Heel veel balancing en testing.
Ik heb een aparte scene gemaakt waar ik makkelijker scenarios kan voorspellen en balanceren.


Ik heb daarna data zitten verzamelen en fine-tunen zodat alles beter gebalanceerd is.
24/04/2019
1 creep = 5g
1 flying = 10g
1 bomb = 15g
1 tachanka = 25g
1 boss = 50g
1 tower = 50g
1 sniper = 75g
BASIC TOWER RATIO
5 creep = 3 basic tower = 25 /150 = 0.1667
5 flying = 2 basic tower = 50/100 = 0.5
5 bomb = 5 basic tower = 75 / 250 = 0.3
5 tachanka = 9.75 basic tower = 125 / 488 = 0.256
1 boss = 8.2 basic tower = 50g / 410 g = 0.12
SNIPER RATIO
5 creep = 1 sniper tower = 25 / 75 = 0.333
5 flying = 2.6 sniper tower = 50 / 195 = 0.256
5 bomb = 3 sniper tower = 75 / 225 = 0.333
5 tachanka = 3.4 sniper tower = 125 / 255 = 0.490
1 boss = 2.4 sniper tower = 50 / 180 = 0.278
Changes
- Sniper is top tier als de spawnrate traag is (moet een beetje zwakker worden)
- Flying moet moeilijker zijn in general, of een nog slechtere matchup zijn voor sniper -- +2 speed of 10 > 5 G
- Tachanka geeft een beetje teveel geld in general maar is een slechte matchup voor basic toren -- 25 > 20 G?
- Bomb is goed gebalanceerd voor beiden torens, maar geeft een beetje teveel geld. Meer health nodig of minder geld geven.
- Boss moet meer geld geven -- 50 > 75 G
Na de changes Heb ik me bezig gehouden met het maken van deftiger levels.
Easy : level is uitspeelbaar met torens alleen, je kan altijd 1 of 2 torens verkeerd plaatsen.
Normal : Level is uitspeelbaar met torens alleen, maar speler moet zelf ook schieten als torens verkeerd worden geplaatst.
Hard : Level is uitspeelbaar met torens en de hulp van de speler.
Angelo out.
|