DEZE BLOG BEKIJKEN
Kan het best door te klikken op het onderwerp van uw keuze, bv.havendammen,  bij CATEGORIEËN, daar zie je dan alle postings over dit onderwerp samen.
Inhoud blog
  • Windmolen jacket voor offschore C Power park
  • Off shore windmolenwerken
  • Een kabel offshore brengen c power
  • zeeheldenplein maart > 2012
  • Station maart 2012
  • windmolens maart 2012, nog enkele foto's
  • maart 2012 havendam
  • De voorbereidingen voor wieken montage
  • Windmolens, het klaarstomen voor de Thornton Bank
  • Grote markt Kiosk
  • Zeeheldenplein werken 2012
  • Het zeehelden plein op de zeedijk Oostende
  • Ook de zeedijk krijgt een grote aanpassing
  • Vesalius instituut te Oostende, de nieuwbouw.
  • havendamwerken septemer 2011 -2
  • September 2011 havendammen
  • Vandaag uitvoeringswerken gestart stationsomgeving
  • Start werken Station en omgeving 2
  • stationswerken 3
  • September 2011
  • 27 juni 2011 havendamwerken overzichtfoto.
  • Juni Havendamwerken Oostende 2011
  • Vandaag, na een week van minder goed weer bij de havendammen..
  • Mei 2011 westdam werken Oostende.
  • Woensdag 20 april oostelijke Havendam oostende
  • Havendam werken april 2010
  • Windmolens voor de thorntonbank 2008
  • 2010 Dammen in de haven van Oostende
  • Dammen in de haven van Oostende
  • Havendamwerken 2010
  • Havendam werken Oostende 2011
  • Windmolen betonvoet funderingen
    Zoeken in blog

    Megawerken in Oostende
    Grootse realisaties in de stad aan zee, van havendammen tot appartementbouw en straatwerken

    Grootse realisaties in en om Oostende.
      stationwerken
    Om naar de HOOFDBLOG te gaan , klik op de banner OOSTENDE INGEBLOGD 2 bovenaan in de rechter kolom.
    21-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag 20 april oostelijke Havendam oostende
    Verhaal van de gendarme, en zicht op de Havenwerken, met hulp van onze vriend Anthony.

    20april 2011

    Ik deed een rit met mijn Harly, richting de Oostelijke dam.
    Een rit van ongeveer een 6 tal km, onder deze stralende zon was het genieten, de rit op het fietspad eigenlijk niet, want die loopt lange drukke banen en dan is het alsof er nog meer bezoedelde lucht omheen mijn karretje hangt.

    Daar aangkomen, kon ik mijn plaatjes schieten, en ik waagde mij zelfs op de, al met beton verharde truckrijstrook die van voor tot achter de dam berijdbaar is voor truks.
    Daar rij ik niet mee, met een truck, en voor mijn klein karretje, zijn die putten en bulten, iet van het goede teveel.

    Eigenlijk is het ten strengste verboden om de dam te betreden, maar die lange strook in zee, nodigt je , om zo te zeggen vriendelijk uit, daar even te wandelen.

    Dat deden er dus verschillende mensen die dit strookje wildernis wilden verkennen, ook enkele lijnvissers waren aanwezig.
    Die probeerden een of ander visje te verschalken, zelfs vreemdelingen zag ik al een haakje uitgooien, zeg nu niet dat die ook een 'permi' zouden hebben hé.
    Weet niet als het nu nog zo is, maar vroegen moest je dus betalen om een gehele dag naar het water te zitten staren.
    De sjampetter keek daar op toe in het dorp, zeker in de grachten en vaarten waar ik woonde, en diene sjamp, da was ook al geen gewone, je had er eigenlijk twee.
    Die je al van ver kom onderscheiden, de ene was zoals Stan, en den andere dan weer als Ollie.

    Ollie was de goedaardige, flink uit de kluiten gewassen dikkerd, die wij oneerbiedig, ( ja, dat konden wij toen ook al, als volleerde kattekwaad krëeerders,  ) 't zwien noemden, waarschijnlijk omdat zijn kop daar wel formidabel deed aan denken, buiten de oortjes, die dan eerder minuscul waren voor een zwijn van die omvang.
    Maar 't was een lamme goedzak, weet bijna zeker dat die nooit een bonnenboekje bijhad,  eerder iemand met een poëzie op zak denk ik..
    Nu ik er aan denk, 'k zie hem al staan in een of andere zaal; 'Ollie leest voor uit eigen werk', om je ziek te gieren.
    Maar Ollie zou het toch beter gedaan hebben, (god hebbe zijn ziel) dan Brusselmans.
    Die Herman,  heeft ook al de kop niet mee, alhoewel hij dan meer op een overjarige biet met psoriasis doet denken.
    Maar de man heeft bovendien ook nog een verschrikkelijke hekel aan lachen.
    Laats ben ik nog wezen kijken naar diene Brusselmans, je mag het ook "de biet noemen", zelfs zijn sluiks lang haar doe me denken aan het verwelkte groen van een béite,  ik weet dan ook ogenblikkelijk over wie je praat, gewoon omdat ik hem al zo heb horen noemen, en ik kan zeggen, het staat hem.
     En dan ook nog iets,  ofwel doet het hem behoorlijk zeer, of kon hij niet naar het toilet door obstipatie, of is ie gewoon zo, maar lachen, zelfs een iets ligjes, zoiets als die van Mona Lisa, dat zag ik niet op zijn gezicht komen, een Da Vinci zal hij wel nooit worden.
    Dat zal dan komen door zijn vele gore sexs uitlatingen zekers, dat ie, om zo te zeggen walgt van zijne eigen, dan, dan zou ook ik niet meer kunnen lachen, en ik doe het verdomd graag kan ik je vertellen.

    Maar ik wijk af, terug naar de lange, den Stan, zijn echte naam heb ik nooit geweten, maar samen waren het twee filmfiguren.
    Maar lléén op pad, was ie de schrik van het dorp, die had wel zijn boekje mee, denk dat ie er zelfs stiekem meerdere op zak had .
    Ooit zelf op de bon gevlogen, omdat mijn achterlicht van mijne velo stuk was..ik hoor hem nog , met een eerder krassende stem zeggen, "uwe lugt brant nie," terwijl hij traag, bijna tergend, het boekje uit zijn zak liet glijden, alsof hij een geboren toneelspeler was, hij kom er dramatiek in leggen om zo te zeggen.
    Ikke, met een jesussmoeltje, "oe, en dojuste gaften em nog lugt... " toen , in die tijd reden er erg weinig auto's, maar hij kon het al overtuigend nadoen,   Tut tut tut, zie ie.
     Ik moest meteen aan een dorpsgenoot, Warten Moeiaart zijn auto denken, trouwens de eerste auto op het dorp, eigenlijk meer aan de blinkende hoorn met rubberen balg, dus zijn klacson, die erop stond.

    Dat was zo'n auto die je nu nog in de films, daar zijn ze weer,  van den dikke en den dunne ziet, of die gangster autos, twee rechthoeken aan elkaar gelast, enkele ruiten en wielen , glimmend zwart , en daarop diene toeter.
    Dus diene, met een kop zoals, tja..ja, beetje zoals brusselmans,  haalde al even geconcentreerd zijn crëon boven, want een stylo heb ik hem nooit weten gebruiken.
    Hij was, toen al, ofwel ver zijn tijd vooruit, een gedreven milieubewuste gast, radicaal tegen plastiek en al die rommel en zo, of hij had nog nooit van het bestaan van stilo gehoord.
    Ik hou het op het eerste , de bikkelharde doordrijver, "me gon é ki schrieven" zei ie bijna zingend.
    Hij moest dat zeker niet zeggen, net als die langzame, bijna  minne bewegingen in het te voorschijn toveren van zijn mobiel bureau materiaal, schreef hij traag zijn ding ik het boekje.

    Waarschijnlijk zelfs met krullen, calligrafie zal ook wel zijn ding geweest zijn dacht ik, terwijl ik vanaf beneden naar zijn kop keek, die hoog verheven boven mij uittorende, je zou hem ook de viertorre kunnen noemen dacht ik, alhoewel de "Lange Nele" stukken mooier is.
    Ik huiverde bij de gedachte aan de bolwassing die ik thuis zou krijgen, maar ook door het bijna schuurende geluid die het potlood op het papier maakte, want het was stil, zo stil dat ik zijn ademhaling  hoorde, en zijn geschrijf.
    Zelfs het ritselende riet in de zachte wind leek weggestorven tegenover het potloodgeluid die , zo leek het toch honderdmaal sterker was, alsof ik wilde opmaken wat ie schreef, want met zo'n kop, wie weet, schreef ie ook geen leugens.
    "Zo vintje, je go gie wel nie mi zonder lucht rien de noste ki, wie nie oren wil , moe mo voeln,"  knarrste het kraaigeluid van daarboven, hij sloeg theatraal zijn boekje dicht, stapte op zijn fiets, keek nog eens boos in mijn richting, als hij dat al kon, want volgens mij keek ie altijd boos en zei.
    é je kut zien da je te voete nor ruste geot , of kmaken der nog eine.

    Je kan ervan op aan dat ik te voet naar huis ging, je weet maar nooit met deze geniepiggaard dacht ik, die kon uit het niets, plots voor je neus staan, den stan, waar david Copperfield bij verbleekt.
    Maar goed, moet er nog aan toevoegen dat ik er thuis uit schrik, niets van losliet, maar ook dat ik er nooit meer iets van gehoord heb, geen boete thuis gekregen, want dat zou ik wel geweten hebben, we hadden het niet breed, en dan zouden zeker de klokken van rome, midden ik de herfst, geluid hebben.
    Achteraf bekeken zal Stan dus toch nog een mooie viertorre geweest zijn.

    Nu, na al mijn zever, weer naar het "werk"







    Enkele beelden van de al gedane werken aan de havendam oost.


    Op deze foto zien je al duidelijk de definitieve vorm van de Oosterdam, op het eind, waar je de verzwaar blokken ziet, daar komt een nieuwe radartoren, van ongeveer 55 meter hoog.



    De oude houten Pier, of het staketsel, zoals wij plegen te zeggen.
    Deze blijft bestaan in zijn oorspronkelijke toestand.









    Bijna onmerkbaar kwam er een laag fijne bewolking die een blauwe waas van damp of mist vormde boven het water






    Kwam daar ook een gezellige bende tegen, waarvan de dame een praat waterval was , iets zoals ik dus, een Antwerpse, Leuvense Varsenaarse Vlaamsche scoone zeg maar.
    Een sympatiek praatje gemaakt, dacht er zelfs niet aan om een foto van haar te nemen met al mijn geklets, ik als autodidackt multishooter.
     Zoals je wel weet ben ik anders altijd klaar om mooi volk op de plaat te zetten.
    Dus inplaats daarvan, Rotsen, beton en water, gelukkig is daar ook veel intresse naar.






    En natuurlijk de skyline van Oostende, nu vanop de dam, die nog een tweetal meter hoger moet komen tijdens de afwerking.




    Op de gegoten betonnen voet worden duizenden kilo's betonblokken gezet om de fundatie te stabiliseren, die worden weggenomen bij de plaatsing van de radar toren.






    De keuze voor de uiteindelijk kleur van de bedekking der wandel dam aan westelijke zijde.





    Enkele foto's van zeer veraf, met de oude pier en de werken aan de promenade  tegenaan het vissersstandbeeld op de dijk.














    Wat deze vrolijke fluiter kwam doen op deze rotsachtige ondergrond is niet te achterhalen, veel zal onze gevederde vriend hier niet vinden.



    Hier nog even de betonnen test kleur platen, waaruit de keuze zal gemaakt worden welke finale bedekking de westelijk dam als uitgevoerd worden.
    Ik heb even moeten foefelen op ze ietsje  recht te zetten, zodat je het beter kan zien.
    Daar zal dan door de heren van het hoog plafond, dus burgemeester en schepenen een keuze uit gemaakt worden, maar het gewone volk, ik dus, zal wel geen inspraak krijgen.
    Denk dat zijn voor het koele grijze zullen gaan, en daaarmee wil ik niet beweren dat het allemaal koele kikkers zijn op het stadhuis.
    Ikzelf en nog mensen, houden het op dat gematigd bruine, linksonder, warm en sfeervol, niet zo reflecterend zoals die lichtgrijze massa die je doet denken aan de oorlogbunkers van de jaren stillekes.




    Voor enkele duizenden oudere foto's van Oostende, kan je nog terecht op Roys blog:
    http://roys-fotoblog.skynetblogs.be/

    Hier ook nog een reeks van 17 april 2011 plaatsen. want met alle problemen met de blog, zoals verlies van foto's die gepost waren, speel ik nu op twee paarden, Cesar deed dit ook al , lang geleden.

    17 april 2011 werken aan de havendammen in Oostende

     

     

    eind-van-de-dammen,-.jpg

    havendam-oostende,.jpg

    havendam-oostende,-.jpg

    havendam-Oostende,-9244.jpg

    havendamwerken,-.jpg

    havendamwerken,-9257.jpg

    havendamwerk-oostende,-.jpg

    havenwerken,-.jpg

    IMG_9187.jpg

    IMG_9233.jpg

    IMG_9246.jpg

    IMG_9257.jpg

    oostende-damwerken,-.jpg

    luchtmacht-belgie,.jpg

    oostende-haven,.jpg

    oostende-havendam,.jpg

    ------------------------------------------------------------------------------------------------

    -----------------------------------------------------------------------------------------

    ------------------------------------------------------------------------- 

     





    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (3)

    29-04-2011
    Bedankt
    Bedankt.
    Voor de blijken van tevredenheid over onze blogs.
    Het doet altijd deugd eens een reactie te lezen van de kijkers en lezers.
    Gewoon te weten dat de vele uren werk die dit vraagt, ook met intresse gevolgd wordt.
    Van Annabel weten wij dit al hé, en nu ook fans uit Antwerpen, formidabel.
    Beste groet, en bedankt,
    Roy.

    29-04-2011 om 00:42 geschreven door roysfoto


    24-04-2011
    Mooi, de foto's en de verhalen
    Beste Roy

    Een paar dagen geleden heb je je kaartje afgegeven aan ' die Antwerpse ' en die heeft gisteren over je gesproken en op basis van die gegevens ben ik gaan zoeken en heb je foto's en de tekst gevonden. Ik ben de papa van die Antwerpse Katrien en de schoonvader van Hans uit Versenare, haar man en opa van Mare, Wietse en Kato.

    Machtig werk en ik zet je alvast in mijn favorieten

    Hugo Van Damme
    uit Ekeren bij Antwerpen 

    24-04-2011 om 14:30 geschreven door Hugo Van Damme


    22-04-2011
    Grapjas
    Hahaha, wat een leuk verhaal.
    Jij moet nodig eens een boek schrijven, opgeluisterd met uw prachtige foto's, ik schrijf mij dan meteen in voor de voorverkoop..
    Ik heb er weer echt van genoten, zoals met uw Neanderthaler verhaal van de Panne, ook al zo'n pareltje.
    Ook de foto's, nu van de havendammen, daarvan  alleen al, kan je een foto  kijkboek maken.
    Voortaan kom ik ook naar de nieuwe blogs hier kijken, want ben een grote fan van de Roysfoto's.
    Beste groetjes
    Annabel.

    22-04-2011 om 12:26 geschreven door Annabel




    Foto

    Categorieën
  • Gebouwen nieuwbouw. (1)
  • Havendam werken vanaf maart 2012 (1)
  • Havendamwerken (13)
  • Renovatiewerken monumenten Gebouwen (1)
  • Stationsomgeving (4)
  • Windmolenpark (2)
  • Windmolens voor de Thornton Bank 2012 (6)
  • Zeeheldenplein- zeedijk (4)

  • Laatste commentaren
  • Lieve groetjes! (Louisette)
        op Windmolen jacket voor offschore C Power park
  • Indrukwekkend (VOF.)
        op windmolens maart 2012, nog enkele foto's
  • Bedankt (roysfoto)
        op Woensdag 20 april oostelijke Havendam oostende
  • Mooi, de foto's en de verhalen (Hugo Van Damme)
        op Woensdag 20 april oostelijke Havendam oostende
  • Grapjas (Annabel)
        op Woensdag 20 april oostelijke Havendam oostende
  • Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs