Scrapalicious scrapbooking
Over mijzelf
Ik ben Scrapalicious
Ik ben een vrouw en woon in Stekene (Belgium) en mijn beroep is .
Ik ben geboren op 24/05/1976 en ben nu dus 47 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: scrapbooking, literatuur, poëzie.

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Gastenboek
  • Altijd zoekende!
  • hoi,zonnige dinsdaggroeten
  • goede avond
  • je bent een topper!
  • Hallo

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek



    clumsy is a state of art!
    Not the most professional creative woman on this planet, but definitely one who is discovering creativity with the enthusiasm of a toddler! Misschien niet de meest professionele creatieve vrouw op deze aardkloot, maar wél iemand die haar eigen creativiteit ontdekt met het enthousiasme van een kleuter!
    22-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.the SECRET spot!!!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ergens, in het Vlaamse land, is een heel klein winkeltje.  Ik noem het 'de grot van Ali Baba'.  Een winkeltje dat de grootte van een poppenhuisje heeft, maar volgepropt staat met de meest heerlijke dingen waar een scrapbookfreak kan van dromen: Daisy D's papiervellen, Cosmo Cricketstuff, Heidi Swapp, Prima Flowers, Rusty Picklepapiervellen, Love Elsie-fallpapierpakketten, Kelly Panachi-papier, Bazzill Basics in de meest snoeperige kleurtjes, Making Memorieskits, Rub-ons, Stickervellen, knoopjes, clearstamps van Doodlebug en zo kan ik nog uren doorgaan...
    En in dat poppenhuiswinkeltje leeft een heel bijzonder gezinnetje: twee jongens die kicken op Star Wars en Bob de Bouwer, een lieve, warme vrouw die niets liever doet dan een praatje slaan met de bezoekers of hen te helpen (zelfs met gerief dat niét uit het poppenhuiswinkeltje komt!!) en een man die zijn creatieve kant en enthousiasme maar al te graag deelt met iedereen die ook maar in zijn buurt komt.
    Neen, zij zijn geen grijze muizen: zij kleuren lekker buiten de lijntjes en weigeren pertinent de Pippoostoer op te gaan en enkel te kiezen voor goed gekend materiaal.  Neen, je vindt er géén losse Basic Grey-vellen (die vind je overal anders al genoeg) bijvoorbeeld.
    Ik mag er graag zijn: snuffelen in dingetjes die ik enkel vanaf mijn computerscherm kon zitten bestuderen en die lekker ver weg in Amerika lagen te blinken...
    Maar er is één dingetje dat wat spijtig is: zij bezitten die oerdegelijke, Vlaamse bescheidenheid......
    Benieuwd naar het poppenhuiswinkeltje? 
    Of misschien ken je het al?
    Laat een bericht achter en ik mail je het adres door!!

    Enne...  mijn Get Inspiredkit van de vorige keer 'Funky Free' (of zoiets) gaf me écht wel inspiratie!!
    Ik maakte deze leuke, half gedoodlede kerstkaart!!! (ikke!!! die niet kan doodlen!!! maar krullen kan ik nét nog zetten)

    Ik daag jullie uit: ga naar het poppenhuiswinkeltje en see for yourself!!!


    22-10-2007, 17:32 geschreven door scrapalicious


    07-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mijn prima ballerina
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Mijn tijd is op en ik vind het herlaadpunt maar niet: werk slorpt me op, maar ook de verbouwingswerken zorgen voor de nodige inname van mijn schaarse tijd.
    Maar nu mag de wereld ontploffen, op zaterdagochtend maak ik graag een uurtje tijd vrij voor mijn kleine meis!
    Ze heeft de gratie van een bevallig kalf, de springerigheid van een gretig veulen, het enthousiasme van een konijn en het au sérieux van een echte jonge vrouw.
    Ze gaat op BALLET...
    Er is geen traditie die wordt voortgezet, noch dat de droom van haar moeder nu eindelijk in vervulling komt (ik droomde eerder van een schrijfcarrière of archeologische carrière dan dat ik me in het roze ging omhullen om wat lenig te doen- wat ik trouwens allesbehalve was).
    Er was een frisse, natte kerstvakantie-avond nodig om haar wens te doen bloeien: het Zwanenmeer op BBC.  Gefascineerd en helemaal in de ban van de muziek en de dans.  'ik wil dat ook zo graag doen', was haar vierjarige verzuchting, maar ik wachtte nog. Tot die verzuchting maar bleef en ik uiteindelijk toegaf.
    Zoeken naar een school waar ze op haar leeftijd al mee mocht doen, was niet simpel, maar gelukkig is zij blijkbaar niet de enige met die wens, want ik vond in Lokeren algauw een school waar kleuterdans werd gegeven.
    Oh, wat was ze toch in de wolken toen we hoorden dat balletkledij verplicht was!!!
    Elke zaterdagochtend gaat zij dus nu trouw, in roze collants, roze pakje, roze tutu, roze cache-coeur én roze ballerinaschoentjes naar de school.
    Ik zie haar huppen, haar knieën buigen wanneer ze gestrekt moeten blijven, molenwieken met haar armen, verstrooid aan haar rokje frullen, uit de maat springen, drie tellen later beginnen en naar links hellen als ze naar rechts moet hellen.
    Ik zie dat ze haar lenigheid van haar moeder heeft, een holle rug en slaap in haar oogjes.
    Dan denk ik: oh jee, kind, ik denk niet dat jij ooit een prima ballerina wordt..
    maar wat geeft het?
    Ze beleeft er plezier aan en uiteindelijk merk ik dat ze minder vaak struikelt en zich meer bewust bent van haar lichaam.
    Terwijl ze vroeger ondoordacht aan haar speeltuinavonturen begon, ziet zij nu eerst hoe ze het beste kan aanpakken vooraleer zich in het avontuur te storten.
    Ach ja, en wat is er mooier dan al die huppelende, roze achterwerkjes en de glimmende gezichtjes van al die giechelkwebbeltjes met losgeslagen dotjes, afgezakte paardenstaartjes en scheve rokjes te zien?
    En sinds vorige week lijkt het wel of we geen derde kleuterklassertje meer hebben, maar een meisje van het eerste leerjaar: ze is ernstiger geworden, zit soms stil aan tafel voorbereidende schrijfoefeningetjes te doen en ze is rustiger geworden.

    mijn meisje wordt groot en ik weet niet of ik dat wel wil?


    07-10-2007, 17:48 geschreven door scrapalicious


    15-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.guess what?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    TODAY YOU LOVE SCHOOL!!!

    Nooit meer gehoopt eigenlijk, kleine meid, dat jij nog graag naar school zou gaan.

    De tweede kleuterklas werd een ware hel voor jou met een juf, die het blijkbaar niet nodig vond om wat in te spelen op jouw behoeftes, een klasgroep die jou niet lag en taakjes die telkens weer een nachtmerrie waren.

    Wat was je dapper en sterk, meisje van me: je toonde je angsten en je weerzin voor school niet in de klas. Dat wij het dubbel moesten ontgelden toen jij thuiskwam, was voor ons niet altijd even makkelijk.

    We zagen je afglijden naar een depressie, maar kregen op je school geen gehoor: de schuld lag aan ons: wij moesten maar niet zoveel van je verwachten (terwijl jij van ons veel meer verwachtte dan we altijd konden geven), wij moesten maar eens stoppen met al die 'onzin' (dat jij uit jezelf geïnteresseerd was in klassieke muziek, archeologie, mummificatie en ruimte kon eenvoudigweg niet!), we moesten ook maar eens ophouden met leesboekjes aan te slepen en andere talen!!!( wisten wij veel dat jij, door zo vaak naar je lievelingsliedje Die Sonne van Rammstein te luisteren, jezelf in het duits tot tien had leren tellen!! wisten wij veel dat de M van MacDonald's in jou een leeshonger wakkermaakte, waardoor je al snel alle letters apart kon herkennen!!). We moesten ook maar eens inzien, als slechte ouders, dat spelen zéér belangrijk is voor een kind (duh!!!! alleen zag jij musea bezoeken en putten graven in de tuin op zoek naar skeletten van dino's als een leuk spel), dat Oogje (je dierbare, onzichtbare vriendje dat deel uitmaakt van ons intieme gezinnetje) een indicatie was van vereenzaming (terwijl jij een bloedhekel hebt aan lawaai, speelgoed delen en kinderen die altijd stomme spelletjes willen spelen). Kortom: wij waren de meest vreselijke ouders die er maar bestonden, wij waren van die omhooggevallen ouders die een genie in hun kind zagen (wij zagen alleen maar een grappige, energieke meid die wij stilaan begonnen te verliezen) en er teveel van eisten. Het zou me niks verbaasd hebben dat we zouden worden aangeklaagd voor 'kindermishandeling'!!!

    Dat de communicatie dan ook nog eens foutliep, was voor ons de grootste druppel: we werden in de kou gestaan, we werden genegeerd (of hoe moet je dan het niet melden van de enige oudercontact van dat jaar interpreteren?) en tenslotte gingen we dan maar weg.

    Niemand voelde zich nog goed en met een klein hartje bezochten we andere scholen.

    En op je nieuwe school? Vreemd genoeg, schaamde je je daar niet om je leescapaciteiten te tonen op de opendeurdag en je vroeg meteen om daar te mogen blijven!

    Lieve meis van me, je juf is een schat, die oog heeft voor jouw bijzondere persoontje. je juf heeft je faalangst gezien en dankzij die lieve, lieve juf van je, durf je eindelijk weer te tekenen en er trots op te zijn!!! Gedaan met hysterische buien, vragen om lettertjes of huiswerk of dagjes vrij. Je knuffelt je juf (heb je vroeger nooit gedaan) en je wordt weer meer en meer jezelf.

    Lieve meis, we houden van jou.

    Ontzettend veel!

    Glad to have you back!!!

    (supplies: transparancy overlay: handmade with Oliver and Friendsstamp van Sasafrass Lass en font van CKBecky; patterned paper: daisyD's, Creative Imaginationen Basic Grey; cardstock van Bazzil Basics; stamps: 7Gypsies en heidi Swapp; rub ons: Heidi Swapp, Basic Grey en unknown; clips: DéjàViews; enveloppes: Hema documentenenveloppes; acrylic paintdabber van Adirondack; chipboard letter u: Rob and Bobstudio; label: AVA; inks: Chalkbox Fluid van Clear Snap.)


    15-09-2007, 19:20 geschreven door scrapalicious


    09-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.schoolmemories
    Klik op de afbeelding om de link te volgen en op een bepaald moment word je het beu!
    en op een bepaald moment zit je aan je scraptafel en ben je van plan om iets te maken voor je dochter.
    en dan denk je plots terug aan de verzuchtingen die je nu al zo'n acht à negen jaar hoort:
    we zouden dat eens moeten opschrijven...

    MAAR NIEMAND DOET HET!!

    en dus kreeg biebie hier het wacky idee om een notitieboekje wat op te vrolijken, waar alle collega's naar hartelust in mogen kriebelen en krabbelen: alle grappige uitspraken, denkkronkels en stoten van leerlingen en collega's...
    Het is het Eerste Hulpboek Bij Miserie en Moedeloosheid geworden.
    Ik gebruikte een stempel van de Get Inspiredkit, stickers van 7Gypsies, een journalling spotstempel van Autumn Leaves, lint van We R Memory Keepers, een magneetje van Basic Grey, een rub on van making memories, stickers van Chatterbox, allerlei alfabetstempels en dark moss en prussian blue en warm red chalk box ink.

    het is dikke fun en ik vrees dat ik me helemaal aan het uitleven ben in het versieren van notitieboekjes!!!


    09-09-2007, 00:20 geschreven door scrapalicious


    01-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.far out our favorite times together
    Klik op de afbeelding om de link te volgen yep, totally home-made: my little family Smile
    Naar aanleiding van een sketch van het Belgische forum Art Noevoo, waagde ook ik mij eens eraan: scrappen volgens sketch.
    Bloody moeilijk zeg!!! En dus begon ik wat te schuiven en te draaien met de sketch.  Ik stond deze ochtend er speciaal vroeger voor op (anders kreeg ik hem niet meer op tijd af voor de website waarop hij moest verschijnen!).
    Al vijf jaar lang worden wij, als gezinnetje, vaak vreemd bekeken: blijkbaar horen wij niet echt in het traditionele plaatje.
    Eigenlijk ben ik best wel trots op mijn koppige man, mijn eigenzinnige dochter en onze geheel eigen manier van leven en van elkaar genieten.
    Een kleine greep uit de journalling:

    picknicken in Orin, reizen met Bruce, musea bezoeken (yep! wij zijn nogal museaverslaafd, vrees ik), lookbroodjes (een zéér handig middel om vervelende mensen snel weg te werken), zwemmen, playmobil (de slagvelden die hier soms ontstaan omdat drie personen tegelijkertijd in de catalogus van playmobil willen snuisteren!!!), fantaseren, elkaar plagen, rust en stilte enz...

    De foto namen we op goed geluk, voor het eerst prullend en kullend aan de timer van ons kleine cameraatje, tijdens een picknick onderweg in Frankrijk met onze oldtimerambulance...
    Hij is ondertussen al een jaar oud.

    papier van foof a la, basic grey, scenic route en love, elsie.
    tabpunch van McGill
    stempels: Get Inspiredkit (bubbels), Marysse Carrier (vierkantjes), Autumn Leaves (titel: far out en flourishes), 7 gypsies (journal spot), Heidi Swapp (word: family en together)
    lint: We R Memorykeepers
    rub ons: American Crafts
    pens: sakura en uni signoball
    inkten: tim holtz' distress inks, chalk box, versamark


    01-09-2007, 00:15 geschreven door scrapalicious


    19-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The Invisible Touch!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Oogje. Zo heet het imaginaire vriendje van mijn dochter. Neen, de film Monsters Inc. had ze toen nog niet gezien, toen ze haar Oogje liet geboren worden. Het werd haar partner in crime: Oogje had de beker melk laten vallen, Oogje riep zo luid en Oogje was bang in het donker... Hij woont in haar hoofd op de vierde verdieping in een garage en bedient haar denkmachine. Ze praten uren achtereen met elkaar (mét stemmetje natuurlijk!) en Oogje gaat overal met haar mee. Alle indrukken en belevenissen die ze heeft opgedaan tijdens de dag, overkomen plots haar Oogje: de brand in de Gifi-winkel in 't stad net op het moment dat ze bij grootmoeder op bezoek was (ze hebben urenlang naar de rook staan gluren uit het raam en naar de brandweer die op en af reed); de nachtmerries; haar zenuwen voor de nieuwe school dit schooljaar (en zij moet dan natuurlijk Oogje geruststellen); de ontvoering van een kind; de dood van onze hoogbejaarde, blinde poes; de weg die ons afvalwater naar drinkwater aflegt; de luchtballon die op de weide naast ons kwam te landen en waar zij van de piloot eventjes in de mand mocht zitten; de parapente die elke mooie zomeravond boven onze tuin snort en ga zo maar door... Oogje is onweerlegbaar in ons leven binnengedrongen sinds twee jaren: hij groeit met haar mee, heeft zijn plaatsje binnen ons gezin en heeft van een dode soldaat diens tank gekregen om in rond te sjeesen (uiteraard wordt met walkie talkies de communicatie tussen eurydieke en Oogje behouden!). toen ze op een avond heel erg droevig was omdat ze 'Oogje miste omdat die maar verzonnen was', vond ik het tijd om mijn naaifobie aan de kant te zetten, wat lapjes vilt te kopen en met de moed der wanhoop en zonder ook maar enig logisch inzicht in een werkwijze of strategie een Oogje te naaien. Het heeft me bloed (letterlijk!), zweet en tranen (van concentratie en stress) gekost en alles heb ik zelf gedaan en met de hand. ja, mijn naaisteken zijn slordig en niveau derde leerjaar. Ja, het is een beetje schots en scheef, maar ik ben er hypertrots op! eindelijk de berg beklommen die ik jarenlang heb weten te vermijden. De liefde voor een kind brengt je soms op onverwachte plaatsen. Morgen zal ze wakker worden en aan het voeteneind van haar bedje, zal haar Oogjesknuffel op haar wachten. Can't wait 'till it's morning :)

    19-08-2007, 22:01 geschreven door scrapalicious


    02-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hang on in there!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    1. don't get too serious! (je krijgt er rimpels van, van veel serieus te zijn)
    2. sing! (in de auto, de meest onnozele kinderliedjes)
    3. slayer your own dragons (prinsen bestaan niet!)
    4. look forward (dan zie je de rommel niet)
    5. explore (stilstaand water vergaart algen en vertroebelt de blik)
    Het zijn tips die ik van mijn overgrootmoeder, gedurende haar 96-jarige leven heb gekregen.
    Ik koester die tips.
    Ze helpen me door slecht weer, stresssituaties of andere.
    Ze zijn mijn reminders geworden op de schoolmap die ik een heel jaar lang op mijn werk zal meesleuren.
    Ze zijn mijn ode geworden aan mijn geboortestreek, die ik heel hard mis enaan mijn overgrootmoeder, meme, die ik misschien nog het meeste van alles mis.

    02-08-2007, 18:10 geschreven door scrapalicious


    23-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.me, myself and Eye!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het is makkelijker om jezelf te haten, dan jezelf lief te hebben.
    Ik haat mijn vreselijke neus, de kwabberkin die er steeds weer voor zorgt dat ik er dikker uitzie dan ik ben.
    Ik haat mijn niet zo mooie witte tanden en de vermoeide trekken om mijn mond.
    Ik haat mijn zware billen, het ingebouwde zwembandje dat blijkbaar standaard is bij een 30+-rekening.
    Ik haat mijn stem, de grijze haren en mijn onhandigheid.
    Ik haat het om niet logisch te zijn, niet handig en niet slim te zijn.

    Maar ik haat het vooral wanneer ik tot het besef kom, dat ik mezelf eigenlijk toch liever niet verander.
    Neen, het is geen vorm van luiheid of van 'laat maar zitten'.
    Als ik het sommetje maak, heb ik eigenlijk allang leren leven met mijn ongemakjes en zorgjes.
    Toen ik door Art Noevoo gevraagd werd (in mijn ogen: uitgedaagd werd) om mezelf te scrappen, viel ik helemaal in een put.
    Wie wil er nu naar zo'n lelijk mens zitten staren, dacht ik?
    Ik heb niet eens een recente foto van mezelf!!
    En zo kwam het dat ik op deze vreselijke, druilerige, grijze regendag onder de douche sprong, mijn haar föhnde en met uitgestrekte arm mezelf probeerde te fotograferen.
    Het leek nergens naar, maar zwart wit is een techniek die ik maar al te dankbaar gebruikte.

    En nu?

    Ik hou ervan dat ik steeds weer positief naar de ellendigste situaties van mezelf kan zitten kijken.
    Ik hou ervan dat ik met mezelf lachen kan.
    Ik hou ervan dat ik nog genoeg fantasie bezit om mijn dochter onvergetelijke speelmomenten te geven.
    Ik hou ervan dat ik in de kledingzaken al mijn denkvermogen moet gebruiken om er toch nog wat voordelig uit te komen.
    Ik hou ervan om les te geven aan mijn monstertjes.
    Ik hou van mezelf.

    Maar ik hou nog niet genoeg van mezelf om complexloos door het leven te gaan.


    23-07-2007, 22:27 geschreven door scrapalicious


    Blog als favoriet !

    Mijn NIEUW ADRES
  • le fin d'un siècle


  • Willekeurig Bloggen.be Blogs
    nabor
    www.bloggen.be/nabor

    Archief per dag
  • 17-05-2009
  • 03-03-2009
  • 23-02-2009
  • 01-01-2009
  • 28-12-2008
  • 23-12-2008
  • 07-12-2008
  • 03-12-2008
  • 30-11-2008
  • 16-11-2008
  • 15-11-2008
  • 11-11-2008
  • 02-11-2008
  • 01-11-2008
  • 27-10-2008
  • 25-10-2008
  • 15-10-2008
  • 12-10-2008
  • 05-10-2008
  • 01-10-2008
  • 22-09-2008
  • 21-09-2008
  • 20-09-2008
  • 14-09-2008
  • 13-09-2008
  • 08-09-2008
  • 07-09-2008
  • 31-08-2008
  • 25-08-2008
  • 24-08-2008
  • 22-08-2008
  • 21-08-2008
  • 20-08-2008
  • 18-08-2008
  • 16-08-2008
  • 15-08-2008
  • 13-08-2008
  • 09-08-2008
  • 08-08-2008
  • 20-07-2008
  • 18-07-2008
  • 16-07-2008
  • 15-07-2008
  • 13-07-2008
  • 12-07-2008
  • 11-07-2008
  • 10-07-2008
  • 07-07-2008
  • 01-07-2008
  • 29-06-2008
  • 28-06-2008
  • 25-06-2008
  • 24-06-2008
  • 22-06-2008
  • 21-06-2008
  • 20-06-2008
  • 19-06-2008
  • 17-06-2008
  • 16-06-2008
  • 15-06-2008
  • 11-06-2008
  • 08-06-2008
  • 03-06-2008
  • 02-06-2008
  • 29-05-2008
  • 27-05-2008
  • 25-05-2008
  • 08-05-2008
  • 01-05-2008
  • 25-04-2008
  • 23-04-2008
  • 22-04-2008
  • 18-04-2008
  • 17-04-2008
  • 16-04-2008
  • 05-04-2008
  • 26-03-2008
  • 24-03-2008
  • 21-03-2008
  • 20-03-2008
  • 18-03-2008
  • 16-03-2008
  • 11-03-2008
  • 09-03-2008
  • 05-03-2008
  • 04-03-2008
  • 03-03-2008
  • 29-02-2008
  • 24-02-2008
  • 06-02-2008
  • 05-02-2008
  • 29-01-2008
  • 28-01-2008
  • 26-01-2008
  • 24-01-2008
  • 21-01-2008
  • 14-01-2008
  • 13-01-2008
  • 02-01-2008
  • 31-12-2007
  • 29-12-2007
  • 26-12-2007
  • 21-12-2007
  • 16-12-2007
  • 10-12-2007
  • 09-12-2007
  • 08-12-2007
  • 03-12-2007
  • 28-11-2007
  • 27-11-2007
  • 19-11-2007
  • 13-11-2007
  • 11-11-2007
  • 10-11-2007
  • 08-11-2007
  • 07-11-2007
  • 05-11-2007
  • 04-11-2007
  • 03-11-2007
  • 01-11-2007
  • 31-10-2007
  • 30-10-2007
  • 26-10-2007
  • 22-10-2007
  • 07-10-2007
  • 15-09-2007
  • 09-09-2007
  • 01-09-2007
  • 19-08-2007
  • 02-08-2007
  • 23-07-2007
  • 05-07-2007
  • 10-06-2007
  • 20-05-2007
  • 17-05-2007
  • 11-02-2007
  • 07-02-2007
  • 04-02-2007
  • 26-01-2007
  • 25-01-2007

    Zoeken met Google





    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs