Morgen starten we onze eerste schooldag van 2017! Leuk hé! Met ons nieuwe thema 'Wat ben ik geweldig!'
Bij dit thema hoort ook 'Dit ben ik!'. Dit betreft een Dit ben ik!-tas die zal meegaan naar huis, elke keer een andere kleuter (net als bij Jules). Er zal ook een schriftje inzitten waar u iets in kwijt kunt, ... De voorwerpen/ foto's of andere dingen die u meegeeft komen terug mee naar huis. Het is niet de bedoeling om deze tas de dag erop weer mee te brengen, u mag hiervoor gerust een dag of 2/3 nemen hoor! We doen hiermee verder gedurende de rest van het schooljaar.
Wie een oudere broer of zus op school heeft, kreeg deze tas misschien al mee naar huis. Hierna volgt de brief die ook aanwezig is in de tas:
Dit ben ik!
Beste ouders,
Deze 'Dit ben ik-tas' past in ons jaarthema "Ik groei - Ik bloei!"
De groei in centimeters meten is heel gemakkelijk en zichtbaar, de bloei van het 'IK' is wat lastiger te meten... Op school eten we, spelen we, sporten èn leren we elke dag samen.
Maar kennen we elkaar ook ècht?
Deze tas is bedoeld om elkaar beter te leren kennen. Elk met onze eigen talenten, krachten, mogelijkheden en beperkingen.
Als iedereen mag zijn wie hij of zij ècht is,
kunnen kinderen pas echt goed openbloeien.
Elk kind van onze school zal deze tas in de loop van het schooljaar eens meekrijgen naar huis. In deze tas kunnen allerlei spulletjes of foto's gestopt worden, die het kind typeren. Jouw zoon of dochter zal in de klas over zichzelf mogen vertellen. De anderen kunnen er vragen over stellen en zo leren ze elkaar nog beter kennen.
Wat kan er allemaal in de zak?
- Foto van het gezin
- Foto van de dieren uit het gezin
- Lievelingsboek
- Muziekinstrumenten (of foto's)
- Tekeningen, knutselwerken
- Hobby- en of sportspullen
- Lievelingsbeer
- Iets waar je bang voor bent (of foto's)
- Wat wil je later worden?
- Wat kan je goed?
- Heb je een uitgesproken talent?
- Wat kan je niet zo goed?
...
Tot morgen en vergeten jullie de beker van jullie kleuter niet!
Juf Annelie
08-01-2017 om 11:16
geschreven door Juf Annelie 
|