Inhoud blog
  • Pairi Daiza (2)
  • Pairi Daiza (1)
  • Cultuurklassen 4
  • Cultuurklassen 3
  • Cultuurklassen 2
  • Cultuurklassen 1
  • Op wandel met Fosfor het draakje in Gent
  • Niet te schatten (schoolfeest 2015)
  • Geselecteerd voor het jubileumboek...
  • Een boek opent alles...
    Zoeken in blog

    Een webadresje om te onthouden: htpp://dekleineprins.pc.weebly.com
    4de leerjaar de kleine prins

    Stuk voor stuk bijzonder Stuk voor stuk een wonder!
    22-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WAK - onze bijdrage !
    Toen enkele weken geleden een dame kwam vragen of we wilden meewerken aan WAK (week van de amateur kunsten) zei de juf 'ja'.
    De opdracht: bewerk een baksteen naar believen.
    Enkele dagen van denken gingen vooraf aan deze knappe creaties.
    Hoe knap !














    22-03-2012 om 19:19 geschreven door 4deleerjaar  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een dagje cultuur...

    In de voormiddag dompelden we ons onder in de klassieker van Lewis Carroll: Alice in Wonderland. Geen kinderboek dat zo tot de verbeelding spreekt. De Victoriaanse klassieker staat barstensvol zinvolle onzin en weet daardoor nog steeds te bekoren. Karlijn Sileghem en Ides Meire toveren de wonderlijke wereld van Alice tevoorschijn. Dirigent Dirk Brossé lengt hun fabuleuze tea party aan met Oxford-Engelse orkestmuziek van Edward Elgar.

     In de namiddag gingen we op ontdekkingsreis door de zalen van het Smak en het MSK. Via verschillende opdrachtjes slaan we een brug tussen actuele en moderne kunst.

















    22-03-2012 om 19:12 geschreven door 4deleerjaar  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    15-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onder de middag








    15-03-2012 om 19:44 geschreven door 4deleerjaar  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sportklassen - dag 4
    Het was weer een supertoffe dag...











    15-03-2012 om 19:43 geschreven door 4deleerjaar  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    13-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sportklassen - dag 2
    Taikwondo en schermen...










    13-03-2012 om 17:57 geschreven door 4deleerjaar  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    12-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sportweek - dag 1
    En nog enkele sporters...









    12-03-2012 om 20:36 geschreven door 4deleerjaar  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sportweek - dag 1
    Enkele sfeerbeelden van onze Olympische sportweek: dag 1 => atletiek







    12-03-2012 om 20:34 geschreven door 4deleerjaar  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    05-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Clowntjes






    05-03-2012 om 00:00 geschreven door 4deleerjaar  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Valentijnssoep of nee, we maakten Valentijnscakejes...

    Recept volgen,
    ingrediënten afwegen,
    samenwerken,
    deeg proeven,
    deeg in cupjes krijgen,
    wachten tot de oven onze cakes afbakte
    en natuurlijk afwassen.
    Het resultaat waren heerlijke Valentijnscakejes !









    19-02-2012 om 09:57 geschreven door 4deleerjaar  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    07-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veilig Internet...

    Deze morgen, dinsdag 7 februari, kregen we bezoek van meneer Philippe. Hij vertelde ons alles over veilig internet.
    Dit is wat we onthouden:

    Robin: Gebruik een nicknaam.
    Shania: Je mag niemand pesten op internet.
    Liam: Neem nooit mensen aan die je niet kent.
    Chloé: Vraag altijd hulp als je gepest wordt.
    Tessa: Wees voorzichtig op het internet.
    Berre: Ga niet op facebook wanneer je jonger bent dan 13.
    Yanis: Maak nooit vrienden met onbekenden.
    Zander: Verander regelmatig van paswoord.
    Lorenz: Voeg niet zo maar foto's op internet toe.
    Ruben: Gebruik eventueel cijfers in je paswoord.
    Nicola: Speel nooit spelletjes waarvoor je moet betalen.
    Jacques: Schrijf je niet in op "onbekende" wedstrijden.
    Auguste: Klik nooit op reclame.
    Jitse: Maak je paswoord niet te gemakkelijk.
    Anke: Zet geen webcam op.
    Quinten: Een paswoord is hetzelfde als een tandenborstel...
    Timber: Geef nooit je adres op het internet.

    Op een briefje naar de mama's en papa's staan ook nog eens deze tips...Lees ze maar goed door en veel plezier nog op het internet !

    07-02-2012 om 09:39 geschreven door 4deleerjaar  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    26-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pinguïns...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Toen enkele weken terug in de Jommekeskrant een wedstrijd rond pinguïns werd uitgeschreven, waren we met de klas onmiddellijk bereid mee te doen. Allemaal plooiden we onze eigen pinguïn.
    De juf stuurde de envelop op...en dan was het wachten...lang wachten...

    Jammer genoeg hebben we het niet gewonnen, maar het plezier van ons ontwerp te maken is niet te overtreffen!

    26-01-2012 om 21:15 geschreven door 4deleerjaar  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    24-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GVR
    Een meesterwerk van Roald Dahl nu in theatervoorstelling.
    De Grote Vriendelijke Reus spreekt een nogal vreemd Nederlands.
    Hij vangt zowel mooie dromen als nachtmerries in Dromenland en bewaart deze in potjes. Al blazend op een lange trompet deelt hij de mooie dromen weer uit aan slapende kinderen, de nachtmerries blaast hij thuis op. Hij eet alleen maar snoskommers die eigenlijk heel vies ("smeerlijk", "walgzaam", "vuillappig") zijn, maar er groeit niets anders in Reuzenland.

    Hij vertelt Sofie onder het genot van een fropskottel over de andere negen reuzen die in reuzenland wonen. Die zijn zo vriendelijk niet. Dat zijn "mensenpeuzelende kannibalen". Ze spreken een warrig dyslectisch taaltje en zijn twee keer zo groot als de GVR. Elke nacht trekken ze erop uit om slapende "mensbaksels" te roven en op te peuzelen.

    Hoe het verhaal verder afloopt, moet je zelf maar eens gaan bekijken of lezen in het boek...









    24-01-2012 om 17:53 geschreven door 4deleerjaar  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    19-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aan iedereen een fijne kerst ...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    en een fantastische overstap naar 2012...

    Bijlagen:
    kerst2012.docx (79.5 KB)   

    19-12-2011 om 19:05 geschreven door 4deleerjaar  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    27-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hij komt, hij komt...
    Welk liedje vindt de Sint het mooist? http://www.youtube.com/watch?v=S8ateBKTh9U

    Zie ginds komt de stoomboot: http://www.youtube.com/watch?v=1B6gdE7_dmc
    Oh, kom maar eens kijken: http://www.youtube.com/watch?v=o7bl2Kj7u6g
    Hij komt...: http://www.youtube.com/watch?v=PVeVJhPGmuw&feature=related
    Sinterklaas kapoentje : http://www.youtube.com/watch?v=0xJkzj9yMUc&feature=related
    Kniktieklaas, Bart Peeters: http://www.youtube.com/watch?v=X9hy9fvC2dE

    welkom Sinterklaas: http://www.youtube.com/watch?v=xjY3q7ZIJ_0&feature=related

    liedjesteksten: http://www.liedjesland.com/Liedjes/Sinterklaas/

    27-11-2011 om 11:13 geschreven door 4deleerjaar  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Niet alleen een rare vogel,
    ook andere rare wezentjes bevolken sinds vandaag de klas.
    Enkele wollige voorbeelden:



    27-11-2011 om 11:10 geschreven door 4deleerjaar  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oeka Toeka
    Vrijdagmorgen werd de school opgeschrikt door een fameuse knal.
    Wat was er aan de hand?Al snel kwamen kinderen van het eerste en tweede ons zeggen dat er iets met het ei was gebeurd. Het was kapot en nu liep er zo'n rare vogel rond in onze speelzaal...
    We gingen een kijkje nemen en leerden Toeka kennen.






    27-11-2011 om 11:08 geschreven door 4deleerjaar  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    16-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat was dat daar...
    Toen de kinderen deze morgen op school aankwamen, werd hun aandacht getrokken naar iets groots daar in de hoek van de speelzaal?
    Takken, blaadjes, ...en zo groot...!
    Juf, wat is dat daar?

    Een nest misschien...maar dan wel van een grote vogel. Een arend? Een uil? ...

    Wacht maar af, beetje geduld !

    16-11-2011 om 00:00 geschreven door 4deleerjaar  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    09-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog enkele sfeerbeelden van de uitstap...


















    09-11-2011 om 16:30 geschreven door 4deleerjaar  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    08-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een ware informatiedag 2
    In de namiddag, na de heerlijke boterhammetjes, trokken op kinderrechtenwandeling doorheen het oude Gent.

    Tien sites in de oude volkswijken rond het Gravensteen vormen evenveel aanknopingspunten om de kinderrechten uit de doeken te doen. Het Prinsenhof en het Patershol zijn oude volkswijken die rond het Gravensteen gedrapeerd liggen. Iedere steen ademt er een verleden uit. Gent als stad van Keizer Karel in de 16de eeuw, als industrieel eiland en socialistisch bolwerk in de 19e eeuw, als moderne toeristische trekpleister in de 21ste eeuw. Het verleden wordt hierbij onder de loep genomen, maar tevens wordt benadrukt dat vele kinderrechten bij ons in het Noorden een verworvenheid lijken, in het Zuiden helemaal niet vanzelfsprekend zijn.

    08-11-2011 om 19:14 geschreven door 4deleerjaar  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een ware informatiedag
    Vandaag dinsdag 8 november trokken we met de halve school, dat is klas 4, 5 en 6 naar Gent.
    In de voormiddag reisden we in ijltempo doorheen de tijd. We doorliepen in zo'n twee uur het museum en kregen zicht op de chronologie in Gent. De eeuwen vlogen voorbij in spannende en leuke verhalen die Fosfor ons voorschotelde.
    We speelden met een snorrebot, we zochten naar elementen van Gentse rijkdom, we gingen op zoektocht naar het verdwenen paneel van de Rechtvaardige Rechters en konden met ons ingangskaartje filmpjes maken of even onze lego-techniek bijschaven.

    08-11-2011 om 19:10 geschreven door 4deleerjaar  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)


    Archief per week
  • 29/06-05/07 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 30/11-06/12 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 15/12-21/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 26/09-02/10 2005
  • 29/11-05/12 -0001

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    We zijn de 23de week van 2025


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs