Een blog of weblog is een persoonlijke dagboek op een website dat soms meerdere keren per dag wordt aangepast. De auteur, ook de blogger genoemd, biedt in feite een logboek aan informatie dat hij wil delen met zijn publiek, de bezoekers van zijn weblog. Meestal gaat het om tekst, maar ook om foto's (fotoblog), video's (vlog) of audio (podcast).
vast publiek
Vele bloggers trekken na verloop van tijd een vast publiek aan, dat regelmatig komt kijken of er nieuws is verschenen. Bovendien lezen andere bloggers vaak veel andere weblogs, waardoor nieuws zich via dit medium erg snel verspreidt.
kosten van een blog
Een blog kost geen geld. Je kunt een blog volledig gratis aanmaken, maar dat heeft wel z'n minpunt zoals:
Een kapotte gsm, computer, laptop...noem maar op. Wat moet je ermee? Recycleren. Daarvoor dient de recupel-bijdrage.
Wat en hoeveel is die bijdrage?
De recupel-bijdrage is een kleine hoeveelheid geld die je betaald bij het aankopen van een elektrisch apparaat. De recupel-bijdrage staat vermeld in de aankoopfactuur, maar de kans is groot dat je niet veel aandacht besteed aan die bijdrage. Voor huishoudelijke apparaten gaat dat maar om een paar euro's, een halve euro... Dat betekent nauwelijks iets in de totale aankoopprijs.
Waar gaat dat geld naartoe?
Elk jaar gaan miljoenen elektroapparaten over de toonbalk. En elke aankoop is goed voor een recupel-bijdrage. Zo hebben ze bij Recupel in de loop der jaren noodzakelijke financiële middelen opgebouwd. Ze gebruiken voor inzamelacties, transport en verwerking van oud elektro.
Goed voor het milieu
Dankzij de bijdrage recycleren we een groot aantal aan materialen uit je oude elektro. Afvalstoffen worden weer grondstoffen. Dat is de essentie van urban-mining. De schadelijke stoffen komen door recyclage niet in de natuur terecht.
Silicon Valley is een veelgebruikte naam voor de zuidkant van de Baai van San Fransisco in de Amerikaanse staat Californië. In die regio vind je veel technologiebedrijven, inclusief enkele van de grootste ter wereld.
Oorspronkelijk verwees de naam naar de grote hoeveelheden bedrijven die bezig waren met het maken van siliciumchips (= samenstel van verschillende elektrische componenten), maar tegenwoordig heeft de term te maken met alle hightechbedrijven in dat gebied.
Silicon Valley en zijn omgeving tellen een aantal grote universiteiten.
Ergonomie is de wetenschappelijke studie van de mens in relatie tot zijn omgeving. Ergonomie zit in ons dagelijks leven, maar is vooral bekend in werksituaties. Het is afgeleid van de Griekse woorden 'ergon' (werk) 'nomos' (wet).
In 2000 formuleerde de IEA (international Ergonomics Association) volgende definitie :
"Ergonomie is de wetenschappelijke discipline die zich bezighoudt met het begrijpen van de interactie tussen de mens en andere elementen van een systeem. Het is het beroep dat de theorie, principes, gegevens en methodes toepast om zo te ontwerpen dat het menselijk welzijn en de globale prestatie van het systeem geoptimaliseerd wordt."
Eenvoudiger gezegd, ergonomie is een goede lichaamshouding tijdens het werk.
gevolgen van een slechte ergonomie :
- rugklachten
- oogklachten
- nekklachten
- pijnscheuten / tintelingen in de vingers
Zorg dus dat je altijd een zo goed mogelijke werkhouding aanneemt.
Public relations (pr) is het vakgebied dat zich bezig houdt met het onderhouden van de relatie tussen een organisatie en het publiek. De pr-afdeling of het pr-bureau houdt zich vooral bezig met het imago van een organisatie, bedrijf of merk, niet perse met de verkoop.
Er wordt gebruik gemaakt van interne en externe communicatiemiddelen als persberichten, advertenties en sociale media.
Een imago of reputatie is het beeld dat men voorstelt bij het zien van een bedrijf of merk maar ook persoon. Dat kan zowel positief als negatief zijn. Naargelang hoe dat bedrijf of die persoon zich gedraagt. Een winkel bijvoorbeeld kan een goed imago hebben als ze er kwaliteitsvolle producten verkopen of dat de verkopers vriendelijk zijn.
interne communicatie
Interne communicatie bevat alle formele en informele contacten binnen een bedrijf of organisatie. Je zou interne communicatie ook kunnen uitleggen als het doorgeven, ontvangen en beschikbaar maken van informatie voor en door medewerkers en het bedrijf waarvoor je werkt. Dat kan via schriftelijke of mondelinge communicatie.
externe communicatie
Het tegenovergestelde van interne communicatie is externe communicatie. Dit bevat alle communicatie die niet gericht is op eigen werknemers, maar op buitenstaanders zoals: de klant, de leverancier, enzovoort.