Eindelijk is begonnen om shaders deftig te begrijpen en leren in Unity.
Coole tutorial gevolgt waar je zelf met behulp van node-programming zelf een shader opbouwt.
Je kan zelf u properties maken en die ook aanpassen voor uw material.
Zo moet je niet telkens de shader openen om kleine aanpassingen te maken, en is het ook handiger om daarnaar te programmeren in script.
Niet lang daarna, hebben we nog is gecheckt wat de stand van zaken waren in verband met de update naar ons app.
De meeste van de taken waren gisteren afgerond, gepusht en werkte. Maar met de laatste build van vandaag waren er ineens talloze bugs.
Particles waren verplaatst, in de prefab en scene zelf waren er dinges verandert en last but not least, animaties waren kapot.
Dit leidde tot gevolg tot onenigheid en meer werk in de groep. Er waren pogingen om de laatste dinges die waren toegevoegd te fixen, maar dat leidde alleen tot nog meer bugs.
Uiteindelijk heb ik dan 2 Unity projecten geopend (1 van de laatste build, en 1 van mijn build van gisteren wanneer alles nog werkte).
Met de 2 projecten en GitKraken open, was het makkelijker om te kijken wat er precies verandert was waarom alles niet meer werkte.
Na een aantal uur had ik dan alles kunnen fixen, een script aangepast voor een collega en de 'HotFix' feature voor bugs getest, gepusht en dan samengevoegd met de develop branch. Voor in de toekomst is het echt wel belangerijk dat iedereen eerst alles test, vooraleer je uw feature afrondt en er gepusht wordt naar de develop.
Nadat alles back on track was en mijn collega verder kon, heb ik mij meer verdiept in particle effects voor de Lightweight Rendering Pipeline (zie dag 11 voor uitleg).
Ik ga waarschijnlijk soortgelijke particles gebruiken voor de Tower Defense game, dus het is nooit te vroeg om dit onder de knie te krijgen.
Uiteindelijk om de dag af te sluiten nog meer analyse naar voorbeelden van game mechanics voor de game. Gewoon mikken en wegen van wat we kunnen pakken/verbeteren van andere games. Morgen ga ik daar meer over in detail.
Angelo out.
|