MOBIELE HONDEN >>> HET VERVOLG
U bent bezoeker
dank u !
Foto

Zoeken in blog

Archief per maand
  • 05-2023
  • 04-2023
  • 03-2023
  • 02-2023
  • 01-2023
  • 12-2022
  • 11-2022
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 09-2005
  • 05-2005
    Over vanalles : politiek, voetbal, films, geocaching, restaurants, onderweg zijn en van het leven genieten ... De meest recente berichten staan bovenaan !
    Profile for etterke
    15-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ROW
    Klik op de afbeelding om de link te volgen 's Avonds denk ik nog eens terug aan een partij die jaren geleden eventjes populair was : WOW – waardig ouder worden. En waarom ? Wel, ik wil hier wel eventjes het recht op rustig ouder worden opeisen en een verbod instellen om grootouders met kleinkinderen op vakantie te sturen. Of ze moeten subsidies krijgen om een volledig geluiddichte motorhome te financieren. Óf de wet moet mogelijkheden voorzien om hardhandig op te treden tegen constant huilende kinderen. Óf die kinderen moeten maar samen op een lijst gaan staan met Patrick Janssens, kunnen ze samen bleiten. Maar niet op mijn camping !

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Flamingo's.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Met het ijsje in de hand ben ik dan richting “Parc naturel régional de Camargue” gewandeld. In de open vlakte had de wind vrij spel en kon je best een trui verdragen. De flamingo's – die je hier bijna een pootje kan geven – vinden de aanwezigheid van een grote oranje soortgenoot blijkbaar niet echt storend.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Levendig stadje.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ikzelf ben enkele tientallen kilometers verder naar het zuiden gereden en ben eindelijk aanbeland in Stes Maries de la Mer. Inderdaad : eindelijk, want dit stadje staat al jaren op het programma maar het is er nooit van gekomen door onnozelheden als slecht weer, tijdsgebrek enz Na aankomst op camping de la Brise (naam niet gestolen want er staat een meer dan stevig briesje) ben ik onmiddellijk een wandelingetje gaan maken en het is absoluut een gezellig stadje. Wat vooral opvalt is dat er heel veel restaurants zijn én dat die ook allemaal nog open zijn, samen met het overgrote deel van de winkeltjes. En dat voor midden oktober ! Zoals steeds is dit een wisselwerking die een positief resultaat oplevert, want tel daar de vele vakantiegangers bij en het cirkeltje is rond. Die vele restaurants leverden wel een probleem op want het was zo moeilijk kiezen dat het uiteindelijk gewoon een (zeer lekkere) panini mexicain is geworden. Daarna heb ik lang getwijfeld of ik toch nog 3,50 euro uit mijn zak zou halen voor een ijsje. Eigenlijk is dat veel te duur voor 2 bolletjes, maar het waren wel lekkere bolletjes !

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The day after.
    Zoals verwacht heeft de NVA gisteren in zowat heel de provincie Antwerpen stevig gewonnen. Als pleister op de wonde kan ik mij moed indrinken met de eveneens fantastische score van de PvdA+, maar ik had liever de linkse partij slechts één zetel zien halen ipv vier en tegelijkertijd Bart en zijn ploeg een figuurlijk pak rammel zien krijgen. Maar zoals ze zeggen (maar ik nooit geloofd heb) : de kiezer heeft altijd gelijk. Ik heb besloten het internet nu weer even enkele dagen te laten rusten en ik zal bij de volgende gelegenheid wel zien hoe ver ze intussen gevorderd zijn met de coalitieonderhandelingen ten lande, en dan vooral in Antwerpen. En toch nog even dit : ik kan me voorstellen dat een uithuilende Patrick Janssens vandaag in veel kranten de voorpagina zal (ont)sieren maar dat heeft hij zelf gezocht. Het is dan ook typerend dat hij gaat bleiten bij Gene Bervoets, een andere notoire Beerschotsupporter. Hopelijk zien ze dan in dat het samengaan van CD&V en SPA een even slecht idee is dan het fusioneren van Antwerp en de rattenploeg van 't Kiel …

    14-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's
    Ik heb net enkele extra foto's van de afgelopen weken online gezet : https://picasaweb.google.com/mobielehonden/3WekenOnderweg

    13-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Overdreven groot, of toch niet ?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik had gezien dat hier iets verder op de weg 's avonds een pizzakraampje stond en daar moest ik dus absoluut een keertje gebruik van maken. Er was een uitgebreide keuze, maar telkens maar met één ingrediënt (behalve kaas en tomaat). Het was dus kiezen uit óf met tonijn, óf met champignons óf met hesp enz. Ik heb er dan eentje met chorizo genomen en om eerlijk te zijn : ik heb er al betere gegeten. Ik heb liever een wat meer gevarieerde samenstelling maar groter als deze heb ik voorheen nog niet gekregen, ik moest hem schuin houden om in de auto binnen te geraken.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Marais.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vanmorgen ben ik een beetje gaan winkelen want de kasten geraken stilaan leeg. Gelukkig kan je hier op korte afstand kiezen uit verschillende supermarkten. Na de middag ben ik nog enkele caches gaan zoeken in de buurt van het marais (moeras) van Beauchamp. Ik was vergeten om de muggenmelk mee te nemen maar dat was gelukkig niet zo erg want er waren maar weinig van die vervelende beestjes te zien.

    12-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een beetje kleur.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Tijdens mijn wandeling kwam ik voorbij een leegstaand gebouw waar het duidelijk naar verf rook. Ik kan mijn nieuwsgierigheid dan niet bedwingen en ging eens kijken en jawel, mijn vermoeden werd bevestigd : een aantal graffiti artiesten waren de boel een beetje aan het opvrolijken.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cruise.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Voor de rest was Arles eigenlijk opvallend rustig en waar ze al de toeristen van de talrijke cruiseschepen die aan de kade liggen allemaal verstopt hebben is mij een raadsel. Heb ik trouwens al eens gezegd dat ik graag eens een cruise zou maken ? Het lijkt mij wel aangenaam om 's nachts te varen en dan de volgende ochtend ergens aan wal te kunnen gaan om weer een nieuwe bestemming te bezoeken. Ik wil dan wel een luxueus schip met alles erop en eraan, maar zonder al dat drukke gedoe met animatie en een captain's dinner met hemd en das.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Arles.
    En alweer een reusachtige afstand overwonnen, 15 km deze keer. Ik blijf nu enkele dagen in Arles. Niet alleen om de stad nog een keertje te bezoeken (toch al meer dan 10 jaar geleden) maar ook omdat ik hier een internetverbinding heb en zo kan ik zondag de verkiezingen in België toch een beetje volgen. Vanmiddag ben ik naar het centrum gewandeld en veel is er niet veranderd in het voorbij decennium. Wat al direct opviel was de “Alyscamps” die toen nog gratis te bezoeken waren, intussen geld moeten opbrengen. Het gaat hier over een gebruik dat nog stamt uit de Romeinse tijd, toen de rijken in stenen grafkisten (sarcofagen) langs de weg hun laatste rustplaats vonden.

    11-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weer een minder.
    Weer een gigantische verplaatsing gemaakt vandaag : meer dan 10 km ! Ik sta nu op camping Saint Gabriel vlak bij de gelijknamige kapel, het was weer hoog tijd voor een religieus tussendoortje. Om eerlijk te zijn ben ik hier komen staan omdat ik nu reeds een week zonder internet zit en dat is toch een beetje overdreven. Deze nacht heeft het een beetje gedruppeld en de hele dag is het zwaar bewolkt gebleven en werd er regen voorspeld. Toen die regen maar op zich liet wachten, ben ik toch de fiets opgesprongen en naar Fontvieille gereden. Daar heb ik enkele caches gevonden en mijn ogen uitgekeken naar het grote aantal restaurants. Het was helaas nog een beetje vroeg om aan tafel te gaan.
    Iemand die niet meer aan tafel moet gaan is "dikke Werner", een kameraad van de oude garde uit het punktijdperk.  Ik kreeg vandaag een sms dat hij stilletjes is uitgedoofd, hij was al enkele jaren blind en zwaar diabeticus.  Weer eentje, de lijst wordt stilaan langer - je wordt er toch altijd even stil van.

    10-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een beetje verder.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Slechts 25 km gereden vandaag en de reden daarvoor is voor de hand liggend : tussen Vallabrègues en Tarascon liggen veel caches verborgen. Ik had me voorgenomen om mijn dagrecord te verbeteren maar dat was een lichte overschatting. Bij een aantal caches heb ik zo veel tijd verloren met zoeken (en niet vinden) dat er op het einde niet genoeg daglicht meer overbleef om de rest te vinden. Ach, 40 km fietsen en 22 caches vinden is ook mooi … Tijdens het zoeken naar één cache was ik even in de struiken verdwenen en ik hoorde een auto stoppen. Vliegensvlug liep ik terug naar mijn fiets en ja hoor, iemand van de gemeente dacht dat “die fiets daar door een dief gesmeten was” en wou hem meenemen. Ik denk niet dat mijn fiets in een of ander stadsmagazijn zou verzeilen. In Tarascon zijn er vele smalle straatjes en na een tijdje weet je niet meer in welke richting je fietst. Het lijkt wel een of andere soeks, niet alleen door de wirwar van steegjes en straatjes maar het lijkt wel of heel Noord-Afrika daar is neergestreken. Aan de haven van Beaucaire heerst dan weer een heel andere sfeer, gezellig wandelen en veel terrasjes.
    Aan het kasteel van koning René hadden ze een evenbeeld van mezelf gezet, de gelijkenis is treffend.

    09-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kebab.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik ben vandaag ook op zoek geweest naar een internetverbinding want dat is weer enkele dagen geleden. Ik had me voorgenomen ergens iets te eten waar een bordje “wifi gratuit” voor het raam stond, maar ik heb helemaal niets gevonden. Dan maar een kebab met frietjes op een van de vele pleintjes die de binnenstad rijk is.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rue des Teinturiers.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een uiterst mooie dag vandaag. Eerst heb tot rond de middag in het zonnetje gezeten en dan heb ik de bus naar het centrum van Avignon genomen. Ik wou die verplaatsing eerst ook te voet maken, maar 6 km minder stappen is toch ook welkom met dit warme weer. Ik heb Avignon lange tijd de mooiste stad van Frankrijk gevonden, maar ik ben intussen zó verwend dat het steeds moeilijker wordt om te kiezen. Gelukkig is kiezen ook niet echt nodig, maar in mijn top tien zal deze “pauselijke nederzetting” altijd blijven staan.” Vandaag ben ik uiteraard ook weer enkele caches gaan zoeken en die zoektocht heeft me in een gedeelte van Avignon gebracht waar ik nog niet geweest was : de Rue des Teinturiers en aanpalende straten. Niet te veel toeristen en zeer gezellig. Na dit recente bezoek ben ik er bijna zeker van dat ik werkelijk van elk gebouw in de stad een foto heb genomen. En ik weet ook zeker dat ik liever op een camping sta dan “lekker gratis” ergens op straat ...

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Met de bus.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een uiterst mooie dag vandaag. Eerst heb tot rond de middag in het zonnetje gezeten en dan heb ik de bus naar het centrum van Avignon genomen. Ik wou die verplaatsing eerst ook te voet maken, maar 6 km minder stappen is toch ook welkom met dit warme weer. Ik heb Avignon lange tijd de mooiste stad van Frankrijk gevonden, maar ik ben intussen zó verwend dat het steeds moeilijker wordt om te kiezen. Gelukkig is kiezen ook niet echt nodig, maar in mijn top tien zal deze “pauselijke nederzetting” altijd blijven staan.”  Over de beroemde brug heeft eduweirdo ook nog iets te vertellen.

    08-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Al twee jaar.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vanmorgen rond acht uur wakker geworden met de zon op de auto en reeds een temperatuur van 18 graden. Ik heb een klein fietstochtje van zo'n 35 km gemaakt en heb mezelf bij de bakker verwend met een “nogatino”, een lekker maar veeeeeeeeeel te zoet gebakje. Voor de rest werd het een rustdag, dat moet af en toe ook kunnen hé. En ook al is het hier heel rustig, echt alleen ben je niet want ook de talrijke eekhoorns profiteren van het mooie weer. Het is vandaag overigens alweer twee jaar geleden dat we Fakie hebben laten inslapen.

    07-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Te kort.
    Rond 20u kwam er nog een Fransman aan die zich wel tien keer heeft verplaatst omdat zijn stroomkabel amper vijf meter lang is en hij niet bij de aansluitingen kan. Uiteindelijk is het hem gelukt, maar hij staat nu zo schuin dat ik verwacht dat hij morgen vanuit zijn bed rechtstreeks in het mijne rolt

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dicht bij Avignon.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Wat was het hier stil vannacht, té stil eigenlijk om goed te kunnen slapen. Je moet toch nog een beetje het gevoel hebben dat je niet alleen op de wereld bent. Het enigste geluid kwam van de regen, dat hadden ze nochtans niet voorspeld. Tijdens het eerste weerbericht dat ik op de radio hoorde, bleek dat er een ander veranderd was en dat het de hele dag zou blijven regenen. Dan maar richting Avignon, daar is het altijd mooi weer ! Of toch in ieder geval telkens ik op bezoek kom, en tot mijn grote verbazing was dat alweer vijf jaar geleden. Onderweg begon inderdaad de zon meer en meer haar best te doen en langs de wijnvelden van de Côtes du Rhône en de talrijke jagers in vol ornaat naderde ik de mooiste stad van de Provence. Ik heb deze keer niet gekozen voor één van de twee campings op het Barthelasse-eiland maar voor de gemeentecamping van Villeneuve-lez-Avignon. Hier was ik nog nooit geweest maar het is ook absoluut de moeite om hier een middag rond te kuieren, en dat op slechts drie kilometers van het échte Avignon. Op de camping heb je overigens zeer ruime plaatsen en het stikt hier van de eekhoorns.

    06-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Passerelles.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Je had vanmorgen het smoeleke van één van de campingmedewerkers moeten zien ! Als het enigszins mogelijk is probeer ik altijd van de keggen te rollen zonder de motor te starten. De man wist niet dat ik mijn handrem had gelost en zag in zijn fantasie de camper uit zichzelf vertrekken en de receptie rammen … Enkele minuten later reed ik op de RN85, ook bekend als de Route Napoléon. Bij elke put in de weg denk je dat de kleine korporaal ergens komt opduiken, want veel onderhoud aan de weg is er sinds zijn dood niet meer gebeurd. Je stijgt in ieder geval tot rond de 1000 meter en hier en daar heb je een prachtig uitzicht. Om af te dalen tot Mayres-Savel moest je dan weer steile en bochtige stukken overwinnen. Waarschijnlijk heb je nog nooit gehoord van dit dorpje (die naam nauwelijks waardig, er staat denk ik niet eens een kerk), maar toch trekken veel toeristen hier naartoe om over de “passerelles hymalayennes” te wandelen. Dat zijn loopbruggen van zo'n 200 meter lang die respectievelijk de Drac en de Brion overspannen. Je kan je dan in alle veiligheid een avonturier wanen. Zelf vond ik het eigenlijk te veilig om nog spannend te noemen. Na de passerelles ben ik nog naar de ruïnes van het kasteel van Savel gewandeld en dat was een stuk moeilijker, al bleek later dat er ook een simpele weg bestond.

    05-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van Aix naar Vizille.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vanmorgen Aix achter me gelaten en richting Grenoble gereden. Het leek zo'n beetje de misdaadroute want afgelopen weken is er hier wel een en ander gebeurd. Eerst dat gezin dat uitgemoord werd in hun auto terwijl het jongste dochtertje pas uren later gevonden werd omdat ze zich verstopt had onder het lijk van haar moeder en vorige week zijn er in Échirolles twee tieners brutaal afgemaakt door een groepje jongeren. Bloedsporen heb ik nergens gezien, maar ik had ook geen tijd om daar naar te zoeken. Alle aandacht gaat naar de ronde punten en de steeds wijzigende snelheidsbeperkingen. Dit is eigenlijk weer zo'n route waar je beter voor de betalende autosnelweg kiest. Net voor de middag arriveerde ik in Vizille, zo'n 10 km onder Grenoble. Vorig jaar wilden we hier nog enkele dagen komen staan om een tijdrit van de Tour de France te volgen maar door het overlijden van mijn tante zijn we vroeger naar België teruggekeerd. Vizille op zich is niet bijster interessant maar er is wel een interessant museum over de Franse revolutie en het bijhorende park is zeer mooi.  Het is geen toeval dat dat museum hier gehuisvest is, want een deel van de plannen voor die revolutie in 1789 werden hier voorbereid.

    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs