Zoals reeds eerder vermeld in het nieuws
blijven de scholen nog tot en met 3 mei 2020 gesloten. Hierdoor zijn we
genoodzaakt een aantal maatregelen te treffen zodat onze kinderen krijgen waar
ze recht op hebben.
Voor de kleuters zullen er dagelijks filmpjes
verschijnen op de facebookpaginas van de juffen.
Alle kinderen kunnen dagelijks ook genieten
van bewegingsactiviteiten via de facebookpagina sport op school.
Voor de lagere school werden ook nog volgende
afspraken gemaakt:
Dagelijks zullen er voor ieder leerjaar
dagtaken verschijnen. Deze dagtaken bevatten schriftelijke en digitale (vanaf
derde leerjaar) oefeningen. De dagtaken kunnen zowel op de website van de
school (https://www.campuskahalle.be/bs/thuisonderwijs)
als op de facebookpagina, blog of website van de leerkrachten geraadpleegd
worden.
Indien u deze dagtaken niet kunt afdrukken,
kan u na contact met de leerkracht, deze op maandag (vanaf 10.30u) komen
ophalen via ons ophaalpunt. De dagtaken worden dan voor de hele week op naam
van uw kind hierin geplaatst.
Omdat we onze leerlingen graag willen
opvolgen, vragen we om ons de taken van de leerlingen terug te bezorgen. Voor
leerlingen van het 1ste en 2de leerjaar kan dit via de box op school of via
fotos naar het e-mailadres van de juffen te sturen. Vanaf het derde leerjaar
krijgen de leerkrachten via de digitale taken de nodige feedback en hoeft er
dus niets gedaan te worden.
De leerkrachten zullen tijdens de schooluren
steeds bereikbaar zijn:
-
Via mail van maandag tot vrijdag
telkens tussen 08.40u en 15.10u (op woensdag slechts tot 12.15u)
-
via Whereby (dagelijks van 9u tot
10u)
Vanaf maandag 20 april 2020 opent
onze scholengroep ook een ICT helpdesk. Elke werkdag tussen 9u en 12u staan de
ICT'ers van de scholengroep (Jens, Sheena en Idriss) telefonisch ter
beschikking voor jullie.
De helpdesk kan voor diverse
ICT-problemen en/of -vragen geraadpleegd worden.
Het is niet de bedoeling dat de
helpdesk geraadpleegd wordt voor puur technische problemen zoals
hardwareproblemen, Windows, het niet opstarten van de computer,....
In de bijlage vind je een document met een titel en zin. Het is de bedoeling dat iedereen één mooie zin bedenkt en die erbij schrijft. Zo krijgen we een leuk verhaal (van ongeveer 50 zinnen) geschreven door ons allemaal! (Wij zien wie welke zin heeft geschreven.;-)) Het verhaal willen we graag af tegen vrijdag 24 maart.
We zijn benieuwd naar jullie creatieve en leuke inzendingen!
Succes!
Groetjes,
Meester Bertrand en juf Emelie
PS: Het kan zijn dat je eerst 'Google documents' moet downloaden voor als je op je gsm of tablet wilt werken. Wanneer dat verschijnt klik je op 'installeren'.
Hier is de laatste dagtaak van deze week en nog eens extra uitleg hoe je ons kunt contacteren.
Hopelijk vonden jullie het eens fijn om op deze manier 'les' te krijgen en kijken jullie ernaar uit om de taken te maken.
Even een extra opdracht: Wat is jullie score?
Wanneer je dagtaken goed zijn gelukt en je hebt alles juist (10 op 10), druk dan onderaan dit bericht bij 'gemiddelde waardering op 5'.
Wanneer je dagtaken goed zijn gelukt en je hebt meestal alles juist (8 op 10), druk dan onderaan dit bericht bij 'gemiddelde waardering op 4'.
Wanneer je dagtaken zijn gelukt en je hebt meestal de helft goed (6 op 10), druk dan onderaan dit bericht bij 'gemiddelde waardering op 3'.
Wanneer je dagtaken minder goed zijn gelukt en je hebt veel vragen en foutjes (4 op 10), druk dan onderaan dit bericht bij 'gemiddelde waardering op 2'.
Wanneer het erg moeilijk was en je hulp nodig had, druk je bij 'gemiddelde waardering op 1'.
Deze antwoorden zijn anoniem, maar zo krijgen de juf en de meester een algemeen beeld over hoe jullie deze week met online dagtaken hebben ervaren.
Gelieve ook de huiswerk enquête in te vullen door te klikken op de eerste link: https://forms.gle/eY6MyC5wDHcP23Tc9
en de correcte contactgegevens in te vullen bij de tweede link:https://forms.gle/QQcMwvqH6ew5AeU98
We zouden dit op het einde van de vakantie willen verzamelen.
Succes!
We wensen jullie alvast een fijne, gezonde vakantie toe!
Correctie opdrachten schrift: wo, rekenen en spelling
Hoi hoi,
Er zijn al een hele boel kinderen klaar met hun taken. Daarom plaatsen we nu al een correctiesleutel op de blog. (Dus in bijlagen onderaan, in zwart lettertype) Zo weten jullie of jullie goed bezig zijn.
Veel correctieplezier!
PS: Vergeet niet met groen, bovenaan je blad, Z.V. (zelfverbetering) erbij te noteren.
Even nood aan ontspanning? Hier een bestandje (in de bijlage, onderaan, bij de kleine letters) met leuke bewegingstussendoortjes. Je klikt gewoon op de afbeelding en het filmpje komt tevoorschijn.
Zo de hele dag thuis in een stil huis, of even op school met maar een paar kinderen.
We zijn dat niet gewoon.
Hoe is het met jullie?
Graag horen we van jullie hoe het ermee is.
Op dit bericht schrijven jullie als reactie hoe het met jullie gaat en wat jullie allemaal doen.
Schrijf ook op wat je al voor school deed.
Morgen zetten we nog een paar dingen online om te doen.
Ondertussen kan je ook al naar de sites surfen die in de berichten hieronder zijn meegegeven.
We hebben het gevoel dat we niet iedereen bereiken
Kunnen jullie eens via jullie sociale media, telefoon enz. elkaar verwittigen, dat er op de site wat opdrachten zijn en dat we die graag uitgevoerd zien.
Dat is belangrijk, want we weten niet hoe het schooljaar verder gaat verlopen en we moeten van jullie wat werk zien, als we een goede beoordeling willen maken van jullie op het einde van het schooljaar.
Zin om zelf te lezen? In de bijlage
onderaan dit tekstje vind je een digitaal leesboek en het tijdschrift zonneland.
Heb je geen zin om eens een boek te
lezen? Je kunt ook een luisterboek beluisteren. Onderaan dit tekstje bij
bijlage kan je een pdf document vinden met QR-codes die je kunt inscannen.
Jullie hebben gemerkt dat er voor taal of spelling
nog geen opdrachten waren gegeven. Hier zijn ze:
Opdracht 1: Veel lezen. Probeer elke dag minstens een
kwartiertje te lezen.
Opdracht 2: Schrijf minimum 1 reactie op deze
blog. Let op je spellingsregels. Enkele ideetjes: Vertel over hoe het leren
gaat, wat je leuk/ minder leuk vindt aan het thuisblijven, Stel een vraag of
vertel gewoon wat je van deze blog vindt, …
Opdracht 3: Luister naar het nieuws. Noteer op een
(klad)blaadje waarover het ging. Leg 3 (mogelijke) moeilijke woorden uit.
Opdracht 4: Spelling B-boek: Goudlokje en de drie
beren. Blz. 22-26 Verkleinwoorden is herhaling van het 4de leerjaar.
Als je iets niet begrijpt, zoek je het op op Blz. 25. (Wanneer je je B-boek
niet bij hebt, kijk je naar de bijlage en noteer je de antwoorden op een apart
blad. )