy is dat het woord "Chevrolet" nu onder het logo staat, in plaats van erachter...
    Chevrolet kiest voor continuïteit
    Bij Chevrolet is continuïteit vooral het devies. De bestaande samenwerking met Ray Mallocks RML-organisatie werd ook na afloop van het oorspronkelijke driejarig contract voortgezet, voor het vierde achtereenvolgende jaar blijft met Alain Menu, Nicola Larini en Rob Huff ook de rijdersbezetting van sportdirecteur Eric Nève ongewijzigd. Menu won vorig jaar maar liefst vijf races en was vooral op alle stratencircuits (Pau, Porto en Macau) een klasse apart. Ook Huff heeft al enkele keren op de hoogste trede van het podium mogen staan, alleen Larini wacht nog steeds op zijn eerste WTCC-zege. Het wordt het laatste jaar met de nu toch wel wat bedaagde Lacetti (bij ons bekend als Nubira), volgend jaar moet de opvolger klaar staan.
    seat_team_2008_480
    De SEAT-fabrieksrijders voor 2008: vlnr Monteiro, Muller, Tarquini, Gené en Rydell
    Titel is het doel bij SEAT
    Bij SEAT werd het aantal TDI’s bij het fabrieksteam uitgebreid naar vijf. Gabriele Tarquini, Yvan Muller, Jordi Gené en Tiago Monteiro bleven, terwijl Rickard Rydell na het bewijzen van goede diensten als gastrijder tijdens de finale van vorig jaar ook weer voor een heel seizoen werd vastgelegd bij het Spaanse merk, waarvoor hij ook in 2006 al racete. Sportdirecteur Jaime Puig maakte er bij de teampresentatie, vorige week in het “Zarzuela Hippdrome”, een luxe paardenrenbaan in Madrid, geen geheim van dat de titel dit jaar het doel is van zijn brigade. “We willen volgend jaar het nummer 1 op de auto en we weten dat we daarvoor kampioen moeten worden. Vorig jaar hebben we al laten zien dat we het kunnen”, aldus Puig.
    wtcc_honda_thompson_valencia_box_480
    De test in Valencia was het eerste levensteken van de N-Technology-Honda, in Curitiba ontbreekt het team

    Geen wonderen van Honda
    Van het Honda-project van N-Technology, na jarenlang met Alfa Romeo overgestapt naar het Japanse merk, mogen bepaald geen wonderen worden verwacht. Ten eerste is het budget daar niet naar, en ten tweede is de ontwikkelingstijd bijzonder kort geweest. Het team heeft al besloten om de seizoensouverture in Curitiba maar te missen en de geruchten gaan dat ook de tweede race in Mexico al een moeilijk verhaal wordt. In de basis is de door het Italiaanse JAS ontwikkelde Accord niet nieuw, maar de vraag is hoeveel potentieel er nog in zit. Aan coureur James Thompson zal het in ieder geval niet liggen, die streed vorig jaar met de bedaagde Alfa Romeo 156 tot aan het slot mee om de titel.
    russian_bears_lada_2
    Moet nog worden gehomologeerd: Lada 110 voor het WTCC

    Lada-team plant deelname vanaf Valencia
    Lada behoort tot de “runnig gags” in de paddock van het WTCC. Ooit aangekondigd door de soms wat al te enthousiaste promotor Marcello Lotti, net als in het verleden ooit Skoda en Brilliance, maar verder nooit meer wat van gehoord. Tot vorige week opeens de officiële inschrijvingslijst door de FIA werd gepubliceerd, en daar twee Lada 110’s op stonden, onder de noemer van Russian Bears Motorsport met onder andere Jaap van Lagen als rijder. Goed, de auto moet nog worden gehomologeerd, maar dat zou de fabriek naar verluidt voor z’n rekening nemen. De planning is dat de twee Lada’s er vanaf de eerste Europese WTCC-ronde, medio mei in Valencia, bij zijn. We zijn benieuwd…
    wtcc_coronel_actie_curitiba_480
    Dezelfde auto, maar ander team en andere kleuren: Coronel in actie op Curitiba

    Tom Coronel podiumkandidaat volgens het Britse blad "Autosport"
    Twee andere landgenoten zijn er al vanaf de start in Curitiba bij. Allereerst Tom Coronel, wiens SEAT Leon TFSI verhuisde van het Britse team GR Asia naar het Spaanse Sunred-team, dat nauw gelieerd is aan het fabrieksteam van SEAT Sport. De auto is dezelfde, maar de condities zijn voor Coronel anders. Zo is er meer budget, waardoor hij voor het eerst kan deelnemen aan de officiële testdagen van de FIA tussen de races door. Ook qua ontwikkeling van nieuwe onderdelen en modificaties zit hij bij het Sunred-team dichter bij het vuur. Letterlijk, want Sunred is op hetzelfde industrieterrein in Martorell bij Barcelona gevestigd als de sportafdeling van de fabriek. Er vindt dan ook volop onderlinge uitwisseling plaats en zo mag Coronels inzet naast de fabriekscampagne met de TDI’s ook wel een beetje als een officieel SEAT-programma worden beschouwd. “Je zou kunnen zeggen dat ik de fabrieksrijder met een benzinemotor ben”, zegt Coronel zelf. Niet voor niets plaatste het Britse vakblad “Autosport” hem in de WTCC-special in het kadertje bij de SEAT-diesel-fabriekscoureurs. Volgens het Britse weekblad mogen er van Coronel dit jaar podiumplaatsen worden verwacht. Die hoop ondersteunen wij van harte.

    wtcc_tielemans_actie_curitiba_480
    Ook geel/oranje, maar anders: Olivier Tielemans rijdt dit seizoen met een Wiechers-BMW

    Olivier Tielemans wil scoren in Yokohama Independents' Trophy
    De andere Nederlander in het veld gaat ook voor het podium, maar dan in de Yokohama Independents’ Trophy, die twee jaar geleden een prooi werd voor Coronel. We hebben het over Olivier Tielemans, die het seizoen begint met de wetenschap dat in ieder geval zijn auto en zijn team de titel kunnen winnen in de klasse voor privérijders. De Limburger stapte namelijk over van N-Technology naar het Duitse team Wiechers Sport, dat vorig jaar met de Italiaan Stefano D’Aste in de BMW 320si de privétitel won. De eerste twee races rijdt Tielemans nog met D’Astes oude kampioensauto, vanaf Valencia krijgt hij een nieuw opgebouwd chassis. De student aan de Johan Cruyff Academy gaat het onder andere opnemen tegen D’Aste, die terugkeerde naar het Italiaanse Proteam, en de Belg Pierre-Yves Corthals, die wederom uitkomt met een SEAT Leon van het Franse Exagon-team, geleid door Cathy Muller, de zus van SEAT-fabrieksrijder Yvan. Andere BMW-rijders in de Independents-gelederen zijn de Duitse routinier Franz Engstler en diens Russische teamgenoot Andrei Romanov. Die hadden in ieder geval het mooiste decor voor hun teampresentatie, want die vond plaats voor het “Schloss Neuschwanstein”, het sprookjeskasteel van de megalomane Beierse koning Ludwig II.

    01-03-2008 om 15:07 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    AGR-rijdster Danica Patrick sloot de IRL-test op Homestead met haar AGR Dallara Honda als snelste af. De grieperige Patrick kwam tijdens de allereerste testdag helemaal niet in actie.


    danica_2008
    Danica Patrick sloot de eerste IRL-test op Homestead als snelste af

    Danica Patrick snel op Homestead
    Hoewel Patrick zich behoorlijk ziek voelde liet zij op de 1,5 mijl oval van Homestead een tijd van 25.0772 seconden registreren(ruim 340 km/u).Danica Patrick: “Ik ben afgelopen woensdag  nog nooit zo ziek geweest, ik voelde me duizelig, er stond druk op mijn hoofd, en had last van mijn evenwicht. Het zou dom geweest zijn indien ik de eerste dag was ingestapt. Zeker op een plek als Homestead, waar de grip- en intensiteitfactoren in vergelijking met de andere 1,5 mijl ovals. Het was een goede beslissing om de eerste dag niet te rijden en nu de snelste te zijn. Wij hadden zeker wat problemen met de auto, maar het team verrichte goed werk tijdens de wintermaanden.”

    Wheldon wil vierde zege op Homestead
    Ryan Briscoe liet met zijn Penske Dallara Honda de tweede snelste tijd registreren gevolgd door Dan Wheldon. Briscoe: “Het was opwindend om met meerdere auto’s tegelijk te rijden. Voor Team Penske was het een goede test, maar ik moet nog meer leren. Eigenlijk was ik er aan het eind van de avond klaar voor om echt te gaan racen.”

    Ganassi-coureur Dan Wheldon liet tijdens de eerste dag de snelste tijd noteren. Wheldon zegevierde de afgelopen jaren al driemaal op Homestead. De Brit wil daar op 29 maar a.s graag een vierde aan toevoegen. Wheldon: “Het is fantastisch om weer in de auto terug te zijn, maar wij willen ons dit seizoen nog meer verbeteren. Het ging natuurlijk fantastisch, maar als ik de test beoordeel is er plaats voor nog meer verbetering, hoewel het team van Chip Ganassi erg goed in vorm was”.

    wheldon_2008
    Dan Wheldon was op de eerste testdag de snelste man. De Ganassi-coureur hoopt op
    een vierde zege op Homestead eind maart

    01-03-2008 om 15:03 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    renault_r28_2008
    De R28, de wagen waarmee Renault dit jaar in de Formule uitkomt. Foto ing-renaultf1.com

    Amper vier weken geleden tijdens de presentatie van de R28-bolide was het Formule 1-team van Renault nog zo overtuigd van zichzelf. Er zou in 2008 weer worden meegestreden voor GP-zeges. Maar na de recente F1-testen is er weinig over van het positivisme bij de kampioenen van 2005 en 2006. ,,De nieuwe auto is niet goed genoeg om podiumplaatsen te scoren’’, zegt coureur en tweevoudig wereldkampioen met Renault, Fernando Alonso.

    Een maand terug dacht de renstal van teambaas Flavio Briatore weer een competitieve auto te hebben gebouwd. Vooral op het gebied van de aërodynamica zou de in het verleden zo succesvolle formatie veel progressie hebben geboekt. Zeker omdat er op de neus van de bolide duidelijk een nieuw ontwikkelde voorvleugel zichtbaar was.

    ‘Raikkonen favoriet’
    Maar inmiddels lijkt alle hoop al weer ijdel. Want de Usual Suspects McLaren en Ferrari racen alle formaties, inclusief Renault, zoek. Ook Williams lijkt een voorsprong op Renault te hebben. Dat beseft Fernando Alonso ook. ,,Ik denk dat Kimi Raikkonen in 2008 de te kloppen man wordt’’, vertelde de Spanjaard aan de BBC. ,,De snelheid van de Ferrari, in combinatie met de ervaring van Raikkonen vorig jaar (toen hij op spectaculaire wijze tijdens de laatste GP de wereldtitel won, red.) maken hem favoriet. Hij heeft nu zoveel zelfvertrouwen.’’

    ‘Ik wens Lewis succes’
    Fernando Alonso denkt tevens dat Lewis Hamilton, zijn grote rivaal vorig jaar bij McLaren, in 2008 een nog betere piloot zal zijn. ,,Ik wens Lewis succes tijdens het seizoen’’, zegt de man, die zich in 2007 heel wat minder lovend uitliet over het Britse supertalent. ,,Met een jaar ervaring Formule 1 in zijn bagage, zal alles iets makkelijker voor hem worden. Hij kent nu alle circuits, weet hoe de races verlopen en hij begrijpt de druk. Er zijn dus de nodige elementen waar hij een voordeel heeft ten opzichte van vorig jaar.’’

    01-03-2008 om 15:02 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    xavier_maassen_2008_fiagt

    Xavier Maassen gaat dit jaar in de FIA GT racen. De Limburger zal bij Selleslagh Racing Team een koppel vormen met meervoudig FIA en LMS-kampioen Christophe Bouchut.

    Maassen maakt na enkele seizoenen in de éénzitterij de overstap naar de GT-racerij. Teammanager Patrick Selleslagh is tevreden met de promotie naar de FIA GT, maar blijft realistisch in zijn doel: ,,Ik wil bewijzen dat we dit niveau aankunnen, maar ben me terdege van het hoge niveau van de concurrentie bewust. Maar met deze rijders, een gloednieuwe Corvette C6.R en een ervaren team mikken we toch op enkele uitschieters en ereplaatsen.’’

    Testen
    De rijders en het team zeggen uit te kijken naar hun debuut tijdens de FIA-testdagen medio maart in Monza uit. Op 13 en 14 maart maakt de C6.R van SRT kennis met het Italiaanse asfalt en dan kunnen beide rijders en het team hun voorbereiding op het seizoen aanvatten. De eerste FFSA GT-race is in Nogaro trekt (22 & 23 Maart). De openingsrace van het FIA GT-kampioenschap vindt op 19 en 20 april in Silverstone plaats.

    Bouchut
    De 41-jarige Fransman Christophe Bouchut is een succesvolle en getalenteerde GT-racer. Bouchut won tweemaal het FIA GT-kampioenschap (2001 en 2002) en werd in 2004 LMS GT1-kampioen. Voor hem is het echter geen debuut bij SRT: ,,Ik ken Patrick al enkele jaren en reed samen met hem in de FFSA GT, waar we samen talloze ereplaatsen behaalden. Een leuke herinnering blijft ook de zege die ik samen met Jan Heylen in een Belcar-race in Spa behaalde. Voor mij is dit eigenlijk een logische stap hogerop met het team. Ik denk dat we samen wel eens voor enkele leuke verrassingen kunnen zorgen.’’ Bouchut kijkt in het bijzonder naar de 24 uur van Spa uit, een wedstrijd die hij in 2001 en 2002 al met Larbre won.

    Maassen
    De 27-jarige Nederlander Xavier Maassen, die in het Limburgse Lanaken (Bel) woont, heeft ondertussen een aardig gevulde race-CV opgebouwd. Hij startte zijn carrière in de karting en maakte in 2000 zijn debuut in de éénzitterij. Na titels in de FF 1600 en ereplaatsen in de Nederlandse, Noord-Europese en Europese FR 2000-kampioenschappen, betwistte hij in 2007 de World Series by Renault 3.5 met een wagen van Prema Powerteam.

    Realistisch blijven
    Xavier Maassen legt zelf uit, waarom hij voor de GT-racerij opteert: ,,Je moet als jonge rijder realistisch blijven en iedereen weet dat het zeer moeilijk is om richting de F1 door te stoten. Dan ga je natuurlijk alternatieven zoeken en één van die hoogwaardige alternatieven is de enduranceracerij en meerbepaald de FIA GT. Vervolgens kom jij bij een pakket Corvette, SRT en Christophe Bouchut uit en dan weet je dat het een uitgelezen kans is om je meteen in de kijker te rijden en je carrière een nieuwe wending te geven.’’

    28-02-2008 om 15:19 geschreven door zaterik  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief
  • Alle berichten

    Gastenboek
  • Goedemorgen, mooi blogje.xxx.
  • Wens jullie een fijne woensdag toe,dikke knufjes.
  • 2 Tickets voor De 24 Uren Van Zolder
  • Lekker koken
  • hallo

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Mijn favorieten
  • http://www.bloggen.be/red2francorchamps/

  • Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs