Onderzoek naar Oculus Go en unity, maar de grootste deel van de dag heb ik gespendeerd aan gedetailleerd games te onderzoeken en een analyse te op te stellen.
Welke (unieke) mechanics heeft elk VR Tower Defense game? Welke zijn interessant om over te nemen of zelfs te verbeteren?
Met deze gedachtegang ben ik aan het werk gegaan om het volgende lijst op te stellen.
Defense Grid 2 -- https://www.youtube.com/watch?v=q-7Z7gqzg3w
- Rewind to previous wave button
- Game over: Enemy steelt iets van HQ en loopt daarmee weg.
- Teleport to tower panels for PoV (Point of View)
- Participeren door lasers te schieten (30s cd?)
- Preview zichtbaar van de range voordat je upgrade.
- 3 upgrade levels: green, yellow and red
Kingdom Watcher Gear VR -- https://www.youtube.com/watch?v=haDt9u15a8M
- Resources per kill en random bonus targets
- Sommige Enemies zigzaggen (dodge arrows)
- Geen teleport, alles is in VR PoV (Virtual Reality Point of View)
- Keuze tussen bow en crossbow
- Power-ups oppaken door te schieten
- Alle functies moeten gedaan worden met archery (towers plaatsen en upgraden ook, wat niet handig is)
- Participeren door enemies te schieten
Castle Must Be Mine -- https://www.youtube.com/watch?v=VXXBaDNrrWY
- Teleport rond en op de tafel
- Tower management is in top down view
- knight oppaken en in de enemy paths plaatsen
- Participeren door fireballs te gebruiken van unique HQ tower (30s cd?)
- Participeren door stenen naar beneden te gooien van HQ (in VR PoV)
- Knight kan enemies 1 voor 1 vertragen
Towerland -- https://www.youtube.com/watch?v=CgxioFbmfQg
- Teleport naar gebouwde walls, alles is in VR PoV
- wave-start-button en keuze 3 wapens als Speler naar beneden kijkt op zijn panel
- Participeren door te schieten met vuurballen, ijsballen of granaten
- Towers kunnen geplaatst worden in enemy paths (reroute)
- Build Wall of fire pit (0 cost)
- Sell of upgrade tower (damage+ of speed+ optie)
Alchemist Defender -- https://www.youtube.com/watch?v=TMbLBIuL_yc
- Selecteer towers uit uw boek (linkerhand) en plaats ze op de map
- Participeren door aan te vallen met een hamer, geweer of mijn.
- Participeren door in VR PoV te teleporten op een enemy path.
- Player death > terug in top down view met wapen in cooldown
- Towers kunnen geplaatst worden in enemy paths (reroute)
- Build Wall of fire pit (0 cost)
- Sell of upgrade tower (damage+ of speed+ optie)
In your face TD -- https://www.youtube.com/watch?v=_r-HNqmhTSg
- Resource over time (can increase by upgrading HQ?)
- Teleport overal in de map in VR PoV
- Teleport bovenop geplaatste towers
- Selecteer towers uit inventory en plaats ze op een panel (met preview)
- Participeren door aan te vallen met een heleboel wapens.
- Towers kunnen geplaatst worden in enemy paths (reroute)
Voila, dit is het zowa.
Maandag gaan wij een meeting houden om te kijken welke mechanics we concreet in ons spellen willen hebben binnen de scope en met tijd die we er voor krijgen.
In Your Face TD lijkt in mijn opinie toch wel één van de beste TD games die ik heb gezien dat een perfecte mix is tussen een first person shooter en een klassieke TD. Hoe je overal rondt kunt teleporteren, rondwandelen en schieten komt meer natuurlijker over dan de andere spellen.

Angelo out.
|