Archief
  • Welkom
  • Cold war
  • Mogre mini quest
  • Eagles' Peak
  • Animal Magnetism
  • An Enlightened Journey
  • My Arm's Big Adventure
  • Elemental Workshop II
  • Slug Menace
  • Zogre flesh eaters
  • Witch's house
  • Watch Tower
  • Wanted!
  • Underground Pass
  • Troll Stronghold
  • Troll Romance
  • Tribal Totem
  • Tree Gnome Village
  • The Tourist Trap
  • Throne of Miscellania
  • Tears of Guthix
  • A Tail of two Cats
  • Tai Bwo Wannai Trio
  • Swan Song
  • Spirits of the Elid
  • A Soul's Bane
  • Shilo Village
  • Sheep Herder
  • Shadow of the storm
  • Shades of Mort'ton
  • Sea Slug
  • Scorpion Catcher
  • Rum Deal
  • Royal Trouble
  • Regicide
  • Recipe for Disaster
  • Rat Catchers
  • Rag and Bone Man
  • Priest in Peril
  • Plague city
  • One Small Favour
  • Observatory Quest
  • Mourning's Ends Part II
  • Mourning's Ends Part I
  • Mountain Daughter
  • Monk's Friend
  • Monkey Madness
  • Making History
  • Lunar Diplomacy
  • The Lost Tribe
  • Lost city
  • Legends Quest
  • Jungle Potion
  • In search of the Myreque
  • In Aid of the Myreque
  • Icthlarin's Little Helper
  • Horror from the Deep
  • Holy Grail
  • Heroes Quest
  • Hazeel Cult
  • Haunted Mine
  • The Hand in the Sand
  • The Grand Tree
  • The Golem
  • The Giant Dwarf
  • Ghosts Ahoy
  • Gertrude's Cat
  • Garden of Tranquillity
  • Forgettable Tale
  • Fishing contest
  • Fight Arena
  • The Feud
  • Family Crest
  • A Fairy Tale Part II - Cure a Queen
  • The eyes of Glouphrie
  • Enakhra's Lament
  • Elemental Workshop
  • Eadgar's Ruse
  • Dwarf Cannon
  • Druidic Ritual
  • Digsite quest
  • Devious Minds
  • Desert Treasure
  • Death to the Dorgeshuun
  • Darkness of Hallowvale
  • Creature of Fenkenstrain
  • Clock Tower
  • Cabin Fever
  • Biohazard
  • Big Chompy Bird Hunting
  • Waterfall Quest
  • Temple of Ikov
  • Recruitment Drive
  • Nature Spirit
  • Murder Mystery
  • Merlin's crystal
  • The Fremennik Trials
  • A Fairy Tale Part I - Growing Pains
  • Death Plateau
  • Between a Rock
  • Witch's Potion
  • Vampire Slayer
  • Shield of Arrav
  • Sheep Shearer
  • Rune Mysteries
  • Romeo and Juliet
  • The Restless Ghost
  • Prince Ali Rescue
  • Pirate's treasure
  • The Knight's sword
  • Imp Catcher
  • Goblin diplomacy
  • Ernest The Chicken
  • Dragon Slayer
  • Doric's quest
  • Demon Slayer
  • Cook's Assistant
  • Black Knight's Fortress
    Foto
    Zoeken in blog

    Gastenboek

    Geef je mening over deze site

    Quests
    Hier vindt je alle quests
    14-09-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tribal Totem

    Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

    Startpunt: Praat met Kangai Mau in Brimhaven.

    Eisen: Je hebt 21 Thieving nodig.

    Benodigde spullen: Geen



    Als je met Kangai Mau praat vertelt hij je dat hij zijn totem paal is verloren. Lord Handlemort heeft hem van hem gestolen en misschien kun jij hem terug halen.

    Ga naar Ardounge en zoek naar Lord Handlemorts huis. Die is naast de kerk. Je kunt niet naar binnen, dus je moet een andere weg zien te vinden. Praat met de tuinier en vraag over de beveiliging van het huis (security). Hij vertelt je dat je een geheime code nodig hebt. Het wachtwoord is Lord Handlemort's middelste naam.

    Ga nu naar het zuiden. Loop naar het huis van de Estate agent, op zijn tafel ligt een boek voor toeristen. Lees het, je ziet dat Lord Handlemorts' middelste naam Kurt is. Ga naar de tovenaar Cromperty, die is in zijn huis in het noordoosten van Ardougne. Vraag waar het andere teleporteer blok is een vraag of hij je kan teleporteren. Je ben nu in het RPDT kantoor, zuid van de zuidelijke bank. Doorzoek de kratten, je vindt een krat voor Lord Handlemort. Nu krijg je een label. Vind nu de krat naar de Wizards Tower en doe het label op de krat. Praat nu met de employee van het depot.

    Vraag de employee de kratten weg te brengen. Ga nu terug naar de wizard en vraag hem om je weer te teleporteren. Hij zegt oke, nu kom je in het huis van Lord Handlemort. Ga door de eerste deur en probeer de linkerdeur. Vul "KURT", de middelste naam van Lord Handlemort, in. De deur gaat open. Doorzoek de trap, er zit namelijk een val op. hierna kun je naar boven en doorzoek je de kist voor de totempaal. Ga het huis uit door de voordeur. Ga met de totempaal naar Kangai Mau en je bent klaar.

    Beloning: 1.775 Thieving ervaring. 5 sword fishes

    Quest Points: 1


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tree Gnome Village

    Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

    Startpunt: Praat met King Bolren bij de grote spirit tree in het midden van Tree Gnome Village's doolhof ten zuidwesten van Ardougne. Ga via de noordwestkant het doolhof in.

    Eisen: Je moet een level 112 kunnen verslaan

    Benodigde spullen: 6 logs



    De koning vertelt je dat er orbs zijn gestolen. Als avonturier hoor jij hem natuurlijk je hulp aan te bieden. Nu kom je weer buiten de maze. Praat met Commander Montai op het battlefield in het noorden van het doolhof. Hij heeft 6 normale logs nodig, geef die aan hem. Nu moet je coördinaten vinden om de ballista af te kunnen vuren. Deze hebben verschillende gnomes verzameld. Ga bij de gnome trackers kijken wat ze hebben gevonden.

    De eerste tracker is ten noorden van de Khazard gebouwen in het noorden van het slagveld. Hij geeft je de hoogte coördinaat. Die is 4.

    De tweede tracker is ook bij deze gebouwen. Hij zit opgesloten in de gevangenis in het oosten. Praat met de Gnome en hij geeft je het Y coördinaat (5).

    De derde tracker is een beetje raar, hij is ten zuidwesten van het slagveld aan de Khazard kant. Hij heeft een raar raadseltje voor je. Let goed op, dan weet je welk getal je nodig hebt.

    • "less than my hands" is 1
    • "more than my head" is 2
    • "less than our feet" is 3
    • "less than my fingers" is 4

    Ballista: Ga nu naar het westen van het Gnome Camp. Daar is de ballista. Voer de x in, die ligt tussen de 1 en de 4 (wat je net uitgezocht hebt). Nu lees je een verhaaltje dat het gelukt is. Ga naar het hoofdgebouw van de Khazard Troopers in het noorden. Klim over het muurtje dat kapot is. Je wordt nu aangevallen door iemand van level 48, dood hem. Ga nu naar de eerste verdieping en pak de orb uit de kist. Ga terug naar Elkoy bij de ingang van het doolhof, hij brengt je in de stad. Praat met de koning. Hij is verdrietig, de andere 2 orbs zijn ook gestolen en zijn vrouw en kinderen zijn vermoord door de Khazard Troopers.

    Warlord: Ga naar het noorden van het Khazard kamp en ga langs de wolven. Daar vind je een Khazard Warlord van level 112. Praat met hem, hij valt je daarna aan. Dood hem en je krijgt de orbs. Ga met de orbs naar de koning, nu krijg je de beloning.

    Beloning: 11.450 Attack ervaring. Een Gnome Amulet of protection en je kunt met de Spirit trees reizen

    Quest Points: 2


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The Tourist Trap

    Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

    Startpunt: Spreek met Irena aan de Shantay Pass

    Eisen: Je hebt 20 Smithing, 10 Fletching en 13 Thieving nodig. Je moet een level 47 kunnen verslaan.

    Benodigde spullen: Desert Robes, Water Skins, Shantay Pass, 3 bronze bars (meer is handig), knife, hammer, 10 feathers (meer is aanbevolen), ongeveer 200 gp, een beetje eten. Ring of dueling kun je gebruiken om sneller terug te zijn in Al Kharid. Extra geld voor de tapijten is handig.



    Krijg de sleutel voor het Mining Camp

    Heb je alle spullen mee? Dan kunnen we eindelijk vertrekken!

    Ga door de Shantay Pass en praat daar met Irena. Ze zegt dat haar dochter vermist is. Vraag haar wanneer haar dochter verdween en wat ze toen deed.
    Bied je hulp aan.

    Ga naar het zuiden tot je het Mining Camp vindt (bekijk de wereldkaart). Aan de ingang van het kamp zie je de Mercanary Captain met de rode cape. Klik met je rechtermuisknop op hem en klik op Watch Mercanary Captain. Er staat op dat hij een metalen sleutel draagt rond zijn nek. Als je dat gedaan hebt, mag je met hem praten.

    Zeg:
    - Hello
    - I'll offer you something in return for your time.
    - There must be something that I can do for you?
    - Consider it done.

    Hij vertelt je dat je Al Zaba Bashim moet vermoorden. Ga naar het westen van het kamp, tot je bij Bedabin Camp komt (bekijk de wereldkaart). Ga naar Al Shabim, die je vindt in een grote witte tent met rode strepen op. Zeg "I am looking for Al Zaba Bhasim" tegen hem. Hij vertelt je dat je terug moet gaan naar het Mining Camp. Praat opnieuw met de Mercanary Captain en zeg "I've some information for you about Al Zaba Bashim". Die stouterik begint je aan te vallen. Vermoord hem dus. Als hij dood is dropt hij die metalen sleutel die je automatisch neemt.

    Krijg toegang tot de mijn

    Praat met een Mercenary bij de poort en geef hem 20 coins. Ga dan ZONDER ARMOUR EN WAPENS het Mining Camp binnen. Als je toch armour en wapens aanhebt gooien ze je in een cel. Om uit de cel te geraken moet je door het raam klimmen en vervolgens op de rocks Als je in het Mining Camp bent, zie je in het noorden een huisje. Open het gordijn en klim naar boven op de ladder. Klik dan met je rechtermuisknop op de tafel en klik op "Search Captain Siad's Desk".
    Nu vind je een Cell Door Key voor als je nog eens gevangen word genomen. Klim weer naar beneden.

    Ga naar het oosten van het Mining Camp en praat met een Male Slave.
    Vertel hem:
    - I've just arrived.
    - Oh yes, that sounds interesting.
    - What's that then?
    - I can try to undo them for you.
    - It's funny you should say that...
    - Yeah, Ok, let's give it a go.

    Als het mislukt, probeer dan tot het lukt. Vervolgens zeg je "Yes, I'll trade". Nu heb jij zijn kleren, en hij die van jou. Doe je kleren niet meer uit tot het einde van de quest! Ga naar het noorden. Daar is een grote houten poort. Open hem. Dat kan mislukken, dan zit je weer in de cel. Als hij je Cel Key afneemt, ga dan door het raam en klim op de rocks en ga gewoon weer binnen tot het lukt. Ga naar het einde van de mijn en praat daar met een Mercenary. Zeg tegen hem:

    - I'd like to mine in a different area.
    -Yes sir, you're quite right sir.
    -Yes sir, we understand each other perfectly.

    (Je moet een ananas halen voor de Mercenary). Ga terug door de houten poort en ren weer naar het Bedabin Camp.

    Krijg de ananas en een plannetje

    Als je toekomt in het Bedabin Camp moet je weer praten met Al Shabim. Zeg "I am looking for a pineapple" en "Yes, I'm interested' tegen hem."

    Ga weer naar het Mining Camp en ga naar het huisje waar je de Cell Key vandaan haalde.
    Ga daar dus weer naar boven en doorzoek alle boekenkasten. Als het goed is vind je een boek over zeilen. Praat hierna met Captain Siad.

    Zeg:
    - I wanted to have a chat?
    -You have alot of books!
    - So you're interested in Sailing?
    - I could tell by the cut of your jib

    Nu gaat die Captain zoveel over het zeilen zwetsen dat jij rustig zijn plannetje uit de kist kan stelen. Ga weer naar het Bedabin Camp en spreek weeral met Al Shabim. Zeg "Yes, I'm very interested" en "Yes, I'm kind of curious" tegen hem.

    Ga naar het noorden van de tent. Daar zie je een andere tent, een kleine witte tent. Voor de tent staat een Bedabin Nomad Guard. Gebruik de Technical plans op de Bedabin Nomad Guard, dan mag je de tent binnen gaan. Gebruik je bronze bar op die anvil daar en volg de Technical plans. Je maakt nu een Prototype van de dart tip. Gebruik er een veer op, nu heb je een mooie dart. Praat nu met Al Shabim. Je kan nu Darts maken!

    Vind Ana

    Ga weer naar het Mining Camp bij de Mercanary die de ananas vroeg. Gebruik de ananas op hem en je kan de mijn binnen. Doe dat dus ook. Ga naar het oosten, daar vind je tonnen. Kijk in de tonnen tot je een lege vindt. Doe bij een lege ton rechtermuisknop en klik 'search barrel' aan. Dan kan je hem bij je nemen, doe dat dus. Doe nu: "Search Mine Cart" bij de Mine Carts naast de tonnen. Dan kan je erin kruipen. Dit kan mislukken, dan gaat er wat van je energie af. Ga naar het noordwesten.

    Daar zit Ana. Vertel haar over ontsnappen. Het kan ook gebeuren dat je gevangen genomen word, dan moet je 15 rocks mijnen. Gebruik daarna de ton die je opnam bij de Mine Cartop haar. Nu zit Ana in de ton, ga terug naar de Mine Cart.

    Ontsnappen met Ana

    Gebruik de kist met Ana op de Mine Cart. Nu is Ana weg naar de andere kant, ga nu zelf ook weer in de Mine Cart. Kijk in de tonnen tot je de ton vind met Ana in. Als je de ton met Ana in gevonden hebt, ga je naar het noordwesten. Daar staat een Winch Bucket. Gebruik de ton met Ana op de Winch Bucket. Dan vraagt een Mercenary of hij kan helpen. Zeg "Yes please" en "I said you were very gregarious!" Oké, als je dat gedaan hebt ga je te door de mijn waar die Mercanary stond aan wie je de ananas gaf. (Zuidwest van de Winch Bucket). Ga terug naar die houten poort en ga er doorheen. Ga naar de winch, die zuidwest van die houten Mine Cart is. Doe rechtermuisknop op de Winch en druk op: "Use Winch" Doe weer "Search Barrels" rond de winch tot je de ton met Ana vind. Gebruik de barrel op de Mine Cart. Praat nu met de Mine Cart driver:

    - Nice cart!
    -One wagon wheel says to the other: "I'll see you around".
    - "One good turn deserves another"
    - Fired...no, shot perhaps!
    - In for a penny in for a pound.
    - Well, you see, it's like this...
    - There's ten golds in it for you if you leave now
    - No questions asked.
    - A hundred it is!

    Klim nu in de kar en rijd het stadje uit. Nu ben je eindelijk buiten het Mining Camp! Ga naar het noorden naar de Shantay Pass en praat daar met Irena. Daar krijg je je beloning.

    Beloning: 2 keuzes uit 4.650 Agility, 4.650 Fletching, 4.650 Smithing of 4.650 Thieving ervaring. Toegang tot het mining camp en de mogelijkheid om darts te maken.

    Quest Points: 2


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Throne of Miscellania

    Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

    Startpunt: Zie quest

    Eisen: Je moet de Heroes quest en Fremmenik Trails hebben gedaan. Je hebt ook 30 mining, 35 fishing, 35 Herblore of 45 Woodcutting nodig.

    Benodigde spullen: Bosje bloemen of 15 gp (ze zijn op Miscellania te koop), log, iron bar, ongeveer 100 gp en een goedkope ring (je krijgt hem niet terug). Je hebt afhankelijk van de skill die je hebt gekozen een axe, harpoon, lobster cage of pickaxe nodig. Mannelijke spelers hebben een boog nodig en de vrouwelijke spelers hebben een cake nodig.



    Ga met de boot van Relekka mee naar Miscellania en loop naar het westen, tot je een kasteel ziet. Steel niet van de bewoners en dood ze ook niet, dat vinden ze niet aardig. Ga naar boven en praat met King Vargas. De koning heeft een nieuwe heerser van zijn koninkrijk nodig. Jij wil dat misschien wel worden... Daarom moet je eerst vrede maken met het eiland wat naast Miscellania ligt, Etceteria. Als je hulp tijdens de quest nodig hebt kun je met advisor Ghrim praten.

    Ga naar Etceteria en ga naar boven in het kasteel. Praat met de queen en praat een beetje over haar problemen. Je moet nu weer met king Vargas praten. Hij vertelt je dat je tegen de koningin van Etceteria moet zeggen dat ze hun nationale lied moet veranderen. Praat met de koningin en ze geeft je het lied. Je moet nu een dichter zoeken die het lied wil veranderen. Praat daarvoor met de zoon van king Vargas. De prins bakt daar natuurlijk niets van, dus laat advisor Ghrim het lied verbeteren.

    Geef dit lied aan de koningin van Etceteria en ze wil het verdrag ondertekenen. Ga nu weer naar king Vargas en geef hem het ondertekende verdrag. Nu heeft king Vargas een pen nodig. Zijn handen zijn namelijk te groot om een gewone pen vast te houden dus moet je een pen voor hem maken. Haal de iron bar van je bank, het houtje, ring, de flowers (of 15 gp). De mannen hebben een boog nodig, vrouwen een cake.

    Praat met Derrik en vraag of hij het kroontje van je pen wil maken. Dat wil hij wel doen als je hem de iron bar geeft. Geef de iron bar en doe dan de log op het kroontje wat je hebt gekregen. Je hebt nu een giant pen. King Vargas ondertekent het verdrag. Nu moet je nog trouwen, vrouwelijke spelers moeten met Prins Brand trouwen en mannelijke spelers met Prinses Astrid. Als je nog geen flowers bij je hebt kan je deze bij het bloemenmeisje bij het kasteel van Miscellania kopen voor 15 gp.

    Voor vrouwelijke spelers:

    Praat met prins Brand. Geef hem complimentjes en lach om zijn grapjes. Vertel wat hij wil horen. Wanneer je alles hebt gezegd, geef dan de flowers. Praat weer meer en geef steeds complimentjes. Wanneer hij je "Darling" heeft genoemd kan je de emotes blow kiss en dance gebruiken om hem meer van je te laten houden. Praat steeds en doe de emotes. Geef hem dan weer de cake. Praat net zo lang tot hij je ring accepteerd en hij wil trouwen.

    Voor mannelijke spelers:

    Praat met prinses Astrid. Praat steeds en vertel haar wat ze wilt. Als ze over dansen praat, doe dan de emote dance. Dans af en toe met haar en praat steeds over alles wat je kan zeggen. Pas als je alles gezegd hebt geef haar dan de boog cadeau. Praat weer en dans steeds. Geef haar dan de flowers. Praat nog meer en dans nog meer. Pas als ze je "Dear" heeft genoemd kan je de emote blow kiss gebruiken. Praat weer en gebruik beide emotes. Praat net zo lang en gebruik de emotes net zo lang totdat ze je ring accepteerd. Dan wil ze trouwen.

    Als je over het koninkrijk wil heersen moet de bevolking je accepteren. Help daarom iemand of meerdere mensen. Bij de maples kan je Lumberjack Leif helpen met maples hakken. Bij de coal rocks kan je Miner Magnus helpen, als je gems krijgt pikt hij deze ook in. Bij de fishing spots bij de boot kan je Fisherman Frodi helpen met tuna, lobsters of swordfish vangen en bij Gardener Gunnhild kan je haar helpen door herbs te verzamelen.

    Je kan bij king Vargas zien hoe aardig de bevolking je vindt. Je begint met 25 %. Je hebt 75 % nodig om koningin of koning te worden. Als je dit hebt, praat je weer met king Vargas en hij laat jou over het koninkrijk heersen.

    Beloning: Je kunt over het koninkrijk heersen. Als je niet van plan bent dit te doen, kun je 10.000 gp uit de schatkist van het land halen bij Grimm.

    Quest Points: 1


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tears of Guthix

    Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

    Startpunt: Praat met de slang Juna in Lumbridge cave (zie quest)

    Eisen: Je hebt 43 Quest Points, 49 Firemaking, 20 Crafting en 20 Mining nodig.

    Benodigde spullen: Cut Sapphire, Bullseye lantern, pickaxe, chisel, rope en tinderbox. Anti poison potion en spiny helmet (kan gekocht worden bij elke slayer master) aangeraden.



    Ga naar Draynor Village en pak een Bullseye lantern aangeraden en een Spiny Helmet van de bank. Loop daarna richting de Lumbridge Swamps. Vind het uitroepteken bij de candle seller op je kaart en ga het gat in. Je komt nu in een grot.

    Loop langs het wall beast en ga naar het zuiden. Loop vervolgens helemaal naar het oosten, totdat je de kikkers tegen komt aan de overkant een riviertje. Je kunt gelukkig over dit riviertje, er zijn namelijk stepping stones te vinden. Spring dus over het riviertje en ga de grot achter de kikkers binnen. Loop het vervolgens naar het oosten. Hier is Juna, praat met haar

    Ze vraagt je om een verhaaltje te vertellen, doe dat. Als je dat gedaan hebt moet je een Stone bowl gaan maken, gemaakt van magic stone.

    Maak je lantaarn uit en doe de cut sapphire erin. Steek hem daarna weer aan met je tinderbox. Bij de ingang, dat gedeelte waar je in van de grot bent gekomen, zie je witte dingen vliegen. Het lijken een beetje op toverspreuken. Gebruik je sapphire lantern op een van die dingen. De magische lichten tillen je dan op en brengen je over een ravijn naar de overkant.

    Je moet daar in één van de rocks hakken, je hebt dan een soort gem in je handen. Gebruik je chisel daarop en je krijgt een stone bowl.

    Praat met Juna en je quest is voltooid!

    Beloning: 1.000 Crafting ervaring. Achter Juna is een minigame met allemaal watervalletjes. Deze minigame kun je voortaan doen. Je kunt hier één keer in de week heen. Juna zal je een stone bowl geven, welke je met zoveel mogelijk blauw water moet proberen te vullen. Groen water zal blauw water uit je bowl halen, dus vang dat niet op! Als je dit gedaan hebt, krijg je ervaring in je laagste skill. Hoe hoger je questpoints, hoe langer je in de grot mag blijven.

    Quest Points: 1


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.A Tail of two Cats

    Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

    Startpunt: Praat met Unferth, zijn huis is ten oosten van Burthope Castle.

    Eisen: Je moet Gertrude's Cat en Icthlarin's Little Helper hebben voltooid.

    Benodigde spullen: 5 Death Runes, Cat Speak Amulet, een kitten/cat/overgrown cat, logs (maakt niet uit welke soort), tinderbox, 1 Chocolate Cake (Steel een cake en pak een chocolade bar in Cook's Guild. Gebruik bar met de Cake), Bucket of Milk, Shears, Rake, 4 Potato Seeds, vial of water, White robe Top en Bottom (bijvoorbeeld Desert Robes), Seed Dibber, 150 tot 400 gp voor Magic Carpet rides. Varrock Teleport Runes, Falador Teleport Runes en een Games Necklace zijn aangeraden



    Unferth zal je vertellen dat hij Bob mist. Hij heeft Bob voor het laatst vorige week maandag gezien, wanneer hij zoals gebruikelijk zijn eten kwam halen. Omdat Bob vandaag niet langs is gekomen is Unferth ongerust. Accepteer zijn vraag om hem te helpen, hij verwijst je door naar zijn dochter Hild. Hild bevindt zich in het huis noordoost van Unferth.

    Geef haar de 5 death runes en zij zal je Amulet of Catspeak enchanten (er komt een (e) achter). Je amulet is nu een gids naar Bob. Open je Amulet. Nu zie je een kattenhoofd. Door op zijn snorharen te drukken verander je de richting van de pijl. Zodra de pijl de goede kant op wijst gaan de ogen van de kat schijnen (onthoud: boven aan het kattenhoofd is Noord). Gebruik dit om de positie van Bob te bepalen. Het is slim om bij Unferth te beginnen, aangezien hij hier het meeste is. Vooral na updates is hij hier vaak, vanaf hier begint hij dan zijn zwerftocht. Bob kan niet door gesloten deuren en kan ook geen trappen op, dus hij zal niet ergens diep onder de grond verstopt zitten.

    Als je Bob gevonden hebt, praat je met hem (Amulet of Catspeak aan!). Na een gesprek zal hij je doorverwijzen naar Gertrude. Gertrude bevindt zich ten westen van Varrock.

    Gertrude zal je een verhaal vertellen over dat ze Bob eens in een mand vond en dat hij steeds sterker werd. Na een gesprek verwijst zij je naar Reldo in de bibliotheek van Varrock Castle. Ga naar Reldo, en vraag hem over Robert the Strong. Na een gesprek zoek je Bob weer. Praat met hem.

    Je kat suggereert je om naar de Sphinx te gaan uit Icthlarin's Little Helper. Ga met de Magic Carpet Ride, om snel bij de Sphinx uit te komen. Praat met de Sphinx. Je krijgt een optie om een cut-scene te zien of om hem over te slaan. Ik raad je aan om het filmpje te zien, het is namelijk best grappig om de geschiedenis van Bob uit te vogelen. De cut-scene duurt 5 minuten.

    Na Bobs Flashback vallen Bob en Naite voor mekaar, en ze gaan op "huwelijksreis". Bob geeft je een lijst met karweien mee:

    • Begin met "Tend garden," omdat je aardappels hier tijd nodig hebben om te groeien. Eerst gebruik je je rake op de patch in zijn tuin. Blijf proberen totdat het je uiteindelijk lukt (bij mij lukte het op sommige plaatsen wel, andere niet). Hierna plant je 4 potato seeds. Je hebt geen water of compost nodig, je hoeft ook niet te letten op de aardappels.
    • Tidy House: De simpelste. Klik op het bed en klaar is Kees
    • Warm Human: Neem Logs mee, "use" ze op de fireplace en gebruik je tinderbox op de fireplace.
    • Feed Human: Gebruik een Chocolate Cake en een Bucket of Milk op de tafel.
    • Tidy Human: Gebruik shears op Unferth, leun achterover en lach hoe jij kapper speelt...
    • Tend Garden - Haal het onkruid uit de tuin met je rake en plant 4 potato seeds. Je hebt hiervoor geen compost of water nodig.

    Nadat je alles gedaan hebt praat je Unferth. Wat een watje, hij voelt zich niet lekker! Je kat zegt dat je naar de Apocatary moet in Varrock. Praat daar met de apotheker. Hij zegt dat hij een bepaald syndroom heeft, en dat je jezelf moet voordoen als dokter en hem een vial of water moet toedienen. Uiteindelijk kan je je doktershoed kiezen. Kies degene die je leuker vindt, er is geen verschil.

    Nu ga je weer naar Unferth. Praat met hem en overtuig dat je de dokter bent. Eerst gelooft hij je niet, maar naarmate je verder komt in het gesprek gelooft hij je. Je geeft hem je vial of water en tadaa! Daar is ons watje weer beter!

    Zoek nu Bob op en praat met hem. Je krijgt een humoristische scene te zien met 2 katten op een tapijt. Als de cut-scene afgelopen is praat je met Unferth.

    Beloning: Twee keer 2.500 ervaring in een skill naar keuze. De ervaring kun je kiezen met 2 Antique Lamps. Deze lampen werken net zoals de lampen die je soms van de random event geest krijgt. Je krijgt ook een Mouse Toy. Dat is een muis aan een touw dat je kan dragen. Het lijkt op een whip, alleen de stats zijn -96 voor Attack...

    Quest Points: 2


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tai Bwo Wannai Trio

    Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

    Startpunt: Praat met Timfraku in Tai Bwo Wannai (zuiden van Brimhaven)

    Eisen: Je moet Jungle Potion hebben voltooid. Je hebt ook 30 Cooking, 15 Agility en 5 Fishing nodig. Je hebt 65 cooking en fishing nodig als je je eigen Karambwan wil koken, maar het is niet vereist dat jij dat zelf doet

    Benodigde spullen: Net, knife, ongeveer 2000 gp, speer beter dan iron (of iron), Jogre bones, seaweed, banaan, karamjan rum, Pestle & Mortar, 2 agility potions, boog & pijlen of runes om een aapje te doden.



    Timfraku bedankt je voor wat je gedaan heb in de quest Jungle Potion en geeft je een nieuwe opdracht. Je opdracht is om zijn 3 zonen Tamayu, Tinsay en Tiadeche terug te laten keren in Tai Bwo Wannai.

    Hoe vis je karambwanji en karambwan: Je kan alleen karambwan vissen met een karambwan vessel. Ga naar Lubufu en praat met hem, je kan hem vinden door een beetje naar het zuiden te gaan bij Brimhaven. Het is vervelend maar later krijg je een kans om hem te helpen dus praat door. Hij vraagt je om lokaas te halen voor karambwans, je kan het vissen in een meertje zuid van Tai Bwo Wannai. Vis 25 karambwanjis met een gewoon net en geef er 20 aan Lubufu. Hij geeft je nu een karambwan vessel die je nodig heb om karambwan te vangen. Om het te vangen moet je een raw karambwanji in de vessel doen en vis dan bij de visplaats bij Lubufu.

    Tamayu is bij de mijnen zuid-oost van het startpunt van de quest. Hij zegt dat hij geen voet binnen het dorp zet voordat hij de Shaikahan dood heeft. Praat opnieuw met hem en hij vertelt je dat je met hem mee kan gaan bij zijn volgende poging en dat je hem dan nog niet eruit helpt. Het mislukt. Geef hem een agility potion en ga weer met hem mee. Het mislukt weer. Geef hem nu de speer met het karambwanpoison en een agility potion. Je maakt zo een kp speer: Kook een karambwan en doe een pestle & mortar erop (de karambwan moet wel licht groen zijn, dat betekent dat er nog vergif in de karambwan zit). Doe de karambwan paste op de speer. Geef hem de spullen en ga weer mee. Nu slaagt hij en keert hij terug naar het dorp.

    Tinsay is op Cairn Island. Deze zoon wacht tot er iemand komt om hem te brengen wat hij wil en hij ziet niets verkeerd eraan en je moet nu de dingen brengen die hij wil.

    Banana Karamja Rum: Je hoeft bij dit alleen een knife op een banaan te doen en dat in de rum doen. Geef dan de rum aan Tinsay.

    Nu vraagt hij om een seaweed sandwich. Dood een aapje en ga naar Tamayu. Hij geeft je monkey bones en monkey skin als je het aapje op hem doet. Doe de skin op het seaweed en geef het weer aan Tinsay.

    Nu wil hij verbrande Jogre bones gemarineerd in karambwanji. Doe de gewone Jogre bones in een oven. Doe dan een karambwanji op een pestle & mortar. Nu moet je een range opzoeken. Doe de karambwanji paste op de burnt Jogre bones en doe daarna de bones op een range. Doe het NIET op een vuurtje want dan explodeert het! Geef de gemarineerde verbrande Jogre bones aan Tinsay en hij wil nu naar het dorpje terugkeren.

    Tiadeche is noord van de Jogres. Pas op voor de Shaikahan. Die loopt daar ergens rond. Praat met hem en hij wil alleen teruggaan als hij een karambwan gevangen heeft. Geef hem de karambwan vessel met raw karambwanji erin. Nu wil hij weten hoe die vessel gemaakt is. Ga naar Lubufu en vraag een nieuwe karambwan vessel. Ga met de vessel naar Tinsay en geef hem de vessel. Nu geeft hij je crafting instructies en geef die aan Tiadeche. Nu vangt hij een karambwan en je krijgt zijn eerste vangst. Nu keert ook hij terug naar Tai Bwo Wannai.

    Ga nu naar Timfraku en zeg dat alle zonen terug zijn.

    Beloning: 5.000 Cooking, 5.000 Fishing, 2.500 Attack en 2.500 Strength ervaring. 2000 gp. Praat met de 3 zonen voor ervaring en een rune speer (kp)

    Quest Points: 2


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Swan Song

    Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

    Startpunt: Praat met Kathy Corkat bij de boot naar de Piscatoris Fishing Colony. De boot ligt tegen de noordwestelijke kant van Tree Gnome Stronghold. Betaal Kathy éénmalig 50 coins (gratis met een Ring of Charos) en praat op het eiland met Herman Caranos.

    Eisen: Je moet Garden of Tranquillity en One Small Favour hebben voltooid. Je hebt ook 100 Questpoints, 66 Magic, 62 Cooking, 62 Fishing, 45 Smithing, 42 Firemaking en 40 Crafting nodig. Je moet een monster van level 170 kunnen doden. 23 Runecrafting is handig.

    Benodigde spullen: 50 gp of een Ring of Charos, 5 blood runes, 10 mist runes, 10 lava runes (zie Runecrafting guide), wapen, armour, goed voedsel en 7 bones (tijdens de quest te krijgen). Teleporteermiddelen naar Yanille, Ardouge of Tree Gnome Stronghold en Draynor of Falador kunnen je tijd besparen.



    Herman zit in de problemen: zijn stad wordt geteisterd door zeetrollen. Bied hem je hulp aan, hij zal die accepteren. Hij heeft alleen niet genoeg vertrouwen in je: hij wil een superervaren avonturier om hem te redden. Zijn oog is gevallen op die vreemde Wise Old Man van Draynor Village, die laatst de bank beroofde.

    Teleporteer naar Draynor en praat met de Wise Old Man. Hij vraagt je om 10 mist, 10 lava en 5 blood runes. Blood runes zijn het probleem niet: ze zijn te koop in de Magic Guild of Mage Arena, te stelen in de Chaos Druids toren boven Ardougne of natuurlijk te krijgen van sommige monsters. Mist en Lava zijn combinatie runes. Kijk in de Runecrafting gide voor meer informatie. Haal als je je spullen hebt je voedsel, wapen en armour van de bank. Probeer zoveel voedsel mee te nemen, dat je straks 6 plekjes in je inventory over hebt na het vechten met ongeveer 10 zeetrollen van level 79. Geef de runes aan de Wise Old Man. Hij zal je, als je alles hebt gegeven, terug naar de viskolonie teleporteren.

    De Wise Old Man is met je mee gegaan. Zoek hem op en maak een praatje met hem. Hij vraagt of je klaar bent om te vechten. Zeg hem dat je klaar bent om te vechten en ga naar binnen. Je zult worden aangevallen door trollen van level 79. Het is niet erg moeilijk om ze te doden: de Wise Old Man zal je helpen. Als ze allemaal dood zijn, vraagt de Wise Old Man je om Herman te vinden. Herman is in zijn kantoor. Het kantoor is in het stadje, ten oosten van de furnace. Praat met hem, de Wise Old Man zal nu ook weer verschijnen. Herman vraagt, tussen jouw gezeur over beloningen door, om twee dingen: je moet Franklin Caranos, een monteur, en Arnold Lydspor, de winkelier, helpen.

    Arnold Lydspor

    Arnold staat in de General Shop. Hij wil dat je 5 monkfish vangt, hij geeft je een net om dat te doen. De plek waar je monkfish kunt vangen is in de noordoostelijke hoek van de kolonie. Vang hier 5 monkfishes. Let wel op de trollen die af en toe te voorschijn komen, die moet je doden. Breng de vissen naar Arnold. Meneer is niet tevreden: je moet ze nog koken. Er staat een range in het zuiden van de stad. Kook de vis en breng vijf goed gekookte vissen naar Arnold.

    Franklin Caranos

    Franklin staat bij de ingang van de stad. Hij heeft vijf iron sheets nodig om de muur te repareren. Om te starten geeft hij je een tinderbox. Pak ook een axe en pickaxe van de stapels en ga uit de stad. Hak hier een boom om en ga onder de muur door. Zoek de stenen met iron en hak 5 iron ores. Het is handig er een paar extra mee te nemen, er zullen vast wel een paar bars mislukken. Houd de pickaxe bij je, die heb je later nog nodig!

    Laat de ores aan Franklin zien. Nu moet je er sheets van maken. Loop naar de furnace en smelt de ores totdat je 5 bars hebt. Steek dan de logs in de firebox van de machine naast je. Steek het vuur aan met je tinderbox. Ga nu naar de andere kant van de machine en plet de bars door ze tussen de platen te doen. De machine maakt iron sheets voor je, laat ze aan Franklin zien.

    Franklin vertelt dat je de muur moet repareren. Je merkt terecht op dat je een hamer nodig hebt, hij zal je er eentje geven. De plaats met de gebroken muren is onder de visplek, bij de rode streep op je kaart. Timmer de sheets op de muur en meld aan Franklin dat alles weer in orde is.

    Ga weer met Herman praten. Hij heeft nog steeds werk voor je: er moet voorgoed worden afgerekend met die stomme trollen. Hij heeft alleen geen leger om dat te doen... Daar moet jij weer voor zorgen. Herman wil dat je met Wizard Frumscone, de tovenaar in de kelder van de Magic Guild in Yanille, gaat praten. Frumscone kan je niet helpen: misschien die gestoorde paddenstoelentovenaar Malignius Mortifer, die altijd onder het Air Altar dingen staat te betoveren. Mortifer lacht je uit en wil zeven botjes van je. Breng die naar hem.

    Maliginus moet nog een vervoermiddel voor de boneseeds die hij gaat maken hebben. Misschien weten die Master Crafters in de Crafting Guild wat. Maliginus geeft je een brown apron om binnen te komen. Loop naar de Crafting Guild en maak een praatje met zo'n crafter. Sommigen zullen je aankijken alsof je gek bent, maar ééntje zal je kunnen helpen. Hij zegt dat je een pot met een pot lid nodig hebt. Maak er eentje: hak klei, maak het nat met een bucket/jug of water, maak een pot en een pot lid op een wheel en bak het in de oven van de crafting guild. Stop de pot lid op de pot en laat het aan Maliginus zien. Hij vindt hem mooi en stopt zijn bone seeds erin. Maliginus brengt je ook meteen even terug naar de viskolonie.

    Bereid je voor op de finale afrekening met de zeetrollen, daarbij moet je een monster van level 170 doden. Praat weer met Herman. Kijk naar de filmpjes, totdat de troll queen je komt pesten met haar magie-aanvallen. Pest haar terug met je wapen, totdat ze het loodje legt. Zoals bij alle magie-aanvallen kan Prayer from Magic een uitkomst zijn. Let wel op je prayer, soms haalt de queen wat van je prayer af! Nadat je de quest voltooid hebt, moet je weer met Herman praten. Hij zal je belonen. Helaas is dat niet met die hoed van de Wise Old Man, ondanks de stille hints die je poppetje geeft.

    Beloning: 15.000 Magic, 10.000 Prayer en 10.000 Fishing ervaring. Toegang tot de Piscatoris Fishing Colony, waar je Monkfish kunt vangen.

    Quest Points: 2


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spirits of the Elid

    Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

    Startpunt: Praat met Awusah the Mayor in zijn huis in Nardah en accepteer de quest. Nardah ligt ten zuidoosten van Pollnivneach, je kunt hier via het zuidelijke tapijt van Pollnivneach komen.

    Eisen: Je hebt 33 Magic, 37 Ranged, 37 Mining en 37 Thieving nodig. Je moet drie Golems van level 75 kunnen verslaan

    Benodigde spullen: Een law en een air rune voor Telekenetic grab, needle een stukje thread (te koop in een Crafting winkel zoals die van Al Kharid), een wapen met slashoptie (bijvoorbeeld een Scimitar), een wapen met een crush of een smashoptie (bijvoorbeeld je pickaxe), een wapen met een staboptie (bijvoorbeeld een Scimitar), een pickaxe, een rope, een boog met ongeveer drie goedkope pijlen, een knife en een lantaarn (zoals een kaars of bullseye lantern)



    De put is opgedroogd. Als er water uit de rivier wordt gehaald is dat al verdampt voordat de bewoners terug zijn, dus de mensen denken dat hun stad is vervloekt. Jij moet uitzoeken waarom en hoe. Nadat je de quest hebt geaccepteerd moet je naar het noordoostelijke huis wandelen. Hier is een oude man (Ghaslor) die er misschien meer van weet. Hij vertelt je over de riviergeesten, die door bijna iedereen zijn vergeten. De man geeft je een scroll. Lees die en ga naar de buren van Ghaslor.

    Praat met Shiratti the Custodian en vraag naar de sleutel. Hij is verzichtig met zijn spulleletjes, maar daar trekken we lekker niets van aan. Pak met telekenetic grab de sleutelvan de tafel af. Deze sleutel kun je aan de keyring van One Small Favour doen. Doorzoek ook de kast in de noordwestelijke hoek van het huisje en repareer de kleding die je vindt met je naald en draad. Doe ze aan en pak je wapens, rope, je pickaxe, je boog en een paar arrows van je bank.

    Loop de stad uit en loop naar het westen totdat je de rivier de Elid vindt. Volg de rivier helemaal noordelijk, totdat je bij het punt uitkomt waar de rivier uit een grot komt. Loop naar de grot zodat je niet meer kunt en gebruik je rope op de tak die over de grot hangt. Je kunt nu naar binnen klimmen. Ga door de deur heen.

    In de kamer waar je terecht komt zijn vier deuren. Een dubbele deur en drie enkele deuren. Open de enkele deuren en vecht tegen de golems die verschijnen. De Black golem heeft een zwak voor crush of een smashattack, de grey golem kan niet tegen slashattacks en de white golem kun je het beste doden met stabattacks. Open de deuren en laat het water stromen. Bij de meest oostelijke deur moet je op een stokje schieten, bij de andere twee kun je het water weer laten stromen door op de leidingen te klikken. Dan mijn of haal je de leidingen open. Nadat je de waterleiding weer gemaakt hebt ga je door de volgende dubbele deur. Hier staan drie spirits op je te wachten. Zij vertellen je dat ze de priester die Saradomin predikte hebben vermoord omdat het volk nu niet meer in de plaatselijke riviergod geloven. Het volk heeft zelfs het standbeeld weggegooid en dat was de laatste druppel. Ga terug naar Nardah.

    Vraag aan de burgemeester waar dat standbeeld is gebleven. Hij zegt dat ze dat in een scheur in de grond (crevice) hebben gesmeten. Pak ook een paar van zijn schoenen bij de deur van zijn huis. Pak een lantaarn of kaars van je bank en steek die aan. Nu kun je naar de scheur ten westen van de stad lopen. Gebruik je touw hierop en klim naar beneden. Maak hier een praatje met de geest die je aantreft. Hij wil het standbeeld terug geven in ruil voor de soles (zolen, dus geen souls zoals je figuur op RuneScape denkt) van de burgemeester. Gelukkig heb je zijn schoenen net gejat en bij je. Gebruik je knife op de schoenen en geeft de zolen aan de geest. Hij geeft je het standbeeld terug. Plaats dit op het plateau in het huis waaruit je de sleutel hebt gejat om de quest te voltooien.

    Beloning: 8.000 Prayer, 1.000 Thieving en 1.000 Magic ervaring. Je kunt het standbeeld als prayer altaar gebruiken. Dit standbeeld geeft je tijdelijk extra hitpoints, boven je maximale aantal. Dat gaat helaas weer weg, net zoals ze weer omhoog gaan als je schade hebt.

    Quest Points: 2


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.A Soul's Bane

    Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

    Startpunt: Praat met Launa ten westen van de Digsite

    Eisen: Combat 60 of hoger is aangeraden

    Benodigde spullen: Rope. Goed armour, food en anti poison is handig



    Nadat je met Launa hebt gepraat, gebruik je je rope op het gat. Klim naar beneden, je krijgt een filmpje te zien. In het oosten is een kast met wapens erin. Pak het eerste wapen eruit en versla er een monster mee. Als je niets hit, moet je een ander monster pakken. Pak als je het monster hebt verslagen een ander wapen uit de kast. Versla hier de andere monsters, doe dit todat je weer een filmpje krijgt.

    Nu ben je in een andere kamer, je ziet dark holes en één black hole. Kijk door alle holes. Je krijgt soms een geest te zien, versla die dan. Ga steeds rond, totdat je weer een filmpje ziet. Ga dan door de black hole.

    Nu kom je weer in een andere kamer. Je ziet allemaal deuren en wat monsters, val de monsters. Je hit 0, maar na een tijdje verdwijnen de monsters. Doe dit totdat nog maar 1 monster over is. Nu hit je het monster en is hij dood. Hierna komen de monsters weer opnieuw. Doe hetzelfde een aantal keren opnieuw, totdat je weer een filmpje te zien krijgt. Ga nu door de confusion door.

    Je bent nu weer in de volgende kamer. Je ziet een soort zombies. Val ze aan, ze healen 2 of 3 keer voordat ze dood zijn. Als ze allemaal dood zijn, krijg je weer een filmpje te zien. Ga via de brug naar de overkant en ga de deur binnen.

    Je krijgt een filmpje te zien. Je moet vechten tegen een soort slangen: versla ze en je zult weer een filmpje zien. Ga na het filmpje door de deur en je bent uit de Dungeon.

    Beloning: 500 Defence en 500 Hitpoints ervaring. 500 gp en toegang tot de grot van Tolna

    Quest Points: 1


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Shilo Village

    Moeilijkheidsgraad: Moeilijk

    Startpunt: Zuidelijkste punt van Karamja, ten oosten van de ingang van Shilo Village (kijk op de kaart). Om daar te komen moet je over een bruggetje. Praat met Mosol Rei.

    Eisen: Je moet Jungle Potion hebben voltooid. Je hebt ook 32 Agility en 20 Crafting nodig. Je moet een level 91, 68 en 93 achter elkaar kunnen doden.

    Benodigde spullen: Spade, rope, lit candle of torch (kan in de general store van Tai Bwo Wannai, het stadje van Trufitus van de Jungle Potion quest worden gekocht), 3 bones, armour en goed voedsel.



    Mosol Rei vertelt je dat de koningin van de dood, Rashillya, is teruggekeerd. Dat is natuurlijk niet zo'n goede zaak, dus moet je dat melden aan Trufitus om verdere orders te krijgen. Als het goed is krijg je een wampum belt.

    Ga naar Trufitus, de man van de Jungle Potion quest in Tai Bwo Wannai (het stadje ten noorden van Shilo), en geef hem de belt. Je moet helpen de tempel te vinden. Je quest is nu gestart.

    De tempel: Ga naar de oost zijde van het eiland en ga over de boomstam. Ga nu naar het zuiden, totdat je een berg modder met stenen ziet. Graaf hier met je spade, je vindt een scheur. Brand de scheur uit met je kaars of torch. Doe je touw in het gat en klim naar beneden. Zoek naar een klein gat met "cave in" Kruip daarin. Zoek in de eerste hoek met loose rocks naar een scroll. Pak die. Ga nu verder, je ziet zakken. Doorzoek ook deze voor een scroll. Ga nu verder totdat je een galg vindt. Doorzoek het en je vindt een skelet. Pak die. Ga nu terug naar de ingang van de grot, daar vind je een broken table. Maak er een raft van. Voor andere dingen is niet genoeg hout. Als je niet genoeg hout hebt, moet je langs de waterval, maar dan krijg je wel schade.

    Trufitus: Ga terug naar Trufitus en geef hem de remains en scrolls. Lees dan zelf de scrolls. Ga nu naar het beeld bij Trufitus hut en begraaf het skelet. Nu komt er een geest, luister naar hem. Hij geeft je een bone shard. Ga terug naar Trufitus en zeg dat je de remains hebt begraven, nu moet je naar een tombe zoeken.

    Tomb of Bervirius: Trufitus vertelt je over een tombe die in het zuidwesten van zijn huis ligt. Ga daarheen. Beklim een berg met stenen en ga over de hangbrug, als je eraf valt, probeer het dan nog een keer totdat het wel lukt. Ga op het eilandje naar de stenen, doorzoek ze. Nu vind je een geheime grot. Ga naar binnen. Daar is een tafel, doorzoek hem en pak het zwaard en het locating cristal. Doorzoek de tafel nog een keer, nu vind je een blauwe scroll. Klim met de stenen weer naar buiten en praat met Trufitus. Geef hem de spullen die je gevonden hebt en hij vertelt je over een bronze necklace.

    Necklace: Voor de necklace heb je een bronze bar nodig. Ga naar de general store en koop een chisel, bronze bar en een hamer. Gebruik de chisel met de pumbel en je krijgt beads. Maak een bronze wire van de bronze bar met het aambeeld in het dorp. Doe de beads op de wire om de beads of death te krijgen. Trek dit amulet aan.

    Tombe van Rashillya: Ga weer over de slippery log in het oosten, maar ga erna nu naar het noorden totdat je 2 palmen ziet. Doorzoek ze. Je vindt nu een geheime deur. Doe de bone shard erop, hij past wel, maar er gebeurt niks. Maak er een bone key van met je chisel en je kunt naar binnen. Je moet nu echt je armour en food hebben. Klim naar beneden bij de stenen. Als je de bones nog niet bij je hebt dood je wat zombies voor de 3 bones. Nu rennen! Doe de botjes op de deur die je tegenkomt, die gaat open. Kijk op de dolmen en de grond schudt. Dood de zombie, het skelet en de shade. Pak Rashillya's bones van de tafel. Ga nu naar Trufitus en geef hem de remains. Nu moet je weer naar de tombe van Bervirius op het eiland met de hangbrug. Doe de remains daarop en er verschijnt een geest. Je quest is voltooid.

    Beloning: 3.875 Crafting ervaring. Je kunt in Shilo Village

    Quest Points: 2


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sheep Herder

    Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

    Startpunt: Praat met Councillor Halgrive in Ardougne (klein beetje ten oosten van de general store)

    Eisen: Geen

    Benodigde spullen: Ongeveer 150 gp



    Councillor Halgrive vertelt je dat hij zich zorgen maakt om de nieuwe ziekte, de plague. Vertel hem dat je de zieke schapen wilt doden. Hij geeft je vergiftigd voedsel, dat je aan de schapen moet geven. Je hebt ook kleren nodig die beschermd zijn, deze speciale kleren kun je kopen bij Doctor Orbon in de kerk. Geef hem 100 gp ervoor.

    Loop naar het noorden van de stad en ga buiten de stad. Hier zie je een drie zieke schapen lopen met dezelfde naam, met ten noorden daarvan een huisje.

    Draag je pak en pak een Cattleprod uit het huisje ten noorden van het schaap. Draag de cattleprod en ga naar één van de schapen met nummer 1. Deze is in het zuiden van het huisje. Leid één schaap naar het hekje (X op het plattegrondje hierboven) door steeds met je cattleprod te prikken. Dit is zowat het irritantste van heel RuneScape, maar het is even doorbijten. Je moet ongeveer achter het schaap staan. Rennen is een goed idee, anders wandelt het schaap leuk terug. Prik de schaap "door" het hekje en vermoord het schaap met het voedsel dat je gekregen hebt. Verbrand de botjes in de oven.

    Het tweede schaap is zuidoostelijk van het schuurtje. Doe met één van deze schapen hetzelfde als met het eerste schaap. Het derde schaap is in het noordwesten. Doe alweer hetzelfde. Doe dit ook met de vierde, het vierde schaap is in zuidelijk van de fishing guild.

    Ga naar Halgrive voor je beloning.

    Beloning: 3.100 gp

    Quest Points: 4


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Shadow of the storm

    Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

    Startpunt: Praat met Father Reen in Al Kharid Bank.

    Eisen: Je moet Demon Slayer en The Golem hebben voltooid. Je hebt ook 30 Crafting nodig. Je moet een demon van level 100 verslaan.

    Benodigde spullen: 5.000 gp, silver bar, pestle and mortar, vial, wat shantay passes, water om te overleven in de woestijn en Silverlight van de Demon Slayer quest. Als je dit zwaard niet meer hebt, krijg je een gratis nieuw zwaard in de quest. Je hebt ook 3 zwarte kleren nodig die je tegelijk aan doet. Dat kunnen Ghostly robes zijn, geverfde Desert Robes (zie quest), Zamorak robes, Black Wizard, Black Dragonhide ect. zijn.



    Ga naar de bank in Al Kharid. Buiten de bank staat Father Reen. Praat met hem, hij vertelt je zijn problemen en geeft je een Silverlight als je die kwijt bent. Nu moet je naar de Shantay Pass. Neem je spullen van je bank, ook je kleren. Als je voor de geverfde desert robes kiest, heb je ook een pestle and mortar en een vial nodig. Ga met de Carpet Ride naar Uzer en ga een beetje naar het zuiden, praat daar met Father Badden.

    Ga via de trap naar beneden en ga naar het oosten. Daar zie je paddenstoelen, pluk ze. Gebruik je Pestle and Mortal op de mushrooms en je hebt inkt. Gebruik dit op je Silverlight sword en je desert robes. Draag je Evil Outfit en ga naar het noorden, praat daar met Evil Dave.

    Zeg "I wanna join your group" tegen 'm.

    Evil Dave laat je in de portal en leidt je naar Denath. Vraag Denath alles wat je kan, hij vraagt nu om een Sigil. Praat met Jenifer in de kamer waar Denath ook is, zij heeft een Sigil Mould. Tele naar Al Kharid en ga naar het furnace. Gebruik je Silver Bar op het furnace en kies "Make a demonic sigil".

    Ga terug naar Uzer als je de sigil hebt, ga weer door de portal en praat met Matthew en vraag hem "Do you know what happened with Jozef?"

    Hij vertelt je dan over een boek.

    Ga weer uit de portal en naar boven op de trap. Praat met Father Reen en Father Badden, vraag hen weer alles wat je kan. Praat nu met 'The Clay Golem': vraag hem ook alles wat je kan. Kijk rond in 'the Broken kilns' tot je het boek vindt. Als je het hebt lees je het. Ga weer in de portal en praat met Matthew. Hij leest dan ook het boek en stelt wat vragen.

    Praat met Denath en hij zegt dat het 'ritual' klaar is. Zeg hem ook: "I forgot the incantation". Dan vertelt hij je die 'incantation'. Schrijf dat ergens op of maak een Print Screen en plak 'm in paint wat ie zegt. Ga dan in de cirkel staan en druk op 'Chant Demonic Sigil'. Klik dan op de volgorde van de woorden van de 'incantation'. Bij mij was dat Nahudu Tarren Caldar Agrith-Naar Camerinthun. Nu zie je een filmpje waarin Denath verdwijnt in de cirkel, neem na het filmpje z'n Demonic Sigil op!

    Ga terug door de portal en je ziet Tanya sterven. Raap haar Demonic Sigil op! Praat met Evil Dave en vraag alles wat je kan, dan geeft hij jou ook een Sigil. Ga nu terug in de portal om met Matthew te praten. Hij zegt dat je nog 3 mensen nodig hebt om de demon op te roepen.

    Loop door het portal, ren de trap op en praat met Father Reen. Let niet op de stenen die vallen en de zandstorm, dat is normaal. Vertel hem de laatste chat optie en hij gaat weg, praat ook met Father Badden, die gaat ook weg. Praat dan met de Clay Gollem, vraag hem alles wat je kan. Hij is geprogrameerd om niet in de portal te gaan, dus dat doet hij ook niet.

    Ga weer naar de ladder en neem de Strange Impliment in de noordwesthoek van de tempel en ga terug naar de Clay Gollem. Gebruik de Strange Impliment op hem en je krijgt een scroll. Praat weer met hem en hij gaat ook weg.

    Ga terug de trap af en in het portal en praat met Matthew, zeg hem 'Yes'. Daarna zeg je de spreuk die je voordien ook had gezegd maar omgekeerd! (bij mij dus Camerinthum Agrith-Naar Caldar Tarren Nahudu)

    Denath komt, versla hem. Zorg dat je de laatste klap doet met het 'Black Silverlightsword'. (Hij doet melee en magie, hangt ervan af welke protect prayer je gebruikt). Als hij dood is kan je een melee-combatskill kiezen, daar krijg je 10K xp van.

    Gefeliciteerd!

    Beloning: Keuze uit 10.000 Attack, 10.000 Defence, 10.000 Hitpoints, 10.000 Ranged, 10.000 Strength of 10.000 Magic ervaring. Darklight Sword

    Quest Points: 1


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Shades of Mort'ton

    Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

    Startpunt: De stad Mortton, zuidelijk stuk van Mort Myre swamps.

    Eisen: Je moet Priest in Peril hebben voltooid. Je hebt ook 15 Herblore en 20 Crafting nodig. Een monster van level 40 kunnen doden

    Benodigde spullen: Axe (hatchet), tinderbox, wat tarromin/water mixen zijn handig en ongeveer 10000 tot 20000 gp



    Doe deze quest in wereld 2, daar zijn altijd veel mensen die je helpen met de tempel op te bouwen.

    Beschrijving: Ga naar het huis met de gebroken tafel in het zuidwesten van de stad Mortton. Doorzoek te tafel en pak de herbs. Dan doorzoek je de shelf en leest het dagboek. Nu moet je de quest gestart hebben volgens je quest lijst. Mix ash in je vial met tarromin water (verbrand logs voor de ash). Nu krijg je Serum 207. Doe dit op de Shop Keeper Razmire en hij vertelt je over de tempel in het noorden. Dood 5 shades en pak hun remains. Je kunt deze niet van andere spelers traden, want dan werkt het niet. Ga terug naar Razmire.

    Ulsauire Shauncy en de tempel bouwen: Praat nu met Ulsauire Shauncy in het oostelijke huisje van de stad en laat hem de remains zien. Koop 2 vials olive oil en een hamer uit de general shop en wat dingen uit de bouwersshop. Ga nu naar de tempel in het noorden en herbouw het. Als de vlam in het midden brandt en je sanctity 10% is kun je de olive oil in het vuur houden. Doe deze oil op een log en nu heb je een pyre log.

    Het is handig om Serum 208 te maken, dan hoef je niet steeds een drankje aan de mensen met wie je wilt praten te geven, ze blijven dan altijd goed. Om Serum 208 te maken moet je je Serum 207 in de vlam van de tempel houden als je Sanctity 20% is. Doe dit op Razmire en Ulsauire, ze belonen je met 200 gp.

    Sleutel krijgen: Pak een remain en vind een Funeral Pyre oost of west van de stad. Doe de logs op zo'n tafeltje en leg de remains erbij. Verbrand het. Nu komt op het ding ernaast een sleutel. Pak het.

    Ga nu terug naar Ulsauire en hij beloont je. De sleutel is voor de deur in de heuvel in het noorden. In die grot zijn verschillende shades en kisten met beloningen als je de key erin doet. Je key raakt dan kwijt en dan moet je weer een nieuwe maken met de pyre logs.

    Beloning: 2.000 Crafting en 2.000 Herblore ervaring. Je kunt extra Herblore ervaring krijgen door het dagboek aan de Apothecary in Varrock te geven.

    Quest Points: 3


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sea Slug

    Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

    Startpunt: Ten oosten van Ardougne, bij de zee

    Eisen: Je hebt 30 Firemaking nodig.

    Benodigde spullen: Axe (hatchet), tinderbox, Swamp paste (1x, koop het in de Khazard Port shop)



    Praat met Caroline en zeg dat je haar wilt helpen. Praat met Holgart en hij heeft Swamp paste nodig om te varen. Ga het kopen of maak het door Swamp tar met Flour (Meel) te mengen en te verhitten. Als je het hebt, dan kan je gaan varen.

    Ga naar het huisje in het zuidwesten en praat met Bailey. Hij zegt dat zijn zoon in kratten is verstopt. Ga nu naar het Noord-Oosten en ga daar de trap op. Ga dan weer naar het Westen en je zal de jongen zien achter wat kratten. Praat met hem door rechtermuisklik op kratten te doen en dan shout over. Hij wil niet weg zonder zijn vader en je moet weer terug naar Holgart. Hij zal weer terug varen en je zal je op een eiland bevinden.

    De Vader: Kent, de vader wil niet weg voordat je zijn zoon hebt dus ga weer terug naar het platform. Ga naar het noord oosten en daar is een trap. Je mag er niet op, je moet eerst de sea slugs weghalen. Ga naar Bailey en hij zegt dat vuur hun zwakte is. Hij geeft je een toorts. Pak wat broken glass op en ga dan weer naar het noord oosten. Pak wat damp sticks op.

    Gebruik het Broken Glass op de damp sticks en je krijgt dry sticks. Klik op Rub Together en je hebt vuur! Nu kan je naar boven. Ga naar de zoon en doe Kick Loose panels bij de muur buiten het huisje. Praat met hem en ga nu naar de Crane (Kraan, het is in de buurt) en klik opp Rotate. Ga naar Holgart en vaar terug. Caroline geeft je je beloning.

    Beloning: 7.175 Fishing ervaring. Oyster pearls

    Quest Points: 1


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Scorpion Catcher

    Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

    Startpunt: Op de bovenste verdieping van de Sorcerers Tower, zuid van Seers village. Praat met Tormac.

    Eisen: Je hebt 31 Prayer nodig.

    Benodigde spullen: Dusty Key



    Tormacs schorpioenen zijn ontsnapt en jij moet ze helpen terug te vinden. Hij adviseert je met een seer in Seer's Village te praten, die kunnen zien waar de Al-Kharid schorpioenen van Tormac zijn. Ga dus praten met een seer in Seer's Village.

    Hij beschrijft de kamer waar de schorpioen is. Dat is in de Taverley Dungeon. Ga daar heen. Je moet langs poison scorpions en spiders, blue dragons en black demons. Food, antipotion en dragonfireshield is dus aangeraden. Neem ook een dusty key mee als je die hebt.

    Bij de ingang van de dungeon staan wat suits of armour die je attacken als je de gate probeert te openen. Dood ze. Ga door de deur en loop verder langs de Black Knights, Magic axes en Poison scorpions.

    Loop verder naar het zuiden als je nog geen dusty key hebt. Hier is een smal paadje naar een ruimte met nog meer Black Knights. Loop door de deur en ga naar het oosten. Daar vind je een jailer, dood die. Hij dropt een key. Open gevangenis met de sleutel en praat met Velrak the Explorer. Na een beetje praten geeft hij je de sleutel als beloning voor zijn bevrijding. Loop nu terug naar de poison scorpions

    Ga het bruggetje over langs de lesser demons. Open de deur met je dusty key. Ga langs de draken en loop door, langs de black demons. Hier is een ruïne met poision spiders. Zoek naar een muur waartegen je kunt duwen. Duw ertegen en gebruik je cage op de schorpioen.

    Ga terug naar de Seer. Hij vertelt je nu een raadsel met de Barbarian Outpost. Je kunt hier alleen in als je de barbarenproef hebt doorstaan. Je moet alle café's in RuneScape af om allerlei dranken te drinken. Je krijgt een kaart waar elke waard je drankje afstreept. Als je dit al gedaan hebt hoef je dit niet meer te doen.

    Ga naar de Barbarian Guard bij de Barbarian Outpost. Hij laat je er nu in. Zoek de schorpioen en gebruik er je kooi op.

    Vraag weer aan de Seer waar de schorpioen is. Hij zegt dat ze in een kamer met bruine kleren liggen, dat is de Monastery bij Barbarian Village. Je hebt hiervoor 31 prayer nodig. Pak de schorpioen en breng ze alle drie naar Thormac.

    Beloning: 6.625 Strength ervaring. Thormac wil je battle staven betoveren tot een Mystic staf voor 40k.

    Quest Points: 1


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rum Deal

    Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

    Startpunt: Praat met Pirate Pete ten noorden van de Ectofunctus bij Port Phasmatys.

    Eisen: Je moet Zogre flesh eaters hebben voltooid. Je hebt ook 42 Crafting, 40 Farming, 50 Fishing, 47 Prayer en 42 Slayer nodig. Je moet een monster van level 150 doden

    Benodigde spullen: Armour, wapen, seed dibber, rake. Slayer gloves zijn handig als je niet besmet wil worden met de ziekte van de Zogre Flesh Eaters quest. Slayer gloves zijn te koop bij Slayer Masters.



    Pirate Pete vertelt een verhaal dat hij heel zielig is, dus zeg tegen hem als goedgelovige avonturier dat je hem gratis helpt. Hij slaat je bewustloos en voert je af naar een eiland. Je ziet een filmpje van rum deal. Een paar zombies protesteren dat ze rum willen en nu moet jij die voor hen gaan verbouwen en maken.

    De herb die verbouwd moet worden heet Blindweed. Ga naar het zuiden en zoek naar de kapotte patches. Gelukkig is de zuidoostelijke patch nog heel. Haal het onkruid weg en plant hier je Blindweed. Je hoeft hem geen water te geven. Als je last van zombies hebt, zoek je een savespot. Doe dan de optie "intimidate" zodat je niet meer wordt aangevallen. Je ziet dan een filmpje met een kat en een balletje wol als censuur (daar herkennen we Jagex weer!). Na twee tot vijf minuten wachten is de herb volgroeid.

    Breng je herb naar Captain Braindeath. Hij vertelt je dat je nu je de blindweed in de in de hopper moet doen. Ga de ladder in het zuidoosten op en gooi het blindweed in de hopper. Nu moet je weer naar die kapitein Hersendood gaan. Je moet nu een emmertje water halen met speciaal water. Pak een emmer van de grond en ga naar het westen van het gebouw. Ga via de ladder naar buiten en loop naar het westen van het eiland. Hier staat 50% Luke bij een poort. Praat met hem. Hij wil geen landrotten zoals jij door de poort laten, maar probeer gewoon de poort open te maken en leid hem af met een truc die op de "daar vliegt een oranje ooievaar" truc lijkt. Je kunt ook je Ring of Charos van de Garden of Tranquillity quest gebruiken, maar zo kan het ook. Glip door de poort en klim de berg op. Keer weer terug naar het huisje en doe je emmer water in de hopper.

    Kapitein Braindeath zegt nu dat je visjes moet vangen. Hij geeft je een fishbowl in een net. Ga terug naar de patches, hier is een fishing spot. Vis 5 see creatures en stop deze in dat ding naast de hopper. Zet de lever om, je visjes worden nu geplet. Gelukkig is dat maar een klein beetje (volgens de kapitein).

    Ga weer naar Braindeath, hij vertelt je dat je een kwade geest in de machine zit. Je moet naar Davey in het kamertje in het westen gaan, hij zal de moersleutel zegenen zodat je sterker bent. Hiervoor heb je 47 prayer points nodig, dus zorgt dat je die hebt. Gebruik je gezegende moersleutel met het trillende deel van de machine. Het monster van level 150 verschijnt. Hett monster is simpel te verslaan, dus wees niet bang.

    Ga weer naar Captain Braindeath en je moet het laatste geheime ingrediënt halen. Doe je slayer gloves aan en ga naar beneden via de trap bij de machine. Dood een spinnetje en doe zijn overblijfselen weer in de hopper die boven staat. Verzet de hendel weer en vertel dat je dit gedaan hebt aan Braindeath. Je rum is nu eindelijk klaar! Vul 2 buckets met rum uit het tappunt aan de zuidkant van de machine en ga naar captain Donnie, die staat in de buurt van de protesterende zombies ten zuiden van het gebouw. Praat met hem en hij gaat de rum drinken. Hij vertelt je nu dat ze weg gaan. Vertel dit aan Braindeath voor je beloning. Je kunt weer van het eiland afkomen met Pete: loop vanaf de loopplank naar het oosten en praat met Pete.

    Beloning: 7.000 Farming, 7.000 Fishing en 7.000 Prayer ervaring. Als je de holy wrench uit de quest in je inventory draagt terwijl je een prayer potion opdrinkt heeft je prayer potion meer effect.

    Quest Points: 2


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Royal Trouble

    Moeilijkheidsgraad: Moeilijk

    Startpunt: Loop vanuit Camelot via het noordelijke pad naar Rellekka of teleporteer met de lyre van de Fremmenik Trails quest. Praat hier met de Sailor op de pier in de haven. Hij zal je naar Miscellania brengen. Ga naar het westen, loop het kasteel binnen en ga een verdieping omhoog. Praat hier met Advisor Ghrim.

    Eisen: Je moet Throne of Miscellania hebben voltooid. Je hebt ook 40 Agility en 40 Slayer nodig. Je moet een monster van level 149 kunnen doden

    Benodigde spullen: Armour, wapens, voedsel. Anti poison is handig.



    Miscellania en Etceteria zitten weer eens in de problemen: terwijl jij weg was heeft King Vargas weer proberen te regeren. Je raadt het al: dat gaat mis. Hij heeft weer de oorlog verklaard aan Etceteria. Ghrim adviseert je om eens een praatje te maken met je toekomstige echtgenoot: de zoon of dochter van de koning. Praat als je een vrouw bent met de prins, als je een man bent met de prinses.

    Je ziet nu een filmpje, waarin het plan wordt bedacht dat Queen Sigrid en King Vargas met elkaar moeten trouwen. Je moet nu uitzoeken wat er precies tussen de twee volkeren gaande is. Dat doe je door je te laten inlichten door de plaatselijke bevolking.

    Loop uit het kasteel een maak een praatje met de bevolking. Zij zullen je vertellen dat hun spullen zijn geroofd door soldaten van Etceteria. Meld dit aan de koning: hij vraagt je om naar Queen Sigrid in het kasteel van Etceteria te gaan. Loop helemaal naar de oostkant van het eiland, ga het kasteel binnen en neem de trap naar boven. Queen Sigrid wil ook dat je de bevolking naar dingen vraagt, maar dit keer natuurlijk haar onderdanen: die van Etceteria.

    Buiten het kasteel loopt weer genoeg Etceteriaans volk rond om mee te praten. Zij zullen zeggen dat er iets door de soldaten uit Miscellania van hèn gestolen is. Nu is het dus precies andersom...! Ga weer met Queen Sigrid praten. Zij denkt dat Vargas er achter zit, Etceteria heeft niet eens een leger... Ze denkt dat King Vargas de oorlog weer wil beginnen en de twee volken besteelt, zodat de mensen weer ruzie krijgen en weer op de vuist met elkaar gaan. Ga terug naar King Vargas.

    King Vargas denkt dat Sigrid denkt dat Vargas zich over zal geven, omdat Vargas zelf Etceteria nu, na je avonturen in Trone of Miscellania als een zelfstandig eiland erkent. Hij denkt dat Queen Sigrid geruchten onder haar eigen volk verspreidt: ze zou vertellen dat de Miscellaniërs achter de roofpartijen zitten, terwijl ze dat zelf doet. Micellania heeft niet eens een leger! Pfff... Wat een zeurpieten, niet? Ga weer met Ghrim praten.

    Als de Etceterianen zeggen dat ze het niet hebben gedaan en de Miscellanianen dit ook zeggen, moet iemand van buiten het doen, aldus onze wijze Ghrim. Je moet de Sailor van de boot waarmee je gekomen bent vragen of er de laatste tijd nog rare snuiters met zijn boot zijn mee gegaan. Hij vertelt dat jij de enige bent die is gekomen. Er waren ook nog een paar kindertjes uit Rellekka een tijdje geleden gekomen. Deze kinderen vertelden dat ze familie in de grotten gingen opzoeken.

    Praat met King Vargas en vraag uitleg over die grotten. Hij verontschuldigt je over het feit dat hij nooit heeft gezegd dat Miscellania grotten heeft. Hij geeft je een briefje voor de Guard, zodat die weet dat je naar binnen mag. Deze Guard bewaakt de ingang van de grotten. Hij is pas aangenomen en kent je gezicht niet. De ingang van de grotten is tegen het kasteel aan: bij de zuidoost kant. Zoek naar het uitroepteken op je kaart, ga er heen en laat de bewaker het briefje zien. Hij zal je in de grotten laten.

    Ze hebben in de grotten allemaal huizen gebouwd. Dat moest wel, want boven, op het vaste land, waait het te hard en kunnen de huizen geen grip vinden. De ruimte wordt nog steeds driftig uitgebreid door een aantal ingehuurde dwergen. Zij hakken steen weg om ruimte te maken. Praat met iemand van de lokale ondergrondse bevolking, zij zullen je vertellen over de dwerg Donal en zijn maat. Ze hebben een monster gezien en nu durft Donal niet meer verder te werken. Hij zit nu de hele tijd te zuipen in het café.

    Vind het café en maak een praatje met Donal. Hij zegt dat het een eng groot monster is met rode ogen. Nu wil hij niet meer verder werken. Hij geeft je wel een stok om het plafond omhoog te houden, mocht je een kijkje willen nemen in de tunnel waar hij het monster zag. Hij waarschuwt je ook voor de glibberige stenen en wijst je op de plank die bij de tunnel ligt. Door al dit geglibber kan de lift gebroken zijn, maar dat moet je zelf dan maar bekijken.

    Loop naar het noordwesten van het ondergrondse deel: hier is een gat naar boven. Twee dwergen staan hier druk te hakken bij een spleet in de wand. Stop in deze speet het stokje van Donal en ga naar binnen. Hier zie je allemaal kisten en spullen liggen.

    De lift is, zoals de dwerg al voorspelde, gebroken. Dat wordt dus repareren... Pak een pully beam uit een van de kisten en timmer deze met je handen tegen de scaffold. Haal nog een pulley beam en pak nog twee normale beams uit de kist er naast. Zet deze op elkaar, totdat je van de pully beam een long pulley beam naar een longer pulley beam hebt gemaakt. Zet deze ook op de scaffold. Haal een rope uit de kist met het boek er op en hang deze op aan je balken die je op de scaffold hebt gezet. Timmer ook nog een normale beam op het platform.

    Tijd om de motor van de lift er op te zetten: je denkt toch zeker niet dat die lift vanzelf omhoog gaat? Hak 5 coal uit de stenen die je ziet. Als je geen pickaxe bij je hebt, kun je een pickaxe uit de steen bij de twee dwergen "lenen." Pak een engine en zet deze naast het platform. Stook de oven op met de coal, neem nog een extra rope mee uit de kist. Bereid je voor op het gevecht met de slang van level 149, neem een antipot en voedsel mee en ga bij de lift omhoog. Pak hier de plank.

    Kruip door de tunnel, bevestig de rope aan het overhangende ding en slinger naar de overkant. Hier zie je een smeulend kampvuurtje. In dit vuurtje ligt een verbrande pagina uit een dagboek, pak het en lees het. Als je het niet leest, loop je de kans straks dood te gaan! Wandel voorzichtig naar de stenen in het watertje dat je tegenkomt. Ga er niet op staan! Als je dit wel doet, zul je dat merken in je aantal hitpoints. Leg voorzichtig de plank op de glibberige steen en loop naar het volgende eiland. Herhaal de planktruc totdat je over alle stenen bent.

    Loop verder de grot in en pak alle stukjes dagboek uit de vuren die je tegenkomt. Stop deze stukjes bij de al gevonden pagina's. Let op de gasgaten in de vloer, deze kunnen 9 schade aan je toe brengen. Aan het eind van de gang zul je weer een speet tegen komen. Lees het hele dagboek en ga door de spleet. Je ziet nu een filmpje met de kindertjes waar de Sailor het over had.

    De kinderen hadden een lumineus plan bedacht: ze veroorzaakten eerst oorlog tussen de twee eilanden boven hen door spullen te stelen en losten dan het mysterie op. Zo zouden zij als vredesstichters onthaald worden en echte volwassenen zijn. Nu zijn ze alleen bang geworden en zeuren dat ze zielig zijn, niets te eten hebben en naar huis willen. Ze durven niet meer weg, ze zijn bang voor het monster dat ze hebben gezien.

    Als echte avonturier ben jij natuurlijk niet bang voor zo'n monstertje. Loop dus dapper verder, ga door de spleet die je aan het eind je tegen komt en dood de slang. Let op: protectieprayers werken niet! De slang zal een doos, een random item en big bones droppen. Neem de doos mee en ga uit het gat.

    Een Guard van Etceteria zal een touw naar beneden laten, ga hier omhoog. Met de kinderen praten heeft geen zin: zij blijven doorklagen over hoe zielig ze zijn. Breng de doos naar Queen Sigrid. Zij zal je prijzen voor je daden, 20.000 gp als beloning toeschuiven en je met een brief naar King Vargas sturen met excuses er in. King Vargas accepteert deze, is blij dat er nu een soort samenwerking komt tussen hen en beloont je nog meer.

    Beloning: 5.000 Agility, 5.000 Slayer en 5.000 Hitpoints ervaring. Je krijgt ook nog 20.000 gp van Queen Sigrid. Je kunt met je koninkrijk nu ook farming seeds, teak en mahogany logs krijgen

    Quest Points: 1


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Regicide

    Moeilijkheidsgraad: Zeer moeilijk

    Startpunt: Je krijgt een bericht van een bode van King Lathas nadat je de Underground Pass hebt voltooid.

    Eisen: Je moet Underground Pass hebben voltooid. Je hebt ook 56 Agility nodig. Je moet een monster van level 110 kunnen doden. 50 Thieving is aanbevolen

    Benodigde spullen: Pickaxe, hatchet, tinderbox, veel goed voedsel, boog, arrows (ongeveer 2), spade, rope, teleporteer dingen aanbevolen, goede armour, ongeveer 6 coal, pot, 4 balls of wool, pestle and mortar. Anti poison potion is handig.


    Na het bericht van de bode ga je naar King Lathas in het kasteel van Ardounge. Je moet zijn slechte broer doden en een snelle weg naar West Runescape vinden. Neem nu de volgende dingen van de bank: Pickaxe, hatchet, tinderbox, voedsel, boog, arrows, spade, rope, teleporteersieraden/runes en de anti potion.

    Ga nu de Underground Pass in West Ardounge binnen. Ga naar de plek waar Iban was, kijk naar de guide van de Underground Pass als je het niet meer zo goed weet. Even samengevat: Klim over de muurtjes, praat met Koftic. Hij geeft je een cloth, doe die op een pijl, steek de pijl aan met het vuur, schiet de pijl op de rope van de brug, loop er overheen, loop verder, gebruik je rope met de rock en slinger erover, klim over de stenen, ga over de netten, door de gate, langs de vallen in de smalle gang, put in, picklock de eerste cel, graaf een gat in de cel, over de gap, door de maze (of erlangs als je 50 thieving hebt), door de obstacle pipe, de grot in, langs de zombies, langs de ridders, langs de stalagmieten (val!), doolhof. Let op de vallen! Als je bij het grote doolhof bent, ga je langs de Iban disciples. Ga dan de tempel binnen, daar is Koftic. Praat met hem en ga de put in. Je kunt hier je prayer opladen. Loop verder en ga uit de grot. Je komt nu in West Runescape. Er wordt een elf gedood, de doders zeggen dat je naar het kamp moet komen voor een gesprek over het doden van de koning.

    Je kunt altijd konijnen doden en hun vlees op een vuurtje koken, dat healt 5 hp.

    Loop nu naar het zuiden, let op de leaves. Klik aan het begin van de val op je rechtermuisknop en kies de jump optie. Als je valt gaat er 15 hp van je af, dus let goed op! Loop verder, nu kom je een paar sticks tegen. Probeer er net zolang over heen te gaan totdat het lukt, ga nu naar het noorden. Je komt weer bij leaves, spring erover. Verder zie je een balancing log, loop erover heen. Nu kom je in het kamp. Praat met Lord Iorwerth.

    Je moet zijn verkenner vinden, die is in het zuiden. Loop weer naar de plek met de sticks (let op de leaves), maar ga er niet voorbij. Er is namelijk een paadje naar het zuiden, neem die. Nu vind je de Elf Tracker. Hij gelooft niet dat je goede bedoelingen hebt, hij wil een teken. Ga terug naar Lord Iorwerth. Hij geeft je een amulet als bewijs. Geef deze aan de tracker. Je moet hem helpen het nieuwe kamp van de koning te vinden, jij onderzoekt de west kant. West van hem zijn een paar voetsporen, probeer ze te volgen. Dat lukt niet, er staat een bos voor. Praat met de tracker, hij vertelt je hoe je moet volgen. Ga weer naar de voedsporen en loop door het Dense Forest. Dat kun je nu bij elk Dense Forest stukje. Aan het einde staat een level 110 Tyras guard je op te wachten. Dood deze. Het amulet heb je niet meer nodig, je kunt het droppen zodat je meer ruimte hebt.

    Nu kom je bij een plek met 4 yews, dat is goed om je firemaking te trainen. In het noorden zit tussen de stenen een draadje, een trapwire. Spring erover heen met de optie. Als je er langs loopt wordt je geraakt door 2 pijlen, die per stuk 5 hitten en je poisonen. Dit is gelukkig na een klein tijdje weer voorbij, dus het geeft niet als je de potion vergeten bent. Loop verder door het dense forest. Je komt nu bij een plek met beren. Loop verder naar het westen en ga bij de katapult naar het zuiden, door het dense forest. Nu kom je in het kamp, praat met de man in de general shop. Hier kun je de halberts kopen. De Dragon halberts zijn er nooit voordat je de quest hebt gedaan, die zijn er pas na het voltooien van deze quest. Pak ook een barrel uit het kamp, één is genoeg, maar neem er voor de zekerheid twee of drie mee.

    Ga nu naar Lord Iorwerth en vertel dat je het kamp hebt gevonden. Hij geeft je een boek. Lees het boek, maar ga nog niet naar de chemist!

    Je moet eerst nog wat ingrediënten verzamelen. Loop langs de fishing spot in het oosten, ga door het dense forest en negeer de stad in het noorden. Loop steeds naar het oosten. Je komt nu weer leaves tegen, maar nu zonder konijnen voor voedsel erbij. Pas dus op en ga er overheen. Je ziet een paar wolven, ren erlangs en mijn wat limestone. Voor de zekerheid een paar, zeker als je extra barrels hebt mee genomen. Ga nu terug naar de Elf Tracker, in het zuiden van hem is een moeras. Er zijn plekken met teer, daar kun je je barrel mee vullen. Neem ook wat sulphur mee.

    Teleporteer nu naar de bewoonde wereld, Draynor of Falador is het handigst. Je moet naar de Chemist in Rimmington. Neem de coal, boek en barrels mee. Laat het boek zien aan de chemist en loop dan weg. Ga naar buiten en gebruik de barrel met de still aan de noordwestkant van het huis. Lees het volgende deel van tevoren even, anders gaat het niet goed.

    Nu komt er een schermpje. Zet de rechter heat hendel één plaatsje naar rechts, daarna de linker. Dan de rechter nog een keertje naar rechts en de linker ook. Nu kun dit het beste doen. Voeg wat coal toe en de heat gaat omhoog. De heat mag niet voorbij het groene deel van het metertje komen, anders kun je weer helemaal overnieuw beginnen. Voeg net zo lang coal toe totdat de statusbalk helemaal groen is, gebruik je je lege barrel op de still. Dan krijg je een barrel met naptha.

    Ga nu naar Falador. Pak een pestle and mortar en een pot van de bank. Maak het sulphur klein met de pestle and mortar en doe het in je barrel met naptha. Neem je pot mee en ga naar de oven. Doe daar je limestone en, je krijgt nu Quicklime. Maak dat ook fijn met je pestle and mortar, het gaat nu automatisch in je pot. Gebruik de pot met je barrel. Nu heb je een barrel bomb. Ga nu terug naar Ardounge.

    Koop in de general shop 4 balls of wool, of pak ze van de bank. Je hebt niks meer nodig, neem alleen dit mee: de barrel bomb, rope, bow, arrows, spade, hatchet, tinderbox, de 4 balls of wool, teleporteermiddelen, wat voedsel voor de vallen, anti poison potion en misschien geld voor een halbert. Je hebt geen armour nodig, dat kost alleen maar energie. Je kunt wel een wapen meenemen om konijnen te doden, maar dat is natuurlijk ook te doen zonder wapen.

    Een bronze halbert is 104 gp, iron is 364 gp, steel is 1300 gp, black is 2496 gp, mithril is 3380 gp, adamant is 8320 gp, Rune is 83200 gp en dragon is 325000 gp. De prijzen hangen natuurlijk van het aantal in de winkel af. De Dragon Halbert kun je alleen kopen nadat je de quest hebt gedaan.

    Ga weer door de Underground Pass en ga naar de tent van Lord Iorwerth. Je vindt een loom (weefmolen) in een tent. Doe je balls of wool daarop, je krijgt nu cloth. Doe deze op je barrel bomb. Dood nu ergens een lief konijntje en kook het vlees. Eet het niet op, je hebt het nodig voor de quest. Ga naar de Tracker, dan door het dense forest, over de trapwire (!), door het dense forest en dan naar de katapult. Geef je konijnenvlees aan de guard en doe je barrel bomb op de katapult. Nu wordt de barrel afgevuurd en de tent gaat in de fik. Koop nu je hally en ga naar Lord Iorwerth in het elvenkamp. Vertel dat je hem hebt gedood, hij geeft je een briefje en een route in het noorden naar het andere deel van Runescape. Die kun je nemen, maar je kunt ook gewoon teleporteren en naar Ardounge gaan. Ga naar King Lathas.

    Je wordt tegengehouden door een elf, die je laat lezen wat er op het briefje staat. Praat met King Lathas om je beloning te krijgen.

    Beloning: 13.750 Agility ervaring. 15.000 gp en je kunt in Isafdar, het gebied ten westen van de Underground Pass. Hier is onder andere de Halbertswinkel met de Dragon Halbert.

    Quest Points: 3


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Recipe for Disaster

    Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

    Startpunt: Praat met de kok in Lumbridge Castle

    Eisen: Je moet Cook's Assistant hebben voltooid. Je hebt ook 10 Cooking nodig. Dit is een quest met aparte deeltjes die los van elkaar te voltooien zijn. Elk deel heeft zijn eigen beloningen en eisen. Kijk daarvoor hieronder.

    Benodigde spullen: Eye of newt (Taverley, Runeswinkel in Port Sarim), rotten tomato (Duel Arena of gevangenissen in Seer's Village), Greenman's ale (te koop in de pub van Yanille), ashes, cocktail shaker, cocktail glass, 2 lemons, 1 pineapple, 1 orange (alle vijf te koop in de Grand Tree) en een knife



    Inleiding

    Moeilijkheidsgraad van de inleiding: Gemakkelijk

    Eisen: Je moet de Cook's Assistant quest hebben gedaan en level 10 cooking hebben

    Items: Eye of newt (Taverley, Runeswinkel in Port Sarim), rotten tomato (Duel Arena of gevangenissen in Seer's Village), Greenman's ale (te koop in de pub van Yanille), ashes, cocktail shaker, cocktail glass, 2 lemons, 1 pineapple, 1 orange (alle vijf Grand Tree) en een knife

    De kok in Lumbridge Castle heeft je hulp weer nodig. De quest van Cook's Assistant was niet voor de verjaardag van de Duke, maar een test om te kijken of je betrouwbaar bent. Hij heeft je hulp nodig voor een maaltijd ter ere van de honderste verjaardag van zijn voorloper Franizzard van Lumbcook. Nu moet hij bewijzen dat hij ook een grootse kok is. Hij heeft ingrediënten voor de maaltijd nodig en die moet jij weer gaan verzamelen. Je hebt een Eye of newt, Dirty blast, Rotten tomato en een Greenman's Ale nodig.

    Een Dirty blast kun je maken uit een Fruitblast. Die kun je maken door een hele pineapple, lemon en orange in de cocktail shaker uit The Grand Tree te doen, het gemixte goedje in een cocktail glass te doen en bij het glas lemon slices te doen (knife op de lemon gebruiken) Doe bij de Fruit blast ashes voor je Dirty Blast.

    Beloning: Je kunt naar een feest toe, waarna je de subquests kunt starten

    Quest Points: 1

    Inleiding van de aparte subquests

    Ga de kamer binnen en bekijk het filmpje. De Duke heeft allemaal gasten uit verschillende regio's van RuneScape uitgenodigd voor het diner. Op een moment komt er een slechte tovenaar Culinaromancer, die zijn krachten uit voedsel haalt, binnen. De Culinaromancer is door het verzamelen van de ingrediënten bevrijdt uit een gevangenis. Hij was daar 100 jaar geleden in gekomen, toen hij ook al het feestje verpestte. Nu probeert hij wèèr alle mensen te vermoorden.

    Gipsy van de Demon Slayer quest kan dit nog voorkomen door de tijd stil te zetten. Nu moet jij de spreuk ongedaan maken door ze allemaal hun favoriete gerecht voor te schotelen. Inspecteer alle mensen en vertel Gipsy dat je gaat helpen. Ga weer uit de kamer en praat met de cook. Hij leeft voor jou in de toekomst, dus hij kan je zeggen hoe je de slechte tovenaar verslagen hebt.

    Let op: bij sommige subquest staat er "vergrootte toegang tot de kist van de Culinaromancer" als beloning. Deze kist staat in de kelder van Lumbridge Castle. Om in de kelder te komen moet je via het luik bij de cook naar beneden. Bij deze kist is een winkel met speciale gloves en cookingingrediënten. Er is ook een bank

    Subquests
    Mountain Dwarf
    Vertegenwoordiger van de dwergen

    Eisen:
    Quest Fishing Contest

    Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

    Beloning:
    2500 cooking en magic ervaring
    Vergrootte toegang tot de kist van de Culinaromancer

    Awowogei
    Vertegenwoordiger van de apen

    Eisen:
    70 Cooking
    48 Agility
    Quest Monkey Madness

    Moeilijkheidsgraad: Moeilijk

    Beloning:
    10000 cooking en agility ervaring
    De mogelijkheid om naar Ape Atoll te teleporteren met de spreuk (Magic level 64 nodig)

    Goblin Generals
    Vertegenwoordigers van de goblins

    Eisen:
    Quest Goblin Diplomacy

    Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

    Beloning:
    1000 cooking, crafting en farming ervaring
    Vergrootte toegang tot de kist van de Culinaromancer

    Skrach Uglogwee
    Vertegenwoordiger van de ogres

    Eisen:
    41 Cooking
    20 Firemaking
    Quest Big Chompy Bird Hunting

    Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

    Beloning:
    1500 cooking, ranged, woodcutting en crafting ervaring
    Vergrootte toegang tot de kist van de Culinaromancer

    Lumbridge Guide
    Vertegenwoordiger van Lumbridge

    Eisen:
    40 Cooking
    Quest Big Chompy Bird Hunting
    Quest Biohazard Quest
    Quest Demon Slayer
    Quest Murder Mystery
    Quest Nature Spirit
    Quest Priest in Peril
    Quest Restless Ghost
    Quest Witch's House

    Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

    Beloning:
    2500 cooking en magic ervaring
    Vergrootte toegang tot de kist van de Culinaromancer

    Evil Dave
    Vertegenwoordiger van de "evil" mensen

    Eisen:
    Level 25 Cooking
    Quest Gertrudes Cat
    Quest Shadow of the Storm

    Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

    Beloning:
    7000 cooking ervaring
    Een mooie rode hell-cat
    De mogelijkheid om spicy stew te maken
    Vergrootte toegang tot de kist van de Culinaromancer

    Pirate Pete
    Vertegenwoordiger van de piraten

    Eisen:
    31 Cooking

    Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

    Beloning:
    1000 cooking, fishing, smithing en crafting ervaring
    Toegang tot het Mogre Camp

    Sir Amik Varze
    Vertegenwoordiger van de White Knights

    Eisen:
    Quest Lost City
    Quest Legends quest gestart hebben
    Je moet een Black Dragon van level 227 kunnen doden

    Moeilijkheidsgraad: Moeilijk

    Beloning:
    4000 cooking en hitpoints ervaring
    Vergrootte toegang tot de kist van de Culinaromancer.

    Gevechten met de Culinaromancer
    Zorg ervoor dat deze slechte tovenaar nooit meer verschijnt!

    Eisen:
    175 questpoints
    Je moet hoge monsters zonder prayer kunnen doden
    Je moet de Desert Treasure, Horror from the Deep en alle bovenstaande subquests hebben voltooid

    Moeilijkheidsgraad: Moeilijk

    Beloning:
    Volledige toegang tot de kist van de Culinaromancer
    Lamp voor 20.000 ervaring in een zelf gekozen 50+ skill

    Hieronder volgen de beloningen en quest points in totaal:

    Beloning: 28.000 Cooking, 4.000 Hitpoints, 10.000 Agility, 3.500 Crafting, 2.500 Magic, 1.500 Woodcutting, 1.000 Fishing, 1.000 Smithing, 1.000 Slayer, 1.000 Farming, 1.000 Ranged en een keer 20.000 ervaring in een skill naar keuze. Je kunt de 20.000 ervaring in een skill naar keuze kiezen met een lamp. Je moet wel level 50 of hoger in deze skill zijn. Je kunt voortaan spullen kopen in de kist van de Necromancer. Hier zijn onder andere de beste gloves tot nu toe te koop. Je kunt nu ook een hell cat krijgen, spicy stews maken, fish cakes, crab meat en jubbly bird koken. Je krijgt ook een Magic spreuk waarmee je naar Ape Atoll kunt teleporteren.

    Quest Points: 10





    Hier vindt je alle quests (members en non members)
    Rondvraag / Poll
    combat lvl
    3--10
    11--20
    21--30
    31--40
    41--50
    51--60
    61--70
    71--80
    81--90
    91--100
    101--110
    111--126
    Bekijk resultaat




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs