Welkom op het blog van Bijoux, Maggy, Noa, Lineke & Ginny
Mijn favorieten
  • Belgian Cavalier Club
  • Vlaamse Fokkerijcommissie van de K.M.S.H.
  • Website van mijn dierenarts, Marieke Mestdagh
  • Website AcuVet.Pro, Griet Leroy
  • Website Lovely Magnolia's Rockefeller Rocco
  • Blog van Vera, Colours of Wales
  • Website Courtland Cavaliers
  • Website From Alder-Court
  • Blog van Stella, het zusje van Maggy
  • Cavalier in nood
    Inhoud blog
  • Er zijn er 6 jarig vandaag...
  • Happy 5th birthday!!
  • Noa, No'tje, No'teke... lieve poppemie...
  • Lineke... mijn lieve meisje...
  • Hieperdepiep hoera!!! Er zijn er 6 jarig vandaag...
  • Afscheid van een heel dapper meiske...
  • Happy birthday mijn lieve Lineke...
  • Birthday boys & girls...
  • Hieperdepiep piep...
  • De beste wensen voor 2022!! en... Maggy is 9 jaar!!
  • Dankjewel...
  • Hieperdepiep hoera!!! Er zijn er 6 jarig vandaag...
  • Birthday girl... Lineke!!
  • Er zijn er... 6 jarig!!
  • Hieperdepiep hoera...
  • Een blij en triest blogje tegelijkertijd...
  • Hieperdepiep hoera!!!
  • Fijne vakantie...
  • 3 op een rijtje... de blenheimkes...
  • 3 op een rijtje...
  • Fijne moederdag...
  • Zomaar een fotoverzameling van Noa haar “pupjes”,...
  • Er is er eentje jarig...
  • Afscheid...
  • "Lentekriebeltjes" en "Genieten" ondanks Corona...
  • Draag zorg voor mekaar...
  • "A New Life..."
  • Friemel, Pipa, Ginny, Ona, Imke en Kobe 3 jaar!!
  • Noa 6 jaar & Ginny 3 jaar...
  • Happy birthday, Maggy!!
  • Fijne Kerstdagen en een gezond, gelukkig 2020!!
  • De laatste maand van 2019...
  • Nieuw bij "Mijn favorieten": "Cavalier in Nood"
  • Happy 14th birthday, Tashi!!!
  • Nagenieten van top momenten...
    Over mijzelf
    Ik ben Timmerman Els
    Ik ben een vrouw en woon in Knesselare () en mijn beroep is housemanager.
    Ik ben geboren op 16/11/1970 en ben nu dus 53 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Mijn hobby = mijn passie... de Cavalier King Charles Spaniël.
    Maggy Colours of Wales geboren op 2 januari 2013
    Het eerste levensjaar van Maggy in een notendop.
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Courtland Playful Pauline geboren op 22 april 2016
    Het eerste levensjaar van "Lineke" in een notendop.
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Cavalier King Charles Spaniël
    “Lovely Magnolia's” Cavaliers
    Bijoux (R.I.P.) - Maggy Colours of Wales (R.I.P.) - Courtland Nobby Noa (R.I.P.) - Courtland Playful Pauline (R.I.P.) en Lovely Magnolia's Querida Ginny
    31-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.We wuiven 2016 uit en verwelkomen 2017...
    Ik wens jullie allemaal een gaaf nieuw jaar,
    meer goede dan slechte dagen.
    Ik wens dat je zorgen verdwijnen
    en dat je je dromen mag najagen.

    Ik wens je meer lachen dan tranen.
    Ik wens je meer zon dan regen.
    Ik wens je geluk & gezelligheid
    en boven alles een gezond, liefdevol 2017 toe!!



    31-12-2016 om 16:01 geschreven door Els


    >> Reageer (0)
    30-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's in mijn mailbox van... Mielke!
    Wat kan je toch verrast worden ... Murphy, Stella, Maggy én Mielke worden op 2 januari 2017 4 jaar en ... wat vond ik deze week in mijn mailbox?! Foto's van Mielke, wat ben ik hier blij mee, Marie-José!!
    Mielke is een heerlijk, stoere jongen... en toch ook een knuffelbeerke die jouw hartje zo verovert ... Mielke, alvast een hele dikke proficiat met jouw 4de verjaardag van ons allemaal en laat jou maar heerlijk verwennen door jouw baasjes, Marie-José en Achiel!! Dikke knuffel en zoen van je zusje Maggy xxx






    30-12-2016 om 08:53 geschreven door Els


    >> Reageer (1)
    25-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De echofoto's...
    Alsof ik zelf zwanger ben... zo trots ben ik op ons Noa'tje en de prachtige foto's van de echo...
    Dit nieuw leven is te mooi en kostbaar om niet te delen met jullie...



    25-12-2016 om 14:39 geschreven door Els


    >> Reageer (2)
    24-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.23 december... een spannende dag!!
    23 december beloofde een spannende dag te worden... dag ja... want de echo stond pas om 19u 's avonds op de agenda!! Gelukkig had ik mijn dag goed gevuld met boodschappen,... en kwam Tanja in de namiddag op bezoek, zo was ik toch wat afgeleid en ging de tijd vlugger vooruit... Jammer genoeg kon de echo niet doorgaan bij mijn eigen dierenarts omdat zij geen echo-toestel heeft maar plots dacht ik aan de dierenarts die mij uit de nood hielp toen Griet (mijn dierenarts) bijscholing moest volgen in Nederland en Noa'tje haar progesteron moest net gemeten worden... Dus toen de datum voor echo dichterbij kwam heb ik dierenarts Leen Vandewalle gebeld en gevraagd of zij een echo had en ja hoor, zij had er een!! Gisteren was het dan eindelijk zover... we hadden 4 spannende weken achter de rug waarbij we op momenten zeker waren dat ons Noa'tje zwanger was en op andere momenten de twijfel terug keihard toesloeg!! Wat was ik blij toen mijn papa bij een bezoekje zei dat hij bijna zeker was dat ons Noa'tje zwanger was... verklaren kon hij het niet maar dat mijn papa dit dacht, gaf mij terug hoop! Gisteren was het dan eindelijk zover, een spannende rit naar Deinze met mijn Noa'tje dicht bij mij in haar mandje op de passagiersstoel, heerlijk rustig, in tegenstelling tot mezelf, maar haar rust maakte mij rustig... Eventjes wachten in de wachtruimte bij de dierenarts en dan was het eindelijk zover... De echo bleek een splinternieuw toestel te zijn... Leen vond het zelf ook reuzenspannend... Noa'tje haar buikje werd een heel klein beetje geschoren, rechtstaand werd de echo genomen (zo gaf dit geen onnodige stress voor Noa'tje) en ja hoor ons lieve meiske is zwanger!! Zonder moeite waren de vruchtjes te zien... We gaan ons Noa'tje verder heel goed verzorgen, zoals we gewoon zijn, en einde januari wordt de geboorte verwacht van ons allereerste "Lovely Magnolia's" nestje... Een mooier Kerstkadoo kon ik voor mezelf niet wensen!! Dankjewel mijn lieve meiske...

    24-12-2016 om 08:52 geschreven door Els


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Taki Pan Love Me "Gregor" loves Courtland Nobby Noa
    Einde november (26 en 27 november) werd Noa'tje gedekt door Gregor... Zachtmoedig als ik ben, stelde ik mij daar een licht romantisch verhaal bij voor maar dat viel lichtjes tegen Wink al werden er kusjes uitgedeeld en waren de "tortelduifjes" dolblij van elkaar terug te zien de volgende dag... nee, ik had mij bij een dekking iets anders voorgesteld maar dat zal wel aan mij liggen Wink
    Gregor is een lief, mooi tricolor reutje met een hele mooie, zijdeachtige vacht... Gregor doet het schitterend op hondenshows... mevrouw Natasja Moonen, kennel "of An Excellent Choice", is terecht een trots baasje van deze mooie jongen die oorspronkelijk van Polen komt van kennel "Love Me". Zelf ken ik niks van hoe de bouw moet zijn van een cavaliertje, daarvoor laat ik mij bijstaan door mensen die wel die kennis hebben, bij mij deed zijn lieve snoet het hem Wink ... Ons Lineke is ook een dochtertje van Gregor en als je haar lieve, speelse karaktertje kent, kan de combinatie met ons Noa'tje niet anders dan lieve pupperkes geven... Mijn wens is nog een tricolor teefje erbij, dan bestaat ons roedeltje uit 2 blenheimkes en 2 tricolorkes, een mooi evenwicht maar... 
    het wordt afwachten wat "moeder natuur" ons geeft...
    Ondertussen staan er al een aantal lieve mensen in de wachtrij voor een pupperke van ons Noa'tje... de opluchting zal ook bij hen groot zijn dat ons meiske zwanger is... nu wordt het afwachten hoe groot het nestje zal zijn,... We zien wel verder...
    Voor nu... wens ik jullie allemaal een fijne Kerstavond/dag toe... geniet van de laatste dagen van 2016 en ik wens jullie, mijn trouwe bloglezertjes,... een gelukkig, gezond 2017 toe!!





    24-12-2016 om 08:51 geschreven door Els


    >> Reageer (1)
    16-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De "jongens" van Mieke & Kurt
    Tijdens 1 van de mooie najaarsdagen hebben Mieke en Kurt fotografe Isabel Van Oyen "Artifo" uitgenodigd in hun tuin om een fotoshoot te nemen van de "jongens" en met jongens bedoel ik hun zonen Machiel & Corneel en ... de 2 cavalierkes: Kito & Murphy. Later zou daar dan een mooi Kerst - en Nieuwjaarskaartje van gemaakt worden... Deze week ontving ik enkele foto's "in primeur" in mijn mailbox Smile en dat is voor mij een reden te meer om van deze knappe jongens een blogje te maken!! Wink Op 2 januari 2017 worden Maggy, Stella, Mielke en Murphy 4 jaar en in de loop van deze 4 jaren zijn Machiel en Corneel opgegroeid tot "stoere, jonge gasten" waar Mieke en Kurt best trots mogen op zijn, Machiel en Corneel zijn 2 toffe jongens, allebei stellen ze het heel goed op school en ook bij het beoefenen van hun hobby (boogschieten) halen ze de prijzen binnen, waarvoor een dikke proficiat!! 
    Bedankt Isabel voor de moeite voor het doorsturen van de foto's Wink en Mieke... bedankt voor de primeur, je vriendschap,... Ik wens jullie allemaal hele fijne Kerstdagen toe en een pracht van een Nieuw Jaar!! xxx



    16-12-2016 om 21:34 geschreven door Els


    >> Reageer (0)
    08-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ringo's "Christmas Story" ... continues...
    De trouwe lezers van dit blog herinneren zich misschien Ringo nog... Het cavalierke dat samen met zijn "zusje" vorig jaar in het asiel van Roeselare belandde... Joy, een stuk jonger dan Ringo, vond al vlug haar gouden mandje en Ringo (toen nog Gringo) bleef maar zitten en dreigde weg te kwijnen in het asiel... Ik kon het niet langer aanzien en het werd mijn missie om voor Ringo een liefdevolle thuis te vinden voor Kerst, desnoods kwam hij maar bij ons thuis tot er een mandje gevonden werd,... Ik deelde zijn foto in verschillende cavaliergroepjes maar niemand voelde zich geroepen om het al wat ouder manneke met zijn "rugzakje" in huis op te nemen... Tot Patsy hem zag... haar hartje smolt voor hem net als het mijne... mits akkoord van de rest van het gezin, een "testperiode" van 2 weken die er uiteindelijk maar eentje werd want ja hoor... Ringo(Star) had zijn liefdevolle, gouden, "forever" mandje gevonden... mijn missie was geslaagd: Ringo zou Kerst niet vieren in het asiel en Patsy en haar gezin gingen ervoor samen met hun cavaliertje Milo... Het pad liep niet altijd over rozengeur en maneschijn maar Ringo heeft voor altijd zijn plaatsje veroverd in hun hartjes en al zag het er wegens gezondheidsproblemen eventjes naar uit dat Ringo zijn 2de Kerst bij Patsy & Co niet zou halen... dankzij alle goede zorgen, tonnen liefde,... ligt er vast ook dit jaar terug een pakje voor hem klaar onder de kerstboom... Ringo, lieverd... wat heb jij het getroffen in jouw gezinnetje... de foto's spreken voor zich... van asielhondje tot een hondje die zo ontzettend graag gezien wordt... zoals elk hondje het verdient!! 
    Patsy, Bart, Moonray en Jana... dankjewel uit de grond van mijn hart!! Dikke knuffel xxx



    08-12-2016 om 17:16 geschreven door Els


    >> Reageer (2)
    03-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terugblik op de herfst...
    Mijn fototoestel ligt bijna altijd paraat om een leuke foto van de meisjes te nemen... De afgelopen week heb ik dan ook zwaar moeten "afkicken" Wink want mijn fototoestel is "binnen" voor herstelling. De foto's met mijn IPad vind ik wat tegenvallen, maar ik zal het er eventjes moeten mee doen, vrees ik...
    Voor dit blogje heb ik even het mapje van de herfst erbij genomen en kunnen we zo even terugblikken op de mooie herfstdagen die we achter de rug hebben...
    Ondertussen werd Lineke 7 maanden, heeft december zijn intrede gedaan en is het aftellen naar Kerst begonnen... Ik denk dat ik sinds mijn kindertijd niet meer zo heb uitgekeken naar Kerst en al wat het nieuwe jaar 2017 brengen mag... WinkSmile






    03-12-2016 om 20:07 geschreven door Els


    >> Reageer (0)
    20-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het boek: "de Cavalier, je allerbeste vriend"
    Het boek: "De Cavalier King Charles Spaniël - Je allerbeste vriend" is een boek die ik iedereen wil aanraden voor de aanschaf, opvoeding, verzorging,... van een cavalier pupje!
    Het boek werd geschreven door Meneer Arnold Jacques, fokker van cavalierkes en staat vol tips en weetjes, echt een praktische handleiding...
    Het boek is enkel verkrijgbaar via de website van Mr. A. Jacques: www.of-maesllyn.be
    Zelf heb ik het boek ook op mijn boekenplank staan en ik heb het al regelmatig eens geraadpleegd, niet alleen voor de meer dan 250 prachtige foto's maar echt wel voor de tips die erin staan...
    Ik heb bij dit blogje een foto van het boek gevoegd en ook 3 foto's van de nestjes waartoe Maggy, Noa & Lineke behoorden... Prachtige herinneringen... ik hoop daar ooit een foto te kunnen aan toevoegen en dan wel van mijn eigen, allereerste "Lovely Magnolia's" nestje samen met mijn lieve meisje: Courtland Nobby Noa!!







    20-11-2016 om 11:48 geschreven door Els


    >> Reageer (1)
    15-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Angelique en haar "ladies" op bezoek!
    Het begon allemaal met een auto die stopte toen Koen net vertrok met Maggy & Noa om te wandelen... Een charmante dame stopte met haar auto en vroeg: "of dat soms de hondjes waren van Els Timmerman?" Stomverbaasd antwoordde Koen van "ja"... De charmante dame merkte zijn verbazing op en vertelde dat ze mij kende van op Facebook... dat verklaarde veel voor Koen Wink en zei dat ze maar eens moest binnen springen maar ze had geen tijd want ze was aan het werk...
    Tot afgelopen zondag bleef het bij "passages" met haar auto voor haar werk... geen tijd om even binnen te wippen dus... Nu heb ik een spelletje staan die totaal zijn doel heeft gemist bij de meisjes, ik vermeldde dit op mijn Facebook en Angelique (je weet wel, de dame van de auto Very Happy) wou dit wel even uitproberen bij haar "ladies" Roos & Julie... Een reden te meer om eens langs te komen en zondag was het dan zover... Ik zou zorgen voor de koffie,... Angelique voor de "patékes" en het werd een hele gezellige namiddag... ook de hondjes konden het best goed met elkaar vinden... behalve een kleine schermutseling tussen Roos en Maggy maar zonder veel erg... Het botst wel eens tussen 2 dominantere typetjes maar het viel deze keer heel goed mee... Lineke zag een "kleurgenootje" wel zitten en was het beter weer geweest, zouden die 2 zich vast heel goed geamuseerd hebben buiten... jammer genoeg was het koud en nat maar je zag duidelijk aan hun snoetjes dat het goed zat tussen Lineke en Julie... En van snoetjes gesproken... wanneer Angelique tegen Julie bezig was, hield die haar snoetje zo grappig schuin van links naar rechts... ach wat een lieve snoet was dat!! Mijn hartje smolt helemaal toen ik het zag... Maggy, Noa & Lineke zouden dit ook wel eens doen maar het zijn eerder toevalstreffers, bij Julie was het echt luisteren naar haar vrouwke, super lief!! 
    Ons Noa'tje vindt alles best en wanneer Maggy zich niet gedraagt zoals met Roos, krijgt Maggy ook haar "standje" van Noa, eigenlijk best grappig om die tafereeltjes gade te slaan... 
    Angelique, heel erg bedankt voor jouw bezoekje, de patékes, de fotocollage die je gemaakt hebt (laatste foto van dit blogje)... ik hoop dat Julie & Roos zich zullen amuseren met het spelletje en heel graag tot een volgende keer!! xxx Dikke knuffel voor Julie & Roos!!





    15-11-2016 om 17:48 geschreven door Els


    >> Reageer (1)
    06-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Etenstijd voor de meisjes
    Maggy, Noa & Lineke eten, net als wij, 3x/dag ... eigenlijk volstaat 2x/dag maar gewoontes leer je moeilijk af en ach, ik ben toch thuis dus waarom niet... 
    De meisjes eten alle 3 iets anders, elk in hun bench is dus handig, ook voor hun "dessert" achteraf... Zo ontstaat er nooit geen tumult, krijgt elk hondje de kans om rustig haar bakje leeg te eten,... 
    Lineke kent haar plaatsje al als geen ander, haar moet je niet in een ander "huisje" (= bench) stoppen want daar gaat ons Lineke niet mee akkoord Laughing Noa'tje krijgt telkens een "snood" aan om haar oortjes te beschermen, zo worden ze niet vuil... de "snood" voor Lineke ligt al klaar want ook haar oortjes beginnen al een behoorlijke lengte te krijgen...
    In de loop van de dag krijgen ze alle 3 iets om te kauwen: bij Maggy vul ik een Kong op, Noa krijgt een gedroogd lamsoortje,... en Lineke: een gedraaide kalfsblaas (ideaal voor puppies, jonge en oudere hondjes) en zo nu en dan krijgt ook zij al een lamsoortje ... Ik probeer echt naar natuurlijke kauwartikelen te zoeken die lekker en gezond zijn voor de hondjes... Tussendoor nog een lekker koekje... nee hoor, mijn meisjes worden helemaal niet verwend Wink





    06-11-2016 om 18:00 geschreven door Els


    >> Reageer (1)
    22-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Courtland Playful Pauline "Lineke" ... 6 maanden!
    Waar is ons pupperke toch gebleven?! Eens je 6 maanden bent, kun je toch niet echt meer spreken van een pupje, eerder van een jong hondje... maar waar is de tijd toch gebleven, Lineke? Jouw puppy-tijd is razendsnel voorbij gevlogen!! Je bent ook zo'n flink meisje, waarschijnlijk is daardoor de tijd zo snel voorbij gegaan... Je groeit als kool, je tandjes zijn volledig gewisseld, alleen blijft er nog 1 hoektandje hardnekkig staan... Je hebt een mooie, zachte vacht die blinkt zoals een spiegeltje... 
    Ik hoop dat jouw eerste loopsheid nog een tijdje weg blijft want dan ben je pas echt een groot meisje terwijl je voor mij nog mijn kleine pupperke bent... nee, ik hoop echt dat je jouw "zusje" Noa achterna gaat en pas op jouw 8,5 maand voor het eerst loops bent!!
    Ons Lineke is ook een echt speelvogeltje: samen met Noa en/of Maggy of alleen... ze kan zich perfect een hele tijd bezig houden op haar eentje met haar speeltjes... Ach, Lineke is een zalig meisje en samen met Maggy & Noa kijk ik uit naar meer van haar capriolen...



    22-10-2016 om 12:08 geschreven door Els


    >> Reageer (2)
    16-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lineke haar eerste wasbeurtje...
    Toen ik het weerbericht hoorde voor vandaag, kriebelde het om mijn 3 meiskes nog eens te wassen en buiten in het zonneke te drogen en kammen... Zo konden we genieten van het zalig weer en bleven de haartjes netjes buiten! Deze ochtend toch even afgewacht of het werkelijk zo warm ging worden als ze beloofd hadden, deze namiddag alles klaar gezet en toen ben ik aan mijn "wasmarathon" begonnen Wink  Eerst ons Maggy'tje, dan Noa'tje en dan... spannend hoor, ons Lineke haar allereerste wasbeurtje... Het badje was wat wennen maar ik deed alles heel rustig zodat ze kon wennen aan het bad, water, de sproeier,... en al gauw genoot ze ervan... vooral toen ik haar droog wreef, moest ik zo lachen om de grappige geluidjes die ze maakte Laughing De volgende stap was drogen, nu heb ik zo'n waterblazer en die maakt best veel geluid, ik had voor de zekerheid ook een gewone haardroger klaar gelegd maar die heb ik uiteindelijk niet nodig gehad... Ook bij het drogen had Lineke even wat geruststelling nodig maar al gauw zat ze op haar gemakje... Wat ben ik trots op mijn lief, flink meisje!! Nog eventjes poseren voor een foto maar daarna was Lineke al gauw in dromenland Wink 



    16-10-2016 om 17:45 geschreven door Els


    >> Reageer (1)
    08-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Psstt... Noa, Lineke... Linda komt op bezoek!
    Eventjes terug heeft Linda de stambomen van het nestje van Kia ontvangen en ons Lineke is daar 1 pupperke van ... dé gelegenheid voor Linda om eens tot Knesselare te komen, meteen ook socialisatie voor haar kleine meisje: "Courtland Precious Pixie" want het verwelkomingscomité staat bij ons altijd klaar met luid geblaf, wapperende staartjes,... Een beetje eng voor het kleine meisje maar al gauw was dit vergeten want eenmaal in huis probeerde Pixie Maggy, Noa & Lineke tot spelen te verleiden ... en het is haar gelukt ook Wink Het was zo mooi om te zien hoe de 2 "kleintjes" samen aan het spelen waren ... voor Lineke moet het even super geweest zijn want nu was zij de grootste van de 2 en kon het spel gemakkelijk winnen!! 
    Ondertussen moest ons Noa'tje toch zo veel knuffelen, vertellen en schootje zitten bij Linda want wat was ons lieve meisje blij om Linda terug te zien ... het leek zo nu en dan wel een vreugdedansje ... en ach aan alle leuke dingen komt al gauw weer een einde want dan moesten we alweer afscheid nemen van Linda & Pixie ... Hopelijk tot binnenkort nog eens !! Dikke knuffel voor alle meiskes thuis ... en vele groetjes aan Fred!





    08-10-2016 om 00:00 geschreven door Els


    >> Reageer (1)
    01-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Genieten van de nazomerdagen ...
    Tevreden blikken we terug op september met mooie nazomerdagen, soms was het zelfs een beetje teveel van het goede maar wat hebben we ervan genoten... vandaag zijn we 1 oktober en laat ons hopen dat ook deze maand ons nog wat mooie herfstdagen zal schenken want ik vind het zalig om mijn 3 meisjes samen te zien spelen, genieten,... om daarna moe maar voldaan een dutje te doen...





    01-10-2016 om 11:53 geschreven door Els


    >> Reageer (1)
    22-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Courtland Playful Pauline "Lineke" ... 5 maanden!
    Vandaag is ons jongste spruitje 5 maanden ... We genieten met volle teugen van ons Lineke, ze is zo'n zalig meiske... de knuffels die ik van haar krijg in de loop van de dag zijn ontelbaar, buiten genieten op de stretcher, samen rennen en spelen met Noa en Maggy en nu de bladeren beginnen af te vallen, heeft ze er de grootste lol mee ... 
    Het zal wennen worden voor Maggy, Noa & Lineke wanneer het straks frisser wordt en de stretcher, mandjes en kussens netjes opgeborgen blijven... Noa'tje vindt alvast dat alle kussens en mandjes van haar zijn Laughing Je had de snoetjes van Maggy en Lineke moeten zien !!
    Maggy is een meiske die niet graag op foto staat, steeds weer loopt ze weg of kruipt ze knusjes bij mij zodat het niet lukt om een foto te nemen...
    Deze week is het mij echter gelukt en ik deel met veel plezier die foto's met jullie!! 3 jaar en 8 maanden is ons oudste meiske ondertussen Smile





    22-09-2016 om 09:10 geschreven door Els


    >> Reageer (0)
    18-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gaan we ervoor?!

    Ik krijg zo nu en dan de vraag of de plannen voor een nestje met ons Noa'tje doorgaan, vandaar even dit blogje.

    Noa heeft in augustus alle gezondheidsonderzoeken/testen ondergaan, het ene onderzoek was al spannender dan het andere... maar Noa'tje heeft dat schitterend gedaan en behaalde hele goede resultaten... Noa en ik zijn voor de onderzoeken regelmatig samen op stap geweest en het was echt niet altijd leuk voor haar en toch staat ze nu te "dansen" wanneer ik de auto neem... dan denkt ze vast: "vrouwke, gaan we weer samen op pad?!". Nu moet ik haar telkens teleurstellen want voorlopig staan er geen "uitstapjes" gepland... Ik had eerder verwacht dat Noa nooit meer in de auto zou willen maar ons lieve meisje verrast mij nog maar eens...

    Noa heeft volgende onderzoeken met glans doorstaan:

    - Hartauscultatie en hartdoppler
    - Een MRI-scan op Chiari-like Malformation en Syringomelie
    - Patella Luxatie onderzoek
    - Een DNA test op Curly Coat & Drye Eye
    - Een DNA test op Epicodic Falling
    - Een DNA profiel
    - Een oogtest
    - Vaststelling door de dierenarts dat Noa tot op heden geen epilepsie heeft vertoond.

    Dus ja, ik mag zeggen dat we ervoor gaan... maar het blijft afwachten of Noa'tje al dan niet zwanger zal zijn...

    Op de onderstaande foto zie je Noa'tje onder de MRI-scan in de Dierenkliniek "den Heuvel" Best, in Nederland.



    18-09-2016 om 16:50 geschreven door Els


    >> Reageer (1)
    14-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Snikhete dagen...
    Halverwege september een hittegolf, stel je voor!! Geen wandelingetjes voor de hondjes, overdag zoveel mogelijk binnen blijven,... en doordat de avonden al zoveel korter zijn, blijf je ook 's avonds niet zo lang buiten... nee, ik wil niet zeuren maar hier heeft niemand iets aan... je kan niets doen of je zweet je een breuk. 's Morgens in de vroegte en 's avonds, dan kunnen Maggy, Noa en Lineke zich eens uitleven zonder dat hun tong meteen op de grond hangt... wij verlangen naar wat koeler weer en ik denk niet dat we alleen zijn!!





    14-09-2016 om 16:15 geschreven door Els


    >> Reageer (0)
    08-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zonder woorden...
    Af en toe gebeurt er zoveel om je heen en dan ben je sprakeloos ... zonder woorden ga je verder ... Weet je, het is ongelooflijk hoe cavaliertjes (en vast ook andere hondjes) dit aanvoelen, zelfs mijn kleine poppemieke ... Lineke, mijn "knuffelmieke" ... wat ben ik blij en dankbaar om deze 3 schatjes en het sterreke dat fonkelt boven mij ... 
    Want ja ... er is bijna een jaar voorbij zonder mijn Bijouxke maar diep in mijn hart ben ik nog geen dag zonder hem geweest ...



    08-09-2016 om 16:48 geschreven door Els


    >> Reageer (0)
    26-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe website in "Mijn favorieten"
    De warmte van de afgelopen dagen heeft onverwacht zijn vruchten afgeworpen...
    De website van "Lovely Magnolia's" is online!!
    Ik heb er lang over nagedacht, gewikt en gewogen want er is tegenwoordig zoveel keuze en uiteindelijk heb ik gekozen voor een gratis website vam Wix.com.
    Het webadres is dan ook lang... maar dat is zowat het enige nadeel, denk ik...
    Ik heb er verschillende uren, rustig aan kunnen werken want door de hitte hielden de meisjes zich ook heel stillekes... en het resultaat mag er wel zijn, vind ik...
    Ik ben dan ook trots om jullie mijn nieuwe website voor te stellen: www.cavalierkes.wixsite.com/lovelymagnolias/

    Ik wil toch nog iemand heel speciaal bedanken en dat is ... 
    hobbyfotograaf Jefke Van Loo voor de mooie foto's van de magnolia die hij mij heeft doorgestuurd om te gebruiken hier op het blog en/of een website. 
    Bedankt Jefke, zonder jou was de website nooit geworden wat hij nu is!!





    26-08-2016 om 18:01 geschreven door Els


    >> Reageer (2)


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Archief per maand
  • 01-2024
  • 09-2023
  • 06-2023
  • 05-2023
  • 09-2022
  • 06-2022
  • 04-2022
  • 01-2022
  • 09-2021
  • 04-2021
  • 01-2021
  • 09-2020
  • 07-2020
  • 06-2020
  • 05-2020
  • 04-2020
  • 03-2020
  • 02-2020
  • 01-2020
  • 12-2019
  • 11-2019
  • 10-2019
  • 09-2019
  • 08-2019
  • 07-2019
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 02-2019
  • 01-2019
  • 12-2018
  • 11-2018
  • 10-2018
  • 09-2018
  • 08-2018
  • 07-2018
  • 06-2018
  • 05-2018
  • 04-2018
  • 03-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 12-2017
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 06-2017
  • 05-2017
  • 04-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013

    Foto

    Courtland Nobby Noa geboren op 22 januari 2014
    Het eerste levensjaar van
    Noa in een notendop.

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Bijoux...
    Geboren op
    17 mei 2002!
    R.I.P.
    11 september 2015

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

      Bijoux en pekineesje Bo

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

         Bijoux in de "Woef"
            "Golden Oldie"


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Lovely Magnolia's Querida Ginny geboren op 25 januari 2017
    Het eerste levensjaar van Ginny in een notendop.
    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs