Inhoud blog
  • Alive and kickin` (got the afritude ?)
  • Een nieuwe blog, wat je ook denken mag
  • Travelin` man
  • Een primeur in blogland
  • VIP Africa
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    South Africa
    Jo`burg
    23-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een primeur in blogland
    Lieve kinders, zowaar een primeur in blogland
    deze blog wordt compleet opgedragen aan, ik citeer letterlijk, `die met zn grote (vies woord), de kast, de beste van de wereld, de oppergod`. De persoon in kwestie wou omwille van eventueel stalkende fans alleen onder een codenaam verschijnen in deze blog. Bovestaand zijn de voorstellen die hij op tafel had legd.
    Deze vriendelijke doch veeleisende persoon heeft dus nu zijn grootste levenswens in vervulling zien gaan. Bezoek zeker ook onze website www.makeawish.com

    Het leven gaat hier snel in Afrika land. Eigenlijk is mijn werk zo goed als gedaan. Ik loop niet voor op zaken, ik concludeer uit afgelopen feiten. Dagen gaan hier in elkaar over als de verschillende lagen schmink op het gezicht van de wereldwijd bekende `chicka`s` uit 3600 Genk schtad.
    Ik leef al maandenlang zonder echt besef van dagen. Ook de houdbaarheid van boxershorten is een grens die Jo en ik met grote stappen overschreden hebben.

    Let me brake it down for you. Wat er nu nog gaat gebeuren is dit:
    Walter krijgt met wat geluk de shelter
    Jo en ik worden terug de rijke buurt ingestuurd waar wij zegmaar `lotjes` gaan verkopen voor DMPSP om via die weg geld in het laadje te krijgen. (wij gaan dus transformeren van lieve jongetjes tot een irritante mix van aanhangerige Jehova getuigen en wereldverbeteraars, zoals te vinden bij WWF, die je op elk moment van de dag komen lastig vallen)
    Patty, Jo en ik gaan als afsluiter nog een programma moeten maken voor de shelter in Stello om hen op weg te helpen met de kinderen.
    Ik kan je verzekeren, dit gaat zo voorbij lijken. Voor ons toch. (wij moeten niet naar school, weet je nog)

    Ohja, nu we het toch over Patty hebben, onze hollandse side kick. Het lang omgaan met onze nederbuur doet je inzien waarom precies wij supperieur zijn en ons kabinet niet gevallen is. (om toch maar te bewijzen dat ik nog op de hoogte ben van ontwikkelingen in Europa)
    Nuja, mensen die een `tosti` i.p.v. een `croque monsieur` eten, wat goeds kan daar van komen?
    (toevoeging van Patty: zegt degene die al 5 dagen dezelfde onderbroek aanheeft)
    Mag ik hier dan even aan toe voegen dat de jongedame een vegetarier is en daarom totaal geen degelijke mening over wat dan ook kan voortbrengen.

    Nu, het orginele plan is. Voor Jo en mij toch. Om te gaan reizen.
    Het grote probleem is eigenlijk AFS Belgium. We moeten onze vluchtgegevens zo snel mogelijk door krijgen. Normaal gaat Jo zijn vriendelijke mama vandaag druk uitoefenen en via mail ons door dit probleem uit helpen. Hopen maar.
    Concreet ons plan is: Naar Mozambique te gaan met een minivan/taxi. Die vertrekken vanuit een township en gaat dan tot Maputo (hoofdstad van Mozambique, Lyceum (ex)leerlingen moeten dit uiteraard weten). Bij minivan/taxi denk jij een hippiebus shaped voertuig met 16 personen en bagage. Een vervoersmanier waarvoor een sardien zijn neus zou optrekken.
    Er zijn 2 redene waarom we ons eerst naar Maputo begeven. Rede 1 is dat de gemakkelijkste manier is om een visa te verkrijgen.
    En er is een strand (niet te vergeten).
    Dan, vlak langs die grens van Mozambique, op Zuid Afrikaanse bodem ligt het Krugerpark. Een must see. Dit parkje (2x the size of belgium) biedt onderdak aan leeuwen, olifanten, buffels, krokodillen... Ook is er een stadje in de buurt met, naar men zegt, pracht watervallen. (ideaal moment voor een gratis douche zo leek ons)
    Van daar uit zal onze weg ons brengen naar East London, Mtata en Eastern Cape coast. Het leuke aan die laatste 3 is dat Walter daar redelijk wat bruikbare contacten heeft (lees: voedsel, onderdak, douche en wie weet wel vervoer)
    Dit hele gebeuren zal uitgevoerd worden met een rugzak strak om het schouder en middenrif gedeelte gebonden. Een tent, pot en pan.
    Om de kosten te drukken gaan we dus slapen in een tent, eten zelf koken op een houtvuur en gebruik maken van goedkoop vervoer. (lukt dat niet, dan verkopen we ons lichaam..)

    Kijk, het lijkt me zo dat jullie een degelijk beeld in het hoofdje hebben gevormd en er misschien wel een beeld op jullie netvlies is verschenen van 2 zwetende belgenzonen die een grote rugzak torsen. Materiaal genoeg om eenzame nachten mee te vullen.
    Hier ga ik een einde breien aan deze blog, hopen dat er een ticketverlenging doorgevoerd kan worden.

    En wees gerust `ik zal terugkomen!` (een gewaarschuwd persoon is er 2 waard)


    Dikke zoen, je kapoen. Wouter(met een bloemetje)

    23-02-2010 om 12:17 geschreven door Wouter  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)


    Archief per week
  • 19/04-25/04 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs