Inhoud blog
  • Laatste bericht
  • Foto's bij het thema: "Kerst - Nieuwjaar".
  • Thema: "Kerst - Nieuwjaar".
  • Foto's bij het thema: "Sinterklaas en Zwarte Piet".
  • Foto"s bij het thema: "Sinterklaas en Zwarte Piet".
    Zoeken in blog

    Kloosterstraat 4
    9080 Beervelde


    Wat leuk dat je een kijkje komt nemen!
    Foto
    Foto

    09/355.53.80

    secretariaat@gbslochristi.be

    Klasblog Gemeentelijke Bassisschool Beervelde
    Klasblog peuter- en eerste kleuterklas, juf Kathy
    03-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Sokken".


















    03-03-2016 om 17:40 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    02-03-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: "Sokken".
    Elke kleuter heeft van thuis een paar oude sokken meegebracht.
    We nemen de sokken waar en doen er allerlei spelletjes mee.
    Sorteren van de sokken volgens kleur, motief, grootte, ... .
    Bij het vrij spel vullen we sokken op met dopjes, hangen we ze met wasknijpers op aan een waslijn.
    "Er zit een gaatje in mijn sok" zingen we samen.
    We knutselen een sokpop.
    Als verhaal bekijken we "Een sok aan mijn teen" (You Tube - zandkasteel).
    Relaxatie:  "Per twee gaan we met een sok aan de hand over elkanders lichaam heen, bij het horen van rustige muziek".


    Bijlagen:
    lied sokken.docx (144 KB)   

    02-03-2016 om 20:39 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's pedagogische studiedag: "STEM".






    02-03-2016 om 20:16 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's pedagogische studiedag: "STEM".


















    02-03-2016 om 20:15 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pedagogische studiedag: "STEM"
    Vandaag ging onze pedagogische studiedag (met de hele scholengemeenschap samen) over STEM.
    Wat houdt dit in?
    STEM staat voor Science – Technology – Engineering – Mathematics en bundelt een waaier aan technologische en exacte wetenschappen. In een complexe maatschappij als de onze is er een grote nood aan mensen met STEM-profielen. Om loopbanen in wiskunde, exacte wetenschappen en techniek te stimuleren, stippelde de Vlaamse Regering een actieplan uit tot 2020.
    Hierbij experimenteerden wij met ijsballonnen, stelden wij onszelf vragen over het experiment  en deelden wij onze bevindingen met elkaar.
    Tot slot kregen wij een demonstratie gegeven door kinderen van het zesde leerjaar, waarbij zij STEM hebben toegepast.  

    02-03-2016 om 20:02 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    25-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Schoenen".












    25-02-2016 om 22:10 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Schoenen".


















    25-02-2016 om 22:09 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    24-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: "Schoenen".
    Elke kleuter heeft één paar oude schoenen meegebracht naar school toe.  Samen nemen we deze schoenen waar door te kijken hoe ze eruit zien.  Zo ontdekken we verschillen en gelijkenissen.  We maken een toren van schoenen, dansen ermee op muziek, kruipen ermee rond terwijl de schoenen over onze handen zitten.
    Als relaxatiemoment masseren we een voet van een klasgenootje, bij het luisteren naar rustige muziek.
    We wassen schoenen met een sponsje water en zeep.
    De meegebrachte schoenen beschilderen we met verf.
    Als lied zingen we "Schoenen om te dansen".
    We sorteren schoenen volgens de kleur, het type, de sluiting, ... . 
    We beluisteren het verhaal "Schoenenwinkel".

    Bijlagen:
    Schoenen om te dansen.docx (17.5 KB)   

    24-02-2016 om 20:25 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    18-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema "Krullen"






    18-02-2016 om 19:58 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Krullen".


















    18-02-2016 om 19:57 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema: "Krullen".


















    18-02-2016 om 19:55 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (1)
    17-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opendeurdag
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    17-02-2016 om 21:07 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    15-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: "Krullen".
    We verwelkomen Laure en Lisa, twee zusjes, in onze klas.
    We bekijken onze haren.  Sommige kleuters hebben krulletjes.
    Met shampoo wassen we de haren van de poppen uit onze poppenhoek.
    Deze pop heeft lang - kort haar.
    We spelen met het versje "Shampoo".
    Woldraden drenken we in lijm aan leggen we krullend op een blad papier.
    Als tapijtpoppenspel kijken en luisteren we naar "Bij de kapper".
    Snoezelen: "We geven elkaar een hoofdmassage bij het luisteren naar rustige muziek".
    Zandkasteel:  "Bij de kapper".
    Proficiat Arthur en ouders met de geboorte ven Maxim.

    Bijlagen:
    versje shampoo.docx (23.9 KB)   

    15-02-2016 om 00:00 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    06-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's optreden grootouderfeest.














    06-02-2016 om 13:49 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's optreden grootouderfeest.


















    06-02-2016 om 13:48 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema "Carnaval".






    06-02-2016 om 09:35 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's bij het thema "Carnaval".


















    06-02-2016 om 09:34 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: "Carnaval (op vrijdag)".
    We kunnen verkleed naar school toekomen.
    De kinderen van het lager hebben optredens voorbereid:  "Dansen, zingen, een trompet bespelen, ... .  Met z'n allen wonen we het optreden bij.  Wat een talenten!
    We vieren de verjaardag van Amélie.
    Op het springkasteel springen we met al onze klasgenootjes samen naar hartenlust.
    Carnavalsfeest:  "We zingen, dansen, worden geschminkt (voor wie wil), kunnen een film bekijken en smullen heerlijke cake".

    06-02-2016 om 09:19 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    04-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: "Grootouderfeest - Fluo".






    04-02-2016 om 20:46 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema: "Grootouderfeest - Fluo".


















    04-02-2016 om 20:45 geschreven door juf Kathy  


    >> Reageer (0)


    Foto

    Archief per week
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 17/12-23/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014

    Juf Kathy
    Ik ben de voltijdse juf van de peuter- en eerste kleuterklas.

    Ik wil graag een stukje thuis scheppen voor de kindjes in ons klasje.


    Verzorgingswand

    Foto

    De verzorgingswand bestaat uit een bad met douchekraan, een verzorgingstafel, een luierkast, een trap om bad en verzorgingskussen te bereiken, laden met reservekledij en kasten met handdoeken, washanden en dekens;


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs