Hoe kiezen de kleuters eigenlijk een nieuw project? Eerst gaan de kinderen hun ideetjes tekenen en aan elkaar vertellen. Daarna worden alle ideetjes door de juf verzameld op een groot blad en besproken. Als alle ideetjes bekend zijn volgen de stemrondes. De laatste stemronde wordt voorafgegaan door een 'reclameronde' waarin de kleuters 'reclame' maken voor hun eigen keuze. Dit keer waren er kinderen die ervoor kozen om 'prinsessen en prinsen' uit te werken. Anderen wilden dan weer rond 'draken' of 'dinosaurussen' werken. Na een spannende laatste stemronde werd het 'DRAKEN'.
We moesten heel goed kijken naar de schilderijen en beeldhouwwerken en dan de houding nabootsen. Heel grappig, wij hebben in ieder geval hard gelachen.
Naar aanleiding van de boekenbeurs die er op vrijdag 7 oktober op school zou zijn hebben we de hele week rond het thema 'boeken' gewerkt. We gingen naar de bibliotheek waar konijn ons vertelde hoe we best met boeken omgaan en ons het verschil heeft uitgelegd tussen 'kopen' en 'lenen'. In de klas hebben we zelf een vriendenboekje geknutseld waar al onze vriendjes dan eens kunnen in tekenen.
Om de twee weken maken we in de klas iets lekkers klaar. Deze week gingen we lekker snoepen van ons fruit. Omdat we nog wat extra fruit wilden gingen we eerst naar de kruidenier.