DAGBOEK AFRIKA 2006
AFRIKA 2006
22-12-2006
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.29-09-2006

Mail van 29 OKTOBER  2006

Gazet van Afrika
Bonzoer   sava  wie wie sava

Gisteren zijn we vertrokken om 14.30  .Op de E17 hadden we al problemen.Er hing een paparazzi rond ons .Hij wou altijd foto's nemen van ons en we vermoeden ook dat we gefilmd zijn.
Als ge ergens de foto's in de story of op internet ziet verwittig ons dan .Er is een beloning voorzien.
Toen we in Parijs aankwamenwas het fille,eerst dachten we dat al die auto's op ons stonden te wachten ,maar dat was niet zo .Dan maar onze stoute schoenen aangetrokken en met muzikale ondersteuning van Den Bolero van Ravel en de 9de van Beethoven hebben we de slag gewonnen.
Om 9.15 zijn we dan gestopt om te eten en zijn we ook gaan slapen.
Vandaag verder gereden .(dat moest wel want anders geraken we er niet )en aan Limoges het plaatsje Oradour bezocht.
Nu zijn we gestopt en al gegeten in Cahors.(Witte wijn ,varkenshaasje in een bedje van bloemkool en aardappeltjes

De groetjes nog aan iedereen en al de andere
Stonne Hilda en de sam

24-12-2006
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto van vertrek
We hebben dan toch nog foto's op het internet gevonden .

We vermoeden dat we niet alle foto's gekregen hebben ..

25-12-2006
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ORADOUR FRANKRIJK

29 september 2006

26-12-2006
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. un sjoer de repoo

30 9 2006

Malaga  strand  een dag rust   " un sjoer de repoo  "

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.01 10 2006

Zondag 1  oktober

Vroeg wakker en na de koffie en broodjes verder gereden richting Madrid ,het landschap waar we doorrijden is prachtig . In Madrid aangekomen missen we de afslag en rijden recht de stad binnen. Het was zondag en er was geen verkeer ,zo hebben we deze stad ook eens gezien . Om er terug uit te geraken zijn we richting zuiden gereden en we kwamen zo terug op de ring rond Madrid .
Verder gereden tot in Malaga . Tussen Malaga en het begin van Torremolinos is er een stukje strand waar we mochten overnachten

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.03 10 2006

O3 10 2006

Vandaag vertrekken we uit Malaga en we rijden tot Algeciras . Daar aangekomen word de MH een meter korter gemaakt en kopen we een tiket voor de overzet . Om 12 uur vertrekt de boot en 45 min later zijn we in Afrika. Alles nog eens goed volgetankt de bussen gevuld en nog wat andere inkopen gedaan .

Verder naar de grens ,de spaanse politie mochten we direkt voorbij . De marokaanse politie en douane ,daar moesten we enkele formuliertjes invullen .De douane vroeg nog "rjein a deklaree " en we mochten vertrekken .

Verder gereden tot in  Larache op de bewaakte parking   .

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.04 10 2006

04 10 2006

Vandaag vroeg wakker ,we waren vergeten het uur te verzetten . We vertrekken en en in het eerste dorpje kopen we vers brood en eten we .
We nemen de autobaan richting Rabat ,er was weinig verkeer en alles ging vlot. Rabat voorbij en dan richting Casablanca . Hier is een nieuwe omleidingsweg ,dus het ging weer zeer snel . In EL-Jadida namen we de kustweg tot Oualidia . Hier kennen we een familie waar we de vorige keer een fiets beloofd hadden.
Door de vele MH die de vissers hinderen moet ge hier nu op een camping gaan.
Op de kustweg naar Oualidia kopen we nog de nodige groenten ; tomaten,aardappelen en pompoen .
Van de vissersfamilie krijgen we nog krab  en crevetten  . Toen Hilda de crevetten ging koken sprong er een uit de pot . Ik heb ze direkt gepakt en terug in de pot gedaan.
Fritjes gebakken  en lekker gegeten.

Het was vandaag wel een KMdag ,maar we hebben er van genoten

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.05 -10 - 2006

05 10 2006

Vandaag weer voeg wakker , het tijdverschil he !!
Nog wat in bed gebleven  en naar de vogeltjes geluisterd , vers brood gaan halen en lekker gegeten .

De camping betaald  2.50 euro en de vissers familie nog eens gaan bezoeken ,na enkele Tkes zijn we dan maar vertrokken. Via de kustweg verder gereden naar Essaouira , daar zijn we op de parking gaan staan aan de vissershaven . We zijn dan nog gaan wandelen in de oude stad en aan de haven waar de vissersboten binnen kwamen . De vissen werden nuitgeladen en direkt gekuist ,de schubben vlogen in het rond . De vis afval viel op de grond en voor de rondvliegende vogels was het een feest .
Nog lekker gegeten en dan maar weer vroeg gaan slapen.

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.06 10 2006

06 10 2006

Weeral goed geslapen ,ik slaap altijd goe . Op tijd vertrokken  ,vers brood gekocht en een plaatsje gezocht om de hond uit te laten . Toen we s'middags in Tamanar kwamen ging ik weer brood kopen ,dat van daarstraks was niet vers en te klein. Ik vond niet direkt een bakker en vroeg dan maar aan een chik meneerke "waar is hier brood te koop ? " Hij antwoorde in de " patiserie " en hij ging mee met mij .
Omdat het nogal ver terug naar de MH was liet hij een ezelskarretje stoppen en zijn we daar mee naar de MH gegaan .
Weeral verder gereden(anders geraken we er niet )  voorbij Agadir -Tiznit - Tan Tan  tot in El Ouatia het vroegere Tan Tan plage .
In de bergen voor Tan Tan nog gestopt bij een vrachtwagen die op zijn kop lag ,maar nieumand gekwetst .

In Tan Tan plage stonde we direkt aan zee ,dus weer een goe plaatske .

Het was weer een KMdag maar alles goed gegaan .

02-01-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.08 10 2006
Klik op de afbeelding om de link te volgen Toen ik wakker werd en naar buiten keek , zalig ,niets of niemand in de omgeving . Verse koffie en geroosterd brood ( frans brood in schijfjes gesneden en in de pan geroosterd ) en een eitje .
We waren nog maar een tiental km verder of we zien een fietser , duwen tegen de wind in .
Hilda zegd " daar is HERBERT  " , een nederlander die we al eens tegengekomen zijn . Eens we de fietser voorbij zijn stoppen we en nodigen hem uit voor een koffie . Hij vertelde dat hij over zijn reizen met de fiets.Hij schrijft er ook boeken over , een van zijn boeken gaat over een fietstocht van Dar es Salaam naar Dakar .Ik vroeg hem dan "Bent U Frank van Rijn " en hij antwoorde  " Ja " . Ik stond recht en nam een van zijn boeken uit het rek " De knipoog van een nijlpaard " .
Het moet toch wel lukken he ,hier in het zuiden van Marokko kom ik een van mijn favoriete  schrijvers tegen .
Na nog enkele foto's zijn we verder gereden .
s'Avonds gestopt aan het laatste tankstation voor de grens .

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.09 10 2006

Nog eerst alles vol getankt en dan de laatste 80 km naar de grens . De grenspost aan het oude fort is er niet meer .Nu is het aan de echte grens ongeveer 5km verder .
De grens formaliteiten gingen redelijk snel en na een half uurtje waren we de grens over.
De asfalt stopt en er is een piste van 5 a 6 km ,dan is er weer asfalt en de kantoortjes van Mauretanie.
Hier waren we ook na een halfuurtje door en daar stonden 2 gidsen die we al 4 jaar kennen .
Het weerzien was uitbundig maar ze vertelde ons dat ,nu er de nieuwe asfalt er is dat er ook nog weinig werk er is voor hun.
De doorsteek in Mauretanie nu via het strand was zeer slecht en dan zijn we ook maar over de nieuwe weg gereden . Eerst nog een verzekering voor Mauretanie genomen en wat eurokes verwisseld voor ouguya 's .
De nieuwe baan is prachtig ,door de woestijn en op enkele uurtjes kom je in Nouakchott.
In de stad hebben we overnacht aan Auberge Sahara ;.

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.07 10 2006

Weeral vroeg wakker . Gisteren avond ,toen ik eens rond de MH ging zag ik dat het achterste gedeelte van de uitlaatbuis los gekomen was . Het stuk er verder afgedaan en vertrokken . 10km verder stond er een jeep die niet meer starte .Treklint genomen en getrokken ,dat was weeral OK. Verder via Tarfaya en Laàyoune tot aan het eerste goedkope tankstation .Alles nog eens goed vol gedaan en na dat al de bussen nog eens vol waren verder richting Boujdour .
25 Km voorbij Boujdour is een groep fietsers gestopt en zijn ze hun tentjes aan het opstellen .
Twee vrachtwagens en 14 fietsers zijn voor een goed doel van Nederland naar Ghana aan het fietsen . Even gestopt ,een klapke en dan weer verder .
Een honderd km verder zijn we gestopt ,200m van de baan een plaatske gezocht om te overnachten .
Rustig ,heel alleen , enkel de wind en zand .

• 07 10 2006

• Griekenland kanaal van Korintië
  • Griekenland
  • Griekenland Oktober 2010
  • de baan en piste in Afrika
  • Nog wat van in Afrika
  • Door de woestijn in Mauretanië
  • Afri muziek aan de MH
  • Dakar
  • Bonzoer Sava ? Wiewie sava
  • Afrika 2010
  • Allemaal voor de afrikaantjes
  • Albanië 2009 oktober
  • waterput in Burkina-Faso . 19 sept 2008 zijn we vertrokken met onze MH om de waterput te gaan bezoeken Het dorp is ongeveer 8450km ver van Zandhoven .Hiervoor zijn we 3 maanden weggeweest . De totale afstand heen en terug was 17.323km .