Inhoud blog
  • Dag 60
  • Dag 59
  • Dag 58
  • Dag 57
  • Dag 55 en 56
  • Dag 54
  • Dag 53
  • Dag 52
  • Dag 51
  • Dag 50
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Laatste commentaren
  • goed bezig (Pieter)
        op Dag 17
  • The Angelo Chronicles
    Avonturen op stage
    25-02-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 15
    Onderzoek naar Oculus Go en unity, maar de grootste deel van de dag heb ik gespendeerd aan gedetailleerd games te onderzoeken en een analyse te op te stellen. 
    Welke (unieke) mechanics heeft elk VR Tower Defense game? Welke zijn interessant om over te nemen of zelfs te verbeteren?
    Met deze gedachtegang ben ik aan het werk gegaan om het volgende lijst op te stellen. 


    Defense Grid 2  -- https://www.youtube.com/watch?v=q-7Z7gqzg3w
    - Hele goeie tutorial
    - Resources over time
    - Rewind to previous wave button
    - Game over: Enemy steelt iets van HQ en loopt daarmee weg.

    Speler functies: 
    - Teleport to tower panels for PoV (Point of View)
    - Participeren door lasers te schieten (30s cd?)

    tower opties: 
    - Sell of upgrade tower
    - Preview zichtbaar van de range voordat je upgrade. 
    - 3 upgrade levels: green, yellow and red


    Kingdom Watcher Gear VR -- https://www.youtube.com/watch?v=haDt9u15a8M
    - Resources per kill en random bonus targets
    - Sommige Enemies zigzaggen (dodge arrows)
    - Game over: HQ = 0 hp

    Speler functies: 
    - Geen teleport, alles is in VR PoV (Virtual Reality Point of View)
    - Keuze tussen bow en crossbow
    - Power-ups oppaken door te schieten
    - Alle functies moeten gedaan worden met archery (towers plaatsen en upgraden ook, wat niet handig is)
    - Participeren door enemies te schieten

    tower opties: 
    - Sell of upgrade tower


    Castle Must Be Mine -- https://www.youtube.com/watch?v=VXXBaDNrrWY
    - Resources per drop
    - Game over: HQ = 0 hp

    Speler functies: 
    - Teleport rond en op de tafel
    - Tower management is in top down view
    - Collect resource drops
    - knight oppaken en in de enemy paths plaatsen
    - Knight kan level uppen
    - Participeren door fireballs te gebruiken van unique HQ tower (30s cd?)
    - Participeren door stenen naar beneden te gooien van HQ (in VR PoV)

    tower opties: 
    - Sell of upgrade tower
    - Knight kan enemies 1 voor 1 vertragen


    Towerland -- https://www.youtube.com/watch?v=CgxioFbmfQg
    - Android
    - Resource over time
    - Game over: HQ = 0 hp

    Speler functies: 
    - Teleport naar gebouwde walls, alles is in VR PoV
    - wave-start-button en keuze 3 wapens als Speler naar beneden kijkt op zijn panel
    - Sell of upgrade tower
    - Participeren door te schieten met vuurballen, ijsballen of granaten

    tower opties: 
    - Towers kunnen geplaatst worden in enemy paths (reroute)
    - Build Wall of fire pit (0 cost)
    - Sell of upgrade tower (damage+ of speed+ optie)


    Alchemist Defender -- https://www.youtube.com/watch?v=TMbLBIuL_yc
    - Game over: HQ = 0 hp

    Speler functies: 
    - Top down view teleport
    - Selecteer towers uit uw boek (linkerhand) en plaats ze op de map
    - Sell of upgrade tower
    - Participeren door aan te vallen met een hamer, geweer of mijn.
    - Participeren door in VR PoV te teleporten op een enemy path.
    - Player death > terug in top down view met wapen in cooldown

    tower opties: 
    - Towers kunnen geplaatst worden in enemy paths (reroute)
    - Build Wall of fire pit (0 cost)
    - Build towers op walls
    - Sell of upgrade tower (damage+ of speed+ optie)


    In your face TD -- https://www.youtube.com/watch?v=_r-HNqmhTSg
    - Free Game
    - Resource over time (can increase by upgrading HQ?)
    - Game over: HQ = 0 hp

    Speler functies: 
    - Teleport overal in de map in VR PoV
    - Teleport bovenop geplaatste towers
    - Selecteer towers uit inventory en plaats ze op een panel (met preview)
    - Sell of upgrade tower
    - Participeren door aan te vallen met een heleboel wapens.
    - Player death == ?

    tower opties: 
    - Towers kunnen geplaatst worden in enemy paths (reroute)
    - Sell of upgrade tower


    Voila, dit is het zowa.
    Maandag gaan wij een meeting houden om te kijken welke mechanics we concreet in ons spellen willen hebben binnen de scope en met tijd die we er voor krijgen.
    In Your Face TD lijkt in mijn opinie toch wel één van de beste TD games die ik heb gezien dat een perfecte mix is tussen een first person shooter en een klassieke TD. Hoe je overal rondt kunt teleporteren, rondwandelen en schieten komt meer natuurlijker over dan de andere spellen.




    Angelo out.


    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    T -->

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs