Inhoud blog
  • Saigon....Belgische bieren
  • Saigon: de signaalmast (thu ngu flagpole)
  • Saigon: nieuwjaar
  • Saigon: laatste weekend voor 'jaar van de draak' nieuwjaar
  • Saigon: van Norodom tot Independence palace
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    reisblog

    17-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hue 17/01 bis....enige fietsdag !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    kondigde de dag zich niet bepaald veelbelovend aan...regen...na ontbijt (omwille van de regen) nog 'n hazeslaapje en tegen elven (bij droog weer)de fiets op en fietsroute, maar na ong. 5km had ik me misreden, geen nood, van dan af recht op doel af....keizerlijke begraafplaats tu duc en na uitgebreid bezoek naar begraafplaats khai dinh....toen dilemma:  terug (maar daarvoor had ik nog te veel tijd) of verder naar zeer ver afgelegen begraafplaats gia long (waar geen mens komt wegens te ver, en waar bijgevolg geen toegangsgeld wordt gevraagd) ...de vorige telkens 55.000vnd...doorgekregen info varieerde wel (zelfs al legde ik kilometers af, het aantal nog af te leggen km volgens sommigen leek toe te nemen!!)....uiteindelijk kon ik rivier oversteken (bootjes die als ferry fungeren en die fiets of motorbike meevaren) en nog een pak km richting gia long fietsen.....en alles werd bewaarheid: geen toerist te bekennen, maar....ondanks het feit dat het zondag is, werd er duchtig gewerkt en zowel mannen als vrouwen bewogen zich driftig door mortel en cement...ze zijn dus blijkbaar bezig gia long te renoveren (foto) (eigenl. uniek omdat het de enige begraafplaats is waar zowel keizer als z'n dame in begraven zijn) en de omgeving is 'n groene oase van rust... binnen afzienbare tijd prijkt gia long op 't programma van touroperators !!
    kortom: zo erg genoten van het fietsen in en rond hue (en dan nog bedenken.... en dat laat me al fietsend niet los.... dat hier in januari 1968 een van de heftigste gevechten plaatsvonden uit de amerikaanse oorlog, straatgevechten zelfs die ettelijke dagen duurden en de us marines slechts een pyrrhusoverwinningetje opleverden)
    ik voel me hier al fietsend zo goed en lekker (en mensen zijn - dat is algemeen geweten, maar toch zonder te veralgemenen - hier vriendelijk) dat ik nog een dag langer blijf en morgen dus nog verder op ontdekking ga...al fietsend

    17-01-2010 om 00:00 geschreven door wilf  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hue...keizerlijke stad
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ondanks vermoeidheid van nachttreinreis, besef 's middags dat ik m'n tijd toch niet in alle 'ledigheid' mocht doorbrengen.....dus besloot ik fiets te huren en parcours van internet-fietsroute af te fietsen (18,1 km + indien mogelijk twee lussen van 2x +3km indien tijd), de bezoeken zou ik dan reserveren voor vandaag...en alles verliep heerlijk (stel je voor al fietsend tussen wijkjes en paadjes en rijstvelden waar geen westerling te zien is)...tot halfweg .... ik gepasseerd werd door een brommerende vietnamese vijftiger-pompier die zowaar enkele woorden nederlands spreekt (zon en hemel en dankuwel en veel meer) (in 95 was hij in contact gekomen met 'n paar uit roeselare en ze waren contact blijven houden...)
    gevolg... we rijden samen naar z'n woning in een bucolische thee-tuin....serveert thee en banaantjes.... brommert me naar de tombe van minh mang en wacht daar 'n half uur op mij ('n bezoek dat niet gepland was ging zo al wel door) en uitgerekend daar breekt er een onweer los...alle hemelsluizen open (foto)...gelukkig na een kwartier hemelsluizen weer toe..... maar aangezien ik vreesde de fiets niet bijtijds (sluitingsuur 18u)  te kunnen inleveren, diende ik z'n woning bijna halsoverkop te verlaten......geen tijd meer om parcours te blijven volgen, gewoon naast de rivier ong 10 km verder richting hue, waar ik nu en dan opgehouden door wirwarverkeer en wat verkeerd rijden er toch kon in slagen op tijd te arriveren..... ik blijf erbij....beste manier om 'n plaats te ontdekken is ofwel wandelend ofwel fietsend, omdat je dan zelf ervaart hoe je van hot naar her trekt
    nog avondeten in hung vuong street (long cafe) en na 'n terraspint tegen negenen, is het al niet 't bed, toch de kamer in
    vandaag hopelijk zonder hindernissen (en zonder een nieuwe 'zotte' vietnamees) fietsparcours (met lussen, denk ik zowat 'n 24 km) en...bezoeken !

    17-01-2010 om 00:00 geschreven door wilf  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.klotedag hanoi....en intussen aangekomen in hue
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ik had het verwacht...'n klotedag in hanoi (da's gebruikelijk als je moet uitchecken 's middags en als de rest zich pas aandient 's avonds)
    bij rondwandelen ontdekte ik minh's jazz cafe (foto) (jammergenoeg 'n paar dagen te laat, want elke avond optreden), op het podium trok 'n enorme rat m'n aandacht (een van de enige dingen waar ik schrik van heb) en het aanwezige trio vond dat ogenschijnlijk 'n normaal gezelschap.....'s middags lekkere wat duurdere pho (noedelsoep), want in trendy 'la place' aan nha tho (de kathedraal)...en daar was het ogen uitkijken naar de trendy posh vietnamese jonge dames in de nieuwste merkkleding en louis vuitton....ja ook dat is hanoi, twee snelheden, well-to-do people en mensen die nauwelijks eindjes aan mekaar knopen....
    tegen vijven ophalen bagage (intussen was ik het diefstalvoorval aan het verdringen) en ik gunde bij buitengaan dat rapalje geen blik meer...tot bij het dichtgaan van de glazen deur achter me ik plots hoor "you did not pay for room"...slaak ik me daar 'n enorme gvd (op 12/01 had ik na ophalen van 5 miljoen dong aan atm m'n kamer vooraf betaald... in de wetenschap wat ik nu betaal kan me niet meer ontnomen worden...bijna profetisch!)...ik probeer bewijsstuk van betaling te vinden wat in m'n haast na wat tijd toch lukt (ik had reeds gewezen naar de manager en gezegd: I paid that gentleman.... waarop hij zomaar 'no' had geantwoord) ...triomfantelijk wrijf ik het bijna met zichtbaar genoegen onder hun beider neuzen....en nogmaals, dergelijke poging om geld af te troggelen verdient maar een kwalificatie: dat is je reinste maffia...en dat ze geen schaamte kennen vertaalt zich in hun vraag om 'n taxi voor je te regelen (de commissie)..... ik regel het zelf wel !!! binnenkort zet ik op travelfish 'n waarschuwing voor reizigers: 'prince I hotel' te mijden !
    nachttrein met livitrans ok, iets meer luxe, vier slaapplaatsen (twee voor 'n viets paar, het andere voor jonge australische).....matras voldoende dik, ruimte genoeg, enkel het gedonder op de sporen...maar wat wil je...ik zit nu in hue (8 u vanmorgen aangekomen zowat 800 km verder) in sports hotel, proper, ik heb reeds 'n extra ontbijt-buffetje genomen, nog wat rust en stad in om uit te kijken hoe ik morgen 'n fiets kan huren....

    16-01-2010 om 00:00 geschreven door wilf  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vanavond ..... nachttrein naar hue
    Klik op de afbeelding om de link te volgen manager had dus politie niet verwittigd ! zat ongeduldig te wachten tot het me te machtig werd en ikzelf naar districtspolitie trok, 'n paar straten verder in 'hang buom'....uiteraard geuniformeerde nietsdoeners van wie de ene al wat drukker misbaar maakt dan de andere...ik nam plaats op 'n stoel voor hun bureau, waarop ik onmiddellijk gesommeerd werd die stoel te verlaten en op 'n stoel aan de zijkant te gaan zitten tot ik geroepen zou worden.... uiteindelijk horen ze me, een viertal engelsonkundigen plus een die wel engels verstond/sprak en het aldoor had over 'losing money' terwijl ik hem herhaaldelijk corrigeerde met 'stealing money' .... hij bleef het houden bij 'lost money'.... klacht kan pas als manager ook opdaagt, zegt ie..... terug in hotel blijf ik wachten in hotellobby tot manager arriveert, die mij op zijn beurt lang laat wachten tot hij met mij meegaat naar politie.... daar kan ik met drukletters in engels mijn klacht kwijt.....er wordt luid geroepen en de minachting van alle aanwezigen in mijn richting is op z'n minst niet te ontkennen ! en wat gebeurt met mijn uitgeschreven klacht......wat iedereen wel kan vermoeden...de lade
    als er dan toch opluchting mag zijn (na zopas weer discussies met hotelstaff) het gaat uiteindelijk om omgerekende iets tussen 35 en 40 euro, wat dus het einde van de wereld niet is, maar het gegeven dat constant op je geld/goed wordt geaasd wekt wrevel op !

    vandaag dus 'n klotedag, vanmiddag moet ik uitchecken, hotel verleent me de gunst (ik zal ze uiteindelijk nog dankbaar moeten zijn zeker) m'n bagage er tot ong.17u achter te laten, maar veel hooi op de vork zal er wel niet bij zijn, behalve in 't wilde weg wat rondwandelen
    en.... om 18 u moet ik inchecken in hotel mango naast station voor de 'luxe'trein naar hue of wordt dat ook 'n kut-trein ???

    foto....ga hanoi (station) met ook achteraan 'cam hut thuoc' verboden te roken..

    15-01-2010 om 00:00 geschreven door wilf  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.parfumpagode....en nu wachten op politie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen excursie naar de (foto) parfumpagode (ong.70 km zuidelijk van hanoi) 'n echt bedevaartsoord voor de viets (in maart bij de boeddhistische feesten)....eerst 'n boottocht van ong. een uur en dan 'n forse een-uur-klim via trappen...er is een kabelspoor,waarvoor ik geopteerd had (bij booking 5 usd duurder)....dan bleek dat kabelspoor omwille van welke reden ook buiten gebruik was (geen nood, intussen heb ik het te veel betaalde teruggekregen)....boottochtje heen en terug meevaller, klimwerk -achteraf tenminste - evenzeer al was het maar voor de fysische inspanning
    bij terugkeer weer nare ontdekking....elke dag hertel ik m'n geld (dollar + rest dong) tweemaal...die portemonnee zit in m'n rugzakje achter een cijferslot en rugzakje zelf is aan schrijftafel vastgemaakt met fietsslot.... bij herhaalde hertelling blijken twee briefjes van 10 dollar en eentje van 500.000 dong (zowat 20 euro) te ontbreken.....heb aan hotelbalie m'n klacht overgemaakt en verantwoordelijke heeft, zegt ie, intussen de politie verwittigd, op wie ik nu zit te wachten (en men wist dat ik opdagexcursie was)
    gisteravond eigenaardige vaststelling bij m'n arrivee in hotel....sleutel niet op balie...nachtwaker zoekt 'n minuutje ...en plots komt 'n personeelslid uit het toilet dat zich tegenover balie bevindt ....met mijn sleutel

    vorig jaar in hetzelfde hotel werden me acht briefjes van 10 dollar ontvreemd...kuisploeg was bezig in m'n kamer terwijl ik n' excursie aan het betalen was(was toen echter onvoorzichtig m'n rugzakje open te laten....en het ontbreken van het geld heb ik pas kunnen constateren in dalat omdat ik toen pas m'n voorraadje dollars hertelde... en bedrag klopte niet met wat ik nauwgezetter dan nauwgezet op papier had gezet)........ nu dacht ik voldoende voorzorgen te hebben genomen, maar ik vrees dat wie het in het bloed heeft iedereen te slim af is, en mij zeker !

    14-01-2010 om 00:00 geschreven door wilf  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hanoi.... de perfecte stadsverkenning
    Klik op de afbeelding om de link te volgen pillen blijken toch al 'n stuk te werken...ik hoef niet meer zonodig te rennen naar de pot....maar nog geen victorie kraaien !
    gisteren befaamde thanh long water puppet theatre eindelijk gezien (matinee-voorstelling 40.000vnd) zaal zat vol (elke groepsreis heeft dat trouwens in z'n programma)...intussen voor 14/01 excursie vastgelegd naar perfume-pagoda (nog 'n missing link in m'n vietnam-ervaring)
    daarvoor heb ik wel ettelijke agencies geconsulteerd en elke agency maakt de andere zwarter dan zwart !

    vandaag lange stadswandeling hanoi gemaakt (eigenlijk fietstocht van internet geplukt, maar fietsen is in hanoi je reinste zelfmoord, maar wandeling was een perfect alternatief)....in totaal heb ik zo'n 12 km afgewandeld, een uitstekend middel om niet alleen een stad te leren kennen, maar ipv ergens afgezet te worden, het middel om te weten hoe je van hier naar daar gaat !
    in een prachtige wijk - de regeringswijk - met driedubbele bomenrij aub, werd me herhaaldelijk het fotograferen verboden door al dan niet geuniformeerde politiemensen! voor wie het nog niet wist....hanoi is 'n zeer bomen-en parkenrijke stad !!
    ho chi minh mausoleum, 1-pillar-pagode, ho chi minh museum (voorspelbare communistische heroiek met kleine vietjes die op schoolreis bezoekje afleggen), opera en zo terug naar het hoan kiem-meer...

    intussen trein geboekt naar hue (livitrans-trein, 'n nieuwigheid die zowat de luxe van het vliegtuig zou moeten aanbieden) 650.000vnd (het dubbele van de normale nachttrein)...het is geen speciale nachttrein, maar enkele luxe-carriages die aangehaakt worden aan de klassieke noord-zuid SE1...valt het tegen, het is nog altijd geen prijs (omgerekend 25 euro) om over te vallen !
    intussen ook al kamer geboekt (via internet hier in prince-hotel hanoi) in sports hotel hue, en blijkbaar kan dat hotel me komen ophalen aan het station op 16/01 's morgens..... kortom, het gaat verbazend goed vooruit!

    morgen dus trip naar perfume-pagoda....benieuwd !?

    foto... hanoi st joseph's nha tho .....door luchtverontreiniging eerder 'n 'heavy metal'-kathedraal

    13-01-2010 om 00:00 geschreven door wilf  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hanoi.....boem patat...diarree
    Klik op de afbeelding om de link te volgen gisteren aangekomen in fris hanoi (dagtemp. 15).... met zeker 'n uur delay.. met minivan naar centrum, goedkoper dus dan taxi (norm.12) en aangezien ze minivan werkelijk volstouwen ('n tiental passagiers, elk 5 usd) is het voor hen winstgevend, voor ons 'n koopje....en afgezet aan hotel van onze keuze (in mijn geval 'prince', en aangezien ze die 'pr' combinatie niet hebben, zeggen ze maar 'pins'; let wel, ze kennen wel degelijk de 'r' bv in 'roi roi' dwz 't is al welletjes, stop maar al, 't is genoeg).... reusachtige kamer met balkon (met dubbelbed, zelfs breed voor trio, extra eenpersoonsbed, salonhoekje met vier zware stoelen en tafel, secretaire met stoel, grote kleerkast, fridge, tv, ruime badkamer met ligbad) 28 usd, aangezien ik enkele dagen wil blijven, vraag ik korting (wordt 25 usd) en vraag kleinere kamer achteraan voor de volgende dagen (zopas betrokken, 22 usd, met alles erop en eraan...wel vier hoog klimmen..... )

    gisteren geld afgehaald atm (2 miljoen dong, 1 euro is zowat 26.000 dong) en onmiddellijk bots ik op straatverkoopster die me vorig jaar verwende door bij aankoop nog wat extra mandarijntjes toe te stoppen; we herkennen elkaar en is nu op stap met 'n soort langwerpige oliebol, in suiker gedoopt, ik koop uit vriendschap en zeg haar dat ik zopas enkel grote biljetten uit de muur heb gehaald, ik betaal dus met 500.000...en ze geeft me 200.000 terug, maar ik ben bij de pinken en eis m'n biljet terug, tot dertigmaal toe herhaal ik dat (we krijgen omstaanders..) en telkens stopt ze me meer change toe, en doet nog twee van die smerige prutsjes in het zakje, ik staak het als ze me uiteindelijk in totaal 480.000 heeft teruggegeven (uiteraard leg ik twee van die vier vettige dingetjes terug op haar plateau)..... weer 'n ervaring rijker !!
    's avonds nog even info inwinnen ivm excursie naar beroemde parfumpagode en eten met heel wat ajuin..............

    cinq heures, hanoi s'eveille en ...... ik snel de pot op....het moest er van komen (die smeerlapperij van gisteren heeft me diarree bezorgd) en nu de zware magistrale pillen die me door kurt zijn voorgeschreven, in geval dat...... en het ene hangt allicht samen met het andere..... my legs are like jelly (flanellen benen) en 'n tong die er voorheen nog iets roder uitzag

    trouwens, vrouwen.... in laos diende ik meermaals vast te stellen dat onze westerse, zelfs zeer jonge, vrouwen, naast hun bagage....'n enorme vracht aan billen voortsjouwen; de vergelijking met oostaziatische vrouwen is pijnlijk treffend en heb ik gisteren met de lange delay in airport luang prabang overduidelijk kunnen vaststellen: 'n viertal vietnamese koppels (vijftigers schat ik) wachten op hun vlucht...terwijl westerse met veel misbaar en bombarie aandacht opeisen, nog geaccentueerd door 'n soort vakantiekledij die rond en tussen hun billen lijkt te zwabberen, huppelt een van die vietse vrouwtjes speels in het rond, nu eens om haar viets gezelschap op 'n fruitje te trakteren, nu 's richting toilet, dan 's om 'n zakdoekje in 'n zo ver mogelijk vuilnisbakje te deponeren, en telkens monstert ze de derrieres van haar westerse soortgenoten en telkens keert ze terug naar haar plaats, de vingers genietend van trots haar eigen slanke zitvlak masserend.... natuurlijk m'as tu vue (of is dat zonder e), maar ik genoot mee.... 
    emancipatie op z'n lao ('n anekdote die ik toch niet mag verzwijgen).... lange busreis oudom xai naar luang prabang...af en toe pitstop... en terwijl mannen langs de weg hun struikje hebben uitgekozen en westerse heel wat verder afdruipen op zoek naar 'n intiem verborgen plekje..... zit plof langs de weg 'n lao-vrouw gehurkt, met 'r sarong helemaal rond zich gedrapeerd als 'n levende wigwam....

    foto...romantisch plaatje aan hoan kiem-meer met schildpadpagode

    12-01-2010 om 00:00 geschreven door wilf  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.today...I'll fly away....
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    variatie op randy crawford's klassieker 'one day I'll fly away, leave your love to yesterday'
    gisteravond nog 's lekker gedineerd aan de duistere mekong in 'n openluchtresto met aan de bomen kitsch-lichtjes, maar soit, het eten telt, vroeg het bed in en dan 'n hele nacht gekloot door 'n mosquito (net zo kloterig als een zomerse vlaamse mug in een vlaamse zomer) en....vanmorgen ontbijt met twee koppen caffe latte (met de beste lao koffie die ik tijdens m'n lao verblijf heb mogen degusteren).... mijn kip moeten op, dus laat ik me vanmorgen wat gaan....

    was ik gisteren wat hard tav de lao, het zal altijd 'n eigenschap zijn en blijven van volkeren die bezet werden (ook vlamingen overigens zijn niet bepaald 'n toonbeeld  van betrouwbaarheid) en bezetters gaan al evenmin vrijuit..........en tijdens m'n verblijf heb ik herhaaldelijk vruchteloos zitten hengelen naar de verhouding lao en hun belangrijkste minderheid de hmong.......geen vuiltje aan de lucht blijkbaar, vrijheid, blijheid, maar ik heb het achterste van hun tong niet ofte nooit mogen ontwaren..... de hmong waren immers de eerste-klas-collaborateurs met de amerikanen (en ze werden weet ik wat beloofd, wat de amerikanen met graagte weer inslikten)....'n massa hmong droop af naar de usa op de vlucht voor represailles, maar 'n andere massa bleef hier (en lijkt me te berusten in hun ghetto, of heb ik het verkeerd voor !?)

    de lao-deur valt nu achter me stilaan dicht.....'I've seen places, faces, smiles for a moment' (matt monro in 'from r.. with love)....heel wat westerlingen kruisten m'n pad, voor de meesten geldt de delete-toets.....van enkelen behoud ik 'n goeie herinnering (het oostenrijks duo jo-maggie, tim - de amsterdammer met 'n hart - met wie ik verstandig over voetbal kon lullen, het duitse paar schikai -aka schimpf-kaiser, de noorse psychiatrische verpleegster, wijs zoals ik me noren had voorgesteld, de francaise isabelle met wie ik het best kon stellen, en als ik me vastreed in het frans, had ik altijd nog de pechstrook in het engels, zelden een franstalig iemand ontmoet die zo feilloos met engels overweg kon)

    hom nay may bay de di den vietnam va chieu nay toi se uong bia hoi o hanoi (vandaag vliegtuig naar vn en vanavond drink ik bier van 't vat in hanoi) .....hanoi bestaat in 2010 1000 jaar...wat mag ik verwachten? alvast de bijenkorf van zowat vijf miljoen viets met bijna evenveel brommers, denk ik dan, die dan elk dan nog eens hun eigen richting uitgaan.........

    foto... het bomenrijke hanoi (regeringswijk waar ik herhaalde malen op schouder werd getikt....fotograferen verboden !)

    11-01-2010 om 00:00 geschreven door wilf  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 15/01-21/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs