Hoor wat kraakt daar op de zolder Hoor wat kraakt daar op het dak k zie een schaduw achter t venster k zie een schaduw in de nacht Ik ruik chocolade, ik ruik versgebakken koek, Ja ik kan het raden , ja ik weet genoeg. Sinterklaas zal komen, ik weet het zeker k hoor zijn paard al komen van honderd kilometer Zwarte Piet zal komen, hij las mijn brief Ze zullen me verwennen want ik ben zo lief...
Waarom heb je zulke grote ogen, om je beter te kunnen zien. Waarom heb je zulke grote oren, om naar jou te kunnen luisteren bovendien. Waarom heb je zoveel vingers, om te tellen tot aan tien. En mijn neus is om te ruiken, aan een chocoladesnuffelsnoeppralien. En waarom heb je zo een grote mond, om dit lied te kunnen zingen heel de wijde wereld rond.
Draaien, draaien, draaien maar, 1, 2, 3, en de pot is klaar. Of toch niet, als we het zelf doen is het eigenlijk wel moeilijk. Dan maar een figuurtje maken want dat kunnen we dan weer supergoed...
Met een overweldigende meerderheid kozen de derde kleuterklas en het eerste leerjaar om de komende weken rond SPORT te werken. Trek dus je sportkledij maar aan om naar school te komen want we proberen regelmatig eens een andere sport uit.
Wat willen we weten?
Waarvan worden voetbalschoenen gemaakt? Welke zijn de sterkste spieren in ons lichaam? Wat is de oudste sport? Waarom zijn er veel supporters bij de voetbal? ... Wat willen we maken?
Deze week worden we allemaal bakkers. Samen met juf maakten we van speeldeeg stokbroden, croisants, donuts, taartjes,...Zo hebben we later in de week onze eigen bakkerij geopend waar we onze koopwaar konden verkopen en kopen. Wat zullen we zo goed leren rekenen. Natuurlijk is het ook plezant om iets te maken dat we ook echt kunnen opeten. Voor de broodpudding moesten we het recept 'lezen', wegen, tellen, mengen, scheppen, roeren en tenslotte bakken.MMMM, HEERLIJK. Het was een heel lekkere week!
Deze week werken we zoals beloofd rond het thema robotten. De kinderen willen hun eigen robotje knutselen. Na het bekijken van verschillende exemplaren gingen we aan de slag met doosjes, dekseltjes, potjes, rolletjes, vijzen, moeren, lampjes,...De resultaten worden prachtig en heel persoonlijk. Geen enkele robot lijkt op een andere. De robot moet ook nog een naam en een functie krijgen dus dat moeten we nog eens samen bespreken. Eerder deden we ook al schrijfdans rond robotten. Kortom, alle activiteiten stonden in het teken van de robotten.
Zoals beloofd werken we na de krokusvakantie een weekje rond 'robotten'. Wie thuis een robot heeft mag die gerust meebrengen, alsook prentenboeken, verkleedkledij,...