Geplaatst op 30-11-2007 om 11:44 door FilmTotaal Vorige week werd bekend dat Brad Pitt de verfilming van de politieke BBC-miniserie State of Play had verlaten uit onvrede met het script, begin deze week bleek dat de producers haast hadden en onmiddelijk Russell Crowe benaderden, en inmiddels heeft de Nieuw-Zeelander inderdaad toegezegd om Pitt te vervangen.
In State of Play komt de reputatie van een parlementslid (Ed Norton) in gevaar als zijn assistente bij een ongeluk om het leven komt. De details over hun geheime liefdesaffaire komen op straat te liggen, waarna zijn partij alles in het werk stelt om de politieke schade te beperken. Crowe speelt de rol van een voormalige politieke consultant die inmiddels werkzaam is als journalist en de dood van de vrouw onderzoekt. De film moet in 2008 verschijnen en wordt geregisseerd door de Schot Kevin MacDonald (Touching the Void, The Last King of Scotland).
Hilary Swank, winnares van twee Oscars ('Boys Don't Cry', 'Million Dollar Baby'), gaat een nieuwe uitdaging aan die weleens in de prijzen zou kunnen vallen. Ze heeft zopas de rol aanvaard van Amelia Earhart (1897 1937), een vrouw die de wereld verbaasde door alleen de Atlantische Oceaan over te steken in een vliegtuig in 1932. Met zijn klassieke en academische parfum lijkt het er sterk op dat deze film, die voorlopig nog geen regisseur noch een titel heeft, de belangstelling zal opwekken van de filmcritici en de cinefielen bij zijn release.
We kennen Tony Scott ('Man on Fire', 'Domino', 'Déjà Vu') als broer van Ridley(Gladiator,Hannibal,Alien,American Ganster).Samen regiseerden ze ook 77 afleveringen van "Numb3rs"(momenteel te bekijken op VT4) en ook als de maker van gespierde en/of gewelddadige politiefilms. Voor zijn volgende productie wijkt hij niet af van die regel, want hij wil een remake van 'The Taking of Pelham One Two Three' maken, een film van Joseph Sargent uit 1974. We volgen er de lotgevallen van een gijzelnemer, vertolkt door John Travolta, die toeslaat in de metro. Hij wordt op de hielen gezeten door een strijdlustige flik, vertolkt door Denzel Washington.
Grace Kelly, in de eerste van drie opeenvolgende Hitchcocks waar ze een hoofdrol in zou spelen. Dial M For Murder, één van de eerdere thrillers in kleur en breedbeeld sloeg aan bij het publiek en werd een grote hit. Later werd er nog een remake gemaakt in de vorm van A Perfect Murder (1998)
HET VERHAAL: --------------------------- Tony Wendice (Ray Milland) lijkt gelukkig getrouwd, maar schijn bedriegt. Omdat zijn vrouw (Grace Kelly) een jaar geleden een relatie had met een vriend van haar (Robert Cummings) zit hij al een lange tijd plannen te smeden voor de perfecte moord op haar. Hij chanteert de charlatan en kleine crimineel Charles Swan (Anthony Dawson) zijn vrouw te vermoorden en smeedt samen met hem een meesterplan. Wanneer dit echter ten uitvoer wordt gebracht en juist Swan het slachtoffer van moord wordt, moet Tony de politie steeds een stap voor zijn en een nieuw plan bedenken om van zijn vrouw af te komen. Hij probeert de situatie naar zijn hand te zetten en zijn vrouw voor de moord op Swan op te laten draaien!
Regie
Alfred Hitchcock
Genre
misdaad, thriller
Tijdsduur
105 minuten
Jaar
1954
Acteurs
Ray Milland, Grace Kelly, Robert Cummings, John Williams, Anthony Dawson
Grace Patricia Kelly wordt op 12 november in in Philadelphia geboren. Later is ze bekend onder de naam Hare Doorluchtige Hoogheid Prinses Grace Patricia van Monaco. Ze is een actrice, die later de echtgenote wordt van prins Rainier III van Monaco.
GEBOREN: ---------------- 12 november 1929
OVERLEDEN: ---------------------- 13 september 1982
OSCARS: ------------------ 1955 Ontvangt een Academy Award voor haar rol in The Country Film
Grace Kelly wordt geboren in Philadelphia, Penssylvania, uit een Iers-katholieke familie, die pas kort in de VS woont, maar al wel een prominente rol speelt in de gemeenschap van Philadelphia. Haar vader is een skiffeur, die Olympisch goud heeft gewonnen. Hij maakt fortuin als bouwondernemer. Haar jongere broer, John jr., volgt de voetsporen van zijn vader en wint Olympisch brons (single drive). De Kelly Drive is naar deze jongere broer genoemd.
Hoewel de familie erop tegen is dat Grace actrice wordt, besluit ze toch model te worden en speelt ze op 22-jarige leeftijd in haar 1e film. De volgende jaren speelt ze in verschillende films, waaronder 3 van Alfred Hitchcock en in een western Hign Noon of Letrain sifflera trois fois van Fred Zinneman. In 1955 krijgt ze een Oscar voor beste actrice in de film The Country Girl. Tijdens de opnames van deze film heeft ze een korte affaire met mede-acteur Bing Crosby, maar deze affaire wordt geheim gehouden, om de reputaties van beide acteurs te beschermen. In 1956 speelt ze in haar laatste film, de muzikale komedie High Society. Door haar huwelijk met prins Rainier moet ze, zeer tegen haar zin, het acteren opgeven.
Grace Kelly is een aanvaardbare en aantrekkelijke bruid voor prins Rainier, omdat ze katholiek is. Bovendien gaat in die tijd het gerucht, dat Monaco weer bij Frankrijk gevoegd zal worden, als prins Rainier niet voor een opvolger zorgt. Voordat Grace Kelly in beeld komt, heeft prins Rainier 6 jaar lang een relatie met de Franse actrice Gisèle Pascal. Medisch onderzoek wijst uit, dat zij onvruchtbaar is, waarna prins Rainier de relatie moet verbreken. Pascal zal later overigens toch kinderen krijgen. Prins Rainier en prinses Grace krijgen 3 kinderen. Caroline Louise Marguerite wordt geboren op 23 januari 1957, Albert Alexandre Louis Pierre op 14 maart 1958 (troonopvolger) en Stéphanie Marie Elisabeth op 1 februari 1965.
Op 52-jarige leeftijd, op 13 september 1982, krijgt prinses Grace een beroerte, toen ze met haar Rover 3500, ter hoogte van La Turbie, op dezelfde kronkelige weg rijdt als in de beroemde scène uit de Hitchcock-film To Catch a Thief, waarin ze de hoofdrol speelt. Hierdoor krijgt ze een auto-ongeluk en overlijdt de volgende dag, zonder nog bij bewustzijn te zijn geweest. Prinses Stéphanie, die volgens sommige bronnen achter het stuur heeft gezeten, loopt bij dit tragische ongeluk slechts lichte verwondingen op. Prinses Grace ligt begraven in de kathedraal Saint-Nicolas in Monaco
FILMOGRAFIE ------------------------
High Society (1956) .... Tracy Samantha Lord
The Swan (1956) .... Princess Alexandra
To Catch a Thief(1955) .... Frances Stevens ... aka Alfred Hitchcock's To Catch a Thief (USA: complete title)
The Bridges at Toko-Rio(1954) .... Nancy Brubaker
Green Fire (1954) .... Catherine Knowland
The Country Girl (1954) .... Georgie Elgin ... aka Country Girl (Australia: TV title)
Rear Window (1954) .... Lisa Carol Fremont ... aka Alfred Hitchcock's Rear Window (USA: complete title)
Dial M for Murder (1954) .... Margot Mary Wendice ... aka Alfred Hitchcock's Dial M for Murder (USA: complete title)
"Kraft Television Theatre" (5 episodes, 1948-1954) ... aka Kraft Mystery Theatre (USA: new title) ... aka Kraft Theatre (USA: new title) - The Thankful Heart (1954) TV Episode - Boy of Mine (1953) TV Episode - The Small House (1952) TV Episode - The Cricket on the Hearth (1952) TV Episode - Old Lady Robbins (1948) TV Episode
Mogambo (1953) .... Linda Nordley
"The Philco Television Playhouse" .... Ann Rutledge / ... (5 episodes, 1950-1953) ... aka Arena Theatre (USA: new title) ... aka Repertory Theatre (USA: new title) ... aka The Philco-Goodyear Television Playhouse (USA: new title) - The Way of the Eagle (1953) TV Episode - Rich Boy (1952) TV Episode .... Paula - Leaf out of a Book (1950) TV Episode - Ann Rutledge (1950) TV Episode .... Ann Rutledge - Bethel Merriday(1950) TV Episode
"Lux Video Theatre" .... Beth / ... (3 episodes, 1952-1953) ... aka Summer Video Theatre (USA: summer title) - The Betrayer (1953) TV Episode .... Meg - A Message for Janice(1952) TV Episode .... Janice - Life, Liberty and Orrin Dudley(1952) TV Episode .... Beth
"Studio One" (2 episodes, 1950-1952) ... aka Studio One Summer Theatre (USA: summer title) ... aka Studio One in Hollywood (USA: new title) ... aka Summer Theatre (USA: summer title) ... aka Westinghouse Studio One (USA) ... aka Westinghouse Summer Theatre (USA: summer title) - The Kill (1952) TV Episode - The Rockingham Tea Set (1950) TV Episode
"Armstrong Circle Theatre" (3 episodes, 1951-1952) - Recapture (1952) TV Episode - City Editor (1952) TV Episode - Lover's Leap (1951) TV Episode
High Noon (1952) .... Amy Fowler Kane
"Goodyear Television Playhouse" (1 episode, 1952) ... aka Goodyear Playhouse (USA: new title) - Leaf Out of a Book (1952) TV Episode
"Suspense" (1 episode, 1952) - Fifty Beautiful Girls(1952) TV Episode
"Robert Montgomery Presents" (1 episode, 1952) ... aka Lucky Strike Theater ... aka Montgomery's Summer Stock ... aka The Robert Montgomery Summer Theater - Candles for Theresa (1952) TV Episode
"Lights Out" (2 episodes, 1950-1952) - The Borgia Lamp (1952) TV Episode - The Devil to Pay (1950) TV Episode
"Danger" (1 episode, 1952) - Prelude to Death (1952) TV Episode
"Hallmark Hall of Fame" .... Claire (1 episode, 1952) ... aka Hallmark Television Playhouse - The Big Build Up (1952) TV Episode .... Claire
"CBS Television Workshop" .... Dulcinea (1 episode, 1952) - Don Quixote (1952) TV Episode .... Dulcinea
Fourteen Hours (1951) .... Mrs. Louise Ann Fuller
"Nash Airflyte Theatre" (1 episode, 1951) ... aka Airflyte Theatre - A Kiss for Mr. Lincoln (1951) TV Episode
"The Prudential Family Playhouse" (1 episode, 1951) ... aka Prudential Family Theater - Berkeley Square (1951) TV Episode
"Somerset Maugham TV Theatre" (1 episode, 1950) ... aka Teller of Tales (original title (first three episodes title)) - Episode (1950) TV Episode
"The Web" (1 episode, 1950) - Mirror of Delusion (1950) TV Episode
"Big Town" (1 episode, 1950) ... aka Byline Steve Wilson ... aka City Assignment ... aka Headline ... aka Heart of the City - The Pay-Off (1950) TV Episode
"Actor's Studio" (2 episodes, 1950) ... aka The Play's the Thing (USA: last season title) - The Token(1950) TV Episode - The Apple Tree (1950) TV Episode
"Believe It or Not" (1 episode, 1950) - The Voice of Obsession(1950) TV Episode
Geplaatst op 30-11-2007 om 11:02 door FilmTotaal De rode woesj-woesj-lamp is er in gefotoshopt, maar voor de rest is hij helemaal echt, onderstaande Ford Shelby GT500KR Mustang die de opvolger wordt van de beroemde Pontiac Trans Am. De wagen is de nieuwe K.I.T.T. voor de komende twee uur durende Knight Rider pilotaflevering, die mogelijk de opmaat vormt voor een nieuwe televisieserie. Het draait daarin allemaal om de door Justin Bruening gespeelde Mike Knight (inderdaad de zoon van), die door een verloren jeugdliefde wordt ingeschakeld wanneer haar vader plotseling vermist wordt.
Hier meer beelden van de Shelby, die volgens geruchten hetzelfde truukje zal kunnen als de Transformers.
Voor zover ik dat kan inschatten, zijn de dialogen van de meisjes bijzonder realistisch. Allemaal jouw werk of heb ze laten improviseren?
"Nee, alles komt van tussen mijn oren. Daar ben ik ook heel trots op. Tegelijk ben ik natuurlijk ook een schrijver en dus is het mijn job om geloofwaardige dialogen te verzinnen, (lacht) Ook voor vrouwen. Als je alleen maar over jezelf kunt schrijven, ben je niet bijzonder getalenteerd."
Dat is zo, maar je moet toch ook ergens je oor te luisteren leggen om te weten waarover vrouwen onder elkaar kletsen?
"Ik hou heel veel van vrouwen. Ik ben heel graag in hun gezelschap. Het grappige is dat mijn mannelijke vrienden altijd afzonderlijke relaties zijn. Ik heb geen groepen makkers, een paar collega filmmakers uitgezonderd. Maar ik heb wel groepen vriendinnen. Drie zwarte meisjes, vijf Aziatische grieten, noem maar op. Dat ligt me veel beter. En als we samen zijn, ben ik gewoonlijk de enige man in het gezelschap. Daar krijg ik dan te horen hoe ze kletsen, welke grappen ze maken, hoe ze over seks praten. Ze censureren zichzelf niet als ik erbij ben. Toen ik aan Death Proof begon, kwamen de dialogen er dan ook heel vlot uitgerold."
Je laat ze echt honderduit tateren over van alles en nog wat. Had je geen schrik dat je publiek daar op de duur ongeduldig van zou worden?
"In alle eerlijkheid: nee. Mijn films zitten altijd vol dialogen. Iedereen loopt voortdurend te praten. Wie van mijn films houdt, moet dus automatisch ook een fan zijn van mijn dialogen, (lachje) Als je naar een toneelstuk van Tennessee Williams gaat kijken, klaag je ook niet dat er teveel gebabbeld wordt. Maar ik krijg dat inderdaad voortdurend te horen, zowat bij elke film die ik maak. Behalve bij Kill Bill, Vol. 1, waar de kritiek was dat er niet genoeg dialogen in zaten!" (lacht)
Oorspronkelijk zou Death Proof samen met Planet Terror van je makker Rober Rodriguez een avondvullend spektakel vulln, inclusief een reeks fake trailers tijdens de pauze. Hoe zijn jullie eigenlijk op dat idee gekomen?
"Robert kwam op een avond films bekijken bij mij thuis. Ik hou ervan om twee films te tonen met daartussen een paar trailers van andere titels uit dezelfde periode. Als ik me goed herinner, had ik die avond Dragstrip G/r/ en Rock All Niqht klaargezet, twee films uit 1957. Plots zei Robert: "Waarom maken we niet zelf zo'n 'doublé feature', zodat de rest van de wereld ook weer weet hoe het voelt?" Waarop mij de titel Grindhouse te binnen schoot. Zo is het dus begonnen."
Jullie Grindhouse is een hommage aan de B-films van de jaren zeventig. Wanneer heb je die ontdekt ?
"Eigenlijk al op vrij jonge leeftijd. Zodra ik zonder begeleiding van mijn ouders naar de cinema kon, trok ik naar de gettocinema in mijn buurt, de Carson Twin Cinema in Carson City, Californië. Vandaag kun je op televisie geen trailers voor volwassen films tonen voor een bepaald uur. Daar hadden we in de seventies totaal geen last van. Als je in de namiddag naar een tekenfilm keek, kreeg je even goed trailers voor horrorfilms te zien. Tijdens het muziekprogramma Soul Train, dat om één uur fs namiddags uitgezonden werd, kreeg je de trailers voor al de blaxploitation-films voorgeschoteld, dingen zoals Brotherhood of Death of Three The Hard Way. Ik ging naar alles kijken toen ik een tiener was. Ik heb alle Disneys gezien, ik heb romantische sprookjes zoals A Star Is Bom gezien toen hij in de zalen kwam. Maar wat mij het meest nieuwsgierig maakte, waren de advertenties en trailers voor die exploitation-films. Dat waren de Verboden Vruchten. Omdat mijn ouders niet geïnteresseerd waren in dat soort films, had ik ook vrij spel."
Het grote publiek in de VS bleek jouw liefde voor die B-films niet meteen te delen. De resultaten voor de Death Proof vielen er alvast zwaar tegen.
"Dat is zo, maar de mensen die wél gingen kijken, waren allemaal tevreden. Blijkbaar hadden de meeste mensen geen zin in twee films voor de prijs van één. Uiteindelijk komt het neer op persoonlijke smaak en die kun je niet opleggen. Aan de andere kant hoef je de films van toen niet te kennen of zelfs te snappen om van Death Proofoi Planet Terror te genieten. Het enige wat je moet doen, is gaan zitten en je amuseren. Als je nog nooit zo'n B-film gezien hebt, zal het zelfs des te origineler lijken. Waar Robert en ik wel op hopen, is dat sommige mensen nu nieuwsgierig zullen worden naar die B-films. Na El Mariachi was er plots meer interesse in spaghettiwesterns, na K/7/ BUI merkte ik dat kung fu-cinema weer hip werd. Als mensen door Death Proof en Planet Terror zin krijgen om op ontdekkingstocht te gaan, zijn we daar heel blij om."
In de VS werd Grindhouse uitgebracht als een voorstelling van meer dan drie uur. Vind je het niet jammer dat Death Proof een Planet Terror in Europa als afzonderlijke films in de zalen komen?
"Eigenlijk niet. Toen Robert en ik op het idee kwamen om iets te doen met de B-cinema van de jaren zeventig, wilden we eigenlijk drie films maken. Death Proof was er één, Planet Terror de tweede en Grindhouse de derde. En we hebben er geen moment aan gedacht om Grindhouse in de niet-Engelstalige landen uit te brengen om de heel eenvoudige reden dat het concept van de doublé bill daar niet ingeburgerd is. De grap zou dat publiek volledig ontgaan. Die landen zouden dus de langere versies van Death Proof en Planet Terror in de zalen krijgen. Death Proof Proper en Planet Terror Proper, zoals ik ze noem. Dat zijn namelijk de volwaardige versies van die films. We voelden ook dat die landen om te beginnen meer
geïnteresseerd waren in een Ouentin Tarantino-film en een Robert Rodriguez-film op zich. En blijkbaar is het Amerikaanse publiek het daarmee eens." (lacht)
Zie je Death Proof zelf liever in de lange versie?
"Zonder enige twijfel, en dat zeg ik niet om mijn ding te verkopen. De lange Death Proof is een puurdere film. Bij Grindhouse was het totale concept belangrijker dan de afzonderlijke films. Daarvoor wilden we in de eerste plaats de Grind-house-ervaring in de verf zetten, een hele avond in de cinema genieten van dergelijke films. Het moest een soort roetsjbaan worden, wat betekende dat Robert en ik onze films tot op het bot moesten inkorten en eigenlijk nog een beetje verder. Dat was een interessant experiment, maar ik had het nooit kunnen doen als ik niet wist dat de lange versie ook een kans zou krijgen. Dan had ik nooit het lef gehad om eraan te beginnen."
Nog één ding. Uit Death Proof valt niet helemaal op te maken of je nu een billen- dan wel een voetengek bent. Hoe zit dat nu
"Ik ben een billenman, een voetenman én een benenman. En ik heb ervoor gezorgd dat ze alle drie exact evenveel op het scherm komen." (lacht)
Speciale mededeling voor de vele Star Wars fans: website Worth100.com heeft een wedstrijd uitgeschreven die ongeveer neerkomt op: start Photoshop op en mix een celeb naar keuze met een Star Wars personage naar keuze. Bovenstaande broer van Shrek wilden we jullie niet onthouden, en voor meer geslaagde creaties kun je op de site terecht.
Geplaatst op 28-11-2007 om 11:10 door FilmTotaal De cover van de nieuwe Empire, waarop Heath Ledger in vol ornaat als The Joker prijkt, lekte gisteren al uit, en inmiddels heeft de site van het filmmagazine ook het een en ander uit het interview geplaatst dat zich in het blad bevindt.
"I definitely feared it. Although anything that makes me afraid I guess excites me at the same time. I dont know if I was fearless, but I certainly had to put on a brave face and believe that I have something up my sleeve. Something different...
"Its a combination of reading all the comic books I could that were relevant to the script and then just closing my eyes and meditating on it. I sat around in a hotel room in London for about a month, locked myself away, formed a little diary and experimented with voices it was important to try to find a somewhat iconic voice and laugh. I ended up landing more in the realm of a psychopath someone with very little to no conscience towards his acts. Hes just an absolute sociopath, a cold-blooded, mass-murdering clown, and Chris has given me free rein. Which is fun, because there are no real boundaries to what The Joker would say or do. Nothing intimidates him, and everything is a big joke"
HET VERHAAL: ----------------------- In Eastern Promises komt de jonge vroedvrouw Anna (Naomi Watts) in het bezit van een dagboek (en het kind) van een tienermeisje dat in het kraambed is overleden. Het dagboek voert haar naar het restaurant van Semyon; een schijnbaar vriendelijke oude man die echter aan het hoofd van de Russische maffia in Londen staat. Zijn zoon, Kirill (Vincent Cassel) is een onberekenbare, seksueel gefrustreerde psychoot die steevast op zijn wenken wordt bedient door chauffeur en lijfwacht Nikolai (Mortensen); een met tatoeages bezaaide staalharde moordmachine. Naarmate Anna dieper doordringt in de wereld van de vory v zakone (een hiërarchisch systeem in het Russische misdaadmilieu waarbij een lid opdrachten uitvoert voor de familie) begint ze voor haar leven en het leven van het pasgeboren kind van de dode jonge vrouw te vrezen. In Nikolai, een man wiens emoties diep begraven liggen, lijkt ze een voorzichtige bondgenoot te vinden; of althans iemand die haar waarschuwt voor het gevaar dat haar wacht als ze zich blijft verzetten tegen de gevaarlijke Semyon.
BESPREKING: --------------------- Wie na afloop alles een plaats weet te geven zal in Eastern Promises een verraderlijk knappe gangsterfilm ontdekken die, gedragen door een verbluffend subtiele Mortensen, heel wat dieper graaft in de psyche van de personages dan de gemiddelde aflevering van Matroesjkas (de subplot waarin Semyon jonge meisjes in zijn bezit heeft roept soms thematische herinneringen op aan deze Vlaamse reeks).
Mortensen is onmiskenbaar de ster van de film. Zijn Nikolai straalt ondanks het gebrek aan emoties menselijkheid uit en de scènes waarin hij de meest vreselijke zaken uitvoert alsof het gewoon een dag op het werk is, zijn verontrustend én grappig. Het wordt meteen duidelijk dat Nikolai de tegenpool is van de zuipende Kirill én een betere opvolger zou zijn voor de oude maar nietsontziende Semyon. Naomi Watts is als vanouds uitstekend en het mag dan wel jammer zijn dat ze uiteindelijk ietwat op de achtergrond verdwijnt, de scènes waarin ze zonder zelfbehoud (en zonder besef) tegen de gevaarlijke gangsters ingaat en hen verbaal aanvalt, bewijzen haar kracht als actrice.
Voeg daar nog de sfeervolle filmmuziek van Howard Shore, de onopvallende maar geslaagde fotografie van Peter Suschitzky en het druilerige decor van Londen aan toe en je krijgt een bedrieglijk eenvoudige gangsterfilm te zien.
Genre: misdaadthriller Speelduur: 1u40 Regisseur: David Cronenberg Acteurs: Viggo Mortensen, Naomi Watts, Vincent Cassel
Geplaatst op 27-11-2007 om 15:05 door FilmTotaal Iemand geïnteresseerd in waar The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor ongeveer over gaat? Regisseur Rob Cohen houdt op zijn productieblog zo nu en dan een praatje en heeft er inmiddels de officiële synopsis geplaatst.
"The blockbuster global "Mummy" franchise takes a spellbinding turn as the action shifts to Asia for the next chapter in the adventure series, "The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor." Brendan Fraser returns as explorer Rick O'Connell to combat the resurrected Han Emperor (Jet Li) in an epic that races from the catacombs of ancient China high into the frigid Himalayas. Rick is joined in this all-new adventure by son Alex (newcomer Luke Ford), wife Evelyn (Maria Bello) and her brother, Jonathan (John Hannah). And this time, the O'Connells must stop a mummy awoken from a 2,000-year-old curse who threatens to plunge the world into his merciless, unending service.
Doomed by a double-crossing sorceress (Michelle Yeoh) to spend eternity in suspended animation, China's ruthless Dragon Emperor and his 10,000 warriors have laid forgotten for eons, entombed in clay as a vast, silent terra cotta army. But when dashing adventurer Alex O'Connell is tricked into awakening the ruler from eternal slumber, the reckless young archaeologist must seek the help of the only people who know more than he does about taking down the undead: his parents.
As the monarch roars back to life, our heroes find his quest for world domination has only intensified over the millennia. Striding the Far East with unimaginable supernatural powers, the Emperor Mummy will rouse his legion as an unstoppable, otherworldly force...unless the O'Connells can stop him first. Now, in "The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor," the trademark thrills and visually spectacular action of the "Mummy" series will be redefined for a new generation."
Geplaatst op 27-11-2007 om 14:59 door FilmTotaal Mark Ruffalo (Zodiac, Eternal Sunshine of the Spotless Mind) heeft getekend voor een rol in de nieuwe film van regisseur Martin Scorsese: Shutter Island. De film is gebaseerd op het gelijknamige boek van Dennis Lehane, waarin twee U.S. Marshals in 1954 de verdwijning onderzoeken van een vrouwelijke moordenaar uit een ziekenhuis voor geesteszieke criminelen, en vermoeden dat ze zich schuilhoudt op het afgelegen Shutter Island.
Leonardo DiCaprio tekende al eerder voor een van de hoofdrollen, wat voor hem (na Gangs of New York, The Aviator en The Departed) de vierde samenwerking wordt met regisseur Scorsese. Opnames gaan in maart van start.
Hauer in Bruidsvlucht Geplaatst op 27-11-2007 om 13:55 door FilmTotaal Rutger Hauer vertolkt een belangrijke rol in Bruidsvlucht, de nieuwe speelfilm van de makers van De tweeling. Het is zijn eerste optreden in een Nederlandse speelfilm in ruim 25 jaar. In Bruidsvlucht speelt hij Frank, een avonturier die een grote invloed heeft op het leven van de drie 'bruiden'. Bruidsvlucht is gebaseerd op het ware verhaal van de laatste grote luchtrace van Londen naar Christchurch in 1953. Aan boord van het Nederlandse vliegtuig zaten vele jonge vrouwen op weg naar hun verloofdes. De internationale pers gaf de vlucht daarom de bijnaam Bride Flight. Met een productiebudget van 6,4 miljoen euro is Bruidsvlucht een van de duurste Nederlandse speelfilms ooit. A-Film Distribution brengt de film najaar 2008 uit in de Nederlandse bioscopen.
Hauer maakte nationaal en internationaal naam met rollen in onder meer Floris, Turks Fruit, Soldaat van Oranje, Spetters, Nighthawks, Blade Runner, Ladyhawke, The Hitcher, Escape from Sobibor, The Legend of the Holy Drinker, Fatherland, Confessions of a Dangerous Mind, Sin City en Batman Begins. Nederlands grootste filmster won onder meer een Golden Globe, een Gouden Kalf en een Rembrandt Award. Voor regisseur Ben Sombogaart en producenten Anton Smit en Hanneke Niens van IDTV Film was hij de gedroomde kandidaat voor de rol van avonturier Frank in Bruidsvlucht. Pas afgelopen weekend zegde Rutger Hauer definitief toe en vandaag had hij zijn eerste opnamedag in Nieuw-Zeeland.
Sprookje 'Enchanted' betovert Amerikaanse filmliefhebbers
'Enchanted', een Disney-productie over een prinses die van haar sprookjesachtige animatiewereldje in het hedendaagse New York belandt, wist tijdens het verlengde Thanksgiving-weekend de eerste plaats te veroveren in de Amerikaanse box-office.
This Christmas 'Enchanted', die de klassieke Disney-animatiefilms parodieert, heeft sinds donderdag al 50 miljoen dollar in het laatje gebracht. 'This Christmas' speelt zich, zoals de titel het al doet vermoeden, af tijdens de kerstperiode. Deze seizoensproductie eindigde met 27,1 miljoen dollar op een tweede plaats.
Beowulf 'Beowulf', de driedimensionale film van Robert Zemeckis, moet zich tevreden stellen met de derde plaats. De film, gebaseerd op het oudste ooit ontdekte Engelse gedicht over een Noorse mythe, bracht tijdens het weekend 23,3 miljoen dollar op. Onderaan de Amerikaanse box-office bengelen 'The Mist', 'American Gangster' en 'No Country for Old Men' van de gebroeders Coen. (belga/lb)