Foto
Inhoud blog
  • Laatste dag
  • Afgelopen weekend
  • Eifeltoren 's nachts
  • Nog eens weekendje België
  • Weeral een weekendje voorbij...
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Britt en Lieve in Parijs
    3 maanden vol plezier!
    13-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weeral een weekendje voorbij...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dit weekend waren mijn ouders nog een keertje op bezoek.. Gisterenmiddag zijn ze aangekomen en dan heeft ons ma eerst heel mijn kamer een wasbeurt gegeven (handig ) Daarna zijn we naar Gare du Nord gereden om voor mij tickets te bemachtigen om volgend weekend nog een keertje naar huis te gaan.. Wel duur! namelijk het dubbele van de vorige keer maarja ik heb het er voor over! Toen dat geregeld was zijn we voorbij de Moulin Rouge gereden waar we even gestopt zijn om een paar fotootjes te nemen. Dan zijn we naar Musée d'Orsay gereden waar we een boottocht gedaan hebben.. de Batobus ging dus van Musée d'Orsay via St. Germain-des-Prés, Notre Dame, Jardin des Plantes, Hôtel de Ville, het Louvre en de Champs Elysées naar de Eiffeltoren.. Wij zijn echter bij de Champs Elysées uitgestapt (waar ik van ons mama weeral een nieuw tenuetje heb gekregen ) 's Avonds zijn we naar Montmartre gereden omdat ik graag een portret van mij liet maken. Het viel een beetje tegen (zeker omdat het 50€ kostte) maar de tekening zal wel nooit helemaal op jezelf trekken zeker

    Vanmorgen ben ik in het hotel van mijn ouders mee gaan ontbijten (zoals de vorige keer), wel handig! Ik heb ook al de helft van mijn spullen mee teruggegeven en daar zat de auto al mee vol dus dat belooft voor in mei Daarna wilden we het stadion van Roland Garros eens gaan bekijken maar we mochten niet op de tribunes komen, daarom zijn we maar naar het museum van Roland Garros geweest en heb ik wat foto's getrokken van de handtekeningen van o.a. Henin, Nadal, Sharapova enzovoort getrokken die op de grond getekend waren. Ik heb natuurlijk meer foto's genomen dan enkel die Daarna zijn we aan de overkant van het stadion naar een plantentuin geweest. Daarna zijn we in een Irish Pub iets gaan eten, dit viel voor ons alle 3 een beetje tegen maarja dat moet ook is gebeuren zeker.. Dan zijn we nog naar le cimetière de Montparnasse gereden, waar Serge Gainsbourg begraven ligt.. Daarna hebben we nog wat rondgewandeld in de buurt van Gare Montparnasse maar er viel niet zoveel te beleven dus zijn we maar terug naar Cachan gereden en hebben we daar nog een pizza gegeten.. Daarna heb ik afscheid genomen van de oudjes (woeps ) en ben ik nu hier dit blogbericht aan het schrijven... Sebiet ga ik nog wat dvd zien denk ik en dan redelijk vroeg mijn bed in..

    Zo, doeidoei!! x

    13-04-2008 om 21:06 geschreven door Britt en Lieve  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vorig weekendje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik zal ook nog maar eens mijn weekendje van vorige week vertellen. Vorige week waren Sofie en Peter naar hier gekomen, van donderdag tot zaterdag. Daarom ben ik donderdag en vrijdag na het werk telkens naar Parijs gegaan. Dit was wel ontspannend! Aangezien ik alle dagen ervoor hele avonden heb gewerkt, deed het wel deugd om even te ontspannen. Na het werk ben ik die donderdag meteen naar Notre Dame gegaan, waar we hadden afgesproken. Omdat ik echter pas om half 6 gedaan heb met werken, en dan helemaal naar Parijs moest gaan, was ik daar pas tegen 7 uur. Toen zijn we meteen een plaatsje gaan zoeken om wat te eten. Omdat Sofie en Peter de Eifeltoren ook eens graag 's nachts zagen, hebben we na het eten nog een avondwandeling(etje) gemaakt van de Notre Dame naar de Eifeltoren. Het was ondertussen wel niet meer zo warm, maar 's avonds langs de Seine wandelen is ook wel eens een keertje leuk! Aangekomen aan de Eifeltoren hebben we nog wat fotootjes getrokken, en zijn we nog eens onder de Eifeltoren onderdoor gewandeld. Lang konden we er echter niet blijven staan, want om de minuut kwamen mensen langs om spulletjes te verkopen. Toen hadden we een keer gezegd (in het Duits) dat we geen Frans spraken, maar toen begon die zelf in het Duits te praten! Poging mislukt dus... Volgende keer toch maar Nederlands proberen, dat zal misschien wat meer resultaat hebben.

    Vrijdag ben ik weer meteen na het werk naar Parijs gegaan. Deze keer hadden we afgesproken in Montparnasse en hebben we hier iets gezocht om te eten. Daarna zijn we nog even langs de winkel gegaan (ik had immers eten nodig voor de week erop). Gelukkig was het hotel van Sofie en Peter dicht in de buurt, dus zijn we even mijn spulletjes op hun kamer gaan leggen, en zijn we nog gezellig wat gaan drinken in een café. Tegen middernacht ben ik dan weer naar huis gegaan. Sofie en Peter hadden me afgezet aan de metrohalte, en vandaaruit zou ik dan de metro nemen. Ik kende de weg daar echter niet zo goed, en toen ik aan de juiste halte stond te wachten, kwam er plots allemaal Security die ons zeiden dat we weg moesten! Ik vroeg aan enkele mensen wat er aan de hand was, en zij vertelden me dat er een bomalarm was. Daar stond ik dan, alleen in Montparnasse...! Dan ben ik maar op de metrokaart gaan kijken, of ik geen andere weg kon nemen naar huis. Gelukkig had ik nog een andere halte in de buurt gevonden, die ik ook kon nemen. Zo ben ik toch nog goed thuisgekomen.

    Zaterdag hebben we de hele dag in Parijs rondgelopen. We hadde afgesproken in Montparnasse. Van daaruit zijn we dan samen naar La Défense gegaan. Hier zijn we even op de "Grand Arche" geweest. Een hele overwinning voor Sofie, die bang had in de lift (die overigens gewoon buiten stond, dus je zag gewoon heel Parijs in de lift (en natuurlijk ook hoe hoog we gingen)! Omdat er net een nieuw winkelcentrum gebouwd was bij La Défense, zijn we hier eens gaan rondwandelen, en hebben we hier wat gegeten. Daarna zijn we helemaal naar de andere kant van Parijs gegaan, namelijk naar La Père Lachaisse. Daar hebben we even rondgewandeld, maar aangezien het begon te regenen, hebben we besloten om maar iets binnen te gaan doen. Daarom zijn we nog even naar Galleries de la Fayette gegaan. Toen zijn we naar Montparnasse teruggekeert, om de koffers te halen en vervolgens nog wat te gaan eten in Gare du Nord. Omdat we niet meer zoveel tijd hadden, zijn we wat in McDonalds gaan eten. We hadden allemaal een menu besteld, maar kregen veel meer dan we verwacht hadden! Iedereen had 2 hamburgers! Dat was dus wel een meevaller. Ik kreeg echter niet het drinke dat ik gevraagd had, namelijk cola, terwijl ik dat eigenlijk helemaal niet lust. Maar ik heb maar stilletjes gezwegen, aangezien we al meer gekregen hadden dan we gevraagd hadden. Zondag heb ik dan nog aan mijn eindwerk gewerkt.

    Ook de afgelopen dagen heb ik telkens aan mijn eindwerk gewerkt. Veel vrije tijd schiet er zo dus niet over. Maar gelukkig heb ik vandaag al iets langer kunnen slapen. Dit weekend wordt het ook weer hele tijd aan mijn eindwerk werken, aangezien ik er nog veel werk aan heb! Zo, dan ga ik nu nog wat verder werken..

    Daag!

    -XXX-

    12-04-2008 om 12:42 geschreven door Britt en Lieve  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    07-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weekendverslag
    Klik op de afbeelding om de link te volgen hier ben ik weer

    even een verslagje over mijn weekendje: vrijdag heb ik mij, vind ik zelf, goed bezig gehouden! na het werk ben ik boodschappen gaan doen en daarna ben ik de was gaan doen. Daarna heb ik natuurlijk iets gegeten en dan ben ik beginnen zoeken naar ideetjes voor zaterdag. Je zal zo dadelijk wel lezen welke het geworden zijn Dan heb ik nog snel mijn kamer wat afgestoft en opgekuist want zo'n kleine ruimte verzamelt echt zeer snel stof. Op het eind van de avond heb ik dan nog wat aan mijn eindwerk gewerkt en dat was het weeral voor vrijdag.

    Zaterdag ben ik om 8u opgestaan want om half 10 kwam ons Jilleke aan in Gare du Nord... Dan zijn we teruggegaan naar mijn kamer om haar valieske te droppen en al wat spullen uit te pakken die ze voor mij bijhad (lief toch!) Dan zijn we op weg gegaan naar Cité Universitaire, dit had iemand op het werk ons aangeraden maar we vonden er niet echt veel aan dus zijn we al snel doorgegaan naar Galeries Lafayette.. een andere dan de vorige keer, al maar goed want daar was veel meer te zien dan op de Champs-Elysées en de andere Galeries Lafayette tesamen Daar hebben we dan wat centjes opgedaan Omdat deze galerij dichtbij de Tour Montparnasse lag zijn we daar ook eens een kijkje gaan nemen. We moesten met de lift tot de 56ste verdieping en dan hadden we een overzicht over Parijs. Wel mooi maar vanop de Eiffeltoren heeft het toch wel iets meer. Daarna zijn we naar La Défense gegaan. We kwamen dan uit een lift van het station en toen we daar uitstapten keken we recht op 'la Grande Arche', wel indrukwekkend. Ook de gebouwen errond waren mooi om te zien. Toen ontdekten we dat ook daar een hele galerij vlakaan gelegen was dus zijn we daar ook nog eens binnengegaan Op de duur kregen we rugpijn van onze zware zakken en onze voeten begonnen ook zeer te doen dus dan zijn we even teruggegaan naar Cachan om onze gekochte spulletjes daar te droppen en even uit te rusten. Rond 19u zijn we dan terug op weg gegaan naar de Notre Dame om daar iets te gaan eten, daarna hadden we zin in een dessertje, namelijk bolletjes ijs en stukjes fruit met chocoladefondue! jamjam Dan zijn we nog door de gezellige straatjes dichtbij de Notre Dame gewandeld en hebben we nog even staan kijken bij een paar straatmuzikanten, was wel grappig om te zien! Daarna zijn we rustig terug naar het metrostation gegaan en eens in Cachan gearriveerd hebben we nog een avondwandelingetje gemaakt naar de residentie en zijn we gaan slapen.

    Zondagvoormiddag zijn we eerst naar Gare du Nord gegaan om ons Jill haar valies in een kluisje te zetten. Daarna hebben we ons richting het Louvre begeven. Omdat het de eerste zondag van de maand was, was de toegang gratis en konden we ook in heel het gebouw een kijkje gaan nemen. We hebben het er toch 4 à 5 uurs volgehouden Daarna zijn we op ons gemak terug naar Gare du Nord gegaan om nog iets te eten en om op de trein naar Antwerpen te wachten. Daarna heb ik thuis nog wat aan mijn eindwerk gewerkt en ben ik gaan slapen.

    Zo, weer maar tot de volgende keer zou ik zeggen doeidoei xx

    07-04-2008 om 12:18 geschreven door Britt en Lieve  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 28/01-03/02 2008

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Laatste commentaren
  • laatste uurtjes in buitenland (mama Hilde)
        op Afgelopen weekend
  • euhm (Ciska)
        op Weeral een weekendje voorbij...
  • RE: (de broer)
        op De afgelopen dagen...
  • heej Lieve (Robin)
        op Verlengd weekendje!
  • zalig pasen (mama Hilde)
        op Werkweek

  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs