Barwoutswaerder
Inhoud blog
  • recensies en optredens
  • Dirk Verbruggen
  • Pers
  • Bundelpresentatie 'Zonder' van Sylvie Marie
  • recensie: laat[avond]taal
    Zoeken in blog

    ___________ kabouters krijg je niet klein _________
    __________________ of, wat doet David Troch in de wereld?______________
    25-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.(Journalisten als) reporters van fictie


    Voor wie dit nog tijdig leest:

     

    Voorstelling (Journalisten als) reporters van fictie – Gierik & Nieuw Vlaams Tijdschrift, nr.99

     

    Programma
    Een (uit het hoofd) geleerde inleiding. Een bericht van Hilde Van Belle over schrijvende journalisten. Een actueel aanbod van literaire fictie. Een muzikale pauze met The Shelter Tapes. Een babbel en een drankje.

    (Journalisten als) reporters van fictie bevat naast voorpublicaties uit de nieuwe romans van Bob Van Laerhoven, Christiaan Weijts en Louis Van Dievel ook bijdragen van Geert Stadeus, Stefaan Van Laere, Salah Hassan, Jetteke van Wijk, Dirk Draulans en Peter Mangel Schots.

    Het nummer is samengesteld door de redactieleden Dimitri Bontenakel, Sven Peeters en David Troch.

     

    Datum:

    donderdag 26 juni 2008

    Tijd:

    om 20u

    Locatie:

    Lessius Hogeschool, Departement Toegepaste Taalkunde, campus Sint-Andries (Belpairezaal)

    Straat:

    Sint-Andriesstraat 2

    Plaats:

    Antwerpen

     

    25-06-2008, 10:26 Geschreven door Barwoutswaerder


    23-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.An airplaine

    Please make sure that Wireless LAN/Bluetooth is turned-off when using your notebook PC in an airplaine to avoid interference with flight navigation system. Midden augustus vlieg ik naar Macadonië voor de Struga Poetry Evenings. “Eens zien of ik met behulp van mijn nieuwe laptop het vliegtuig uit de lucht kan halen,” zou een terrorist denken. Ik ben geen terrorist. Ik terroriseer de mensheid hoogstens met mijn woorden. Benieuwd hoeveel vijanden ik straks in dat verre land maak.

    23-06-2008, 21:01 Geschreven door Barwoutswaerder


    19-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De ooievaar

    Beste klanten,

     

    Gelieve de ooievaar op de parking niet te voederen. Neem het voedsel dat u kocht mee naar huis. Ondanks onze rode prijzen betaalde u er een behoorlijk bedrag voor. Wees niet te kwistig. Elke cent telt. Een ooievaar heeft geen last van slinkende koopkracht. Dierenpark Planckendael is vlakbij. Wij zijn geen ornithologen, maar als wij op één horen dat die beestjes naar Niger vliegen, vindt hij de weg naar Muizen wel terug. Of zij.

    Wat ook het geslacht is, wij willen niet dat de ooievaar op onze parking blijft. Als iedereen hem eten toestopt, al is het maar een handvol kruimels, vrezen we dat hij niet meer te verjagen is. Wij zijn daar eerlijk in. Wij hopen dat u onze openhartigheid op prijs stelt en danken u voor uw medewerking en uw begrip.

    Groetjes,
    het personeel


     

    19-06-2008, 15:23 Geschreven door Barwoutswaerder


    12-06-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.visual bookshelf

    Dat ik ervan droom om elk boek dat ik ooit las in dezelfde kamer te zien. Ik mag hopen dat het een kamer is van vele vierkante meters. Houten boekenrekken, eikenhouten vloer, dito leestafel, schommelstoel, een voorraad van de beste whisky en kristallen glazen. Ik weet precies hoe die kamer eruit moet zien.

    Een tijdje terug maakte ik een profiel aan op Facebook. Vele uitnodigingen om toepassingen op dat profiel te installeren, vind ik maar niks. Maar 'visual bookshelf' heeft wel wat. Al ontbreekt dan elke aanwezigheid van hout en is het llouter virtueel. Met het tooltje kan je de boeken die je ooit las opsommen. Staat het boek niet in de lijst, voeg je die eenvoudig toe. Dat deed ik bijvoorbeeld met het boek dat ik na drie dagen openbaar vervoer achter de kiezen zal hebben: Groener gras van Annelies Verbeke.

    Niet dat ik van plan ben om mijn hersenen zodanig te pijnigen tot ik mij de titels herinner van alle boeken die ik ooit las, maar 'visual bookshelf' kan toch enigszins mijn schamele droom vervangen.  

    12-06-2008, 12:50 Geschreven door Barwoutswaerder


    31-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bundel bij Poëziecentrum

    Zullen we het na een week wereldkundig maken? Vooruit dan. Laat het vuur maar lopen.

    Elke geschiedenis heeft zijn voorgeschiedenis, daar wijd ik niet teveel over uit. Wat is dat is of dat zal zijn. En wat zal zijn is een dichtbundel bij Poëziecentrum. Kort. Bondig. Een precieze publicatiedatum is er niet. In september, in oktober. Nog wat zomer, al wat herfst.

    Vraag is, spaart u centen voor mijn verzen?

     

    31-05-2008, 08:47 Geschreven door Barwoutswaerder


    Foto

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    links
  • David Troch
  • Zwerfheden
  • Sylvie Marie

  • Archief per maand
  • 04-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs