Dit was een van de spannendste lessen ooit, we moesten met ons groepje ons eindwerk maken. Ons eindwerk was een brug bouwen uit 25 vellen printpapier, we hadden bij deze opdracht 100 minuten de tijd. Meer dan genoeg. Mijn groepje had 24 vellen papier nodig om de klus te klaren, per papier dat je over had kreeg je een extra punt. we mochten ook de brug eens testen, en onze brug was heel goed gelukt. meer dan sterk genoeg. Er was wel iets grappig, bij de eerste pogingen van de jongens was het heel vlot verlopen maar bij de meisjes was de eerste poging niks. Hun bruggen waren ingestort.
groeten xan en jari.............. daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag tot de volgende.
yoo Dit is Sebie en Simon, we hebben dit blogverslagje samen geschreven omdat wij samen in een groepje zaten om een papieren brug te maken. (met nog de tweeling Jari en Xan) . We gaan de tekst mischien in twee delen schrijven, want hij is een beetje lang. Dus we gaan het schrijven van begin tot het einde De bel ging 1 maal, dan een 2de maal en dan in de rechter hoek zag je meneer TO . We stonden binnen in de gang, net allemaal zwangere mensen met onze rugzakken op onze buikskes . . We kregen onze papieren en "start" we begonnen te vouwen, te plakken en te knippen ..... Een heel tijdje later was een onze brug als laatste klaar, maar het resultaat was goed want we hebben de prijs van meest originele brug gewonnen . Vervolgens de test met het autoootje ... en ja we vlogen er letterlijk over, dus de opdracht was geslaagd . We vonden het een zeer leuke eindopdracht ....
Hey beste bloggers? Het was weer een leuke TO les. we hebben geleerd hoe je je theelichthouder moest betonnen en we hebben ook technisch getekend in de klas. Het is spijtig dat Giel er niet was want hij heeft iets heel leuks gemist. In het kort het was heel leuk
Het was vandaag weer een leuke t.o. les. Vandaag hebben perspectief tekeningen gemaakt. Dat was wel moeilijk. Gelukkig hadden de meisjes de oefeningen al gemaakt en kwamen ze ons helpen. Daarna hebben we nog onze punten ingeschreven. En toen hebben we nog een paar oefeningen gemaakt en toen was de les gedaan.
Het was weer een leuke to les. We kregen een nieuw projectboekje. Het projectboekje gaat over "de logische trein". We hebben geleerd wat een moederbord is, en we hebben er een beetje uitleg over gehad. Toen moesten we er een elektronisch componentje opzetten, en het er terug kunnen afhalen. We mochten het niet met onze handen eruit halen, maar met iets speciaals. Dat heet een modultang. Volgende les gaan we onze oefeningen verder afmaken. Dan gaan we het treintje eens trukjes laten uithalen.
Het was weer zoals gewoonlijke een leuke TO les. Ik heb slecht nieuws en goed nieuws. Ik zal eerst beginnen met het slechte nieuws. Hafit had zijn oefeningen weer niet gemaakt. Hij kreeg een nota een moest als straf het bundeltje van vakantiehuisje helemaal opnieuw maken. Nu over de les. Eerst moesten we een kruiswoordraadsel maken. Terwijl we het kruiswoordraadsel maakten verbeterde meneer Goddé ons huiswerk. Daarna kregen we uitleg over de stoomtrein. we moesten ook een paar kleine opdracten maken met een legotrein. De volgende les laat meneer Goddé ons zien hoe het werkt.
Deze les hebben we ons kruiswoordraadsel ingevuld en onze zelfevaluatie. Daarna hebben we een nieuw boekje gekregen. Het heet de logische trein. We hebben geleerd wat je nodig hebt om de trein te laten reiden. Welke kabeltjes moesten en welke mochten. We hebben geleerd hoe je een trein moet laten reiden en nog oefeningen maken . We hebben er nog niet zoveel in gedaan maar volgende les gaan we er zeker in werken.
Vandaag hebben we eerst wat oefeningen verbeterd en daarna het kruiswoordraadsel opgelost. Nadien hebben we een nieuw projectboekje gekregen genaamd: De logische trein. Eerst hebben we een paar vraagjes beantwoord en daarna hebben we uitleg gekregen over onderdelen van een Legotrein. Daarna hebben we ook nog een paar oefeningetjes gedaan met onderdelen van de Legotrein. Zo, dat was het weer al!
Het was weer een leuke, en laatste les to. Vandaag hebben we ons treintje verder afgemaakt. Daarna moesten we het treintje laten rijden op de treinsporen. We moesten de lichten laten branden als de trein in het donker reed. We moesten draadjes verbinden met de EN-poort, de LDR en de schakelaar. We moesten ook ons huiswerk laten nakijken. En in ons boekje van 'de logische trein' moesten we vanalles invullen. Dit is het laatste bericht van ons meidengroepje van dit schooljaar.
Vrijdag was het onze laatste T.O. les. . We hebben in ons boekje een tekening moeten maken hoe we een trein moeten laten rijden. We moesten 3 verschillende tekeningen maken. Die van ons groepje waren goed gelukt. Als de trein in het donker reed moest het licht aan gaan. En toen moesten we opruimen en ging de bel.
we hebben deze les een trein laat rijden in het licht moesten de lampen uit zijn en in het donker aan logisch. bij ons lukte het wel maar we kregen hulp van meneer Goddé.bij andere lukte het ook.
Het was weer een fantastische les T.O. We hebben zelf een treintje moeten maken de ofwel snel / traag rijden en het licht van de trein moest aan gaan in het donker en uit gaan in het licht daar na moesten we er een tekening rond maken van al die draatjes en nog een paar vraegjes er rond op lossen !!