Ik ga een paar voordelen en nadelen van zonnepanelen.
-Voordelen → Veiligheid: Het opwekken van energie met behulp van zonnepanelen is volkomen veilig en er bestaat geen kans op ongelukken.
→ Installatie: Zonnepanelen kunnen in korte tijd bij je op het dak geïnstalleerd worden door een erkend installatiebedrijf. Vaak is de klus al binnen een dag geklaard.
→ Betrouwbaarheid: Zonnepanelen zijn betrouwbaar en kennen een lange levensduur, gemiddeld wel van zon 10 tot 20 jaar.
→ Uitstoot:Zonnepanelen veroorzaken geen broeikasgassen en kennen dus ook geen CO2 uitstoot en zijn derhalve beter voor het milieu dan andere (fossiele) energiebronnen. Zonnepanelen worden geproduceerd op milieuvriendelijke wijze, dus zijn op die manier ook beter
-Nadelen → Te weinig stroom: Heb je meer stroom nodig dan waar je zonnepanelen in voorzien? Dan moet je toch ook nog gebruik maken van de reguliere stroomvoorziening en dat brengt extra kosten met zich mee.
→ Controle en schoonmaak: Je dient met regelmaat de zonnepanelen te controleren en schoon te maken, liefst met een zachte doek met water. Dit betekent dat je het dak op moet, wat niet voor iedereen even makkelijk is.
→ Juiste plek op het dak: Het plaatsen van de panelen op de juiste plek op het dak is niet altijd mogelijk. Bijvoorbeeld omdat je er simpelweg niet bij kunt, of omdat het dak niet aan de meest ideale kant van het huis zit, het Zuiden. Op een plat dak kun je de hellingshoek zelf bepalen, op een schuin dak ben je gebonden aan de bestaande helling.
Een Computervirus is niet meer dan een softwareprogrammaatje dat het ten doel heeft (in)directe schade toe te brengen aan het systeem of aan Internet en/of emailverkeer in het algemeen. Het is in staat om zichzelf te installeren op het systeem waarna het vervolgens nadelige acties uitvoert voor jou PC. Virussen zijn er in vele soorten en grote. De meest voorkomende virussen op dit moment werken op het besturingsprogramma Windows. Ook zijn er virussen bekend die op alle besturingssystemen kunnen werken.
SOORTEN VIRUSSEN
Wormen
Macrovirussen
Trojan
...
Maar hoe zie je nu als je een virus hebt? Wel hier zijn een paar symptomen:
Je computer werkt langzamer.
Er wordt meer geheugen gebruikt.
De hardware gedraagt zich vreemd.
Rare woorden of abeeldingen komen op je schrem.
...
Maar er zijn ook oplossingen tegen virussen de beste is om eenanti-virus pakket te kopen.
Public Relations is een vorm van communicatie die zich erop richt een gunstig imago (van iets of iemand) te vormen bij een breed publiek.
In het Nederlands is dat publieke relaties.
Als je die relatie op peil wilt houden of klanten goed wilt informeren over je nieuwe producten, dan schakel je een PR-adviseur in.
Wat doet een PR-adviseur?
Het is jouw taak als PR-adviseur om op creatieve manieren met het publiek te communiceren over het bedrijf en adviseer je bedrijven en instellingen hoe ze met het publiek kunnen communiceren. Die communicatie verloopt via verschillende kanalen:
via media als kranten, radio, televisie en internet
Google
Inc. is het bedrijf achter de Google-zoekmachine, opgericht door Larry Page en
Sergey Brin. Het bedrijf telt 53.861 werknemers. Het hoofdkantoor is gevestigd
in Mountain View, Californië. Sinds 19 augustus 2004 was het bedrijf
beursgenoteerd maar het werd opgericht op 4 september 1998. Het woord is een variant van het woord googol, dat
werd verzonnen doorMilton
Sirotta, het neefje van de Amerikaanse wiskundigeEdward Kasner. Googol is eensynoniemvoor een 1 met honderd nullen. De term
weerspiegelt debedrijfsmissieom alleinformatie van de wereld toegankelijk
en nuttig te maken.Eigenlijk zou het bedrijf
"Googol" heten, maar door een fout van een van de oprichters werd het
Google.
Ergonomie wat is dat eigenlijk wel dat is rekening houden met je lichaam, ergonomie wordt ook human factors genoemd. Je houding is een hele belangrijke factor in ergonomie. Je hebt ook verschillende soorten ergonomie bv:-Fysieke ergonomie Fysieke ergonomie: Autos, huizen, tafels en stoelen, heel de wereld is op maat van de mens gebouwd. Deuren vereisen niet teveel kracht om geopend te worden, winkelkarren verlichten het dragen van boodschappen, ... In sommige situaties wordt vooral aandacht besteed aan een correct zitgedrag achter de pc,het tillen, dragen, trekken, duwen, ....
We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen. Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.
U kan dit zelf helemaal aanpassen. Surf naar http://www.bloggen.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'. Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.
Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt. Surf naar http://www.bloggen.be/ en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Druk vervolgens op 'Toevoegen'. U kan nu de titel en het bericht ingeven.
Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'. Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!'). Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd. U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.
Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op http://www.bloggen.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op. Klik vervolgens op 'Instellingen'. Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.
WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
- Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
- Bijvoorbeeld:
u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
- Bijvoorbeeld:
u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
- Bijvoorbeeld:
u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.
WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.
WAT IS DE "WAARDERING"?
Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.
Het Bloggen.be-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!