Inhoud blog
  • Calor
  • Scarborough Fair - La Negras
  • El huerto del cura
  • Cubas
  • La cueva del diabolo
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Pura Vida
    Diario La Libertad
    15-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Estropajo jabonoso

    Zondagochtend gaan we met X tot aan het bronneke en terug, het is in alle vroegte nog heel rustig en ze kan zonder lijn lopen terwijl de vogeltjes fluiten.

    Er wordt een zomers dagje voorspeld met temperaturen tot 25 grados;  Tegen 10 u ga ik met La poderosa naar bar overdrive waar men bikeramigos verzamelen voor hun zondagsritje.

    We drinken koffietje en nadat de bikers vertrekken blijven wij nog wat napraten met Alex, een sympathieke Polak die hier zijn eigen pool & garden maintenace bedrijfje runt en niet veel tijd meer heeft om met zijn Harley te rijden nu hij ook aan de voorbereidingen begon om zen eigen finca te gaan bouwen op de weg naar Guadelest.

    Terug thuis nemen we een douche en springen terug op la poderosa, deze keer om naar Bolulla te rijden waar Th me had uitgenodigd om mee te komen kijken naar Parijs - Roubaix in Casa Leon.

    Iets voor Bolulla slaag ik linksaf en rij het ongeveer 2 km lange, steile en smalle wegje omhoog richting de B&B van Fran haar ouders.  We raken zonder problemen op de parking; wat is het hier mooi en een oase van rust.

    De B&B is zoals al bleek op TV of fotos zeer smaakvol en de mannen instaleren zich aan de buitenkeuken waar een TV ophangt.   De koers is razend spannend dus we blijven aan onze stoel gekluisterd tot het gedaan is.

    Daarna gaan Th & Fran nog wat verder inpakken ter voorbereiding van hun verhuis en ik neem afscheid van Tom & Ilse.

    Savonds krijgt X nog een zotte bui aan het zwembad.

    Maandag is zoals gewoonlijk een rustdagje om te recupereren van het weekend.  We gaan wel met de scoot naar de Mercadona, L blijft thuis want voelt zich niet zo goed;  Ik moest een soort schuursponsjes meebrengen maar die lijken allemaal op elkaar dus stuur ik voor de zekerheid maar een foto zodat ik niet de verkeerde estropajo jabonoso meebreng.

    Tijdens de avondwandeling met X komen we nog een platgereden slang tegen aan de voet van de muur.




















    15-04-2019 om 21:17 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hotel Mediterraneo

    Vrijdagochtend doen we een toerke met X tot aan het bronneke en terug, om 10 u hebben we afspraak bij de Caixa bank in de pueblo waar ik probeer Th zijn lening in orde te krijgen.

    Nadat we de nodige uitleg en info kregen gaan we nog samen een koffietje drinken in het barreke naast de supermarkt.  Daarna gaat Th naar C om t egaan werken en ik rij door naar Hotel Mediterraneo in Beni waar de jaarlijkse tattoo convention wordt gehouden.  Aan de inkom staat een lange file dus ga ik eerst nog een ontbijtje doen in één van de vele Engelse barrekes hier in de buurt,  op de menu's die aan de talrijke internationale resto's buitenstaan kan je heel wat (ver)taalfouten vinden die wel grappig zijn; Het varkensvlees met heet bonensaus geeft me al zin om straks naar mijn chinees in El A te gaan.

    Maar eerst nemen we een kijkje in Hotel Mediterraneo waar je je kan vergapen aan vuurspuwende vrouwen, de paashaas, lelijke wijven, optredens allerlei, de typische engelse Benidorm toerist en zo veel meer.  Maar het is er mij te druk en chaotisch en ik rij dan maar naar de Puente d'oro voor mijn menu del dia aan 5.80 te gaan verorberen.  Nadien is een siestake thuis in de zon welverdiend en X doet graag mee op haar manier.

    Zaterdagochtend na de pueblowandeling rij ik met de scoot naar C om een 2de poging te wagen mijn achterband te vervangen, ik laat de scoot achter om 11u, doe een wandelingske en ga hem om 12 u ophalen;  Maar hij staat nog op dezelfde plek met dezelfde versleten achterband.

    Eerder deze week bestelde of leverde men een verkeerde maat van achterband, deze keer blijkt men een voorband te hebben geleverd dus kan ik volgende week nog is teruggaan,  Raoul de eigenaar van de garage is steeds vriendelijk en excuseert zich uitgebreid dus ik hou me redelijk koest en vraag hem alleen of hij wel het verschil kent tussen een voor en achterband.

    Dan gaan we maar naar Pollo dorado voor een volauvent en ik stop nog bij de carnaria om 1 kg vlees voor L mee te brengen.

    Savonds gaan we samen een blokje om, vandaag stapten we precies 10 km





















    13-04-2019 om 20:35 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mojito

    Gisterenavond kregen we nog wat aprilse grillen maar vandaag was de zon het grootste deel van de dag op de afspraak.

    Ik had om 10 u afspraal in C om de achterband van mijn scoot te laten veranderen en maak eerst een korte wandeling met X tot aan het bronneke.

    Om iets voor 10 u lever ik mijn scoot in en ga een desayuna de la casa proberen in bar Mojito.  Daarna ga ik nog even langs bij de gestor en het kantoor van Registro de propiedad om een aantal attesten voor Th proberen vast te krijgen zonder resultaat echter.  Als ik men scoot terug wil ophalen zie ik dat hij nog buiten staat met nog steeds dezelfde bijna versleten achterband;  Blijkbaar had men de verkeerde band geleverd dus moet ik hiervoor zaterdag nog is terug komen.

    We relaxen wat bij het zwembad en X doet mee terwijl ze haar buikje laat opwarmen. 

    Gisteren maakte L de Yam klaar die ze van Elche meebracht.  Tijdens het vissen voederen bij Mick valt mijn oog op zijn zelfgemaakt vogelhokje, een echt kunstwerk met engels gazon voor de deur.

    Morgenvroeg ga ik om 10 u met Th terug naar de bank in de pueblo om meer info over de voorwaarden voor een lening voor zijn plannen.













    11-04-2019 om 20:16 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.X-pression

    Maandagochtend is er geen tijd voor recup van het doopfeest waar het trouwens zwart zag van het volk, L gaat van smorgens  met Clara mee extensions vlechten bij 2 klanten en dat neemt de ganse dag in beslag.

    Ik ga op de middag naar de kapper en passeer langs de Aldi met de scoot.  Het is afwisselend bewolkt / zonnig maar er staat redelijk veel wind.

    Dinsdagochtend wandel ik naar de pueblo en bij thuiskomst geef ik de vissen van Mick eten want hij is voor een weekje inde UK, daarna breng ik L nog is naar Clara want ze gaan samen naar Elche waar een grote Nigeriaanse winkle is met al hun etenswaren en andere spullen van het thuisfront.

    Ik boor wat gaatjes zodat ik één van men gitaren aan de muur kan hangen en terug wat meer plaats heb in men bureel.  De zon is van de partij maar het blijft winderig maar ik haal toch la poderosa van stal voor een ritje over de col des rates tot in Orba waar ik in de pizzeria een pizza Orba bestel.

    Na een siestake begint het te overtrekken en tijdens de avondwandeling gaat het wat druppelen maar X geeft er niet om want ze vond haar grote stok terug die zze hier vorige week had achtergelaten.

    Clara brengt L thuis, ze kocht 4 pakken extensions van het Nigeriaanse merk X-pression voor haarzelf om tijdens de zomer is van kleur te kunnen veranderen.




















    09-04-2019 om 20:29 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.El estuche

    Zaterdag kregen we een dagje met aprilse grillen, een mengelmoes van bewolkt met regenbuien,  zon en zelfs wat hagel terwijl het in grote delen van espane aan het sneeuwen ging wat in de buurt van Madrid een kettingbotsing veroorzaakte op de autosnelweg met een 50 tal wagens.

    Op de middag ga ik naar de Mercadona waar het  zeer druk was nu veel turistas toekomen met de paasvakantie, de dakparking volzet zodat ik me verderop op de grote onverharde parking moet zetten waardoor ik voorbij het muziekwinkeltje waar het uitverkoop is moet stappen.

    Ik ga dan maar is binnen kijken voor een estuche of harde transport / opberg koffer voor men guitaar.  Ik kan er eentje vinden voor 10 € en zo een koopje dat kan ik niet laten schieten; als ik thuiskom blijkt er zelfs nog een guitaar in te zitten ook.

    Rond 17 u breng ik L weg naar Clara waarmee ze naar Denia ging rijden om bij Happy mee te helpen aan de voorbereidingen van het doopfeest op zondag.

    Ik profiteer van mijn avondje alleen thuis om men elektrische gitaar is luider uit te testen met de volume en distortion knop op bijna maximum; zalig is dat.

    Zondagochtend staat er veel wind, alhoewel de zon al van de partij is blijft het fris en de straat ligt er nog nat bij door de regen van gister.  Na een wandeling met X tot aan het bronneke beslis ik van la poderosa op stal te laten en mij te concentreren op men gitaar oefeningen totdat de ronde v vl begint.

    Ik doe ondertussen een siestake want veel valt er niet te beleven in de koers en ook X snurkt mee.  Nadat Alberto gewonnen heeft ga ik met X voor een wandeling langs urb ravanell.

    Tegen 21 u komt L uitgeput terug thuis.















    07-04-2019 om 22:31 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.La bandurria

    Woensdag was de beste dag van de week, zonnig en in de buurt van de 20 grados;  onderweg naar de pueblo geuren de appelsienbomen die in bloei staan heerlijk;

    We spelen gitaar buiten en liggen wat aan het zwembad maar toch rapen we de moed bijeen en gaan met de scoot naar de spaanse les.  Iets na 16u ben ik de enige aanwezige leerling maar even later komen de 2 brexiters, de russin Anastacia en de onvermijdelijke duitsers Bruno & Ursula ook binnengestrompeld.  Braven Hendrik Parkinson blijkt naar Belgie want één van zijn kids was bevallen dus hopelijk blijft die een tijdje ginderachter.

    Rond 18u30 zijn we terug thuis en kunnen we samen met X nog genieten van het avondzonnetje,  L was met Clara naar A om hun nagels te laten manicuren tegen het feest op zondag.

    Donderdag wandelen we in de namiddag via urb ravanell door het bos tot aan het waterdepot langs de Berniaflank; we zien dat er nog steeds houtblokken liggen langs de kant van de weg dus die ga ik dan maar vandaag ophalen en we laden de koffer helemaal vol.  Om 15 u vertrekken we naar de gitaarles;  Ik ben de eerste leerling vandaag en Joaquim, de oudere man die na mij komt voor les op zijn 12 snarige bandurria had afgemeld zodat Dario mij een vol uur onder handen neemt.

    Met een stijve nek en pijnlijke vingertoppen en achillespees strompel ik naar de auto, wie zei der weer dat gitaarspelen eenvoudig was.  Maar we maken vorderingen alhoewel het met kleine pasjes gaat maar das geen erg.

    Tijdens de avondwandeling begint het te druppelen maar we zijn juist op tijd thuis om niet nat te worden en het stopte wel snel met regenen, voor vannacht en morgenmiddag is er nog wat regen voorspeld maar daarna zouden de temperaturen terug boven de 20 grados gaan uitkomen.



















    05-04-2019 om 19:55 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Berschka

    Na de doortocht van de regenzone die het felst was zondagavond kregen we maandag vanaf de namiddag al terug wat opklaringen en zonneschijn.

    Na de pueblowandeling brengen we een bezoekje aan de carrefour en het shopping center la marina;  Zondag zijn we uitgenodigd op een feest in Denia bij een collega landgenote van L ter gelegenheid van de verjaardag en doop van haar 1 jarig zoontje.

    Ik ga die kelk aan mij laten voorbijgaan want wil liever languit naar de ronde van vlaanderen kijken op TV maar L gaat wel en dan is er nieuw toilet nodig dus nadat ze eerst bij Zara niks kan vinden kocht ze bij Berschka een jumpsuit met bijpassende schoentjes.  Er is bijna geen kat in het shoppingcenter dus zijn we snel terug buiten weliswaar 40 € lichter.

    Ook vandaag dinsdag wisselen opklaringen en bewolking elkaar af, in de ochtend drinken we een koffietje met Luc & Tina, daarna wordt er op de gitaar geoefend tot de vingertoppen protesteren.

    Rond 18 u passeerde een onweertje maar ik ga toch wandelen met X want veel gedruppel komt er niet aan te pas.






    02-04-2019 om 20:45 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ensemble Ifach

    Zaterdagochtend wil Ta nog wel is mee wandelen naar de pueblo en we stoppen bij Ripoll voor een ontbijtje,  een beetje later komen Luc & Tina er ook bijzitten.

    Het zonnetje is nog steeds van de partij dus de bergwandeling bewaren we voor later en Ta installeerde zich nog is aan het zwembad tot het tijd was om in te pakken.  Ondertussen doe ik een klein toerke met la poderosa en geef haar daarna een poetsbeurt.

    Om 15u30 vertrekken we naar Beni busstation waar ik Ta drop om de bus naar ali aeropuerto te nemen samen met haar mama die met de bus vanuit C ging arriveren.

    We stoppen nog in de aldi en gaan met X een toerke om.  Er komen dikke wolken opzetten boven de bergen en vanaf morgen voorspelde men een 2tal dagen regen.  X blijft heel de avond aan het raam wachten om te kijken of Ta niet terug komt.

    Zondagochtend begint nat en het zou in de ochtend vooral blijven regenen, we gaan toch met X tot aan het bronneke en oefenen gitaar bij de houtkachel;  Na de siesta kijken we naar de koers en wagen we ons nog is buiten tussen de druppels zodat we toch bijna 7 km bijeengestapt krijgen vandaag.  Vanavond treed mijn gitaar leraar op in C met één van zijn vele groepen, orkesten etc waarin hij gitaar speelt, Ensemble Ifach genaamd, maar met dit weer ontbreekt me de moed om tot ginder te rijden, ik zal dan zelf nog maar wat tokkelen

















    31-03-2019 om 00:00 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Milwaukee 8

    Donderdagochtend ga ik met Ta & X naar de pueblo en drinken we ons koffietje bij Ripoll in de zon;

    Rond de middag gaat Ta naar C om een bezoekje te brengen aan haar mama en ik maak me klaar om met la poderosa naar Mel te rijden voor het jaarlijkse onderhoud.

    Terwijl men aan de Harley sleutelt stap ik binnen bij Jan die wat verder Harleys verhuurt en wa gaan samen iets drinken bij Bar Overdrive naast de garage.

    Na een uur ga ik is een kijkje nemen en men vertelt me dat er olie van de versnellingsbak terug te vinden is aan de andere kant van de motor in de overbrenging wat een gekend probleem schijnt te zijn bij de nieuwe Harley motors vanaf 2017.  Hun nieuwe ontwikkelde motor doopten ze Milwaukee 8 maar ze hadden hem beter Milwaulee recall genoemd want er zijn al meerdere problemen opgedoken.  Voor het probleem van de olie die uit de reservoir van de versnellingsbak verdwijnt, en die zou kunnen de versnellingsbak naar de vaantjes helpen, ontkent Harley echter de verantwoordelijkheden en is er geen fabrieksoplossing voorhanden voorlopig.

    We gaan dus dit oliepeil regelmatig moeten checken todat er iets uit de bus komt dat dit probleem kan verhelpen.

    Normaal gezien had Ta savonds paella gaan eten bij Th & Fran thuis maar omdat deze ziek is werd dit afgeblazen en ga ik met Ta dan maar naar Meliton in A La V waar ik kies voor de visbrochette en Ta voor ribbekes.

    Vrijdagochtend ga ik met X naar de pueblo, Ta heeft blaren op haar hielen en geeft haar voetjes rust. Er wordt in de zon gerust en nadat L pasta maakte maak ik me klaar om naar C te rijden voor de gitaarles.

    Rond 16u30 ben ik terug en kijk nog naar de laatste 30 km van de E3 prijs.  Daarna ga ik met X en Ta voor een wandelingske langs de golf en bekijken we de vele in aanbouw zijnde woningen.

    Morgen is het Ta haar laatste dagske en als haar blaren het toelaten gaan we voor een wandeling langs de Bernia alvorens ik haar naar Beni busstation breng waar ze de bus kan nemen naar ali aeropuerto.










    29-03-2019 om 20:14 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lola

    Dinsdag begint winderig maar in de pueblo kunnen we bij Ripoll op het terras in de zon beschermd tegen de noorderwind is het best genieten van de ochtendtaferelen.

    Daarna gaat Ta naar C een bezoekje brengen aan haar mama en de kapper.  Ik ga met de scoot naar de mercadona in A.  L had me gevraagd truffels mee te brengen die gelukkig minder kosten dat de belgische chocolade die men hier verkoopt.

    Na de siesta komt Onno langs om te ontvangen voor het zwembadonderhoud van de voorbije zes maand en daarna oefenen we op de gitaar.

    Met X gaan we nog een blokje om terwijl Ta nog een bezoekje brengt aan Th & Fran en zo kan kennis maken met Lola.

    Woensdag is de wind gedraaid naar het oosten en zitten we meer beschermd tegen de rukwinden, de zon is van de partij en we zijn al vroàeg bij Ripoll waar Ta wel is huevos fritos con bacon wil eten.

    Terug thuis wordt er in het zonnetje gelegen en tegen 13 u rijden we met de scoot naar Sabor voor de menu del dia;  als voorgerecht kiezen we een zalmmousse met rode bieten, daarna de gevarieerde visschotel en als afsluiter de Dama blanca naturalmente.

    We kijken naar de bergrit in de rond van Catalonie en slaan de spaanse les terug over, daarna ga ik met XL voor een lange wandeling langs finca santa barbara goed voor een staptotaal vandaag van 11.3 km.

    Bij de ondergaande zon eten we nog wat fruit als avondmaal.













    27-03-2019 om 19:46 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Xef Pirata

    Zondagmorgen is de blauwe wolkenloze lucht terug van een paar dagen weggeweest en na een toerke met X tot aan het bronneke van St Ana neem ik La Poderosa en ga voor een ritje richting Javea.

    Ik wil een bezoekje brengen aan de vuurtoren Faro del Cap de San Antoni;  Van hier kan je bij helder weer Ibiza duidelijk zien liggen maar er hangt toch teveel sluimerbewolking over zee deze keer.  Het uitzicht op de kust en de hoge kliffen zijn wel mooi want de vuurtoren staat boven op een uitloper van de berg Montgo in een groot natuurgebied.

    Via Teulada waar we een bezoekje brengen aan de rommelmarkt rijden we tot in C waar we stoppen voor een Vol au vent bij Pollo Dorado.

    Thuis volgt een siesta in de zon en nog een wandelingske met X vooraleer we ons klaar maken om naar Ali aeropuerto te rijden vergezeld door een mooie zonsondergang om Th & Fran en Tara te gaan ophalen. 

    Rond 21 u zet ik Th & Fr af in A en rij met Ta verder tot in A la V.

    Vanmorgen ga ik met X en Ta naar de pueblo en we drinken ons koffietje bij Ripoll, daarna is het tijd om te zonnen en Ta installeerde zich aan het zwembad.

    Ik oefen wat gitaar en rond 17 u gaan we wandelen aan het hondenstrand van La Olla.  We nodigen Th & Fran uit om savonds iets te gaan eten in Xef Pirata, een gezelling tapa restoke in A maar ze hebben het te druk dus ga ik met Ta tegen 19 u om patatas bravas, focaccia casera, albondigas cordero con salsa curry thai suave etc.





















    25-03-2019 om 20:53 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.El extranjero

    Vrijdagochtend komen we in de pueblo Luc & Tina tegen en drinken we samen een koffietje bij Ripoll, zij kwamen deze week met de wagen vanuit Belgica naar hier voor een 2 tal maand.

    Het is de ganse dag winderig met een felle Noorderwind en de temperaturen klimmen maar traag boven de 15 grados want de zon geraakt maar af en toe door de wolken.

    Om 15 u rijden we naar C voor de gitaarles en oefenen we verder op het nr Working class hero van J. Lennon. 

    Savonds na de wandeling kijk ik mee met L naar de film El extranjero uit 2017 waarin één van L haar favorieten, Jackie Chan de hoofdrol speelt.  Hij wordt een dagje ouder maar blijft leuk om naar te kijken en de film valt best te pruimen.  Tijdens een terroristsche aanslag wordt de dochter van Jackie Chan gedood en hij gaat zelf op zoek naar de daders en geraakt zo verweven in een politiek spel tussen Ierland en Engeland en het is niet altijd duidelijk wie de opdrachtgevers van de aanslagen zijn.  Maar Jackie schiet zowat iedereen overhoop want hij speelt een ex vietnam veteraan dus zullen de daders er wel bij geweest zijn.

    Deze ochtend wandel ik mee naar de pueblo met een nederlander die ook elke dag hetzelfde traject aflegt, een oudere maar vriendelijk man, we praten wat over processierupsen, pelletkachtels, opengrenzenbeleid, patserbakken, scootermobielaso's, gele hesjes, lik op stuk beleid en de nakende brexit terwijl Mick voorbij jogt.  Als ik thuiskom heeft L een zelfgemaakte creme op haar gezicht gesmeerd en verschiet ik me een hoedje.

    Daarna ga ik nog wat zakken pellets kopen, hopelijk de laatste dit jaar en stop in El A voor een chineesje, daar had ik na de film van gister wel zin in.

    We kijken naar Milaan San Remo en doen een blokje om met X, vandaag haalden we 10.9 km waarna het weer tijd is om aan de gitaaroefeningen te beginnen.













    23-03-2019 om 20:06 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Macaroni vegetariana

    De voorspelde regen was vroeger dan verwacht woensdagochtend en de buiien waren ook feller dan voorspeld. 

    Iets voor 9 stopt het even en ga ik met X toch maar naar de pueblo.  Maar we zijn nog maar halweg onze straat of de sluizen gaan terug open en we komen dan ook kletsnat het supermarktje binnengewandeld, in de krantenwinkel krijg ik een palstiek zakje uit medelijden om men brood en krant te beschermen tegen de nattigheid.  Ook op de terugweg blijft het gieten en doorweekt komen we thuis waar er van kleren dient gewisseld en X met een handdoek wordt droog gewreven.

    Met L ga ik naar de mercadona in A en blijkbaar had iedereen hetzelfde gedacht want de dakparking was volzet en we moeten een 5tal minuten wachten tot er een plekje vrijkomt.  Ook onze buren Mick & Yvonne zijn hier aan hun foodshopping begonnen.  Ik maak Mick erop attent dat hij veel mag kopen want binnekort door de Brexit maatregelen worden voor de britten heel wat etenswaren ontbetaalbaar.  Als we thuiskomen staat er bij de andere buren Senata en Abe een ziekenwagen, weeral voor Abe naar het hospitaal in B te brengen, blijkt dat hij teveel verzwakt was om nog op zijn benen te kunnen staan want krijgt geen voedsel meer door zijn keel.  Als hij volgende week beter wordt zou men een sonde plaatsen om het vloeibaar voedsel te kunnen toedienen. Zou oud worden daar is niks leuk aan.

    Het blijft tot na de middag regenen en ik laat de spaanse les schieten vooral omdat ik liever naar het wielrennen wil kijken, Nokere koerse geeft altijd wel spektakel door de vele valpartijen oa.

    L maakt vegetarische pasta.  Op de toppen van de Aitana waar we vorige week nog op safari gingen viel er een dun sneeuwtapijtje.

    Tegen 18u ga ik met X en onder een waterzonnetje nog is naar playa la olla voor de avondwandeling.

    Donderdag begint fris en winderig maar het blijft droog;  In de pueblo komen Luc & Tina erbij zitten, ze kwamen dinsdag vanuit Belgica toe, met de wagen deze keer want hadden nog wat spullen te verhuizen.

    Verder maken we er een kuisdagje van, ik doe het appartement beneden en L de rest.

    Ook de gitaaroefeningen ontbreken niet vandaag en de avondwandeling langs urb ravanell wordt niet overgeslagen zodat we de 10 km rond maken.











    21-03-2019 om 20:25 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.San José

    Zondagavond kwam er een einde aan het mooie zomerweer van de afgelopen dagen;  er felle wind uit het noorden kwam eraan en bleef tot in de vroege ochtend doorrazen.

    Dit in combinatie met de volle maan maakte dat ik zo goed als geen oog dicht deed.

    Maandagmorgend was het dan ook schrikken want van de 28 grados van zondag bleef maar de helft over, amper 14 grados en dikke grijze wolken.  Maar we gaan toch naar de pueblo, terug met jas en lange broek dan maar.

    Vervolgens met L naar de supermercado en dan een lange siesta ter recup.  Met X ga ik in de late namiddag voor de lange golfwandeling en komen zo aan 12 km.

    Vanochtend staan we vroeg op want ik haal Th & Fran af om 7:15 in A om ze naar de aeropuerto te brengen.  Het is vandaag een feestdag in de communidad Valencia, Dia del padre of San José en weing verkeer op de baan.

    Om 8u45 ben ik terug en stap met X naar de pueblo, het supermarktje is dicht maar ik haal een stokbrood in de ernaast gelegen bar en drink hier men koffietje bij een waterzonnetje.

    L maakt een soort bonensoep die me aan gevangeniseten doet denken en waarvoor ik waarschijnlijk een drietal dagen ga nodig hebben om verteerd te krijgen.

    Rond de middag geraakt de zon meer en meer door de wolken en na de siesta schilder ik wat verder aan de stukken die ik vergeten was.  Met X kiezen we voor de wandeling via het bos naar Urb Ravanell tot aan het waterdepot op de bernia.  Ons wegje door het bos is versperd door omgewaaide bomen maar we kunnen onder de takken kruipen.  Ik zal één van de dagen mijn kettingzaag nog is moeten bovenhalen.

    Vanavond komt er een einde aan de Fallas feesten die in de streek sinds zaterdag aan de gang zijn en worden de mooie beelden in de fik gestoken als afscheid aan de winter die we niet hebben gehad.

















    19-03-2019 om 20:04 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wanted death or alive
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vrijdagochtend na de pueblowandeling rijden we naar C want omdat L haar tijdelijk contract werd beeindigd heeft ze toch recht op een soort ontslagvergoeding bijna gelijk aan een volledig maandloon en de cheque hiervoor lag klaar.

    Maar aan de tunnels van Mascarat is men terug begonnen met wegenwerken en er staat een ellenlange file waar zelfs met de scoot geen doorkomen aan is.  Nadat de cheque werd afgehaald, bij de bank de centjes in ontvangst genomen rijden we filegewijs terug huiswaarts.  Na een korte siesta maak ik me klaar om terug naar C te gaan nu voor de gitaarles.  Gelukkig had men de wegversperring weggehaald zodat ik goed op tijd ben. 

    Dario wil terug wat theorieles geven terwijl hij vorige week had gezegd dat we Working Class hero, het derde nummer op men lijst gingen bestuderen.  Hij is nogal chaotisch maar dat moet je erbij nemen en zoals gewoonlijk snap ik er geen snars van wat hij op het bord tekent.  Thuis dagelijks oefenen is het belangrijkste en dat blijven we zonder uitzondering volhouden.

    Voor de avondwandeling trekt L nog is haar wandelschoenen aan en gaan we samen met X langs de golf, goed voor 11 kms vandaag.

    Zaterdag is de zon al vroeg volle bak aanwezig en ga ik met la poderosa tot in Jalon, doe men praatje bij J&L, Marie is er weer niet dus ben ik snel rond en ik maak nog een toertje tot in Teulada voor ik huiswaarts rij.

    Na de siesta wordt er nog wat verder geschilderd en voor zonsondergang ga ik met X een blokje om.

    Vandaag zondag voorspelde men temperaturen tot 27 grados en inderdaad, zelfs in de schaduw was het zweten.  Tegen 10 u gaan we nog is naar Bar Overdrive waar men bikeramigos verzamelden voor hun ochtendritje.  Ik drink mee een koffietje maar kom daarna terug naar huis want in een lange rit heb ik geen zin, dan liever wat van het zonnetje genieten en op de gitaar tokkelen. Om 12 u komt Th langs want hij had een dagje recup, hij gaat mee iets eten bij Ripoll want Fran was gaan trainen en kilometers malen al lopend dan. 

     Ik oefen verder op de gitaar en slaag erin de intro van één van men favoriete nrs na te spelen, Wanted death or alive en ik voel enige fierheid opborrelen maar als ik daarna het origineel terug beluister merk ik dat ik er nog mijlen ver af zit om dit juist te spelen maar de volhouder in mij zal niet opgeven.




















    17-03-2019 om 19:54 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Safari

    Woensdagochtend neem ik al een ontbijtje in de pueblo, een tostada con tomate want ik wil verder schilderen tot dat mijn verfpot leeg is.

    Na de schilderwerken neem ik al een kleine siesta want om 15u30 moet ik naar de spaanse les vertrekken.

    We zijn met zes in de klas,  braven Hendrik Parkinson begint de les met zijn vragenuurtje en ik teken ondertussen mannekes op mijn huiswerk,  daarna vraagt de duitse seniele Ursula om voor de derde keer nog is het gebruik van pronombres complemento uit te leggen want ze heeft het nog altijd niet begrepen terwijl dit poepsimpel is en ik vraag me af wat ik hier eigenlijk zit te doen.  Als conversatieonderwerp komt de profesora af met de nieuwe trend van thuiswerken terwijl we dit vorig jaar al is hadden besproken.  Ursula en Bruno die zonder internet, email etc door het leven ploeteren vinden thuiswerken dan ook maar niks en Ursula zegt dat zij nog postkaarten stuurt naar haar familie bij feest en verjaardagen en ik kan mijn niet inhouden en vraag of ze die dan per postduif opstuurt ook.  Volgende woensdag ga ik brossen want dan kijk ik liever naar Nokere koerse.

    Vandaag hadden we een uitstapje gepland, L wou wel is iets in de buurt bezoeken waar we nog niet eerder kwamen en ik had haar voorgesteld om naar Tabarca te gaan, het kleinste bewoonde eiland hier in de buurt waar je met een bootje naartoe kan varen vanuit Alicante of Santa Pola;  Alhoewel het maar een kwartiertje varen is kan de zee toch woelig genoeg zijn om kotszakjes nodig te hebben zodat ze toch maar liever een andere bestemming koos.  De keuze viel dan maar op het Safari park Aitaina, 1000 meter hoog gelegen op de gelijknamige berg.  Het Safari park opent om 11 u en je kan er met je eigen wagen doorrijden, als je om 11 u of 15 u begint kan je mee het voederen volgen en mag je onder begeleiding van de verzorger uitstappen behalve bij de tijgers en leeuwen. 

    Via het dorpje Sella klimmen we omhoog de met haarspeldbochten bezaaide klim van de Port de Tudons tot we iets voor de top kunnen afslaan richting ingang van het park.  Zoals verwacht is er weinig volk op een doordeweekse donderdag, enkel waren we er pas om iets voor 12 want eer L klaar was om te vertrekken was het al ver 11 u.

    Dus rijden we op eigen houtje voorbij de struisvogels, geiten, ezels, bizons, ponys enz tot we de andere bezoekers tegenkomen bij de giraffen en van hier kunnen we nog meevolgen met het voederen.

    Bij de nijlpaarden mag je zelf met mandarijntjes proberen in hun opengesperde bek te mikken en vervolgens ontmoeten we de 2 olifanten die hier al meer dan 40 jaar verblijven, ze werden als wees kalf vanuit Africa ingevoerd toen ze 7 maand waren en zijn mensen gewoon dus mag je ze ook aanraken aan hun slurf en kop.  Maar L durft niet heel dichtbij te komen met haar hand tot de olifantenbewaker haar arm vastpak en tegen de slurf wrijft waarna ze het bijna besterft van schrik en op een lopen zet.  Gelukkig moeten we bij de doortocht van het tijger en leeuwenverblijf in de auto blijven met ramen dicht zodat L wat kan bekomen.

    Daarna nemen we nog een kijkje in het bijhorend daktari park waar dieren zitten die niet los kunnen of ziek zijn maar buiten een paar grote stekelvarkens, papegaaien, konijnen, hangbuikzwijntjes, lynxen en 2 apen is er niet zoveel te zien in dit stuk.  Onze magen beginnen te knorren en we besluiten tot in El Albir te rijden om een chineeske te doen en daarna thuis een siestake.

    Tegen 18 u ga ik met X nog een blokje om, niet te ver want ik stootte vanmorgen met 2 tenen tegen een muurke en hoorde iets kraken en naar beneden stappen is nogal pijn lijk momenteel.





















    14-03-2019 om 20:39 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Couscous y Fresas

    Maandagochtend na de pueblowandeling rijden we naar de Mercadona en doet L inkopen om couscous te maken, iets wat we beiden graag lusten en wat ze goed kan bereiden.

    Verder rusten we in het warme zonnetje en oefenen op de gitaar zonder veel vorderingen te maken.  Na het verorberen van de couscous ga ik met X voor een lange wandeling tot aan het waterdepot op de Bernia flank goed voor een staptotaal van 11.4 km.

    Vandaag, als ontbijt eten we aardbeien en als we terug zijn van de pueblowandeling voel ik me een beetje raar, denkelijk toch te lang in de zon gelegen gisteren want ik heb zowaar zin in een karweitje opknappen en wil gaan schilderen.

    De muurtjes aan het terras rond het zwembad kunnen wel een nieuwe laagje witte verf gebruiken en ik schilder een stuk van de gevel met het grootste raam in ook mee wit.

    We eten de overschot van de couscous gisteren en wandelen tot we aan 11 km geraken.  Het mooie weer blijft duren maar vanaf volgende maandag zou het gaan omslaan met wat regen en frissere temperaturen.














    12-03-2019 om 20:41 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.El Arzobispo Company

    Vrijdagochtend gingen we even naar A en geluk dat we met de scoot ging want het verkeer lag in een knoop wegens afgesloten centrum voor een betoging ter ere van de internationale vrouwendag.  Als ik de deelnemers zo bekeek ging het om een overgrote meerderheid hippiejongeren met hoog lesbisch gehalte dus waarschijnlijk dachten die dat het eerder om de zoveelste klimaatbetoging ging.

    Zaterdag na de pueblowandeling breng ik L weg naar Clara thuis zodat ze wat konden kokerellen en bijpraten samen.  Ik neem la poderosa en rij via Benissa richting kust met tussenstop bij pollo dorado voor een vol au vent.  Daarna kijken we naar de koers Strade Bianchi en doen een avondwandeling met X.  De temperaturen klommen boven de 20 en er is geen wolkje te bespeuren  aan de azuurblauwe lucht.

    Ook vandaag zondag prachtig weertje dus na een kort toerke met X rij ik de Harley buiten voor een grote toer in de bergen te maken.  Men bikeramigos gingen naar een bikermarkt in Alicante maar daar had ik geen zin in en ik vertek om 9u30 richting Finestrat, daarna via Relleu tot in Torremanzanas, ik dacht hier een stop te houden maar er was een soort markt in de smalle steegjes en teveel volk dus rij ik ineens verder over de meer dan 1000 meter hog col de Benifallim.

    In het kleine bergdorpje Penaguila stop ik dan maar aan het enigste barretje dat open is in dit nog 300 inwoners tellende dorp.  Er zijn heel wat motorrijders op de baan die ook dorst hadden.  Maar eerst verken ik de steegjes van het dorpje en kom zo te weten dat hier het geboortehuis staat waar in 1732 ene Joaquin Company werd geboren, verre familie van onze Vincent waarschijnlijk.  Joaquin schopte het tot  aartsbisschop van Zaragoza en daarna Valencia.

    Via de weg die naar de Safari Aitana klimt rij ik richting tot van de port de Tudons, terug boven de 1000 meter hoog en daal vandaar af  langs Sella.  L ging vandaag grote kuis houden dus het is nog te vroeg om huiswaarts te gaan dus rijden we door tot in Bolulla waar we in Bar L Era wat tapas gaan eten.  Bij thuiskomst blinkt alles netjes en kunnen we ons buiten leggen voor de welverdiende siesta.





















    10-03-2019 om 19:54 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Helado stracciatella

    Woensdagochtend gaan we na de pueblowandeling met de jeep naar het bos achter Urb Ravanell waar ik tijdens de vorige avondwandeling zag dat  de grote omgehakte bomen weg werden gehaald en er nu blokken hout achtergebleven zijn die perfect in mijn koffer passen.  We rijden 2 x op en af en komen terug met een grote hoop brandhout voor volgende winter.  Maar keerzijde van de medaille is dat ik tijdens het inladen van de boomstammetjes blijkbaar werd gestoken door één of ander insect dat zich waarschijnlijk op de schors had verborgen en vooral mijn polsen staan vol kleine bolletjes maar ze jeuken als de pest, ook op mijn rug en buik heb ik een beet en daar jeukt het even hard.

    Om 15 u breng ik L weg naar C met de scoot, ze had met de collegas een etentje in een visresto aan de haven en daarna rij ik door naar La Nucia, niet voor de spaanse les maar voor een seminarie waar ik was uitgenodigd door Binkbank.  Het onderwerp leek me wel interessant want was: "alles wat u moet weten over de fiscus in Spanje".  Het was in het nieuwe Hollandse businesscenter dat vorig jaar werd geopend waar men dit organiseerde en zo een 80 tal belangstellenden waarvan 95 % hollanders natuurlijk waren aanwezig.  Er waren 2 sprekers, een Hollandse advokaat woonachtig in Murica en een uit Holland overgevlogen fiscalist.

    Maar veel ervaring in het spreken voor een groep gepensioneerde noorderburen hadden ze blijkbaar niet want het verliep nogal rommelig en toen de 2 sprekers het over een niet onbelangrijk onderwerp dan nog is oneens waren was het helemaal klaar.  Het Nederlandse publiek vuurde menige vraag af en velen meenden het beter te weten dan de sprekers zelf dus van zodra de voorstelling erop zat maak ik me uit de voeten.

    Clara brengt L thuis rond 21 u want de kleine Excel die ook mee was begon het uit te hangen.

    Vandaag gaan we nog maar is naar C want L mag haar cheque voor haar laatste loon gaan afhalen en ook die centjes worden opgestuurd naar het thuisfront.  We halen een kippetje aan het spit in A en na een korte siesta rij ik naar de garage voor het onderhoud van de jeep.  Nadat ik men sleutel heb ingeleverd doe ik een lange wandeling, eerst tot aan de kust en dan richting A waar ik, vooraleer rechtsomkeer te maken een ijsje met een bolletje stracciatella eet.

    Ik haal men wagentje op en betaal 202 € voor de olieverversing met 8 liter olie, oliefilter en luchtfilter en werkzaamheden.

    Savonds doen we nog een toerke met X, vandaag stapten we liefst 18,6 km bij elkaar.











    07-03-2019 om 20:48 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lucia del Alba Carrillo

    Niet veel nieuws onder de zon, de temperaturen blijven zacht en we halen elke dag minstens 20 grados.  L profiteert van haar eerste vrije dagjes thuis en voor mij is dat wennen.  Al van in de ochtend staat de TV luid en de meest belachelijke programmas blijven de ganse dag doordraaien.  De meest onbelangrijke onderwerpen worden getoond, besproken, herhaald en nog is herhaald en zo komt het dat ik die lelijke scheve kop van een Courtois flink beu ben gezien.

    Nu hij blijkbaar een romance heeft met een spaanse famosa, de 32 jarige Madrileense Alba Carrillo is dit een hot topic.  Zij is vooral bekend vanop TV,  nadat ze in 2007 deelnam aan Supermodelo zette ze haar universitaire studies stop en ging als model werken voor enkele bekende modehuizen.  Ze werkte en nam deel aan verschillende TV programmas en series en ook haar echtscheidingen waren telkens groot nieuws; 

    Ze huwde een eerste keer met de ex motocoureur Nieto waarmee ze een zoontje kreeg maar na 2 jaar was de rek er al uit en huwde ze de tweederangs spaanse proftenniser Feliciano Lopez.  Maar Feliciano bleek niet enkel op de tenniscourt aces te kunnen slaan want hij bleek op elk buitenlands toornooi menig vriendinnetje te hebben wat ook hier na 2 jaar eindigde in een eeuwigdurende vechtscheiding.  Alba verklaarde dan ook dat ze genoeg had van die sportvedettes en begon een verhouding met een louche ingenieur David Villespin die echter maar 1 jaar stand hield.

    Ik leerde Alba wat beter kennen toen ze in 2017 deelnam aan Supervivientes, een programma waar L telkens naar keek, ze was wel een leuke verschijning, een sympathiek doorbijterje, best intelligent en welbespraakt die zo tweede eindigde in het programma wat haar in spanje eeuwige roem opleverde.

    Maar kijk nu valt Alba toch wel voor die bonestaak van een Courtois zekerst die dan nog wel bekend staat als onvervalst rokkenjager en scheve schaats rijder eerste klas.  Courtois die in het verleden zelfs aanpapte met het vriendinnetje Carolijn van zijn toenmalige ploegmaat Kevke debruine, die in Chelsey zijn handen niet kon thuishouden van het 19 jarige hondenuitlaatmeisje die hij toen in dienst had.  Maar pas helemaal op dreef kwam Thibaut toen hij bij Altetico Madrid ging spelen en verliefd werd op ene Marta Dominguez die hem als snel een dochtertje schonk maar toen ze zwanger werd van een tweede spruit ging de snelscorende doelman afspreken met Jenifer Sanchez, een spaanse del die er niet voor terugdeinst zonder kleren op de cover van de rioolboekjes te gaan staan.  Toen Marta 8 maand zwanger was liet Courtois haar in de steek maar enige tijd later wou hij terug naar Madrid verhuizen en bij Real gaan spelen zogezegd om dichter bij zijn kids te gaan wonen. 

    Nu het zal mij worst wezen wat ze nog allemaal uitspoken, het belangrijkste nieuws is dat X haar pootje helemaal genezen lijkt en ze terug rent en springt als voorheen;

    Vanmorgen gingen we naar de vernieuwde Mercadona in A waar er nu een grote afdeling is met vers bereidde gerechten zoals paella, ensladilla russa, hamburgeresas, pizza enz en ik bracht al een hamburgerke mee om is uit te testen.

    Verder werkten we wat in de tuin, vooral kuisen van de terrassen nu de dennebomen beginnen met hun gele stuifmeelpollen stof te verspreiden, we stapten meer dan 10 km en speelden menig uurtje op de gitaar.




















    05-03-2019 om 00:00 geschreven door Esteban  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs