Gelopen marathons:

november 2004 
Natuurmarathon
Kasterlee (B) 
3.52.24

november 2007
Natuurmarathon
Kasterlee (B)
3.47.07

september 2008
InFlandersFields
marathon (B) 
3.17.59

september 2009
Jungfraumarathon
 Interlaken(CH)
5.22.28

september 2009
Monumentenmarathon
Vorselaar (B)
3.23.39

november 2010
Natuurmarathon
Kasterlee (B)
3.38.24

april 2011
Marathon Zeeuws-Vlaanderen
Hulst-Terneuzen (NL)
3.30.48

maart 2012
Marathon van Lier
Lier (B)
3.36.32

oktober 2013
De Lage Landen Marathon
Eindhoven (NL)
3.22.33 

april 2014
Marathon Zeeuws-Vlaanderen
Hulst-Terneuzen (NL)
3.20.35

april 2015
Marathon Zeeuws-Vlaanderen
Terneuzen - Hulst (NL)
3.32.34


Wordle: Marathon
Run-sites
  • Runner'sworld
  • Losse veter
  • Running
  • Lopen.startpagina
  • Runinfo
  • Prorun
  • Hardlopen
  • Hardloopschema
  • Train op schema
  • joggings
    Wedstrijden in m'n regio
  • duathlon Geel-Bel
  • Boer van ballaerjogging
  • marathon Kasterlee
  • Monumentenloop Vorselaar
  • dwars door Kasterlee
  • natuurloop Herentals-Tielen
  • valentijnjogging
  • LU 2u van Hertals
    Loopzaken in de Kempen
  • RUNWALK
  • RUNNERS MOL
  • REN TESSENDERLO
  • LORNOY SPORT
  • Joggingclubs in de Kempen
  • Afstandslopers (Vosselaar)
  • JCK (Kasterlee)
  • ACHL (Herentals)
  • ATAC (Turnhout-Vosselaar)
  • ARAC (Arendonk)
  • GAC (Geel)
  • TJAK (Tielen)
  • ACB (Beerse)
  • AC (Hulshout)
  • Loopblogs
  • Running Danny
  • Frankie Leus
  • Nand Ghys
    Rondvraag / Poll
    Uit onderzoek is gebleken dat na een zware inspanning chocomelk beter de suiker- en vochttekorten aanvult dan een energiedrank. Jouw mening graag.
    Bah, ik lust geen chocomelk!
    Ik ga het toch eens uittesten. 't Moest zo eens waar zijn...
    Ik geloof niet in deze onderzoeksresultaten.
    Ons Markske schakelt onmiddellijk over op choco.
    Ik hou van het zuiverste spul, water.
    Geef mij maar een gelleke met wat water.
    Bekijk resultaat

    Rondvraag / Poll
    Vanaf welke afstand neem jij een drinkbus mee op training?
    Nooit
    5 km
    10 km
    15 km
    20 km
    25 km
    30 km of meer
    Altijd.
    Bekijk resultaat

    Archief per jaar
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te mailen.

    Run4fun
    If you're in it for the long run, I can be your training partner.
    10-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alternatieve training
    Met de achillespees gaat het goed. De pijn is verdwenen, dus niets staat een looptraining in de weg.
    Toch kies ik voorlopig voor het alternatief; fietsen. Kwestie van de pees nog wat te laten rusten.
    Gisteren met de koersfiets langs het Albertkanaal en het Kempisch kanaal (70km) gefietst.
    Vandaag het moutainbikeparcours Kasterlee-Herentals afgehaspeld.
    In de groene lus in Lichtaart heeft men een aantrekkelijk technisch stuk ingelast. Moet je ook eens proberen!

    De geplande 10km-loopwedstrijd (Mechelen / Oostende) laat ik links liggen.  
    Volgende doelstellingen (als het blessureleed achterwege blijft) : de Kattenjogging (1/5) in Lichtaart en de Abdijentocht (13/5).

    >> Reageer (0)
    07-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's paasjogging

    De achillespees is herstellende.
    Vandaag een uurtje met de mountainbike langs het Kempisch kanaal gereden.
    Onderstaand nog een paar foto's van de paasjogging.





    Pas uit de wedstrijd gestapt na de eerste ronde.



    Luc en Bart bleven mooi samen.

    >> Reageer (1)
    05-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Achillespeesblessure
    Vandaag werd in Olmen de paasjogging georganiseerd.
    Ik had wel zin om deel te nemen (de voorbije trainingen verliepen immers super en ik had geen zin om te wachten op de wedstrijd van komend weekend).
    Een half uur voor de wedstrijd aangekomen in Olmen. Ik wist nog van vorige edities waar het inschrijven en omkleden was, dus verliep alles vlotjes. Ik koos voor drie ronden (12km).
    Bart van Nijlen was ook aanwezig en nam deze paasjogging op als een laatste test (wedstrijd) voor de marathon van Rotterdam.
    Hij ging voor de langste afstand (20km) en wou meelopen aan een tempo van 15 km/uur.
    De eerste kilometer ging snel (aan 3.38). Na 3 km kwamen we (Bart, Luc Steenackers en nog twee anderen) door in 11.04.
    Alles verliep zoals verwacht tot er plots een pijn optrad in de achillespees van mijn rechterbeen.
    Ik probeerde nog heel even -na enkele rekoefeningen- om terug te starten, maar het had geen zin. De pijn bleef en ik besloot wijselijk te stoppen.


    >> Reageer (0)
    04-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op naar een fikse trainingsweek
    De voorbije week bestond uit een heuveltraining van een dik uur op woensdag, een rustig duurloopje van drie kwartier op vrijdag en vandaag een langere duurloop met enkele tempoversnellingen. Het loopt vooralsnog gesmeerd.
    Mijn volgende wedstrijd wordt ofwel de 10 km van Mechelen op zaterdag of de 10km van Oostende op zondag.
    In ieder geval wil ik deze week nog enkele intervaltrainingen inbouwen om er volgend weekend wat meer 'speed' uit te halen.
    Ik heb een tijd van 39 minuten in gedachten, maar er zijn zoveel factoren die bepalend zijn in een wedstrijd...
    Enfin, we duimen dat het zonnetje volgende week van de partij mag zijn.

    Als de blessures achterwege blijven, loop ik deze zomer een marathon. 
    Ofwel de Gletschermarathon in Imst - Oostenrijk (begin juli), 
    ofwel de Monschau-marathon (begin augustus)  

    Groetjes.

    >> Reageer (1)
    28-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beperkte training
    Deze week heb ik weinig getraind. Het school- en tuinwerk kregen voorrang.
    Vrijdagavond een tempotraining van drie kwartier afgewerkt en vandaag (naar jaarlijkse traditie) de eerste verkenningsloop van de halve marathon van Kasterlee, om wat kilometertjes in de benen te krijgen...
    'k Had graag de halve marathon van St-Jozef Olen gelopen, maar het had geen zin om de wedstrijd aan te vatten gezien de beperkte training.

    >> Reageer (0)
    14-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trainingsweek
    Dinsdag ging ik aanvankelijk voor een tempoloop tot ik Powerjakke tegen het lijf liep.
    Jakke was bezig met zijn intervaltraining ... X 1000m. Ik had goesting om enkele rondjes mee te draaien.
    Hij moest nog 6 'duizenders' doen, maar 't tempo dat Powerjakke erop nahield (3.15/ 3.20) lag voor mij te hoog.
    Toch was ik erg tevreden over mijn intervaltraining.
    Vrijdag na schooltijd nog een korte duurloop van 45min. afgewerkt en vandaag gingen we voor een lange duurloop van 18km.
      

    >> Reageer (1)
    07-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boslooptocht
    Vandaag heb ik samen met mijn vader, Ludo en Willem deelgenomen aan de boslooptocht.
    We kozen voor de langste afstand, de 20km.
    Ondanks het aangename voorjaarszonnetje was het om 9uur nog behoorlijk frisjes.
    Belangrijk om dan je handen en voeten warm te houden.
    Roger had er weer heel wat werk in gestoken om zowel voor de 5, 10 als de 20km een mooi parcours uit te stippelen en dit alles ten voordele van het Margrietje.
    Merci, Roger!

    Ik liet al snel mijn lotgenoten achter om op eigen tempo de weg verder te zetten. Bedoeling was er een snellere duurloop van te maken.
    Het traject liep deze keer niet door het park van Hoge Rielen. We liepen gedeeltelijk over het parcours van de valentijnsjogging, waarna we over de Lichtaartsebaan richting Hukkelbergen trokken.
    In de open vlakte stond een verraderlijk windje. Ik besloot eventjes in het gezelschap van de Afstandlopers uit Vorselaar te blijven. Maar voor eventjes, want ik wou een strak tempo aanhouden.
    Na een bijzonder lastig stuk kon ik aanpikken bij een delegatie van de JCK.
    Met Bart,Luc, Frans en de anderen werden de laatste pittige klimmetjes beklommen richting Technofit.

    Enig minpuntje; ik miste (in tegenstelling tot vorige edities) een granenkoekje; kwestie van wat extra energie op te doen op zo'n lange afstand.     

    >> Reageer (1)
    28-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's Boer van Ballaerjogging
    In bijlage enkele foto's van de Boer van Ballaerjogging van vorige week.
    Woensdag was er nog wat tijd voor een korte tempoloop van zo'n drie kwartier. 
    Deze morgen, voor de aangekondigde storm, een lange duurloop van een 2uur afgewerkt.
    De hartslagmeter bleef mooi tussen 125 en 135 slagen. 




    Rustig de start afwachtend vanop de derde rij.



    Vertrokken voor zo'n 10km.



    Doortocht na ronde één in het zog van Luc Steenackers.



    Muts afgezet en de loopjas uitgetrokken na twee ronden.
    Een mooie tweede plaats op de 9,9km in 39.42



    Even napraten en daarna een ronde loslopen met Bart van Nijlen.


    >> Reageer (0)
    27-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Loopagenda maart- april 2010

    In bijlage vind je de loopagenda van Piet van der Nat voor de komende twee maanden.

    Bijlagen:
    Loopagenda maart en april 2010.xls (156.5 KB)   


    >> Reageer (0)
    21-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boer van Ballaer-jogging
    Na het debacle van twee weken geleden, was het tijd om het een en ander recht te trekken.
    Ik besloot om de valentijnjogging (met spijt in het hart ) links te laten liggen en me volop te concentreren op 'die jogging in m'n achtertuin'. Het liep echter niet van een leien dakje...
    In het begin vande krokusvakantie stonden hoofdpîjn en snotteren op het menu waardoor die ideale voorbereiding die ik in gedachten had al wegviel. 
    Woensdag een eerste keer voorzichtig getraind; een korte duurloop met enkele tempoversnellingen.
    Na de langere duurloop van zo'n 15 km op vrijdag begon ik terug moed te putten.
    Vandaag stond dan Boer van Ballaer op het programma en werd er gekozen voor de 9,9km (3 ronden). 
    Er was een snijdende wind die het koudegevoel danig versterkte. Al in de eerste ronde kon ik het tempo aanhouden van Annick Beckers (blij ze terug te zien na maanden van blessureleed) en Luc Steenackers. Annick koos voor 2 ronden en dus probeerde ik in het spoor te blijven van Luc, die enkele malen temporiseerde om niet alleen te moeten lopen. 
    Gefinished in 40 minuten. Niet super, maar ik ben wel heel tevreden dat ik terug enig niveau haalde.

     

    Bijlagen:
    http://www.kastelsekayakklub.be   


    >> Reageer (2)
    09-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kanaaljogging Geel Ten Aerd

    Over de opener van het nieuwe seizoen kunnen we kort zijn; een afknapper van formaat!
    Gekozen voor de 10.5km met een tijd rond de 44min. als doel.
    De eerste van drie ronden leek alles nog peis en vree en kon ik een behoorlijk tempo aanhouden in de buurt van een delegatie van vabco Mol. Maar naar het einde van de tweede ronde liep het voor geen meter meer. Oorzaak? Moeilijk te zeggen... Misschien had ik mijn loopjasje en muts beter aangehouden ('kou gepakt') of had ik wat vroeger moeten eten (maaglast) of had ik wat regelmatiger moeten trainen...
    Enfin, we zullen het maar houden op een offday en stiekem hopen dat het volgend weekend beter zal gaan.

     

    Bijlagen:
    http://www.geelsekajakvaarders.be   


    >> Reageer (1)
    30-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk!
    Na twee weken heb ik eindelijk nog eens de loopschoenen kunnen aanbinden. Eindelijk! De gezondheid, de weersomstandigheden en het schoolwerk lieten geen serieuze trainingen toe.
    Hopelijk kan ik nu terug aanknopen met de goede conditie die ik enkele weken geleden nog had.
    Vandaag een trage duurloop gelopen van drie kwartier en af en toe een versnelling ingebouwd;
    Het gevoel is nog niet wat het moest zijn, maar ik hoop tegen de valentijnjogging er weer te staan.

    >> Reageer (0)
    25-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Loopagenda februari-maart 2010
    Bijgevoegd de loopagenda van Piet van der Nat voor de komende twee maanden.

    Bijlagen:
    Loopagenda februari en maart 2010.xls (152.5 KB)   


    >> Reageer (0)
    17-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duurloop Prinsenpark
    Na een tempoloop van 35min. over het fietspad richting Lichtaart donderdag, was het vandaag tijd voor een langere duurloop.
    Een tripje naar het Prinsenpark staat dan meestal op het programma. 
    Ditmaal werd het een verkorte route langs de achterzijde van het provinciaal domein.
    De paden lagen er niet geweldig bij; het was op sommige plaatsen nog glad en op andere plekken stonden dan weer plassen over de volledige breedte van de weg.  

    >> Reageer (0)
    12-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Snelheidstraining in de Netevallei


    Gisteren, na schooltijd, een korte snelheidstraining van zo'n 5km in 20minuten afgelegd. 
    Gelukkig lagen de betonbaantjes er droog bij.  


    Grotere kaart weergeven

    >> Reageer (0)
    10-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Glad!

    Ondanks de moeilijke weersomstandigheden (sneeuw-ijzel- koude temperatuur) werd er deze week toch nog behoorlijk getraind.
    Woensdag een tempoloop van 40min., donderdag 20min. snelheidstraining en vandaag een uurtje rustig gelopen in de Kastelse bossen.
    Het enige wat de voorbije weken logischerwijze ontbrak waren de intervaltrainingen.
    Volgende week misschien meer geluk?!


    >> Reageer (0)
    03-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trainingen overgang 2009-2010

    maandag, 28 december 2009: rustige duurloop van 9 km in 52 min.
    dinsdag, 29 december 2009: tempoloop 15 min. rustig inlopen, 10 min. wedstrijdtempo, afsluitend 20 min. uitlopen.
    vrijdag, 1 januari 2010: snelheidstraining: 3km traag - 3km snel - 3km traag
    zondag, 3 januari 2010: langere duurloop: 14,5km in 1u4min 


    >> Reageer (0)
    27-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terug gestart!
    Na enkele weken van relatieve rust werd er dit weekend opnieuw gelopen en gefietst.
    Zaterdag werd de MTB boven gehaald. Aangezien het er in het bos en op de veldwegen nog behoorlijk glad bijlag, werd gekozen voor de fietspaden langs de hoofdbanen. Een anderhalf uur rustig gereden.
    Vandaag, zondag, een duurloop van 75min. afgelegd langs het Kempisch Kanaal. Ook hier was het uitkijken om niet onderuit te gaan. Hopelijk maken een goede regenbui en de zachtere temperaturen schoon schip met de laatste resten sneeuw/ijs.   

    >> Reageer (3)
    21-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrolijk kerstfeest en de beste wensen voor het nieuwe jaar!
    Er zijn donkere dagen en dagen vol Licht...




    Sfeervolle kerstdagen en een gezond en sportief 2010!





    >> Reageer (1)
    16-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Loopkalender januari-februari 2010

    Piet van der Nat stuurde zijn loopagenda door van de eerste twee maanden van het nieuwe jaar, waarvoor dank.
    Aan u de keuze! Veel loopplezier!

    Bijlagen:
    Loopagenda januari en februari 2010.xls (139 KB)   


    >> Reageer (0)



    Bereken je Body Mass Index (BMI) - Explania

    Gezonde voeding - Explania
    Foto

    Foto

    Aankomst in Dwars Door Kasterlee (2008)
    10km in 39.04
    Foto

    In de valentijnjogging van Lichtaart (2008)
    Foto

    3u17: mijn beste tijd op de marathon (IFF-marathon Ieper)
    Foto

    Foto

    Foto

    Barre weersonstandigheden in de paasjogging van Olmen (2008)
    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Jungfraumarathon 2009
    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Een derde plaats in de Boer van Ballaer-jogging (2008) na Jan Daems en Karl Peeters
    Foto

    Aan de start van de duathlon van Geel-Bel (2008)
    Foto

    In de halve marathon van Kasterlee (2007) aan de zijde van Rudi Wouters
    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Marathon Kasterlee 2010

    Foto

    Boek over 's werelds
    beste duatleet ooit,
    Benny Vansteelant


    Foto

    Foto

    Foto

    Onderweg in de marathon van Zeeuws-Vlaanderen 2011


    Foto

    Foto

    Foto

    Aankomst
    HM Kasterlee 2011
    1.29.13

    Foto

    Foto

    Aankomst marathon Eindhoven 2013

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs