Qua gebruiksgemak en vlot verlopen van het maken van afspraken opteren we voor een Facebookgroep waarin iedereen welkom is om zich op te geven om mee te spelen of zelf speelmomenten te lanceren. Volg ons op Facebook (klik) om op de hoogte te blijven!
5% korting op al uw aankopen bij spellenspeciaalzaak Adriaensen!!! (Klik op bovenstaand logo om de spellenlijst te bekijken)
Spellenblog SpinLi
Omdat spelen de belangrijkste bijzaak ter wereld is ...
30-12-2015
Realm of Heroes (Mr. B games)
Realm of Heroes is een spel waarin je probeert de andere spelers van het bord te vegen, dit doe je door hun leider te verslaan. Een alternatieve manier om te winnen is je beurt te beginnen met een eigendomsmarker op de vier locaties met een monument. In de doos vind je 30 veldtegels, 5 bergtegels, 5 bostegels, 8 boerenfiches, 4 ridderfiches, 4 rangerfiches, 4 warriorfiches, 104 eigendomsmarkers, 12 gebouwtegels, 4 leerlingfiches, 4 tovenaarsfiches en 4 magiërfiches, alsook 2 speciale fiches en 4 monumentfiches. Je kan één van de voorgeschreven scenario's gebruiken als startopstelling of de tegels volledig willekeurig in een 6x6 rooster leggen. Op elke tegen wordt nadien willekeurig een eigendomsmarker geplaatst. De speler met het kleinste aaneengesloten gebied wordt de startspeler. Elke speler plaatst z'n leider en toren op een tegel naar keuze waar z'n eigendomsmarker ligt.
In een speelbeurt doorloopt de speler 4 fasen vooraleer de beurt naar de volgende speler gaat. 1) Plaagfase : alle plaagfiches op tegels van de actieve speler breiden uit naar aangrenzende tegels (orthogonaal). Er wordt een plaagfiche op deze tegels gelegd, maar niet op een tegel met bergen, een tegel waar een tegenstander staat of tegels die al een plaagfiche bevatten. 2) Onderhoudsfase : de meeste fiches van een speler vragen onderhoud (nummer in vierkantje op tegel), je telt het aantal velden op van aangrenzende gebieden van een speler en vergelijkt deze met de onderhoudsvraag van alle personen en gebouwen in dit gebied. Voldoet het gebied aan de vraag, is er geen probleem. Is dit niet het geval, moet alle tegels omgedraaid worden naar de plaagkant. De leider van een speler vraagt nooit onderhoud. 3) Versterkingsfase : een speler plaatst een toren op een eigen tegel (max. 2 gebouwen ten allen tijde op het bord) OF doet een upgrade aan een gebouw OF plaatst een boer (tracerend aan een gebouw) OF doet een upgrade voor een persoon OF past 4) Bewegingsfase : je mag één, meer, geen of alle personen bewegen (gebouwen nooit), je verplaatst ze wel één voor één. Sommige tegels zijn off-limit omdat de verdedigende kracht van het gebouw of de persoon gelijk of groter zijn aan jouw persoon. Ook op bergtegels mag er niet gekomen worden, behalve met een ranger (nooit erop stoppen!). Een eenheid beschermt overigens de eigen tegel en elke aangrenzende eigen tegel. Indien meerder fiches een tegel beschermen telt enkel die met de hoogste waarde. Indien je beweegt naar een bos moet je daar je beurt eindigen, behalve met een ranger. Ook op een tegel met een tegenstander (van lagere kracht) moet je stoppen. Plaagfiches houden je niet tegen. Indien je op zo'n tegel stop, wordt de plaagtegel uit het spel genomen. Indien je op een tegel van een tegenstander komt, verslaag je de tegenstand. De tegel wordt uit het spel verwijderd en je plaatst een eigendomsmarker van jezelf op de tegel. Indien je op deze manier een leider verslaat, is deze speler volledig uit het spel.
De tegels/personen/gebouwen : - veld : levert één voorraad op voor tijdens de bevoorradingsfase - bos : levert geen voorraad en stopt de spelers in hun beweging (behalve ranger) - berg : niet toegankelijk voor de spelers (behalve ranger die erdoor mag bewegen) - toren : verdedigende kracht 2 - tovenaarstoren : verdedigende kracht 4 + beschermd ook tegel 2 stappen ver orthogonaal en diagonaal - kasteel : verdedigende kracht 6 - leider : kracht 1, moet niet bevoorraad worden, indien dood, eindigt het spel voor deze speler - boer : kracht en kost van 2 (kan upgraden in warrior en apprentice) - warrior : kracht en kost van 4 (kan upgraden naar ranger of ridder) - ranger : kracht en kost van 6 + mag bewegen door bergen en bossen (kan niet upgraden) - ridder : kracht en kost 8 (kan niet upgraden) - apprentice : kracht en kost 3 (kan upgraden naar wizard of sorcerer) + mag na bewegen een aangrenzend vreemd gebied innemen indien de verdedigende kracht ervan kleiner is dan 3 - sorcerer : kracht en kost van 3 (kan niet upgraden) + negeert de defensieve kracht van gebouwen - wizard : kracht en kost van 5 (kan niet upgraden) + mag na bewegen een aangrenzend vreemd gebied innemen indien de verdedigende kracht ervan kleiner is dan 5
Titel : Realm of Heroes Auteur : Scott DeMers Uitgeverij : Mr. B games Aantal spelers : 2-6 Speelduur : 45 min. Leeftijd : 8+
Reacties op bericht (0)
Klik op ons logo om terug naar de startpagina te gaan
Bent u op zoek naar info omtrent een spel? Typ de titel hieronder in het balkje en klik op "zoeken".