Ring rond Anzegem - Anti Ring Comité Anzegem
Anzegem geringd
09-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WEBSITE : www.bezo.be
Bezoek onze website via : www.bezo.be

WANDELING / IN DE BAN VAN DE RING - Zondag - 7 februari vanaf 10u. - START - Voetbalvelden SV Anzegem

Wij verwachten jullie allen op post !!!!!


Geef hier uw reactie door
Uw naam *
Uw e-mail *
URL
Titel *
Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
  Persoonlijke gegevens onthouden?
(* = verplicht!)
Reacties op bericht (9)

03-12-2010
heb er geen woorden voor
het nieuwste traject dat het comite voorstelt is ronduit belachelijk,het traject door de borrebergstraat is een verschrikkelijk verdoezelplan,het plan loopt op 3 meter van de voordeur van mijn ouderlijk huis,die mensen hebben heel hun leven keihard gewerkt om hun huisje,tuintje afbetaalt te krijgen en nu zouden er plannen zijn om hun mooie oude dag af te nemen en er een halve autosnelweg in hun tuin te leggen,dit wens ik niemand toe,NIEMAND!laat staan het lager schooltje juist bij met al die kleine kinderen in de straat,dit is echt voor niemand nodig,zou jij graag vrachtwagens horen voorbijscheuren terwijl je naar tv kijkt?ik versta dat natuurlijk dat de ( Rijke mens ) in anzegem geen traject in de buurt wilt maar wie word er weeral afgerekent,de gewone werkmens,graag zou ik de verandwoordlijken spreken van het actiecomite om hun duidelijk te maken dat ze echt slecht bezig zijn,weet iemand nog waarom het comite opgericht is,omdat de mensen geen overlast willen,maar nu maken ze het erger en pesten ze andere mensen,ZEER TRIEST!!!

03-12-2010 om 18:54 geschreven door Koenraad Verleyen


16-01-2010
nul of nul

Het alternatief wat ik voorstelde is niet hetgeen het comité voor ogen had. Want er zijn nl. nog te veel mensen met zwarte vlaggen die meer verker zullen krijgen. Dus zouden er wel eens menigsverschillen kunnen zijn in het comité

Ik heb nog GEEN ENKEL alternatief gehoord dat mee waard is dan de nul op tien. Zij denken dat ze het verkeer gaan kunnen weerhouden om door Anzegem te rijden.
Of ze willen het verkeer door Vichte sturen, maar dan zitten de dorpskernen van Ingooigem en Tiegem ook met meer verkeer. Daar zullen ze blij mee zijn. Trouwens, die weg nadert ook zijn punt van overbevolking. Probeer maar eens de oprit in Deerlijk te nemen in het spitsuur. Je zal er lang mogen aanschuiven.

Er is veel verkeer in onze regio en dat gaan we niet kunnen veranderen Dus vraagt dat om een uitbreiding van het wegennet. En dat volgens mijn eigen studie in het eerste leerjaar.


16-01-2010 om 17:22 geschreven door dendauw dominique


sjors
@ dv

"nulalternatief" blijkt dus wel degelijk een alternatief. een beetje verwarrend taalgebruik voor een leek als ik...

16-01-2010 om 10:26 geschreven door sjors


13-01-2010
groen, al lang voor er sprake was van een ring
@sjors
Ik deel de mening dat er teveel gebouwd wordt, maar voor elke straat te ontlasten een nieuwe straat (met vier vakken dan nog) aanleggen vind ik niet kunnen. laat anzegem inderdaad een dorp
Er zijn inderdaad verschillende alternatieven: straten verbreden, eenrichtingsverkeer, verboden doortocht vanaf bepaalde tonnage. Maar het is ook de provincie die hier kemels schiet. Hebben zij al die alternatieven grondig onderzocht of krijgt er iemand geld als hij er een ring kan doorduwen?
@HV
Inderdaad door meer en grondiger studie.
Is het de taak van het actiecomite om die studie uit te voeren, misschien...
maar geef die mensen tijd. Ze hebben volgens mij echt geen paardebril op en weten dat er in de dorpskern een probleem is. (Sommige voorstanders van de ring hebben echter een vrij enge visie op die mensen. Alsof ze enkel hun schoon uitzicht willen behouden...)
Alleen besteedt de provincie dergelijk onderzoek uit aan gespecialiseerde (met de nodige vraagtekens) bureaus die daar veel tijd en geld voor krijgen. Ik denk dat we de provincie hier op haar verantwoordelijkheid mogen wijzen om dergelijke alternatieven ook te onderzoeken (er staan daarbij heel wat kemels en gaten in de voorstudie van de provincie!)   Vinden jullie het trouwens democratisch dat de bevolking in 1 maand tijd alle bezwaren en studies moet uitzoeken enerzijds of machteloos moet toezien anderzijds. De provincie heeft zich precies wat meer tijd geschonken.

Als het probleem maar niet verschoven wordt. Het probleem van de veiligheid in een dorpskern met veel doortochtverkeer, komt immers in heel veel dorpen en
landelijke gemeentes voor (ook bij onze buren), en zal niet zomaar met een ring opgelost worden. In Anzegem specifiek is daarbij
niet alleen de dorpskern het slachtoffer van de toegenomen verkeersdrukte. Een deftig mobiliteitsplan heeft aandacht voor meer dan 1 knooppunt en probeert totaaloplossingen te zoeken voor de lange termijn!
Wat het aanzuigeffect betreft:
Het zogenaamde aanzuigeffect is in de verkeerskunde een aanvaard begrip. "Nieuwe wegen = nieuw verkeer."  Dat aanzuigeffect zal de nieuwe capaciteit dus snel opslorpen. Prof. Davy Janssens, docent verkeerskunde aan de Universiteit Hasselt en expert verkeersmodellen bij het Instituut voor Mobiliteit verwoordt het zo: Dat aanzuigeffect is om te beginnen macro-economisch te verklaren door de wet van vraag en aanbod. Breidt men het aanbod, de infrastructuur in dit geval, uit dan daalt de prijs en stijgt de consumptie, het gebruik van de weg. Ook in het verkeer spelen die marktmechanismen. Er bestaan bovendien internationale studies die het aanzuigeffect hebben onderzocht. Daaruit blijkt dat de nieuwe wegcapaciteit op korte termijn (minder dan drie jaar) voor 40% wordt opgeslorpt door nieuw verkeer. Op lange termijn is dat zelfs 50 tot 90%.

Het is dus wellicht heel naïef om te denken dat een omleidingsweg voor Anzegem geen bijkomend aanzuigeffect zal hebben, dus niet alleen op de ring zelf, maar ook in de dorpskern! Misschien zelfs als sluipweg wanneer er zich files voordoen op de ring, want hoe gaan al die kruisingen worden ingevuld?  Meer stof en roet, ja dus, want meer verkeer.

Verder zijn er zeker geologische gevolgen als men een baan legt door een landschap vol glooiingen, dalen en waterlopen... Water kruipt waar het kan.

Trek ten slotte misschien uw conclusies minder snel:
de serverruimte werd aan het comite in sponsoring gegeven door de webdesigner en zijn naam of het bedrijf staan zelfs nergens expliciet vermeld op de site, moet hij dan van provider veranderen?

U schrijft daarbij:'Voor ander campagne materiaal werd de lokale economie waarschijnlijk ook niet gestimuleerd.' U bent het zelfs niet eens zeker. Ik vind het erg jammer dat u op dit punt zo snel  een vooroordeel maakt. Zo krijgen de mensen van het comite niet eens een faire kans.

ps ik heb geen tweede website gevonden, misschien kunt u uw vraag over 'bezo' via de website stellen?

@de heer Dendauw: u scheert alle tegenstanders als vijand telkens over dezelfde kam met  dezelfde veralgemeningen... Uw voorstel rond eenrichting en eventuele aanpassingen over het bestaande wegennet kan u echter toch perfect aan het comite voorleggen met de vraag het op te nemen als alternatief! Het nulalternatief betekent trouwens: nul ringen, maar wel een alternatief!

De ring mag geen gemakkelijkheidsoplossing zijn op korte termijn!


13-01-2010 om 23:14 geschreven door dv


aanzuigeffect?
@HV
Het is wel degelijk een feit dat de omleidingsweg een aanzuigeffect zal hebben.
In de plannen van de provincie staat er nl duidelijk dat al het verkeer van Ronse richting E17 langs de omleidingsweg zal moeten gaan en niet meer zal gespreid worden over de bestaande wegen.
Het staat niet letterlijk in het rapport neergetypt, maar het is wel duidelijk tussen de regels te lezen. 1 vb hiervan: de E36 van Kaster naar Deerlijk heeft geen functie meer. De N382 daarentegen wordt wel een hoofdas.
De provincie beweert hierbij dat er geen extra verkeer zal komen. Het 1ste jaar zal er icc tussen Ronse en de E17 niet onmiddellijk meer verkeer zijn. Het verschil is echter wel dat al het verkeer over 1 baan zal gaan ipv verspreid over de regio.

Daarnaast zijn de ervaringen van gelijkaardige omleidingswegen: bv weg rond Zottegem, heeft sinds de aanleg (weg gelijkaardig aan de omleidingsweg rond Anzegem) een imense jaarlijkse stijging van het verkeer. Bekijk hiervoor eens de meetgegevens van het ministerie van mobiliteit.
Vraag trouwens maar eens aan mensen die veel de baan doen, indien ze de keuze hebben tussen een vlotte 4vaksbaan van 90km/u of een kleinere baan van 70km/u, dewelke zouden ze nemen?

Conclusie: N382 door Kaster + omleidingsweg = concentratie weg met aanzuigeffect!!!

Over fijn stof: meer verkeer rond Anzegem = meer fijn stof in Anzegem (logisch gevolg uit het bovenstaande)

13-01-2010 om 20:26 geschreven door BT


11-01-2010
groentjes?
Wat voor zin heeft het nu om de groene jongen uit te hangen, en dan weer vrolijk door het landelijke vlaanderen naar huis te sjeezen? Ik durf wedden dat meer dan de helft van die proteststemmers maar zelden hun fiets of wandelschoenen gebruikt. Wees realistisch, we zijn verslaafd aan onze auto's en we bollen ieder jaar samen meer en meer kilometers af. Bijgevolg een overzadiging van onze wegen. Daarom is een uitbreiding van het wegennet een noodzaak. Omring Anzegem, en de toekomst van onze luxewagens is vezekerd.
Want met jaarlijk een keer het stof van uw wandelschoenen te wrijven ga je er niet komen.

11-01-2010 om 19:46 geschreven door dominique Dendauw


bezo
Waarvoor staat bezo en waarom zijn er nu twee websites?

Het anti ring comité is ook voor de lokale economie. Waarom wordt de website bezo dan door een bedrijf uit Zandhoven gehost? Ik dacht dat er een webhost- en domeinnaamregistratie bedrijf actief is op het Dorpsplein (voor alle duidelijkheid : ik heb geen banden met die aanbieder).
Voor ander campagne materiaal werd de lokale economie waarschijnlijk ook niet gestimuleerd.

Enkele bemerkingen op de standpunten van het actie comité
  1. Hoe komt het anti ring comité erbij dat de ringweg meer fijn stof en lawaaihinder zal veroorzaken? Het is toch hetzelfde verkeer dat normaliter door de dorpskern rijdt? Het fijn stof blijft in de Kerkstraat gevangen tussen de straatmuren, dat is gezond.
  2. Doorsnijden van waterlopen : Dat valt niet te ontkennen, maar zullen daar ook daadwerkelijk gevolgen aan hangen? Dit kan slechts uitgeklaard worden door een studie, een studie die nog niet plaatsvond.
  3. Culturele activiteiten : Er worden twee concrete voorbeelden gegeven. Beide activiteiten kennen al lang niet meer het succes van weleer.
  4. De scholen zijn anders georiënteerd. Twee van de drie scholen hebben zich inderdaad anders georiënteerd. Waarom? Omdat er blijkbaar toch een probleem is. Maar goed dan blijven de punten morfologie van de rijweg, continue bebouwing, afstand van de straatwanden en toeristische functie nog altijd over.
  5. Een nieuwe omleidingsweg zal volgens het comité een aanzuigend effect hebben. Volgens het rapport nét niet. Wie heeft het bij het correcte eind? Gegevens aub.
  6. Alternatieve oplossingen, OK.

11-01-2010 om 15:09 geschreven door HV


10-01-2010
sjors
ik deel de mening dat het nee-comité een waardig alternatief voor de ring moet op tafel leggen (en liefst zo snel mogelijk).

eenrichtingsverkeer door de kerkstraat vind ik een heel goed idee. alleen moet worden nagegaan of dit wel een lange-termijnoplossing is. indien dit niet kan worden gegarandeerd moet een ringtracé worden vastgelegd voor de toekomst (en liefst zo snel mogelijk).

als er dan toch een ring moet komen, is het tracé aan de oostkant vanaf het rond punt volgens mij de beste keuze. dit is ook de kortste weg, en heeft dus de meeste slaagkans. de andere tracés zijn te lang, met als gevolg dat personenwagens toch de kortere weg door het centrum gaan kiezen. de nieuwe ring rond tielt is daar een mooi voorbeeld van. een paar tientonners nemen de ring en de rest gaat toch door het centrum. aan de leefbaarheid van tielt is nauwelijks iets verbeterd. de tracés langs de westkant kruisen veel te veel wegen, wat levensgevaarlijke situaties met zich meebrengt.

als er een viervaksring komt, dan zullen de wegen die deze ring verbindt ook moeten verbreden. denk maar aan het stuk waregem-anzegem: hoeveel zal er moeten onteigend worden om de expressweg aan de ring van anzegem te koppelen? is dit de strategie van het provinciebestuur?

de leefbaarheid van anzegem zal er ook niet op verbeteren door te blijven verkavelen en appartementsgebouwen neer te planten. laat anzegem een dorp!

10-01-2010 om 16:20 geschreven door sjors


09-01-2010
omring Anzegem niet
Hallo,

1.  reeds aan gedacht om Marc Devloo (Bouvelostr 33 tel 056/689594 - marcdevloo@hotmail.com-) te contacteren. Voor zover ik weet is hij de bezieler van de grootste wandelclub van de streek.
2. een aankondiging op www.marching.be kan ook wonderen doen.

steeds bereid tot praktische hulp
succes

eric & Linda

09-01-2010 om 19:59 geschreven door eric sobrie




Foto

DEBAT met gemeentebestuur 23 maart 2011 om 20 u - Den Ark


Gastenboek

Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Laatste commentaren
  • heb er geen woorden voor (Koenraad Verleyen)
        op WEBSITE : www.bezo.be
  • jefke (jefke)
        op vergadering 14 december 2009
  • snchez (sanchez)
        op vergadering 14 december 2009
  • truckers (dominique dendauw)
        op www.bezo.be - komende acties
  • Tolkien (Fam. Vervaecke)
        op www.bezo.be - komende acties
  • Rondvraag / Poll
    Ben je voor of tegen de ring in Anzegem ?
    Tegen
    Voor
    Neutraal
    Bekijk resultaat



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs