MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 09-2005
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    10-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Korte nacht, lange dag.
    Echt veel geslapen heb ik niet en deze ochtend werd ik al verwacht voor een ritje met de HOG (Harley Owners Group) Chapter Costa Blanca, een hele mond vol voor een bende Harley Davidson rijders.  De groep is samengesteld uit allerlei nationaliteiten (PL-F-B-NL-E-GB-D) maar de gemeenschappelijke taal is Spaans.  En vergis je niet : dit is een groep vrienden met dezelfde passie en absoluut géén MC met gewelddadige activiteiten ! Met 22 motorfietsen vertrokken we aan de McDonalds en ik (inclusief lederen vest met patch) zat achterop bij buurman Georges.  Een aantal van de deelnemers kende ik al van de kerstritten die ze elk jaar organiseren, maar het was de eerste keer dat ik meereed.  We gingen richting Alicante en reden daarna de bergen in langs o.a. Relleu, Sella en Confrides - achter de Aitana (hoogste berg hier in de buurt) door. en daarna terug over Polop naar La Nucía.  Hoewel het mooi weer was, werd het boven toch af en toe fris.  Na de eerste koffiestop werd er door enkele rijders al afscheid genomen want 's middags moeten ook de stoerste mannen plooien voor de wensen van hun familie (lees : naar de speeltuin, op bezoek bij schoonmama, de haag snoeien).  De tweede en laatste stop was om gezamenlijk iets te eten en daarna brachten we nog een bezoekje aan een winkel/garage in La Nucía.  Daar worden Harleys getuned, onderhouden en uiteraard ook verkocht.  Er stonden een paar mooie machines binnen maar geen enkele voldeed volledig aan mijn wensen.  En dat is maar goed ook, zo doe ik geen stomme dingen ... 

     

















    09-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vroem vroem knal.
    Vandaag schreef Malvina in het gastenboek dat ze aan mij moet denken als ze naar Connie en Clyde kijkt.  Ik hoorde het in Keulen donderen maar ik ben natuurlijk onmiddellijk gaan opzoeken waarover ze het had.  Op YouTube vond ik een aantal fragmentjes met veelzeggende titels als : Peggy zonder slipje, Vincent en Peggy gaan op zoek naar een maagd, Vlinders in de buik, Andere woorden voor vagina enz.  Nog meer vraagtekens nu, wat moet ik mij nu voorstellen bij de fantasiewereld van Malvina ...?
    Een hele tijd geleden schreef ik dat kameraad Jef zichzelf een folieke had gegund.  Ik was al eens op bezoek geweest en had "het" toen al onder een zeiltje zien staan.  Vandaag kwam hij ons voor de eerste keer een bezoekje brengen met zijn typisch cadeau voor een man in zijn midlife crisis : een Harley, mooi glimmend en een prachtig geluid ! Enkele minuten later kwam echtgenote Brigitte ook in zicht, zij wil absoluut niet mee met de motorfiets en blijft zich verplaatsen met de auto.  En nog een speciale vermelding voor de winkel waar de Harley oorspronkelijk vandaan komt : WWW.ANTWERPMOTORSTORE.BE, mee uitgebaat door een jeugdvriend van mij.  En dan begint het toch weer te kriebelen ...
    Terwijl ik dit schrijf (21u) hoor je vanuit het dorp regelmatig flarden muziek naar hier overwaaien en ook het nodige vuurwerk en ander geknal zorgen voor een lawaaierige avond.  En het grote vuurwerk is pas voor morgen gepland ! Om niet te veel last te hebben van al dat kabaal, vertrek ik rond middernacht naar het centrum van Afaz, onder het motto "if you can't beat them, join them".  Om 0u30 staat er een optreden van La Musicalité op het programma.








    08-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe moet het nu verder ?
    Weer een goede film gezien : Les chevaux de Dieu, over hoe jonge mannen zonder toekomst onder invloed komen van moslimextremisten en zo geïndoctrineerd worden om zelfmoorterroristen te worden.  Je krijgt een beetje inzicht in hun methodes om mensen voor zich te winnen en soms begrijp ik ze zelfs een beetje, maar ik blijf het gestoorde paljassen vinden.  En had ik al gezegd dat ik een paar dagen geleden heeeeeeeel hard heb kunnen lachen met Philippe Geubels en zijn zaalshow "Hoe moet het nu verder ?"
    Enkele dagen geleden waren er ook mensen die niet konden lachen met één van mijn meest recente caches.  Ze vonden hem te moeilijk en omdat ik wil dat mensen er plezier aan beleven en niet dat ze er gefrustreerd door raken omwille van hun eigen dommigheid heb ik het allemaal een beetje gemakkelijker gemaakt.  Én er nog eentje extra bijgelegd, wat mijn totaal hier in de buurt nu op acht brengt.
    En dan nog iets over de feesten in Alfaz.  Een jaarlijkse gewoonte is het nog niet helemaal, maar het begint er toch op te lijken : Els Barrufets hebben weer de eerste prijs in de wacht gesleept met hun "trommelact" - proficiat mannen !


    07-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiesta !
    Geen gemakkelijke dag vandaag.  Eerst van 's morgens vroeg al warm en dan naar Sabor.  Toch niets mis mee, hoor ik jullie denken.  Op zich niet neen, maar als je als voorgerecht moet kiezen tussen kroketten met eekhoorntjesbrood of een spiesje van gemarineerde kip met chutney van perzik en mango, dan begrijp je hoe moeilijk het leven hier soms kan zijn.  
    Na de Sabor amper tijd om het zweet van de fietstocht terug naar de camping te laten opdrogen, want stoet in Alfaz vanavond.  De dorpsfeesten zijn hier volop aan de gang en daar mogen wij niet ontbreken.  Op tijd beginnen mag je van een doorsnee Spanjaard nog altijd niet verwachten en we hadden dus nog ruim tijd om "een terraske te doen".
    De optocht zelf was zoals alle voorgaande jaren een mengeling van mooie choreografieën, lawaaierige muziek, goede en minder goede ideeën en veel drank.  Opvallend was hoe dikwijls Madrid op de korrel werd genomen.  Het mislopen van de Olympische Spelen in 2020 is blijkbaar een goede reden om de hoofdstad uit te lachen.

















    06-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wassen.
    In de voormiddag leek het hiernaast wel een hondenwassalon.  Zowel Tommie als Rakker moesten er aan geloven en bij alle twee was het niet echt met volle goesting.  Een half uurtje later waren ze waarschijnlijk al helemaal droog want het was weer een heel warme dag vandaag.  De maand oktober was al extreem warm en ook november lijkt alle records te gaan breken.  Gisteren werd de hoogste minimumtemperatuur van de laatste 28 jaar opgetekend.
    In de namiddag werden we verwacht bij Dirk en Maryline, die vandaag 20 jaar getrouwd zijn.  De hapjes werden doorgespoeld met heel veel drank en gelukkig moest er niemand met de auto naar huis ...

















    05-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindstrijd.
    Toen Martin deze ochtend met zijn bromfiets kwam aangereden, vertelde hij dat het bij hen (op 2 km afstand) hard had gewaaid de afgelopen nacht.  De auto had hier ook af en toe wel een beetje bewogen door de rukwinden maar we zijn erger gewend.  Enkele uurtjes later kwam Ronny met het verhaaltje van iemand die op de grens La Nucía-Polop woont en daar waren zelfs daken weggewaaid.  We hebben dus geluk gehad !
    Pech kan ook van een heel andere aard zijn.  Bijvoorbeeld zonder goed te kijken, denken dat je vijf liter "rosado" koopt (rosé wijn) en dan later pas beseffen dat je witte wijn hebt gekocht van het merk "Rosario".  
    In de namiddag was het weer tijd voor een uurtje jeu de boules.  De Nederlanders wilden nog een keertje wraak nemen na de nederlagen van de voorbije dagen en weer lukte het niet.  De totale stand was intussen 3-0 geworden voor de Belgen en nog wilden de Nederlanders niet opgeven.  Zouden ze strijdend ten onder gaan of ... ? Beide teams probeerden te imponeren met hun meest gracieuze bewegingen en stiekem werd alles via de laptop de wereld rondgestuurd.  Pas toen er vreemde mutaties van Nederlandse oorsprong opdoken ging het beter.  Uiteindelijk wonnen de Noorderburen overtuigend de vierde partij en was iedereen tevreden.  En daarmee stopt het boulen voor mij dan voorlopig, voor ze allemaal denken dat ze wereldsterren zijn Smile.


















    04-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.En weer ...
    Deze ochtend kwam buurman Georges vragen of ik mee kon gaan om zijn aanhangwagen op te halen.  Die had hij in België volgeladen en dan door een transportbedrijf naar hier laten brengen.  Ik had op voorhand moeten weten dat er een tegenprestatie zou verwacht worden om afgelopen zaterdag met zijn auto te mogen rijden.  Maar als dank kreeg ik dan weer suikerwafels, hopen WC-papier en deze avond een flink stuk zalm en een zelfgemaakte tortilla.  Geen reden tot klagen dus ! Omdat buurvrouw Marina vond dat het vandaag veel te koud was om in mouwloos t-shirt rond te lopen, moest en zou ik absoluut een trui van haar aantrekken.  Ze vond ik er best mooi uitzag met die trui en dus moest ik ze maar bijhouden.
    En over die koude : dat is absoluut relatief want ondanks de hardnekkige bewolking werd het toch nog zo'n 23 graden.  En dus dachten de Nederlanders dat dit de ideale temperatuur was om revanche te nemen.  Ze namen een knappe start en scoorden meteen vijf punten, maar het oranje t-shirt van Belg Ferdinand miste zijn effect niet.  Al snel raakten onze noorderburen helemaal in de war en werkten de Belgen de achterstand weg.  Er werden aanwijzingen gegeven waar de bal precies moest neerkomen en bij sommigen was een duidelijk verbeten trekje om de mond te zien.  Het gevolg laat zich raden : alweer een overwinning voor de besten Razz ! De Nederlanders konden zich nog even in het (weinige) haar krabben en moesten toen een ererondje met de Belgische vlag met lede ogen aanzien.
     



















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Millers en olijven.
    Nog een klein, misschien onbelangrijk verhaaltje dat ik gisteren was vergeten op te schrijven.  Toen ik met Ronny op het terrasje iets zat te drinken, kwam er een schooier langs.  Zoals meestal was ik niet van plan om iets te geven maar hij vroeg me of hij de olijven mocht hebben die we bij ons drankje hadden gekregen.  Dat vond ik geen probleem en hij stak ze een voor een gretig in zijn mond.  Voor mij een teken dat er toch bedelaars rondlopen die echt honger hebben.
    Gisterenavond kregen we aan de receptie bezoek van de eigenaar van de NIEUWE CAMPING IN VALENCIA. waarover ik enkele maanden geleden al iets geschreven had.  Hij was al onmiddellijk jaloers op het aantal campers dat hier staat.  Bij hem draait het momenteel nog niet echt goed en ik vermoed dat hij nooit veel langblijvers zal aantrekken.  Valencia is een prachtige stad om te bezoeken en de camping zal daarvoor uitermate geschikt zijn, maar mensen die een stad willen bezoeken blijven meestal maar enkele dagen.  Het toeval wil dat ik er enkele dagen geleden nog enkele oude bekenden naartoe gestuurd had.  Die staan daar nu op de camping en zullen me een van de volgende dagen wel verslag uitbrengen.
    En om de dag af te sluiten heb ik naar "We're the Millers" gezien, een nogal waardeloze film over een aantal mislukkelingen die voorlopig als familie door het leven gaan om in een mega camper een grote partij drugs de USA in te smokkelen.  Wel een verrassende rol van Jennifer Aniston (Rachel in de sitcom "Friends"), die om voor mij onduidelijke redenen ooit tot de meest sexy vrouw aller tijden werd verkozen.



    03-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rood 11 - Blauw 13 !
    Het bleef dus spannend tot de laatste punten.  Er werd gesmeten, gemeten en gevloekt maar eens te meer bleek dat je een zwakkere tegenstander eerst een beetje voorsprong kan geven om dan op het einde keihard toe te slaan Laughing !
    Het zal intussen wel duidelijk zijn dat de punten van het Belgische Dream Team met de blauwe wasknijper werden aangeduid.  Na afloop van de wedstrijd én een vreugdedansje wilden ze wel even poseren voor de talrijk aanwezige fotografen van alle mogelijke internationale persagentschappen.













    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.België - Nederland.
    Na de loopwedstrijd ben ik met Ronny nog een pizza gaan eten bij Pizza4U en toen we op de camping arriveerden, was het alweer tijd om de ballenjongens en -meisjes in actie te zien.  Vandaag werd het een wedstrijd tussen België en Nederland, het scoreverloop was heel spannend.










    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10.
    Deze ochtend was ik al iets na tienen present in Albir, waar "de mooiste 10 miles van de Costa Blanca" gelopen werden.  Ondanks het vroege uur klom het kwik al snel tot 24 graden.  Eerst heb ik de lopers de eerste bevoorradingspost zien passeren, dan ben ik even gaan kijken aan de rotonde bij de Lidl supermarkt om nog wat later bij het strand uit te komen.  De flanerende toeristen vonden het allemaal maar niets, die uitslovers met een nummer op hun borst.  Een zwembeurt in de zee of een zondagse wandeling tot hun favoriete terras vonden ze al genoeg inspanning.  En eigenlijk hadden ze gelijk, een beetje later ben ik samen met Ronny op het terras van "Salt & Pepper" neergestreken om daar in de schaduw de rest van de wedstrijd te volgen. 










    02-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GEEN MARKT !
    Een berichtje voor mensen die hier in de buurt zijn : morgen is er GEEN MARKT IN ALBIR ! Er is een loopwedstrijd die om 10u vertrekt aan het Casa de Cultura in Alfaz en eindigt (voor diegenen die de volledige 10 miles lopen) aan de vuurtoren van Albir.  Je kan dus ofwel de sportievelingen gaan aanmoedigen óf op zoek gaan naar caches die je nog niet gevonden hebt óf naar de zondagse markt in Benidorm fietsen óf naar El Cisne (rommelmarkt) - je hoeft je hier niet te vervelen !
    Als je gewoon van de zon wil genieten, zal dat morgen iets moeilijker gaan dan vandaag.  Ze zal nog altijd uitbundig schijnen en voor een temperatuur van boven de 25 graden zorgen en toch ... door een gedeeltelijke zonsverduistering zal het iets minder zijn.  Rond 13u zal het onderste gedeelte van de zon zwart worden, ik veronderstel dat de maan dan even in de weg zal staan of zoiets - weet ik veel ...

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sorry.
    Als ik een dag niets schrijf, word ik daarop aangesproken door iemand die hier aanwezig is óf ik krijg mailtjes om te vragen of ik nog leef.  Ik ben er dus nog altijd maar ik heb niet elke dag iets te vertellen, of ik heb gewoon geen zin om iets te vertellen.  
    Gisteren was zo'n dag, alle winkels gesloten - ook hier worden de doden herdacht - en gewoon lekker weer om buiten te zitten.  In de namiddag heb ik nog even bij buurman Georges gezeten en ik had gevraagd of ze me een keertje konden meenemen als ze naar de supermarkt gingen.  Deze namiddag kwam hij aangereden met één van zijn auto's en gaf me de sleutel.  Zelf gingen ze naar Alicante eten en dus kon ik terwijl van de Nissan Note gebruik maken.  En dus gingen we deze middag met z'n vieren naar de Carrefour supermarkt om de koffer vol te laden met water, chocolade, wijn, kattenbakvulling, chocolade, chocolade, scheermesjes, chocolade en melk.  Ja, ik lust graag chocolade Surprised.  
    De rest van mijn dagen vul ik nog altijd met plekjes zoeken om caches te verbergen én met het voorbereiden van nieuwe caches.  Nog cache-nieuws : een tijdje geleden had ik een travel fish de wereld ingestuurd in de hoop dat hij in Argentinië zou geraken.  Intussen is het beestje in Noorwegen gesignaleerd, helemaal de verkeerde kant uit maar dat is niet erg.

    31-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trein.
    Het begint hier meer en meer op een filmblog te lijken, maar de film die ik deze avond heb gezien is er toch één van de memorabele soort.  Geen achtervolgingen of ontploffingen en heel traag, zo heb ik het graag.  "Night train to Lisbon" is een poëtische film die het verhaal vertelt van een Zwitserse professor die voor één keer in zijn leven impulsief handelt en in Lissabon op zoek gaat naar de achtergrond van een boek.  Door te graven in het verleden van een aantal personages én de schrijver van het boek, raakt hij verzeild in een verhaal waar de Portugezen liever niet aan herinnerd worden : de dictatuur onder Salazar en de geheime dienst PIDE.  De film is momenteel nog te zien in een aantal bioscopen.
    En natuurlijk is er nog meer in het leven dan alleen maar film, Sabor bijvoorbeeld.  Vandaag weer kleurrijke borden en erg lekker.  Deze avond kwam Lynn (van slagerij Delicioso en ex-dienster van Sabor) nog een rijsttaart afleveren op de camping, maar die eten we morgen pas op.







    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onthoofdingen, borsten enz.
    Omdat het gisteren een beetje frisjes was om de hele dag buiten te zitten, was er extra tijd om een filmpje te zien.  's Middags werd dat "Flodder in Amerika", hersenloos amusement met een onthoofd vrijheidsbeeld als apotheose, de Twin Towers bleven (toen nog) overeind staan.  De borsten van Tatjana Simic waren amper van mijn netvlies verdwenen of Ronny kwam mij de afgedrukte Playmate kalender voor 2014 overhandigen (ik had hem die gisteren toegestuurd in pdf formaat).  September lijkt mij een mooie maand te worden !
    De avondfilm werd "Vive la France", nog meer idiote humor en best te vergelijken met Borat (x 2, want in de hoofdrol twee stiefbroers).  En ook deze film eindigde met een onthoofding, het slachtoffer was hier de grote leider van Taboulistan !
    Al bij al toch regelmatig goed gelachen. 







    30-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ik begrijp het niet goed.
    Het weer voorspellen zal niet altijd even gemakkelijk zijn, daar wil ik niet over discussiëren.  Dat ze voor vandaag toch overwegend zonnig weer hadden voorspeld en het de hele dag vrijwel zwaarbewolkt is gebleven, wil ik dus door de vingers zien.  Wat ik niet begrijp is dat ze bij elke update (meerdere keren per dag) een zonnetje blijven tekenen voor ons hoekje, terwijl ze gewoon even naar mij kunnen telefoneren om te weten dat ze verkeerd zijn.  Ook op dit moment is het volgens eltiempo.es nog altijd zonnig, terwijl het lichtjes regent.  We moesten zelfs de overdekte tribune opzoeken om de boulers te zien klungelen op de hobbelige ondergrond.
    Het is vandaag ook een hele dag frisjes gebleven, al is dat een relatief begrip met een temperatuur van 18 graden - we zijn natuurlijk heel erg verwend geweest met het zomerweer van de voorbije weken.  
    Intussen is er enkele dagen geleden weer een cache van mij vrijgegeven voor de zoekende medemens.  Ik schrijf het nu pas omdat ik de lezers van de blog niet wil bevoordelen.  
    En ook nog een beetje nieuws over de Mercadona supermarkten.  We hebben hier een heleboel supermarkten om uit te kiezen, maar ik blijf Mercadona toch het aangenaamste vinden en een beetje te vergelijken met de Belgische Delhaize.  Mercadona blijft uiteraard een supermarktketen, maar toch willen ze zich in de toekomst meer gaan profileren als een ouderwetse buurtwinkel.  De klant moet zoveel mogelijk persoonlijk bediend worden en het personeel van de vlees- en visafdeling zal heropgeleid worden om de klanten nog beter te bedienen.  Het aanbod van groenten en fruit zal meer seizoensgebonden zijn, de grote baas vindt het niet nodig om het hele jaar door alles aan te bieden.  Door samenwerking met lokale producenten willen ze dat alles binnen 24u na het oogsten of plukken in de rekken ligt.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RESERVEREN ?
    De vorige jaren hadden we geen vast reserveringssysteem maar daar zal stilaan verandering in komen.  Nu zitten we nog in een overgangsfase maar toch willen we iedereen vragen om ons in de mate van het mogelijke te laten weten van wanneer tot wanneer je te gast wil zijn op Camper Park Costa Blanca.  We (en dat zijn dan vooral Martin en Mascha) doen dan ons uiterste best om iedereen een plaats te garanderen.  Geef dus zo snel mogelijk aankomst- en vertrekdatum door ! Uiteraard ben je ook zonder reservering nog altijd welkom, zolang er vrije plekken zijn ... 

    29-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Regen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag hebben we (eindelijk) de eerste noemenswaardige regen gehad.  's Morgens vroeg vielen er al enkele druppeltjes en toen bleef het droog tot in de late namiddag.  Nochtans : toen we onderweg waren om iets te gaan eten in Alcalali, had in de buurt van Jalón duidelijk al geregend.  Toen we binnen zaten en moeite hadden om de grote porties door ons keelgat te laten verdwijnen, begonnen er meer en meer mensen op het terras hun jasje aan te doen.  Enkelen verhuisden zelfs naar binnen om hun koffie te drinken.
    Toen we buitenkwamen, was het inderdaad een heel stuk kouder geworden én het begon echt te regenen.  Vooral pech voor Ronny, die met de scooter was en toch nog zo'n uurtje naar de camping moest rijden.  Deze avond heeft het dan nog even geregend maar zeker niet zo veel dan ze voorspeld hadden.  En vóór de zon helemaal achter de bergen verdwijnt, krijg je dan toch weer één van die mooie beelden voorgeschoteld.  

    28-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bernia.
    Deze ochtend zijn de zware jongens van de camping vertrokken voor een ritje met de scooter.  De rit ging richting Bernia en daar werd dan de wandeling rond (en door) de Bernia gemaakt.  De wandeling werd door enkelen een beetje onderschat maar mooi vonden ze het allemaal.  De foto van een kruipende Karel in de tunnel heb ik van Ron gekregen.
    Zelf heb ik net een heroïsch gevecht achter de rug met de pas gewassen dekbedovertrek.  Na meer dan twee jaar strijd op leven en dood, begin ik toch stilaan door te hebben hoe ik zo'n ding zo snel mogelijk rond een dekbed kan krijgen.  En toch : moest ik het geld hebben, zou ik gewoon om de veertien dagen een nieuw dekbed kopen en geen overtrek gebruiken - veel gemakkelijker !










    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lovelace.
    Ik was gisterenavond zo aangegrepen door de dood van Lou Reed dat ik geen zin had om nog iets te schrijven.  Zoals gewoonlijk valt er op een zondag ook niet echt veel te melden.  's Ochtends was het weer lekker rustig op de camping omdat iedereen naar de markt was.  Ik ben zelf in de namiddag een beetje gaan fietsen om jawel, weer enkele nieuwe plaatsen te zoeken om caches te verbergen.  Die tocht bracht me aan de andere kant van de AP7 snelweg waar geen enkele auto te bespeuren was.  
    De cache die afgekeurd werd in de buurt van de markt blijft voor problemen zorgen.  Ik had een goede nieuwe plaats gevonden maar die blijkt dan weer niet ver genoeg verwijderd te zijn van een andere plaats die ik in gedachten heb om een andere cache te leggen.  Wat kan het leven toch moeilijk zijn.  Het marktplein is overigens echt een puinhoop als de bezoekers verdwenen zijn.  Eén man vindt het allemaal prima en blijft in het midden van de rotzooi achter met een flesje bier.
    Om het overlijden van Lou Reed door te spoelen ging ik op zoek naar een passende film.  Dat werd "Lovelace", geen idee of hij ergens te zien is in België of Nederland.  Misschien klinkt de naam Linda Lovelace niet onmiddellijk bekend in de oren maar bij "Deep Throat" gaat er misschien wel een belletje rinkelen.  Niemand heeft die film ooit gezien, ook ik niet uiteraard Embarassed maar het moet toch zowat de bekendste pornofilm aller tijden zijn.  Linda Lovelace speelde de hoofdrol in "Deep Throat en de film "Lovelace" is gebaseerd op haar leven.  Dat een porno actrice al iets meer moet slikken Wink dan een doorsnee vrouw is geweten maar een pretje was haar leven duidelijk niet.  Goede film, met een heerlijke 70's soundtrack.







    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs