Inhoud blog
  • Volkswagen Tiguan
  • Fiat FCC II
  • Audi Q7
  • Audi R8
  • Audi A4 DTM Edition
  • Audi A4 cabriolet
  • Audi A4 (B7)
  • Audi A4 B8
  • Audi A3 Cabriolet
  • Audi A3: (2)
  • Audi A2
  • Audi A1
  • Audi R8
  • Belgische automerken
  • Audi: inhoudelijk
  • Nieuwsbrief
  • Autogids: inleiding
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Rondvraag / Poll
    Favoriet automerk
    Audi
    Aston Martin
    BMW
    Cadillac
    Chevrolet
    Ferrari
    Jaguar
    Lamborghini
    Land Rover
    Lexus
    Lotus
    Mercedes
    Nissan
    Porsche
    Rolls-Royce
    Volkswagen
    Rover
    Andere
    Bekijk resultaat

    autogids
    De site van alle auto's die er bestaan
    07-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Audi A4 B8

    Afbeelding:Audi A4 Front-view.JPG

    In september 2007 werd op de IAA in Frankfurt officieel de geheel nieuwe Audi A4 B8 Limousine onthuld. De A4 B8 Limousine werd in december 2007 leverbaar, de Avant verschijnt in mei 2008. Een volgende cabrioletversie van de A4 zal er waarschijnlijk niet komen. In plaats daarvan wordt er een cabriolet op basis van de A5 gemaakt. Het uiterlijk werd helemaal nieuw ontworpen door Walter de'Silva die eerder al de A5 en Q7 bij Audi ontwierp. Net als bij de andere recente modellen van Audi worden ook hier LED's in de koplampen toegepast. LED's in de achterlichten volgen nog bij de introductie van de Avant. De ontwerpstijl van de nieuwe A4 is te vergelijken met die van de Audi A5.

    De A4 B8 (interne fabriekscode Typ 8K) maakt gebruik van het nieuwe MLB-platform (Modulare Längsbaukasten of in het Engels 'MLP' Modular Longitudinal Platform) waar ook de Audi A5 en de toekomstige Audi Q5 gebruik van maken. De motor is verder naar achteren verplaatst zodat deze zich dichter bij de vooras bevindt wat de gewichtsverdeling en daarmee het rijgedrag ten goede komt. De vorige A4 staat bekend om zijn zware neus waarbij de motor direct achter de radiator is geplaatst wat overmatig overstuur kan veroorzaken. De nieuwe gewichtverhouding ligt ongeveer op 55:45 (voor:achter). Tevens is de nieuwe A4 12 cm langer geworden met een totale lengte van 4,70 meter wat vooral in het voordeel van de achterpassagiers is.

    De nieuwe A4 heeft nu ook het MMI-systeem, het Audi MultiMedia Interface wat ook al op de A6 en Q7 leverbaar was. Daarnaast zijn er nog een aantal hulpmiddelen voor de bestuurder te bestellen zoals lane assist die de auto corrigeert en tussen de strepen van de wegmarkering laat rijden, side assist die aan geeft of er een voertuig zich in de dode hoek bevindt, drive select die de karakteristiek van het onderstel aanpast aan het wegdek of de bestuurder en een adaptief cruise control die de snelheid van de auto aan die van de voorganger aanpast. Tevens is het mogelijk het Bang & Olufsen Sound System te bestellen. Bij de EuroNCAP crashtest behaalde de A4 de maximale score van 5 sterren.

    De A4 B8 wordt standaard voor lichtere motoren geleverd met voorwielaandrijving. Voor zwaardere motoren is quattro-aandrijving standaard of optioneel. Voor de transmissie kan er gekozen worden uit een handgeschakelde zesbak, een 6-traps Tiptronic automaat, of voor lichtere motoren met een trekkracht tot 400 Nm de Multitronic transmissie. Het motorprogramma bestaat uit FSI-benzinemotoren en TDI-dieselmotoren. De basisversie is een 1,8-liter turbo FSI met 120 pk gevolgd door de 160 pk versie. Daarna komt de nieuw ontwikkelde 2,0-liter turbo FSI met 179 of 211 pk die in loop van 2008 beschikbaar wordt. Het topmodel is de 3,2-liter V6 FSI-motor met Audi's ValveLift technologie (variabele kleplichthoogte) die 265 pk levert en standaard quattro vierwielaandrijving heeft. Het dieselaanbod bestaat uit drie TDI-motoren waaronder de nieuwe 2,0-liter TDI met common-rail techniek. De sterkste diesel is de 3,0-liter TDI met 240 pk die eveneens standaard quattro-aandrijving heeft. Ook de afgeleide 2,7-liter V6 TDI-motor hier van is leverbaar met 190 pk. De nieuwe 2,0-liter viercilinder TDI levert vermogens van 120, 143 en 170 pk en vervangt de TDI met pompverstuiver techniek. Het basisblok bleef hetzelfde alleen de inspuiting werd vernieuwd voor een common-rail systeem. Deze is minder explosief dan de pompverstuiver en bouwt zijn vermogen gelijkmatiger op. Tevens is de motor schoner en stiller dan de pompverstuiver. De 120 en 170 pk versie's worden in de loop van 2008 leverbaar.

     Motoren

     Benzine

    • 1.8 TFSI 120 pk
    • 1.8 TFSI 160 pk
    • 2.0 TFSI 179 pk
    • 2.0 TFSI 211 pk *
    • 3.2 FSI quattro 265 pk
    • S4 3.0 TFSI quattro 333 pk

    Diesel

    • 2.0 TDI 120 pk
    • 2.0 TDI 143 pk
    • 2.0 TDI 170 pk *
    • 2.7 TDI 190 pk
    • 3.0 TDI quattro 240 pk

    De met * aangeduide modellen zijn tevens leverbaar als quattro.

    07-11-2008 om 21:10 geschreven door Lauwtjevdc008  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Audi A3 Cabriolet


    Begin 2008 werd de A3 cabriolet geïntroduceerd die in mei 2008 op de markt kwam. Deze beschikt over een klassieke stoffen softtop in plaats van een stalen vouwdak dat tegenwoordig populair is onder de naam
    Coupé Cabriolet. Hierdoor kan de A3 Cabriolet relatief compact en licht gehouden worden en is er geen grote kofferbak nodig. De Cabriolet liep al vooruit op de facelift die de A3 in juli van 2008 kreeg. Zo heeft hij al de LED-dagrijverlichting in de koplampen wat kenmerkend is bij Audi en een gewijzigde voorkant. De horizontale achterlichtunits volgen de trend van de A4 en A5. Er is keuze uit de 1,8-liter TFSI van 160 pk en de 2,0-TFSI van 200 pk benzinemotoren. Bij de dieselmotoren kan er gekozen worden uit een 1,9-liter TDI en de vernieuwde 2,0-liter TDI met common-rail inspuiting. Ook is er al een S3-versie van de Cabriolet gesignaleerd die waarschijnlijk dezelfde 2,0-liter TFSI motor van 265 pk zal krijgen als de andere S3-modellen.

    Bron: www.wikipedia.org

    07-11-2008 om 21:08 geschreven door Lauwtjevdc008  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Audi A3: (2)


    De A3 werd uitgebracht in 1996 en is gebaseerd op de Volkswagen Golf waar hij onder meer het platform en verschillende onderdelen mee deelt. De auto concurreert met onder andere de Alfa Romeo 147, BMW 1-serie, Peugeot 307, Opel Astra en de Honda Civic. De S3 kwam in 1999 op de markt. De A3 is sinds de Audi 50 de eerste auto van Audi in het lagere marktsegment. Tevens brak de A3 Audi's traditie waarbij de motoren altijd in lengte richting geplaatst worden. Dit kwam omdat de A3 op het platform van de Golf stond die dwars geplaatste motoren heeft. In 1999 kwam de Audi S3 op de markt, een sportieve S-variant van de A3.

     Motoren

    De basis motoren waren afkomstig uit de Golf met als basis motorisering een 1.6 viercilinder. Daarna volgt er een heel scala aan 1.8-liter turbomotoren die vanaf 150 pk steeds verder doorontwikkeld werden wat uiteindelijk leide tot een 210 pk sterke motor voor de S3, die later zelfs nog eens opgewaardeerd werd naar 225 pk.

    Bij de dieselmotoren werd er gebruik gemaakt van direct ingespoten TDI-motoren met verdeelpomp en turbo. Later werden deze motoren vervangen voor exemplaren met pompverstuiver techniek.

    Tevens was de A3 met quattro vierwielaandrijving te bestellen, hoewel dit niet het originele "Audi quattro" systeem is maar de Haldex koppeling van de Golf.

    Benzine

    Type Motor Vermogen Koppel Aandrijving Jaartal
    Inhoud Cilinders Kleppen
    1.6 1.595 cc 4-in-lijn 8V 101 pk 145 Nm voor 1996 - 2000
    1.6 1.595 cc 4-in-lijn 8V 102 pk 148 Nm voor 2000 - 2003
    1.8 1.781 cc 4-in-lijn 20V 125 pk 173 Nm voor 1996 - 2003
    1.8 T 1.781 cc 4-in-lijn 20V 150 pk 210 Nm voor/quattro 1996 - 2003
    1.8 T 1.781 cc 4-in-lijn 20V 180 pk 235 Nm voor/quattro 1998 - 2003
    S3 1.781 cc 4-in-lijn 20V 210 pk 270 Nm quattro 1999 - 2001
    S3 1.781 cc 4-in-lijn 20V 225 pk 280 Nm quattro 2001 - 2003

    Diesel

    Type Motor Vermogen Koppel Aandrijving Jaartal
    Inhoud Cilinders Kleppen
    1.9 TDI 1.886 cc 4-in-lijn 8V 90 pk 210 Nm voor 1996 - 2001
    1.9 TDI 1.886 cc 4-in-lijn 8V 101 pk 240 Nm voor 2001 - 2003
    1.9 TDI 1.886 cc 4-in-lijn 8V 110 pk 235 Nm voor 1997 - 2001
    1.9 TDI 1.886 cc 4-in-lijn 8V 130 pk 310 Nm voor/quattro 2001 - 2003

    07-11-2008 om 21:06 geschreven door Lauwtjevdc008  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Audi A2



    De Audi A2 is een model van
    Duitse autoproducent Audi, oorspronkelijk van 1999. De auto is gemaakt van aluminium. O.a. het lage gewicht (minder dan 1000 kg) en de aandacht aan minimaliseren van luchtweerstand dragen bij aan een zeer laag brandstofverbruik.Zo zijn, bij een gemiddelde rijstijl, verbruikcijfers van onder de 4 liter per 100 Km mogelijk. De uitvoering is een hatchback (5 deurs). De verkoopcijfers waren minder dan verwacht (naar verluidt ook door het gewaagde uiterlijk) zodat Audi eind 2005 de productie heeft gestaakt. Audi heeft onlangs laten weten dat ze een vernieuwde A2 op de markt zullen brengen wegens de populariteit van eco-modellen.

    Bron : www.wikipedia.org. en andere sites

    07-11-2008 om 20:59 geschreven door Lauwtjevdc008  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Audi A1


    Afbeelding:Audi metroproject quattro concept.JPG
    Afbeelding:2007 Audi Metroproject-Quattro 01.jpg


    De Audi A1 is een auto uit de
    economyklasse, die in het modeljaar 2010[1][2] door Audi op de markt zal worden gebracht.

    De A1 zal waarschijnlijk op het MQB (Modular Transverse Matrix)-platform worden gebaseerd, en moet een directe concurrent worden van de Mini[3]. De auto zal in de Volkswagenfabriek in Brussel worden geproduceerd[4]. De motoren die leverbaar worden omvatten een 1,2-liter met 86 pk, een 1,4-liter turbo met 122 pk en een 1,4-liter met turbo en compressor van 170 pk. Daarnaast dieselmotoren in 1,6-liter met 90 pk en een common-rail 2,0-liter diesel[1].

     

    Metroproject quattro concept

    Op de Tokyo Motor Show van 2007 werd de A1 getoond in de vorm van de Audi Metroproject quattro conceptauto[5]. Deze auto is als vierzitter uitgevoerd, en met een nieuwe hybride aandrijving. Hierbij worden de voorwielen aangedreven door een 1,4-liter Turbo FSI-motor van 150 pk en een zesversnellings S tronic-schakelbak, terwijl de achterwielen worden aangedreven door een elektromotor. Met deze motor kan op een acculading een afstand van 100 km worden afgelegd met een snelheid van 100 km/u. Hiermee wordt een brandstofbesparing van 15% gerealiseerd.

    De auto werd opnieuw getoond, maar nu als A1 project quattro op de Auto Mobil International van Leipzig in 2008[6].

     A1 Sportback concept

    Op de Mondial de l'Automobile van 2008 werd de A1 Sportback concept getoond. Deze 5-deurs versie van de A1 zal naast de 3-deurs versie op de markt komen. De A1 Sportback concept is voorzien van een 1,4-liter TFSI motor van 150 pk. De kracht wordt via een S tronic versnellingsbak op de voorwielen overgebracht. Daarnaast is de auto voorzien van een 27 pk en 150 Nm sterke elektromotor die de achterwielen aandrijft. Dit stelt de auto in staat om in 7,9 seconden naar de 100 km/u te accelereren en een topsnelheid van 200 km/u te halen. Het verbruik ligt op 3,9 l/100 km en de CO2-uitstoot op 92 g/km.

    bron: www.wikipedia.org

    07-11-2008 om 18:24 geschreven door Lauwtjevdc008  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Audi R8

    De Audi R8 is een sportwagen van het Duitse automerk Audi. Het is een productieversie van de Audi Le Mans quattro conceptauto die in 2003 het levenslicht zag. De naam R8 is een verwijzing naar de R8 raceauto van Audi waarmee onder andere 5 keer de 24 uur van Le Mans werd gewonnen. De auto werd voorgesteld op het autosalon van Parijs in 2006.

    De R8 word geproduceerd door quattro GmbH in Neckarsulm, de vaste sportafdeling van Audi die ook verantwoordelijk is voor de RS-modellen.

     Productiemodel

     

    De Audi R8 heeft een 4,2-liter V8 FSI-motor die 420 pk en 430 Nm levert en tevens ook gebruikt werd in de Audi RS4 B7. De motor heeft een maximum toerental van 8.250 tpm en is voorzien van directe benzine inspuiting wat een hoge compressieverhouding mogelijk maakt. De V8 heeft 4 kleppen per cilinder die bediend worden met twee dubbele bovenliggende nokkenassen met variable kleptiming. Voor de R8 is de motor voorzien van dry-sump smering.

    De wagen heeft en standaard quattro vierwielaandrijving. Dit systeem maakt gebruik van een van Lamborghini afkomstige Viscokoppeling in plaats van Audi's gebruikelijke quattro-systeem. Het chassis is opgebouwd uit aluminium genaamd Audi Space Frame (ASF). Een techniek die al eerder gebruikt werd bij de Audi A2 en A8. Tevens heeft de R8 Audi Magnetic Ride, een adaptief schokdempersysteem .

    Omdat Audi AG het merk Lamborghini bezit, heeft de R8 15% van de onderdelen gemeen met die van de Lamborghini Gallardo waaronder de optionele R-tronic transmissie. De Europese Audi R8 is tevens het eerste voertuig waarvan de koplampen geheel uit LED's bestaan. Ook kan de R8 optioneel besteld worden met het Bang & Olufsen Sound System, zoals bij andere duurdere modellen van Audi ook mogelijk is.

    Toekomst

    Verwacht wordt dat Audi het motorprogramma van de R8 gaat uitbreiden met de 5.2 V10 FSI, die gebaseerd is op de V10 van de Lamborghini Gallardo en ook terug te vinden is in de Audi S6 en S8. Ook is er getest met een bi-turbo V10-motor op de Nürburgring. Dit studiemodel is echter verloren gegaan toen er brand uit brak in de wagen.

    Tevens staat er een cabrioletmodel gepland voor 2009 met de naam Audi R8 Targa.

     Dieselmotor

    In januari werd op de North American International Auto Show een conceptauto van de R8 getoond met dieselmotor, de Audi R8 V12 TDI Concept. Deze heeft een 6,0-liter V12 TDI-motor met een vermogen van 500 pk en een koppel van 1.000 Nm. De V12-motor is gebaseerd op die van de Audi R10 Le Mans en zal midden 2008 verkrijgbaar zijn in de Audi Q7. Met een 0-100 km/h tijd van 4,2 seconden en een topsnelheid van meer dan 300 km/h is de R8 V12 TDI zelfs sneller dan de huidige benzineversie. Dit zou dan de eerste sportwagen zijn met dieselmotor waarmee Audi een traditie zal doorbreken.

    Op de Autosalon van Genève in maart stond een verder ontwikkeld exemplaar van de R8 TDI met de naam Audi R8 V12 TDI Le Mans Concept. Hoewel dit model al bijna als productiemodel gezien kan worden gaat de R8 V12 TDI voorlopig nog niet daadwerkelijk in productie. Zelfs als de R8 met dieselmotor beschikbaar zou komen is het waarschijnlijker dat deze de lichtere 4,2-liter V8 TDI gaat krijgen uit de Audi A8 in plaats van het zware V12-blok. Deze zal de prestaties van de V12 dicht benaderen vanwege zijn geringere gewicht of zelfs voorbij streven.

     

    07-11-2008 om 18:13 geschreven door Lauwtjevdc008  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belgische automerken

    Hier een lijst van de Belgische automerken

    1.
    Alfa Romeo

    2. Aston Martin

    3. Audi

    4. BMW

    6. Cadillac

    7. Chevrolet

    8. Chrysler

    9. Citroen

    10. Daewoo

    11. Daihatsu

    13. Ferrari

    14. Fiat

    15. Ford

    16. GMC

    17. Honda

    19. Isuzu

    20. Jaguar

    23. Lada

    24. Lamborghini

    25. Lancia

    26. Land Rover

    27. Lexus

    28. Lincoln

    29. Lotus

    30. Maserati

    31. Mazda

    32. Mercedes

    33. Mercury

    34. MG

    35. Mitsubishi

    36. Nissan

    37. Opel

    38. Peugeot

    39. Pontiac

    40. Porsche

    41. Proton

    42. Renault

    43. Rolls-Royce & Bentley

    44. Rover

    45. Saab

    46. Seat

    47. Subaru

    48. Suzuki

    49. Toyota

    50. TVR

    51. Volkswagen

    52. Volvo

    Bronnen: informatie uit verschillende site's

    07-11-2008 om 18:06 geschreven door Lauwtjevdc008  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Audi: inhoudelijk

    Audi AG is een Duitse autofabrikant in Ingolstadt, die onderdeel van de Volkswagen Group is.

    Inhoud

     

     Geschiedenis

    Het merk heeft zijn oorsprong in het in 1899 opgerichte autobedrijf Horch Automobielwerke. Dit bedrijf werd opgericht door ex-Benz-werknemer August Horch samen met een 3-tal partners. Al na tien jaar stopte deze samenwerking, Horch wilde bekendheid voor zijn merk vergaren door aan autosport deel te nemen. Zijn partners waren het daar niet mee eens omdat het te geld verslindend zou zijn en ontsloegen de technisch directeur en oprichter Horch in 1909. August Horch wilde na dit gebeuren met een investering van een vermogende vriend een nieuwe autofabriek starten maar kon zijn eigen naam daar niet meer voor gebruiken omdat zijn ex partners de naam Horch inmiddels hadden gepatenteerd. De zoon van deze vermogende vriend studeerde Latijn en hoorde het gesprek tussen August Horch en zijn vader aan. Hij was het die tegen August Horch (Duits voor de gebiedende wijs van "luisteren":luister) zei; "Horch is in het Latijn Audi, waarom noemt u de nieuwe fabriek niet Audi"? De merknaam van vandaag was geboren...

    In jaren dertig fuseerden Audi, DKW, Horch en Wanderer tot één holding: Auto-Union. De merken bleven naast elkaar bestaan. Het bekende logo met de in elkaar gehaakte vier ringen, geïnspireerd door de Olympische spelen die in 1936 naar Duitsland zouden komen, symboliseert de samenwerking van deze vier merken waaruit het hedendaagse Audi is ontstaan.

    Tijdens de Tweede Wereldoorlog werden door Auto Union geen auto's maar pantservoertuigen en andere legervoetuigen geproduceerd. Na de oorlog kwam de fabriek in handen van Mercedes-Benz en werd de civiele productie hervat, met succesvolle modellen als de 65, 50, 80 en 100.

    In 1965 wilde Volkswagen Auto Union van Mercedes-Benz overnemen. Een groot deel van de Mercedes-Benz aandeelhouders was daar destijds op tegen omdat ze vreesden er een concurrent bij te krijgen, er was immers nog veel (technische) kennis van voor de oorlog in huis. Met een kleine meerderheid echter stemde de raad van bestuur van Mercedes-Benz toch met de verkoop aan Volkswagen in en nam men ook een nog uit te komen model over, wat later de eerste naoorlogse Audi werd: De Audi 60. Het zeer moderne motorblok was in feite een Mercedes-Benz ontwerp, dat bij het model werd gekocht. Mercedes was bang dat de auto geen succes zou worden en verkocht het daarom, maar de auto werd een groot succes en zo kregen de tegenstanders van de overname gelijk. Ze hadden er een concurrent bij. In 1969 werd ook NSU inclusief haar slagzin "Vorsprung durch Technik" aan de Auto Union toegevoegd, waarna het bedrijf Audi NSU Auto-Union A.G. ging heten. In 1984 veranderde de bedrijfsnaam in Audi A.G.

    In het begin van de jaren zeventig werd een hele reeks nieuwe modellen geïntroduceerd die ook de redding van moederconcern Volkswagen betekenden. Volkswagen had tot dan toe voornamelijk op de Kever en afgeleide modellen gedreven. De Audi 50, in feite bedoeld als opvolger van de kleinere NSU-modellen, kwam vrijwel ongewijzigd als Volkswagen Polo op de markt en de Audi 80 met een fastback achterkant als Volkswagen Passat. De Golf bleef exclusief voor Volkswagen, de nieuwe grote 100 bleef exclusief voor Audi.

    In de jaren tachtig gingen beide merken qua modellenpolitiek steeds meer hun eigen weg. Audi werd het luxemerk binnen het Volkswagenconcern. De Audi quattro bezorgde het merk veel roem door begin jaren tachtig achtereen ongeveer elke rally te winnen waar het aan meedeed. Michelle Mouton was destijds de eerste vrouwelijke wereldkampioen, dit tot grote ergenis van de mannelijke rijders. Audi quattro is tot op de dag van vandaag ongeëvenaarde aandrijving en een ware uiting van "voorsprong door techniek". Dieseltechnologie maakte bij Audi vervolgens een doorbraak met de TDI wat synoniem staat voor veel vermogen en een laag brandstofverbruik.

    In de jaren negentig introduceerde Audi vernieuwingen als de aluminiumcarrosserie Audi Space Frame (ASF) op massageproduceerde auto's en nam het, in 1998, Lamborghini over. Eind jaren '90 begon Audi met succes aan het lange afstandsracen, met overwinningen in Sebring, Daytona en de Le Mans. In 2000, 2001, 2002, 2004 en 2005 behaalde Audi de overwinning in het algemeen klassement van Le Mans met de Audi R8. In 2007 werd een nu al legendarische straatversie van deze raceauto afgeleid en op de markt gebracht (Audi R8). Audi's eerste supersportauto voor de openbare weg won met voorsprong vele vergelijkingstests van zijn gevestigde concurrenten. In 2006 en 2007 won Audi met de dieselgestookte 12-cilinder Audi R10 en zo is de Audi techniek sinds 2000 onverslagen op Le Mans want de Bentley die in 2003 won was uitgerust met een...Audi motor.

    Ook doet Audi mee in de DTM . Ze rijden met twee modellen. Als eerste een Audi TT-R DTM die afgeleid is van de TT, en als tweede een Audi A4 DTM, die logischerwijs is afgeleid van de A4. Voor het Audi Sport Team Abt Sportsline komen oud-DTM-kampioen Mattias Ekström uit Zweden, de Deense Le Mans-recordwinnaar Tom Kristensen alsmede de Duitsers Martin Tomczyk en Timo Scheider in actie.

    Dit is een document van www.wikipedia.org

    06-11-2008 om 20:55 geschreven door Lauwtjevdc008  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwsbrief

    Wilt u de maandelijkse nieuwsbrief ontvangen

    Schrijf je dan in door:
    1°Een e-mail sturen naar laurensvdc@hotmail.com
         of bij e-mail mij
    2°Meld bij je gegevens wel je e-mail adres de rest is onbelangrijk

    Deze nieuwsbrief gaat van start vanaf 1 januari 2009

    06-11-2008 om 20:48 geschreven door Lauwtjevdc008  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Autogids: inleiding
    Hallo,

    welke op deze gloed nieuwe site nl: www.bloggen.be/autogids.
    Ik hoop dat deze site in de smaak valt!!

    Wat kan je precies verwachten?

    *Elke maand het nieuwe autonieuws
    *Foto's van gloednieuwe auto's en testen
    *2-maanden poll
    *En nog veel meer


    Veel plezier op deze site !!!


    Wat ook bij dezelfde maker hoort is nl: www.bloggen.be/laurenspirates

    Groetjes

    06-11-2008 om 20:35 geschreven door Lauwtjevdc008  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)

    Archief per week
  • 03/11-09/11 2008

    Blog als favoriet !

    Nieuwsbrief aanvragen

    Wil je om de maand een nieuwsbrief ontvangen druk dan op de knop hieronder nl. "nieuwsbrief"


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Wilt u de maandelijkse nieuwsbrief ontvangen

    Schrijf je dan in door:
    1°Een e-mail sturen naar laurensvdc@hotmail.com
         of bij de knop Nieuwsbrief
    2°Meld bij je gegevens wel je e-mail adres de rest is onbelangrijk

    Deze nieuwsbrief gaat van start vanaf 1 januari 2009



    welkom bij deze autogids site
    Startpagina !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs