Inhoud blog
  • DIERENZEGENING ST.-BAVO LAUWE
  • Instapviering Eerste Communie
  • Kruisjesviering
  • Mechelen: zegening pelgrims Compostela
  • KERSTCONCERT HARMONIE DE BIE
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    FOTO'S EVR
    foto's en persfoto's
    26-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lichtervelde: aanstellingsviering pastoor Marc Vantyghem
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Aanstellingsviering in Lichtervelde van
    pastoor Marc Vantyghem
    zondag, 26 februari 2012

    Foto's:

    https://picasaweb.google.com/102497882852892734023/MarcVantyghemLichtervelde26Februari2012?authuser=0&authkey=Gv1sRgCIaLlN-N6MzBRw&feat=directlink

    WOORDEN VAN DANK

    Ik wil het niet nalaten om de Lauwse parochiegemeenschap hartelijk te danken voor hun massale aanwezigheid op mijn aanstellingsviering als pastoor in de federatie Lichtervelde. Jullie grote aanwezigheid heeft mij enorm veel deugd gedaan. Ik had dit echt niet verwacht. Overal waar ik keek in de grote kerk van Lichtervelde zag ik Lauwenaars zitten. Dank hierbij ook voor de vele vriendelijke wensen en lieve attenties vanuit de parochie en de verenigingen. Zoals sommigen mij ook schreven of vertelden was het met gemengde gevoelens dat jullie daar aanwezig waren omdat jullie mij moesten afstaan aan een nieuwe parochie. Ik was blij dat jullie met zovelen mij goed heb afgeleverd in Lichtervelde. Jullie waren ook blij en gerustgesteld dat de mensen van Lichtervelde mij een koninklijk onthaal hebben bezorgd. Het was voor mij echt overweldigend. Na de bijna 18 jaar goede zorgen in Lauwe ben ik nu in goede handen van de federatie Lichtervelde. Het is voor mij nog sterk wennen aan de nieuwe situatie, maar met de hulp van hierboven slaan we er ons wel door. Misschien ben ik nu wel uit jullie oog verdwenen, maar voor mij niet uit mijn hart. Want ik heb mogen leren en ervaren in Lauwe, kan ik nu goed gebruiken in mijn nieuwe opdracht. Ik bewaar heel goede herinneringen aan jullie allen. Nogmaals heel veel dank voor jullie steun in de voorbije weken en bij de aanstellingsviering in Lichtervelde. Het gaat jullie allen heel goed.

    Marc Vantyghem


    26-02-2012 om 00:00 geschreven door eric  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (9 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.40 jaar Sint-Niklaaskoor
    Klik op de afbeelding om de link te volgen 40 jaar Sint-Niklaaskoor
    zaterdag, 25 februari 2012

    Foto's:
    https://picasaweb.google.com/102497882852892734023/40JaarStNiklaaskoor25Februari2012?authuser=0&authkey=Gv1sRgCKnLwqnDhu6xdA&feat=directlink

    De tekst die voorzitter Michel Suestrone uitsprak tijdens de officiële ontvangst door het stadbestuur in het Dorpshuis op zaterdag 25 februari.

     

    Mevrouwen schepenen en raadsleden,

    Ik mocht in 1992, ter gelegenheid van ons 20-jarig bestaan het dankwoord uitspreken voor de ontvangst op het gemeentehuis. Twintig jaar later mag ik het terug doen... en met veel genoegen.

    Dank voor deze ontvangst, voor deze vorm van appreciatie voor de werking van ons koor. Twintig jaar terug waren er toen al koorleden die pruttelden dat onze farde veel te zwaar begon te wegen. Op heden is die farde ook weer al te zwaar en hebben wij daarnaast ook nog een farde met kerstliederen, een farde met profane liederen en een dik nieuw zangboek: Zingt Jubilate. Dit alles te véél voor onze beide handen.

    In 1992 mocht ik ook onze stichterdirigent Hubert danken voor het enorme geduld en de koppigheid, zijn blijvend enthousiasme waarmee hij de muzikale leiding op zich neemt. Dit is ondertussen niet 20, 30, maar 40 jaar geworden. Wat zei ik daar juist?? Met "koppigheid". Ja de koppigheid van een ezel. 't Is niet verwonderlijk dat de gemeente Kuurne hem vorig jaar heeft opgenomen in de Confrérie van het Ezelskruisken als waardering voor zijn inzet op zo vele terreinen.

    Geachte leden van het stadsbestuur, hebben wij niet hard gewerkt, hard meegewerkt aan het cultureel leven in onze gemeente? Wij denken van wel. Dit noemen wij volkscultuur "pur sang". Velen kunnen getuigen van de mooie muziek die wij hebben gebracht en de vele deugddoende avonden die wij onze gemeenschap hebben bezorgd. Aan allen die daarbij hebben geholpen: dirigent, bestuur, begeleider, zingende leden, regisseurs, toneelspelers en gelegenheidsmedewerkers mijn gemeende dank.

    Vanavond hebben wij misschien wel wat veel noten op onze zang. Maar wij gaan verder. De noten zullen misschien gezien onze ouderdom wat lager mogen zijn, maar ons voorbeeld, onze energie, ons enthousiasme kan misschien een voorbeeld zijn voor de jeugd die ook op zoek is naar gezonde ontspanning. Zij kunnen dit vinden in ons St.-Niklaaskoor. Zingen is beter dan spreken.

    "Spreken verdeelt de hoofden,

    Zingen verenigt de harten!"

    Dank U wel

     

    Michel Suestrone,

    voorzitter St.-Niklaaskoor


    25-02-2012 om 00:00 geschreven door eric  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.39ste Carnavalstoet Gullegem
    Klik op de afbeelding om de link te volgen 39ste CARNAVALSTOET GULLEGEM

    zondag, 19 februari 2012 

    Foto's
    https://picasaweb.google.com/102497882852892734023/CarnavalstoetGullegem19Februari2012?authuser=0&authkey=Gv1sRgCNOQz_j_q-Dg-QE&feat=directlink

    Een veertigtal stoeten en praalwagens trokken doorheen de straten van Gullegem

    Parodie op Benidorm Bastards het meest gesmaakt

    Geen gevoelige thema's in de carnavalstoet van Gullegem zoals vorig jaar de zoektocht naar Caroline Vyncke. Kop-van-jut waren Elio Di Ripo en schepen Stijn Tant. 

    De carnavalsstoet van Gullegem zat vol verwijzingen naar de politiek. Nationaal moest vooral Elio Di Ripo het ontgelden. De groep Parigos bracht een parodie op de Music-For-Life actie van Studio Brussel. De actie was ditmaal: 'Di Ripu for Life, we don't give a shit.'

    Ook de lokale politici waren het mikpunt van spot. Vooral Stijn Tant, de jongste schepen van het land, die na een positief alcoholcontrole zijn rijbewijs kwijt raakte, inspireerde veel deelnemers. 'Stijntje, Stijntje, wat doe je nu?', vroegen Bart Gevers en Saskia Herman zich af. 'Of de schepen er mee zal kunnen lachen? Het zal wel moeten', lacht het koppel.

    Het carnavalsduo Serge Derveaux en Diederik Hanssens geeft Tant dan weer de raad om in het vervolg te gaan babysitten op het toekomstige kindje van schepen Lobke Maes.

    De Gulleheem (Benidorm) Bastards hekelden het afbreken van oud rusthuis Gulle Heem.

    Carnavalsgroep De Zabbereirs vindt het feit dat de stoet niet langer langs café Stadium passeert even erg als het wegvallen van de Muur van Geraardsbergen uit de Ronde.

    De jeugdvoetbalploeg FC Gullegem nam voor de eerste keer deel en ook de jeugdbewegingen waren talrijk aanwezig met de Scouts (de Egyptische Revolutie), Chiro Okido (een prachtige stoet uit India) en de Grietjes van KSA vertolkten de Amerikaanse High School.

    20-02-2012 om 09:43 geschreven door eric  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Afscheidsviering pastoor Marc Vantyghem
    Klik op de afbeelding om de link te volgen AFSCHEIDSVIERING pastor Marc Vantyghem
    Sint-Bavokerk Lauwe
    zondag, 19 februari 2012

    Foto's

    https://picasaweb.google.com/102497882852892734023/AfscheidMarcVantyghem20Februari2012?authuser=0&authkey=Gv1sRgCMjtzMnei47wEQ&feat=directlink


    Pastoor Marc Vantyghem werd benoemd als pastoor in Lichtervelde.
    Tijdens een mooie viering werd afscheid genomen van pastoor Marc.

    Een woord ten afscheid

     

    Beste mensen van Lauwe,

    parochianen van de Sint-Bavoparochie,

     

    Zondag was het de laatste dag van mijn opdracht hier in Lauwe.

    Ik ben eind juni 1994 naar Lauwe gekomen als priester, net de legerdienst achter de rug, om als jonge medepastoor toevertrouwd te worden aan de parochie. Toen was ik voor jullie allen een onbekende, een vreemde. Toch waren er vele mensen samengekomen voor de aanstellingsviering op de weide van de Germana t.g.v. de parochiefeesten. Het was een warme zomerzondag! Ik herinner mij nog levendig mijn eerste stappen in de parochie onder het waakzame oog van pastoor Marcel Demeulemeester van wie ik veel kansen kreeg. Terecht stelden velen zich de vraag: wat zullen we mogen verwachten van deze jonge priester afkomstig uit Brugge? Maar ik voelde vanaf het begin tot op heden dat ik welgekomen was bij jullie. Ook al duurde het een tijdje vooraleer ik als koele noorderling de harten kon winnen van de ‘warme’ Lauwenaars. Stilaan kon ik mij door de vele kansen die hier kreeg ontplooien en met vallen en opstaan vele mooie dingen realiseren. Nogal snel na mijn aankomst groeide uit de toenmalige parochieraad een parochiaal team: een groep van leken die in samen gedragen verantwoordelijkheid samen met de priesters het beleid zou voeren in de parochie. Het was een eerste droom die ik kon realiseren.

    In juni 1997 werd ik pastoor binnen de federatie Lauwe-Rekkem. Ik was toen één van de jongste pastoors van het bisdom. Het werd voor mij een hele uitdaging om nu verder als pastoor in jullie midden te zijn. Naast de inlooptijd van 3 jaar, kwam nu het ernstige werk op mij af. De verantwoordelijkheden namen toe en de aanpassingen drongen zich op, want de tijden waren veranderd. We streefden continuïteit na, maar ook vernieuwing. Ondertussen diende zich iemand aan om als diaken de opleiding te starten. Op Pinkstermaandag 12 juni 2000 werd Jean-Marie Eggermont in onze kerk tot permanent diaken gewijd. Het was voor onze parochie een hoogtepunt temidden het jubeljaar 2000. Een jaar later werd hij vrijgesteld voor het parochiewerk: een zegen voor mij en de gemeenschap. Ik ben diaken Jean-Marie en zijn echtgenote Katrien veel dank verschuldigd.

    Ook de kloostergemeenschap ben ik dankbaar omdat er ik kon rekenen op een biddende gemeenschap, een helpende hand waar het kon en een plaats waar ik mocht thuiskomen.

    Er zijn natuurlijk vele hoogtepunten te noemen gedurende deze bijna 18 jaar dat ik bij jullie mocht zijn. Ik noem er toch enkele bijzondere op. De restauratie van de St.-Bavokerk, zowel aan de buiten als binnenkant en de realisatie van een nieuw altaarpodium met bijhorende lezenaar en altaar. De geslaagde recente aanpassingen in de Verrijzeniskerk die tot stand komen dankzij veel overleg met het bisdom, de stad en de kerkraad. Ook de televisiemis in 2008 blijft voor velen een bijzondere ervaring. Zoveel mensen waren met ons, zowel in Vlaanderen als Nederland, rechtstreeks via de televisie verbonden tijdens de mooie eucharistieviering waarop we vele lovende reacties kregen. Het was een enorme inzet van velen. Ook het diocesane zendingsfeest van de West-Vlaamse missionarissen behoort tot één van de topmomenten van de voorbije jaren.

    Daarnaast waren er natuurlijk de vele deugddoende ontmoetingen met talrijke mensen in onze parochie en gemeente zowel op blije als droevige dagen, want wat ik bijzonder mocht ervaren in Lauwe was dat er wel altijd ergens iets te beleven viel. Natuurlijk waren er ook de vele vergaderingen en verantwoordelijkheden die naast de dagdagelijkse taken zich aandienden. Ik heb geprobeerd dat alles in de mate van het mogelijke goed te vervullen dankzij de steun van velen, in het bijzonder de leden van het parochiaal team en de kerkraad met wie ik graag mocht samenwerken. Als een pastoor veel werk heeft dan is dat een teken dat er in de parochie hard wordt gewerkt door vele mensen die de parochie vandaag genegen zijn en helpen aan de opbouw van de gemeenschap in allerlei uitzichten van liturgie, dienstwerk en verkondiging. Gelukkig groeide de laatste jaren ook de vraag naar verdieping en vorming om te groeien in geloof. We kenden de opstart van de Bijbelgroep en het Leerhuis, maar ook andere initiatieven van Adem-Tocht, het Woord en ik, Jokri,… jong en minder jong die zich wilden verdiepen in het geloof. Het waren telkens voor mij deugddoende momenten waarin ik ook zelf kon groeien in mijn geloof en voor vele mensen een steun kon zijn. Ik was blij dat ik samen met de diaken hieraan een nieuwe impuls kon geven.

    In de voorbije jaren heb ik steeds geijverd voor een missionaire parochie en het openbreken van grenzen wanneer de eigen missionarissen stilaan terugkeerden naar het Avondland. Zo kon de missiewerking op onze parochie een aantal priesters en missionarissen adopteren zodat het missievuur brandende werd gehouden. Steeds probeerden we een hartelijk onthaal te bieden wanneer onze missionarissen op vakantie kwamen in Lauwe en het jaarlijkse missiefeest was telkens een hoogtepunt. Het bezoek aan India vorig jaar vormde de bekroning van een jarenlange vriendschap die gegroeid was met onze Indische priesters.

    Naast de vele blijde dagen waren er ook de moeilijke momenten en zwarte dagen. Dagen waarop we afscheid moesten nemen van mensen die ons dierbaar of heel trouwe medewerk(st)er waren. Ook waren er dagen waarop ik mensen ontgoocheld of pijn heb gedaan. Ik wil hen allen om vergiffenis vragen. Ik ben er mij ook sterk van bewust dat ik als mens en priester soms tekort ben geschoten. Maar ook in die droevige en moeilijke dagen kon ik als priester mij gedragen weten door mensen en gesterkt door mijn geloof en in mijn gebed rekenen op Gods barmhartigheid.

    Nu is het uur aangebroken om afscheid te nemen nu de bisschop mij een nieuwe benoeming heeft toevertrouwd als pastoor in de federatie Lichtervelde. Net zoals Maria heb ik ja gezegd: ‘Mij geschiede naar uw woord’. Het was ook het motto van mijn priesterwijding bijna 19 jaar geleden. Het valt mij zwaar om Lauwe te verlaten omdat ik mij hier zo goed heb gevoeld en ondertussen zoveel mensen mocht leren kennen. Ik hoop dat het mooie werk dat ik hier in Lauwe mocht verrichten ook verder mag groeien nu de bisschop jullie een nieuwe pastoor heeft toevertrouwd die weldra wordt aangesteld. Ontvang priester Nikolaas hartelijk als jullie nieuwe pastoor en werk goed samen met hem.

    Maar wij vergeten elkaar niet. Mag ik jullie vragen om ook voor mij nog eens te bidden? Als ik voor de Heer sta, zal ik jullie blijven gedenken, want wat ik hier heb geleerd en heb kunnen realiseren dankzij de steun van vele mensen zal ik nooit vergeten. Duizendmaal dank voor die zoveel mooie jaren in Lauwe!

    Marc Vantyghem

     




    20-02-2012 om 09:25 geschreven door eric  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (6 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CD&V nieuwjaarsreceptie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen CD&V-nieuwjaarsreceptie regio Kortrijk
    in aanwezigheid van Minister Steven Vanackere


    Menen, 12 februari 2012

    Foto's:

    https://picasaweb.google.com/102497882852892734023/CDV12Februari2012?authuser=0&feat=directlink

    12-02-2012 om 00:00 geschreven door eric  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ACW-Lauwe: Vrijwilligers
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ACW-LAUWE: Vrijwilligers van het jaar
    vrijdag, 3 februari 2012

    Foto's: klik op deze link

    https://picasaweb.google.com/102497882852892734023/ACWLauwe3Februari2012?authuser=0&authkey=Gv1sRgCNmShIzhzZTLnAE&feat=directlink

    03-02-2012 om 00:00 geschreven door eric  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DF - Quiz: De slimste ploeg van Rekkem
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Davidsfondsquiz: De slimste ploeg van Rekkem
    zaterdag, 28 januari 2012


    Foto's, klik even op de link:

    https://picasaweb.google.com/102497882852892734023/DFQuiz28Januari2012?authuser=0&authkey=Gv1sRgCN_W0bXgxO2azwE&feat=directlink


    Voor de derde keer werd de spannende DF-quiz ingericht. Het was een initiatief genomen door onze veel te vroeg overleden DF-voorzitter Bernard Planckaert. Bernard had Geert Claeys, een fervent deelnemer aan quizzen, aangesproken om ook in Rekkem een quiz te organiseren. Geert was dan ook de man die de twee vorige quizzen zo spannend opstelde. Ondertussen werd Geert bestuurslid, meer zelfs, secretaris van de Rekkemse afdeling.
    Ook voor de derde uitgave gaf Geert weer een uiterst spannende quiz ten beste. Liefst 11 Rekkemse ploegen namen deel: 1. KAV - 2. Werk der Volkstuinen - 3. KWB - 4. Vrije Basisschool - 5. Gemeentelijke Basisschool - 6. Markant - 7. Unizo - 8. Oud-Chiroleiders - 9. Muridries en 10. Neos.
    Het werd een spannende wedstrijd met wisselende kansen. Iedereen was vol lof over de schitterende manier waarop de quiz was samengesteld. Er hing een gezellige sfeer in het Dorpshuis. De quiz werd werd uiteindelijk gewonnen door Muridries, een ploeg samengesteld uit enkele bewoners van Ten Dries en Murissonstraat en Dries Delrue. Tweede werd KWB voor de Vrije Basisschool.
       
     

    28-01-2012 om 00:00 geschreven door eric  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LDC - Bezoek aan Focus-WTV te Roeselare
    Klik op de afbeelding om de link te volgen LDC - Bezoek aan WTV te Roeselare

    donderdag, 26 januari 2012


    Foto's:
    https://picasaweb.google.com/102497882852892734023/LDCWTV26Januari2012?authuser=0&authkey=Gv1sRgCMGn2MDS07iCTw&feat=directlink


    Het werd deze week een bijzonder drukke, maar leuke week.
    Na het bezoek aan 'Mostaard Wostyn' te Torhout en de prachtige wandeling in Wervicq-Sud stond vandaag een bezoek aan de studio's van Focus-WTV. Met een vijftal wagens werd de verplaatsing gemaakt. De medewerkster van dienst gaf ons alle uitleg over de manier waarop de uitzendingen tot stand komen. De journalisten en cameralui die op pad trekken, het werk in de studio's, de redactie... En daarma mochten we dan doorheen het gebouw op verkenning. De foto's spreken voor zich. Veel kijkplezier.

    26-01-2012 om 00:00 geschreven door eric  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LDC - Wandeling in Wervicq-Sud (Fr.)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    WANDELING IN WERVICQ-SUD
    LDC onder leiding van Jozef Bousse
    woensdag, 25 januari 2012


    Foto's
    https://picasaweb.google.com/102497882852892734023/LDCWervicqSud25Januari2012?authuser=0&authkey=Gv1sRgCOL32o-A79mRUg&feat=directlink

    Heel wat deelnemers verzamelden in het LDC Allegro te Menen voor de wandeling die zou doorgaan in Wervicq-Sud. Nadat Brigitte alle deelnemers over de beschikbare auto's had verdeeld en na een bakje koffie, kon iedereen zich verplaatsen naar de startplaats. Die bevond zich op de parking voor de kerk van Wervicq-Sud. Onder de leiding van Jozef werd dan een leuke wandeling afgelegd. Via een landelijke wegbereikten we een Duitse oorlogsbegraafplaats. Af en toe gaf Jozef wat uitleg over de bomen en planten. Het kasteelpark was ook een aangename verrassing.
    Totale afstand van de wandeling: 5,100 km.
    Op de laatste foto's zie je de kaart met de aangeduide wandeling.


    25-01-2012 om 00:00 geschreven door eric  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LDC - Bezoek aan mostaard Wostyn te Torhout
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Mostaard Wostyn Torhout
    maandag, 23 januari 2012


    Foto's kan je bekijken door hier op deze link te klikken:


    https://picasaweb.google.com/102497882852892734023/LDCMostaardWostyn23Januari2012?authuser=0&authkey=Gv1sRgCLrliqiM6M2uOw&feat=directlink


    Sedert 1869 wordt in Torhout mostaard vervaardigd door de firma Wostyn. Momenteel is Piet de 5de generatie die de bereiding met het aloude recept voor zijn rekening neemt.
    De groep kreeg van Piet uitleg over de herkomst van het mostaardzaad, de bereiding, verpakking... Kortom een boeiende uitleg.
    In het kleine museum kregen we een idee over de manier van bereiden zo'n 100 jaar geleden. Er waren ook talrijke collecties te zien van mostaardpotjes, enz... Uiteraard werd ook even geproefd van de mostaard en zelfs een praline met mostaard. En bij het vertrek was er nog voor iedereen een potje Wostyn-mostaard. Straf zeg !

    23-01-2012 om 00:00 geschreven door eric  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DF - Toast Literair
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Davidsfonds TOAST LITERAIR
    Prijsuitreiking van de Junior Journalistwedstrijd

    zondagvoormiddag, 22 januari 2012

    Foto's
    https://picasaweb.google.com/102497882852892734023/ToastLiterair22Januari2012?authuser=0&authkey=Gv1sRgCLyjlMjuk_PLwAE&feat=directlink

    Junior journalist wedstrijd

    Het begon allemaal met een schrijfwedstrijd. Verschillende kinderen van 5de en 6de leerjaar van onze school hebben deelgenomen aan de wedstrijd van het Davidsfonds. Alle deelnemers kregen een uitnodiging om op 22 januari naar het Dorpshuis in Rekkem om 10.30 u. te komen voor de nominaties. Er hingen borden in het dorpshuis om te zien waar het plaatsvond. We gingen zitten en keken naar de presentator (onze directeur Tom Vandamme). Er waren 3 scholen waarvan 3 genomineerden een boek kregen per deelnemende klas. Dan was er per klas een genomineerde voor de eindronde. Bij onze school (gbs-Rekkem) van het 6de lj waren de genomineerden Axel Bertin ,Geike Verstraete en ikzelf Wolf Demuynck. Wij mochten naar voren komen om onze boeken op te halen. Maar omdat ik de enige was van de drie genomineerden die aanwezig was, moest ik dus alleen naar voren komen. De andere boeken kreeg onze meester (Rik Bekaert) om maandag aan de andere genomineerden te geven. Maar wie was nu de eindgenomineerde? Het was ikzelf, Wolf Demuynck. Ik mocht op een stoel zitten en Marie Van Bellegem en Liese Claes (kinderen van mijn klas) lazen een stukje uit mijn verhaal voor. De presentator (nog altijd onze directeur) stelde nog wat vragen. En dan nu de grote uitslag die bekend gemaakt werd door mevrouw de schepen van Menen: “De winnaar van Rekkem is Wolf Demuynck.” We kregen nog een drankje en een hapje. Het was een leuke ochtend … Maar…Nog eens een dikke duim voor wie mee gedaan heeft want deelnemen is het belangrijker dan winnen.

    (verslag geschreven door winnaar Wolf Demuynck).


    22-01-2012 om 00:00 geschreven door eric  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ACW + Paradijskermiscomité - NIEUWJAARSFEEST
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    ACW + PARADIJSKERMISCOMITE: NIEUWJAARSHAPENING

    vrijdag, 20 januari 2012


    Foto's
    https://picasaweb.google.com/102497882852892734023/ACWNieuwjaarshapening20Januari2012?authuser=0&authkey=Gv1sRgCKv4jf6EoaSt6gE&feat=directlink

    VRIJWILLIGERS VAN HET JAAR

    Alle deelorganisaties van het ACW (ACV, Okra, KWB, KAV, Ziekenzorg, Pasar) en het bestuur van Paradijskermis nodigden iedere Rekkemnaar uit naar het jaarlijkse nieuwjaarsfeest. Zo’n 170 personen genoten van de heerlijke sfeer die er was in de zaal van de Paradijsschool. Er werden 9 genomineerden voorgesteld waaruit de ‘vrijwilliger van het jaar’ zou worden gekozen.

    Werden voorgesteld door: Paradijskermiscomité: Claudine Demittenaere - ACV: Dirk Segers - ACW: Claudine Breyne - KAV: Evelien Louage - KWB: Dirk Breyne - Ziekenzorg: Kamiel Dujardin - Okra: Godelieve Poblome - Pasar: Yolande Ameye en Mobiliteit: Jan Roelstraete. Yolande en Jan werden de vrijwilligers van het jaar en werden in de bloemen gezet. (foto 1).

    Ook de frontman van het Paradijs, Johnny Porte werd in de hulde betrooken voor zijn 25 jaar onverdroten inzet voor de wijk.

    Ook de toekomstige nieuwe gouverneur Karl Decaluwé kwam zijn beste wensen overmaken. We zien hem op de tweede foto omringd door bestuursleden van de diverse deelorganisaties.

    Iedereen genoot daarna van een stevige breugheltafel en een schitterende sfeer gebracht door ‘de-menties’. Er werd menig danspasje gezet. Lang geleden dat het er zo gezellig aan toe ging.


    20-01-2012 om 00:00 geschreven door eric  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gemeenteschool - Afscheid van Monique
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Gemeenteschool - Nieuwjaarsreceptie met
    afscheid van Monique Levecque


    zondag, 15 januari 2012

    Foto's:
    https://picasaweb.google.com/102497882852892734023/AfscheidMoniqueLevecque15Januari2012?authuser=0&authkey=Gv1sRgCK_vmqvZ8piYFA&feat=directlink

    Op 1 september 1990 kreeg Monique een job aangeboden in de Gemeentelijke Basisschool. Ze kon aan de slag in de keuken en in de kinderopvangdienst. Ze werkte er in opdracht van de vzw Gemeenteschool. Monique zag de kinderen graag en ook de kinderen waren dol om naar de opvang te gaan. Ze konden er o.a. knutselen, iets wat Monique zo graag met de kinderen deed.

    Na 21 jaar en 4 maanden trouwe dienst nam ze afscheid van de kinderen en haar collega’s. Tijdens de nieuwjaarsreceptie voor het personeel werd ze uitgezwaaid. Directeur Tom Vandamme overhandigde haar een bloemstuk. Haar collega’s van keuken en opvang hadden een leuke cadeauboom in elkaar geknutseld.

    Op de groepsfoto van links naar rechts: Saskia Vandendriessche, Dorine Bekaert, Rita Staelens, directeur Tom Vandamme, Monique Levecque, (voormalig directeur die Monique in dienst namà Eric Vanthournout en Hendrika Noppe.



    15-01-2012 om 00:00 geschreven door eric  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's Miss België
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Miss België 2011
    Justine De Jonckheere
    woensdag, 28 december 2011

    Op de dag van de 'Onschuldige kinderen' mocht ik voor onze krant 'Het Nieuwsblad' enkele foto's maken van onze Miss België 2011. Omdat er slecht 1 foto in de krant komt, graag even de andere.


    https://picasaweb.google.com/102497882852892734023/MissBelgieJustineDeJonckheereJpg?authuser=0&authkey=Gv1sRgCPbd2K-l7rnZ8gE&feat=directlink

    28-12-2011 om 00:00 geschreven door eric  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NEOS KERSTFEEST
    Klik op de afbeelding om de link te volgen KERSTFEEST NEOS
    donderdag, 22 december 2011


    Foto's:
    https://picasaweb.google.com/102497882852892734023/KerstfeestNeos22December2011?authuser=0&authkey=Gv1sRgCKHAr9WAr4adKA&feat=directlink

    22-12-2011 om 00:00 geschreven door eric  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ZIEKENZORG KERSTFEEST
    Klik op de afbeelding om de link te volgen KERSTFEEST ZIEKENZORG
    dinsdag, 20 december 2011



    Foto's

    https://picasaweb.google.com/102497882852892734023/KerstfeestZiekenzorg20Dec2011?authuser=0&authkey=Gv1sRgCNuyosHfrqKB1AE&feat=directlink

    20-12-2011 om 00:00 geschreven door eric  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kerstconcert met 'BLUSH'
    Klik op de afbeelding om de link te volgen KERSTCONCERT MET het 'VOCAAL ENSEMBLE BLUSH


    Sint-Niklaaskerk Rekkem - zondag 18 december 2011

    Een organisatie van het Davidsfonds i.s.m. parochies Sint-Niklaas en Maagd der Armen, Sint-Niklaaskoor, KVLV, Gezinsbond, Unizo, Markant, Neos, KWB, KAV en Pasar.


    Foto's, klik op:

    https://picasaweb.google.com/102497882852892734023/Blush18December2011?authuser=0&authkey=Gv1sRgCN2L1ozHsPhW&feat=directlink


    SUCCESVOL KERSTCONCERT MET BLUSH

    Rekkem beleefde opnieuw een hoogdag met het mooie kerstconcert gebracht door het Vocaal Ensemble Blush uit Izegem. Het doet deugd wanneer zoveel verenigingen kunnen samenwerken en een sfeervolle avond samen kunnen organiseren. De dames van Blush hebben alle verwachtingen ingelost. Het was een aaneenschakeling van frisse, sfeervolle liederen. Ook de samenzang was een mooi slot aan het eind van de avond. Het langdurig applaus om nog enkele bisnummers te horen was een bewijs hoe zeer de vele aanwezigen hebben genoten van deze avond.
    Dank aan alle medewerkende verenigingen voor hun inzet. Dank aan de vele aanwezigen.

    Noteer nu reeds: zondag, 23 december 2012 - 10de Rekkems Kerstgebeuren!


    19-12-2011 om 09:59 geschreven door eric  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.E.H. Adelin Van Hullebusch, 60 jaar priester
    Klik op de afbeelding om de link te volgen 60-jarig priesterjubileum E.H. Adelin Van Hullebusch
    zondag, 18 december 2011

    foto's

    https://picasaweb.google.com/102497882852892734023/JubileumEHVanHullbusch18December2011?authuser=0&authkey=Gv1sRgCJr1tNO9hcaSGA&feat=directlink

    Zondag 18 december startte de dag onder een donkere hemel met hagel en regen! Maar bij het feestelijk klokkengelui trok de hemel open!

    De eucharistieviering opende met een feestelijk lied: God heet ons welkom in zijn huis. God nodigt allen op dit feest. Viert samen vreugdevol deze dag, Alleluia!

    En we hebben feestelijk gevierd! Aan het altaar concelebreerden E.H. Adelin, pastoor Chris, E.H. Claeys en pater Pol. De mis werd opgeluisterd door het St.-Niklaaskoor en met samenzang. De familie van E.H. Van Hullebusch en heel wat mensen vierden de mis mee.

    We mochten jubelen: dank zeggen om 60 jaar priester-zijn, in vertrouwen op God en op mensen. Dank om 60 jaar priester-zijn in gegevenheid, met een luisterend oor, met raad en daad, ingeweven in gebed.

    Het gebed blijft voor E.H. Van Hullebusch, samen met zijn zus Mariette, een groot deel van zijn dagelijkse bezigheid zoals reeds in vorige Kerk en Leven werd vermeld.

    De mis eindigde deze maal niet aan het kerkportaal, maar familie en heel wat volk trok, onder stralende hemel, naar de school Ons Kasteeltje. Met een lekker glaasje en hapje rondden wij dit diamanten jubelfeest af.

    Wij doen verder vanuit dit vertrouwen: Vrees niet, God is met U. Wij zijn er voor elkaar!

    18-12-2011 om 00:00 geschreven door eric  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'t Wintert in Rekkem
    Klik op de afbeelding om de link te volgen 't Wintert in Rekkem
    zaterdag, 17 december 2011

    https://picasaweb.google.com/102497882852892734023/TWintertInRekkem17December2011?authuser=0&authkey=Gv1sRgCPjf_ru8-K3NwwE&feat=directlink

    17-12-2011 om 00:00 geschreven door eric  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BEDANKING VOOR DE VRIJWILLIGERS
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ALLEGRO MENEN - DORPSHUIS REKKEM
    Dank aan de vrijwilligers
    vrijdag, 16 december 2011

    Foto's, klik op deze link:

    https://picasaweb.google.com/102497882852892734023/Allegro16December2011?authuser=0&authkey=Gv1sRgCLrekdGV0YGBxwE&feat=directlink

    16-12-2011 om 00:00 geschreven door eric  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)

    Archief per week
  • 26/09-02/10 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 21/02-27/02 2011

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Categorieën


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs