Over mijzelf
Ik ben Patricia
Ik ben een vrouw en woon in (Belgie) en mijn beroep is .
Ik ben geboren op 06/08/1957 en ben nu dus 66 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Lezen, wandelen, zentangle en tekenen, gitaar spelen, schrijven enz...
Inhoud blog
  • Afspraak
  • Klokken van Rome
  • Beschermengel
  • Vooruitgang
  • Levenswijze
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Schrijfsels
    Gedichtjes, mijmeringen, verhaaltjes enz...
    24-03-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Noodstop 15/06/2017
    Gehaast fietst ze op haar gammele tweewieler naar huis. Twintig jaar geleden kreeg ze deze cadeau. Haar fiets heeft heel wat kilometers achter de rug. Het voorspatbord is in slechte staat.  Is het hupje op het verhoogde fietspad er teveel aan of is ze door een putje gereden? Het spatbord knakt en blokkeert het voorwiel. Haar rijwiel stopt van de ene milliseconde op de andere.  Ze vliegt over het stuur en denkt in die twee seconden dat ze in de lucht hangt,  'niet weer op mijn kin!' 


     *************** 



     Haastig fietst ze op haar gammele tweewieler huiswaarts. Hij heeft door de jaren heen heel wat kilometers achter de rug. Het voorspatbord klappert bij elke hobbel. Het hupje geeft de fatale klap. Het voorspatbord knapt af en blokkeert van de ene milliseconde op de andere haar voorwiel. Het achterwiel stijgert en geeft haar een wipje. Terwijl ze over haar stuur vliegt denkt ze, 'niet weer op mijn kin.' 


     ©              Patricia

    24-03-2018 om 15:43 geschreven door Patricia  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Tags:Ultra kort verhaaltje
    >> Reageer (0)
    23-03-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Okra, ongeval met de fiets 21/03/2018
    Voor de eerste keer begeleidt hij mee de groep met de fietstoer. Zijn pedaal haakt achter een struikje en hij wordt over zijn fiets gekatapulteerd. Zij rijdt mee, vooraan in de groep. Personen met een gewone fiets mogen vooraan en degenen met elektrische fiets achteraan. Er wordt geroepen dat ze moeten stoppen, er is iemand gevallen. Wanneer ze hoort wie, haast ze zich naar haar partner. Daar staat hij bloedend met enkele personen van de groep bij hem. Er wordt om het EHBO doosje gevraagd. Steriele compressen, snel alstublieft. Zijn lip is stuk en hangt maar amper vast, de huid opengereten. Iemand van het gezelschap zoekt tanden op het fietspad en het voetpad. Ze staat bij hem en houdt met de steriele doekjes de huid van zijn bovenlip bijeen. Iemand heeft intussen de ziekenwagen gebeld. We praten tegen hem. Hij weet niets, kan zich niets herinneren, de val, dat verschillende mensen proberen te helpen, niets. Hij is in shok, misschien heeft hij een hersenschudding. De ambulance komt er aan en ze rijdt mee vooraan in de wagen. Op de spoedafdeling wordt zijn lip genaaid. Chirurgische reconstructie, zegt de spoedarts. De kaakchirurg komt ook kijken, zes tanden kwijt. Vervolgens moet hij onder de scannner. Een onderzoek van het hoofd en de nek. Hij heeft gelukkig niets gebroken. "Geen fracturen," zeggen ze. Terug op spoed, hecht de kaakchirurg zijn lip beter. Volgens hem is het niet mooi gedaan. Ze is blij dat hij de lip mooier aan elkaar naait. Zo kan het mooier genezen. Uiteindelijk mogen ze naar huis. Hun fietsen zijn op de plaats van het ongeluk bij iemand in de tuin gezet om deze later op te halen. Ze bellen één van hun zonen op om hen naar huis te laten brengen, maar eerst langs de apotheek voor pijnstillers, zalf en perio-aid om de mond te ontsmetten. Eindelijk thuis, komt iemand van de groep de fietsen brengen. Even later belt ze naar de tandarts, daar kunnen ze nog terecht om 20u. gelukkig. Het bloeden moet gestelpt worden, de lip blijft maar bloeden. Een uur later zijn ze thuis en worden de andere kinderen verwittigd. Sommigen bellen op en anderen komen langs, om poolshoogte te nemen hoe het met hem gaat. Rond 23u30 eten ze beiden wat pudding. Een laat avondmaal, maar iets anders kan hij niet eten.

    23-03-2018 om 00:00 geschreven door Patricia  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Categorie:Een dag uit het leven
    >> Reageer (0)
    09-03-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gezellig
    de hemelsluizen open 
     pijpenstelen bij de vleet 
     geen zonneschijn 
     geen hemelsblauw 
     geen zwoele zomerbries 
     alleen maar grauw en grijs  
    het ganzenbord op tafel  
    ook een koekje en wat drank  
    terwijl kinderoogjes vragen 
     "oma doe je mee?" 
     we spelen en we lachen  
    iedereen is nu tevree  


     😉                ©   Patricia

    09-03-2018 om 19:15 geschreven door Patricia  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Categorie:Een dag uit het leven
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verschrikking
    Puppy ziet door het raam witte ronde pluimpjes ronddwarrelend naar beneden komen. Als een ingewikkelde puzzel dekken ze alles toe onder een dik wit tapijt." "Puppy, vandaag maak je kennis met sneeuw. We gaan een wandelingetje maken." Pup ziet hoe baasje zijn laarzen aantrekt, muts opzet, sjaal omslaat en jas tot boven dichtritst. "Eindelijk!" denkt pup. Pup loopt uitgelaten keffend naar buiten. Zodra hij echter in aanraking komt met de sneeuw, springt hij verschrikt als een eersterangs berggeitje met vier pootjes tegelijk de hoogte in. 



     😉                        © Patricia

    09-03-2018 om 00:00 geschreven door Patricia  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    Tags:Ultra korte verhaaltjes
    >> Reageer (0)
    08-03-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een gewone zaterdagmiddag 24/02/2018
    De telefoon rinkelt. 
    "Hoi mams, ik ben het. Zijn jullie straks thuis, dan komen we langs. Het is mooi weer, we kunnen misschien een wandelingetje maken," stelt Egwin voor. Enkele minuten later gaat de deurbel. 
    "Dag mams, moeten jullie weg? Mag ik hier even komen studeren? Bij ons is het te druk." 
    "Hey! Dag Ewan, natuurlijk mag dit, straks komt onze Egwin, maar we gaan een wandelingetje maken." De gsm gaat over. 
    "Hey mams, is het goed dat we deze namiddag langskomen of hebben jullie iets aan de hand?" 
    "Jullie kunnen gerust komen, maar we gaan wel een ommetje maken. Als jullie zin hebben..." 
    "...dan gaan we toch mee, het is mooi weer, we moeten er van profiteren," lacht hij. Terwijl Ewan zich in zijn vroegere kamer installeert komt Egwin met zijn gezin aan. Een kwartiertje later gaat de deurbel weer. 
    "Dag Roel." 
    "Dag mams. Wij komen de koekjes brengen die jullie hebben gesponsord en de koekjes voor de broers hebben we ook bij." 
    "Je kan ze zelf aan hen geven. Gaan jullie ook mee wandelen?" 
    Even later komt Tim aanzetten met zijn gezin en we vertrekken in stoet. Ewan kan zich nu even op zijn leerstof toeleggen zonder gestoord te worden. 
    Zo zijn we op het ene ogenblik met twee en even later met zestien. Tegen de avond vertrekt ieder opnieuw naar de eigen woonst en keert de rust weer in 
    huize 'de zoete inval.'


     😉                          © Patricia

    08-03-2018 om 00:00 geschreven door Patricia  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Categorie:Een dag uit het leven
    >> Reageer (1)
    07-03-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijheid
    We waren op bezoek bij mijn ouders, het gesprek ging over vrijheid.
    "Ik verlang meer en meer naar mijn pensioen," zei mijn partner, "dan kan ik eindelijk van mijn vrijheid genieten en doen waar ik zin in heb."
    "Ik heb een gevoel van vrijheid als ik een goed boek lees" zei ik, "of als we
    op reis zijn. Het kunnen doen en laten waar je zin in hebt."
    Mijn partner knikte beamend.
    "Als ik een afspraak heb en te laat vertrek
    zet ik er flink de pas in, kijk nog een keer op mijn uurwerk en begin te hollen. Langs de andere kant is het dan weer goed voor de conditie. Eigenlijk, als ik loop voel ik me vrij en op zulke ogenblikken heb ik de druk alleen aan mezelf te danken, denk ik dan."
    "Toen ik tijdens de oorlog werd opgeroepen om voor de vijand te werken en ontsnapte" vertelt mijn vader, "was ik ervan overtuigd dat ik mijn vrijheid herworven had." Hij keek peinzend voor zich uit. "Ik was zestien. Ze durfden me thuis niet binnen te laten want ik werd gezocht. Ik moest onderduiken. Ik ben toen bij 'het verzet' gegaan. We werden verraden en naar een werkkamp gevoerd. Vrijheid zit in je hoofd, ze kunnen je denken door slecht regime of mishandeling wel beïnvloeden, maar niet helemaal," zegt hij ons aankijkend. "Kijk maar naar Nelson Mandela, alhoewel ik me afvraag of hij als president veel vrijheid had." 



     😉                              © Patricia

    07-03-2018 om 00:00 geschreven door Patricia  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    Categorie:Een dag uit het leven
    >> Reageer (0)
    23-02-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ontbijt
    Wandelende Tak kuiert argeloos over de eikentak op zoek naar het lekkerste blaadje. 
    Vogel hupt tak op en tak af, op zoek naar een hapje. 
    Hij ziet Tak, bekijkt haar keurend met één oog, daarbij zijn kopje schuin houdend.
    De adrenaline giert door Tak 's lijf. Haar overlevingsinstinct komt in actie. Ze laat zich pardoes op haar rug vallen, pootjes in de lucht. De spanning stijgt.
    Vogel haalt uit met zijn snavel, hapt naar haar poten.
    Tak voelt hoe ze de hoogte in gaat. Ze bengelt in de lucht. Zij ontdoet zich van haar poot en verstopt zich.

    😉              ©   Patricia

    23-02-2018 om 00:00 geschreven door Patricia  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Tags:Ultra kort verhaaltje
    >> Reageer (0)
    20-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen












    Het bamboevlot volgt zachtjes de beweging van het water. 
    Vooraan zit Wei in kleermakerszit onverstoorbaar met kaarsrechte rug. Achteraan staat de jonge leerling, hij houdt de vaarboom stevig in beide handen, om hun vaartuig met de druk van de lange stok op de bodem door het water verder te duwen. 
    Op de zijrivier zijn geen andere vaartuigen. 
    Ze houden allebei van de stille afzondering en horen alleen het klapwieken van een reiger, het gekrijs van enkele meeuwen en het water dat tegen hun vlot klotst. 


     😉                     © Patricia

    20-02-2016 om 00:00 geschreven door Patricia  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    Tags:Ultra kort verhaaltje
    >> Reageer (2)
    11-01-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vier bengeltjes op een rij

     

     

    Op zekere dag
    klonk met blije lach

    papa kom toch gauw
    want ik hou zo van jou.


    Dit was een bengeltje
    dat straalde als een engeltje
    ,
    een engeltje met een aureooltje
    dat speelde in een kwartooltje.


    Vier bengeltjes op een rij
    en zij zongen allemaal zeer blij

    kom en blijf nu maar bij ons,
    kom en geef eens wat respons.


    Toen kwam papa bij de band
    en zij trokken samen door ’t hele land.

    Al zingend en dansend met hun gevijven
    tot papa zei: “dit kan zo toch niet blijven!


    Wij hebben een mama nog te kort
    eentje die veel doet aan sport.”

    Toen zij eindelijk een mama gevonden hadden
    legde zij hen allemaal in de watten.


    “O!” riepen de bengeltjes,
    “nu zijn we kompleet!”

    “eindelijk ..!!

    ….is ons gezinnetje gereed!”



    Wink

                                                                                                                                                    

                                                                                                                                                         ©  Patricia


     

    11-01-2016 om 00:00 geschreven door Patricia  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (5 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    10-08-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tijd
    het is heel moeilijk

    om 'tijd' te beschrijven

    we zeggen "tot seffens"

    of ook wel "tot straks"

    't kan ook nog "tot morgen"

    of "tot volgende keer"

    gewoon"tot de volgende"

    hoor je ook meer en meer

    dit gaat over minuten

    uren of dagen

    soms weken en maanden

    zelfs langer dan dat

    ik vind het heel moeilijk

    om 'tijd' te meten

    want heb je er weinig van

    gaat zonder het te weten

    de 'tijd' veel te snel

    dus 't is heel voornaam

    gebruik je tijd wel




    😉                      © Patricia Brusten

    10-08-2015 om 00:00 geschreven door Patricia  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    04-07-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lucky me
    We have a very large family

    Together they have much harmony

    My heart is filled with a melody

    Because of a certain somebody




    When we are all together

    Most of the time it's very nice weather

    There are laughs and games and having fun

    Those times we 'd like with them to run




    It's like the colors of a rainbow

    Untouchable as a flake of snow

    So beautifull as the stars and moon

    We make a walk in the afternoon





    I feel many raindrops on my head

    But I really don't mind getting wet

    This moment I enjoy the smell

    Of nature so clean and new again





    I hope to see the water flow

    I hope to see the flowers grow

    The ducks are swimming in the park

    We 're staying there until it's dark






    It is like the colors of a rainbow

    Untouchable as a flake of snow

    So beautifull as the stars and moon

    I feel lucky that we did our walk in the afternoon






    And we walk together through the world, feeling lucky as we are





    © Patricia



    04-07-2015 om 00:00 geschreven door Patricia  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (5 Stemmen)
    >> Reageer (3)
    27-06-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lac de l' eau Claire
    Klik op de afbeelding om de link te volgen







    Aan het ' Lac de l' eau Claire. '

    het ' meer van 't heldere water '

    gezeten op de steiger

    romantisch tafereel



    Met zeven in ons huisje

    gezellig bij elkaar

    met vijven op de schommelbank

    rollen we heen en weer



    Terwijl de regen tokkelt

    op bladeren en op 't dak

    geeft 't gedruppel 't juiste ritme aan

    zingt zo z'n eigen lied



    We luisteren naar dit alles

    en genieten van de rust

    onze blikken op oneindig

    terwijl de regen de aarde kust



    Wink



    © Patricia

    27-06-2015 om 00:00 geschreven door Patricia  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-06-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Na een warme zomerdag
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

















    Hoe mooi is toch die regenbui

    aan 't einde van de dag

    na 'n tropisch warme zomerdag


    vol zonneschijn ...

    en zit je dan veilig binnen

    en zie je dan die bliksemschicht

    heel eigenzinnig

    als een pijl uit de boog

    neerwaarts naar de grond gericht

    de hemel klieven


    als het zwaard van Damocles

    dan ben ik blij ...

    dat al die opgekropte woede

    die ontembare energie

    van deze alles vernietigende flits

    zich niet in mijn achtertuintje ontlaadt.



    Cool



    ©        Patricia


    06-06-2015 om 00:00 geschreven door Patricia  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (5 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    01-06-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zusje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen











    In het ochtendgloren
    uit bed gedreven door gedachten
    die niet stil te krijgen zijn
    zit ik hier aan tafel
    met pen en papier
    en...denk ik aan jou


    Hoe jij... de stuwende kracht bent voor velen
    met al jou gedrevenheid en unieke ideeën
    jij bent verrassend creatief
    hoe jij... met je heldere blik
    zoveel dingen ziet
    de leuke, gevoelige, ludieke..
    maar ook 't minder mooie
    zo aandachtig , zo attent, zo opmerkzaam


    In het ochtendgloren
    gezeten aan de tafel
    zie ik,
    de zon die de dag verwelkomt
    hoor ik.. de merel met z'n mooie zang
    de duif met haar gekoer
    de wereld die stilaan ontwaakt
    en.. denk ik aan jou



    Patricia

    01-06-2015 om 00:00 geschreven door Patricia  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (6 Stemmen)
    >> Reageer (5)
    30-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn Zoet
    Duveltje doet al

    Uit eikenhout gesneden

    Mijn hart, mijn leven




    © Patricia

    30-05-2015 om 20:37 geschreven door Patricia  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eigenwijze wereld
    Wat heb je aan een wereld
    als niets gaat zoals het moet
    Wat zie je op zo'n wereld
    als alles het tegenovergestelde doet

    Je ziet de bomen op de weg
    razend en puffend verder rijden
    Je ziet de auto's als een heg
    langs de weg geplant aan beide zijden

    Een roeiboot zonder spanen
    een aap lust geen bananen
    Het kind dat niet wil stoeien
    een koe die blaft en niet wil loeien

    De wasmachine wast niet meer
    zij wil alleen nog schoenen lappen
    De conducteur roept elke keer
    "Waarom wil er toch niemand opstappen"

    Het gras in plaats van groen oranje
    en aan mijn appelboom hangt een kastanje
    De tomaten die zien grijs
    en mijn pen is eigenwijs

    Een olifant zonder slurf
    een acrobaat zonder durf
    De zee die zonder water is
    er is met deze wereld toch iets mis



    ©


    23-05-2015 om 17:06 geschreven door Patricia  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    17-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vergeet -je-nooit-meertje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen








    klein deugenietje

    zee van vergeet-me-niet-jes

    blauwe bloemenpracht



    😉                 ©         Patricia

    17-05-2015 om 00:00 geschreven door Patricia  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    28-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorjaars-onrust
    Onrust in m'n brein
    't is echter zonder venijn
    met 't nieuwe voorjaar zijn er...
    zoveel verwachtingen
    zoveel te doen
    zoveel nieuw leven

    Ik hoor de vogels fluiten
    zij vliegen constant af en aan
    het lente-gevoel
    moeilijk te weerstaan
    en kijk ik naar buiten
    zie ik 't lente-groen ontluiken

    Zoveel gevoelens
    zoveel dingen
    die staan te springen
    zij roepen ik,.. ik,... ik,... nee ik
    de lente-schoonmaak kan beginnen
    ook bij mij hier vanbinnen

    Zonneschijn of donker weer
    hagel of regen
    niets of niemand
    houdt deze voorjaars-gejaagdheid tegen
    oase van rust
    waar ben je gebleven




    ©    Patricia

    28-04-2015 om 18:16 geschreven door Patricia  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    23-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.avondwandeling
    Avondwandeling

    roodgekleurde horizon

    rustig genietend


    ©

    Patricia

    23-04-2015 om 16:17 geschreven door Patricia  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aprilse grillen
    Aprilse grillen
    heeft iedereen
    wel al eens meegemaakt

    de zon die staakt
    en de regen die slaagt
    je in je gezicht tegemoet

    maar als dan weer
    in zonneschijn gehuld
    de wolken openbreken

    dan is ieder mens
    zijn hart zo vervult
    dat niemand klaagt over april en zijn streken



     

    ©

    Patricia

    23-04-2015 om 16:10 geschreven door Patricia  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (1)


    Archief per week
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 15/02-21/02 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 10/08-16/08 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Mijn favorietjes
  • Yettie's blog
  • brustekesandkids
  • miekemot
  • familie uit de oude doos
  • mijne muur
  • Ditjes en datjes
  • ewan

  • Laatste commentaren
  • ne zalige zoeten inval (Greet Brusten)
        op Een gewone zaterdagmiddag 24/02/2018
  • verre reis (yettie)
        op Zen
  • wijze man (yettie)
        op Zen
  • 4 stengeltjes (yettie)
        op Vier bengeltjes op een rij
  • dank u (Patricia)
        op Een boekenwurm
  • Knallend einde (denbenjaminneman)
        op Een boekenwurm
  • schatten (Patricia)
        op Zusje
  • dank u zusje (Patricia)
        op Lucky me
  • Zusjes en broertjes.... (Goeleke)
        op Zusje
  • 3 minuutjes (Patricia )
        op Tijd
  • Willekeurig Bloggen.be Blogs
    patrickzelzate
    www.bloggen.be/patrick
    Categorieën
  • Een dag uit het leven (6)


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs