Jawel, jullie lezen het goed! Geen thema volgende week! Dat wil niet zeggen dat jullie kleuter volgende week helemaal niets zal doen hoor. Ze zullen spelen, ze zullen leren, ... maar zonder de druk voor een eindresultaat (knutselwerkjes). Volgende week maak ik eens extra tijd om mee te spelen, ook in de poppenhoek en in de autohoek, ... Als er dingen zijn waar je kleuter nog niet goed weg mee kan zoals de pengreep, tellen, kleuren, ... dan zal ik daar eens wat extra tijd voor maken om dat samen met je kleuter te spelend-leren (als dat al een woord is).
Misschien hebben jullie hierover ooit als eens gelezen, ikzelf geloof dat dit zeer positief is voor een kleuter! Even minder druk! Het is dan ook de eerste keer in al die jaren dat ik voor de klas sta dat ik dit eens zal uitproberen! Maar ik zie het helemaal zitten ook al is het een beetje spannend, ik geloof dat jullie kleuter het ook leuk zal vinden, even qualitytime met de juf ;-)
Mochten jullie gezelschapspelletjes hebben voor kleuters van 3 à 4 jaar, dan mogen jullie dat gerust meegeven. Wel liefst niet met hele kleine stukjes.
Jullie kleuters deden het de afgelopen dagen fantastisch! Ze zijn superflink wanneer ze moeten wachten en eenmaal op het podium doen ze wat ze 'moeten' doen! Een trotse juf achter het gordijn natuurlijk!
Nu nog 1x optreden en vrijdag genieten we van een jarige meid in de klas!
Deze morgen zijn we gestart met het vertellen van ons weekendavonturen, daarna deden we nog een relaxatie-oefening.
Na de speeltijd stempelden we hartjes en kleurden we hartjes.
Deze namiddag was het dan tijd om naar het OC te gaan met de bus. We mochten optreden voor de leerlingen van het lager. We hebben superhard ons best gedaan! Dikke duim!
Morgen treden we al op voor enkele ouders en grootouders onder jullie, spannend!
Tot morgen!
PS: vergeten jullie onze makkelijke kledij morgen ook niet? Dank je wel hoor!
Morgen gaan we van start met onze kleuteroptredens!
Deze namiddag nog eens langsgeweest om alles klaar te leggen in het OC. Onze kleedkamer is in ieder geval goed warm!
Willen jullie er nog even aan denken om makkelijke kledij aan te trekken en op zoveel mogelijk hun naam te zetten? Wij zijn telkens met 2 à 3 om jullie kleuter te helpen aan- en uitkleden, maar er is nogal gauw eens iets dat verkeerd ligt hé...
Alvast bedankt! Ik hoop dat jullie er ook van genieten!
Vandaag zijn we gaan oefenen met ons materiaal (nog niet in zwemkledij)
Spannend allemaal hoor! Zal het ons wel lukken? We moeten goed luisteren naar de muziek.... Maar het blijft nog een beetje een geheimpje
Na de speeltijd hebben we nog de golven van de zee geschilderd en getekend. Niet makkelijk. Misschien zien jullie ze straks in de klas hangen. We zijn nog niet allemaal klaar, donderdag doen we daar mee verder.
Vandaag zijn we ons nieuwe thema gestart: the love boat!
We begonnen met het bekijken van prenten van cruiseschepen, van binnen en van buiten...want wij vertrekken nu met de love boat!
De klas is ook versierd met hartjes
Na de speeltijd kleefden we bootjes in de juiste volgorde, van klein naar groot. We hebben ook al geschilderd met de verfrol, met heel veel rood!
We beluisterden de muziek van ons kleuteroptreden al even...
Deze avond luisterden we al naar een deeltje van een spannend verhaal: Mag ik van jou een kusje?
Morgen gaan we naar het OC om even kennis te maken met het podium...spannend allemaal!
Mag ik vragen om op volgende dagen makkelijke kledij (sportkledij of broekjes met elastiek, schoenen met velcro of eenvoudig aan en uit te doen) aan te trekken, dan gaan we oefenen of treden we op:
- dinsdag 7 februari
- vrijdag 10 februari
- maandag 13 februari
- dinsdag 14 februari
- woensdag 15 februari
- donderdag 16 februari
Misschien zelfs hier en daar hun naam noteren...
Alvast bedankt! Zo gaat het wat sneller om ons aan- en uit te kleden, en kunnen we misschien al eens iets zelf doen.
Is er een mama (of papa) die strandbloemen kan maken? We kunnen er een stuk of 6 gebruiken bij ons optreden. Wie zich geroepen voelt om te helpen, mag dit laten weten!
Deze morgen een leuk spelletje in de kring. Met pittenzakjes mogen we de verschillende lichaamsdelen nog eens herhalen. We leggen ze op een vriendje, en benoemen het juiste lichaamsdeel.
Na de speeltijd mochten we bij de juf om beurt een kindje tekenen op krantenpapier.
We gingen ook turnen bij juf Mieke.
In de namiddag toonde juf enkele kaarten. Er staat een dikke duim op! Voor elk kindje uit de klas is er een dikke duim. Vandaag hebben we heel goed opgeruimd! Ons stempeltje gezien? We leerden ook nog een liedje over de dikke duim!
Onze werkjes over de gevoelens zijn ook klaar! Ze hangen nog even uit in de klas, daarna mogen ze mee naar huis.
Ondertussen zijn de plannen al weer wat concreter!
Willen jullie volgend berichtje doornemen en in de loop van deze week de volgende zaken meegeven? (tegen vrijdag 27/01 had ik graag de meeste zaken verzameld)
ALLE KLEUTERS: Willen jullie dan ook volgende dingen meegeven:
- zwembroek/ zwemshort/ badpak/ bikini (wat je kleuter draagt bij een strand- of zwembadbezoek)
We hebben een nieuwe tafel in onze klas! Daar liggen allemaal tassen, kleertjes, ... met sluitingen. We proberen zelf broeken, kledij, ;.. te sluiten. Niet altijd makkelijk. Dus oefenen maar!
Daarna hebben we een patroon van 2 kleurtjes gestempeld op ons grote werkblad. We zijn bijna klaar met ons nieuwe werkje! Joepie!!!
We mochten ook met vetkrijtjes strepen maken op een blad, morgen schilderen we daar dan over.
We hebben onze liedjes en versje ook nog eens gezongen / gezegd.
Deze namiddag hebben we in de verschillende hoekjes gespeeld.
Net voor we naar huis mochten hebben we nog een kindje getekend op de speelplaats met stoepkrijt! Morgen proberen we dat dan op papier! Spannend! Maar ze zijn al heel mooi!
Vandaag was juf Mieke op bijscholing, dus gingen we eens met juf naar de turnzaal. Daar hebben we enkele yoga-oefeningen gedaan.
Na de speeltijd mochten we kleuren met stift, we kleurden 4 verschillende gezichtjes van Jules in, binnen de lijntjes! We hebben ook nog verder geschilderd.
In de namiddag mochten we heel veel spelen, want we hadden heel hard gewerkt de voorbije week!
Vandaag staan we nog eens stil bij de verschillende gevoelens. We linken deze gevoelens aan Jezus, hij is ook soms eens blij, boos, bang, verdrietig. We hebben dit bekeken en vergeleken met prenten.
Na de speeltijd hebben we hoofdjes getekend in de kaders. Dit lukt al goed!
We hebben ook nog geschilderd met de verfrol. We maken een ondergrond voor een volgend werkje.
We hebben heel wat gespeeld en ook naar een verhaaltje geluisterd.
Een leuke vertelronde deze morgen, we hadden een leuk weekend! Daarna mocht Anna vertellen wat er allemaal in de 'Ik ben ik-tas' zit. Heel leuk om haar zo te zien vertellen over haar eigen spullen! Dank je wel mama en papa voor de leuke invulling!
We luisterden nog naar het verhaal van 'Lieve woordjes', want die kunnen uit onze mond komen, wist je dat?
Na de speeltijd gingen we aan het werk: we tekenden ogen, een neus en een mond bij de gezichtjes. En bij de andere gezichtjes mochten we haartjes tekenen. Heel leuk!
Deze namiddag hebben we gespeeld. Wist je dat we nu met een hoekensysteem werken met onze symbolen? We kiezen een hoekje uit en hangen daarbij ons symbool. We blijven in dat hoekje tot aan de speeltijd. Na de speeltijd mogen we een ander hoekje kiezen. Zo onstaan er bewuste keuzes, alsook eens andere vriendjes waarmee we spelen!
Na de tweede speelronde luisterden we naar het verhaal ' Jules en Clara', zo zien we dat iedereen anders is.
Tot morgen, dan hebben we een verjaardag te vieren!