Inhoud blog
  • Fotookes 1
  • Update links & fotookes
  • Rit van 26 mei
  • Rit van 12 mei
  • FOTO !
  • Ritje 17 maart
  • Fotootjes eerste rit in nieuwe kledij !!
  • Spoedig herstel !
  • Fotootjes eerste rit aankomst
  • Ritje 10 maart !
    Zoeken in blog

    Mijn favorieten
  • Texcuus kafee (clublokaal)
  • buienradar
  • Sporza Wielrennen
  • Wielerclubs uit de buurt
  • De Zondagsrijders
  • Kolenhof
  • De Kadansers
  • Beveren
  • De Ritsers Verrebroek
  • Zwijndrecht
  • Rustig Aan
  • Vercadi
  • Cruybeekshof
  • Blue Boys Cycling Team
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Het Amco Team

    28-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag rit 25 augustus

    Beste wielervrienden,

     

    Deze zondag waren we weer met een grote hoop van de partij.

     

    Aanwezigen waren,

                    Harald, Bart, Freddy, Wim, Werner, Michel VM, Marc A , Marc VP, Marc VO, Leo, Walter, Pedro, Gerry, Erik en gastrijders Rudy Franssens en Patrick Maes

                    Gerome, Leon, Jean, .. ? Onze sterke beren reden zoals gewoonlijk aan gaverland rechtdoor en reden 70 km tegen 27 gemiddeld.

     

    Voor 25 september was de weersvoorspelling zeer positief. Rond 9 uur was het reeds 14,5 graden en tegen we opnieuw in de groene waren stond het kwik reeds op 20. Er kwam een windje van 2 beaufort met af en toe stoten tot 3 a 4. Kopwerk voor sterke beren. Aan de groene stond Bart zijn fiets te inspecteren want zijn “kopserie” stond los. Even manueel vastdraaien dacht hij en probleem opgelost?! We zullen het later weten.

     

    Bij het vertrek namen Wim en Freddy dadelijk de kop. Die leiden ons zoals gewoonlijk door Gaverland richting vliegenstal. De fiets van Bart begon wat te kraken en er was toch wat ongerustheid. Net voorbij de vliegenstal lag het peleton wat uiteen door een tegenliggende traktor. Ideaal moment dacht Erik voor een eerste plas. Wegens ziekte waren er meerdere pitstops nodig blijkbaar. Eenmaal naast de express weg was alles opnieuw bijeen. Het was wel opletten geblazen voor de vele grote aardebrokken. Gelukkig iedereen er doorheen zonder valpartijen. Het ging verder het viaduct over richting meerdonk. Daar nam Harald de kop over van Freddy.

    Het afzetten van de kruispunten richting schietstand werd zoals normaal door Erik uitgevoerd. Bij het tweede kruispunt werd er al mooi opgemerkt door de kopmannen dat de snee er al af was. Ziek?

    Via de schietstand ging het richting Zoutestraat. Daar opteerden een paar links en sommige rechts. Uiteindelijk werd het rechts richting zandberg en werd de groep even opgesplitst wegens de onduidelijkheden. Paar op de baan en paar op het fietspad.

    Toen de groep net voor grauw opnieuw samenvloeide werd het vanachter duidelijk dat Bart zijn fiets toch wat verzorging kon gebruiken. Erik zocht de juiste inbus sleutel en Bart hield even halt om zijn stuur eindelijk degelijk vast te zetten. Erik wachtte hem op om het laatste stukje samen dicht te rijden.

    Van Kruispolderhaven reden we de lange nieuwstraat op om na 3 km af te draaien richting Kruisdorp. Daar besloten Werner en Michel dat het tijd was voor een plasje. Er werd even ingehouden en op het kruispunt was het een drukte van jewelste. Er werd door sommige zelfs geopteerd om te wisselen van ploeg wegens het vele vrouwelijke schoon.. Ook Erik besloot nog even een plasje te doen en het duurde even vooraleer hij terugkeerde. 

    Van hieruit ging het langs den dijk richting doel. Patrick nam ondertussen over (Wim nog steeds op kop) en de snelheid werd nog een beetje opgedreven. Eenmaal in doel aanbeland werd er ook door Gerry nog een flink stuk kop gedaan. Iedereen maakte zich klaar voor het vrije gedeelte.

     

    Net voor het viaduct versnelde Wim vanop kop en alles werd mooi op een lint gegooid maar iedereen kon mee. Aan het rondpunt ging Erik zoals gewoonlijk even harder op de trappers staan .. hij reed alleen weg maar zag na een paar honderden meter het nutteloze van de onderneming in. Bij het samensmelten vertrok Pedro maar ook hij kwam snel tot diezelfde conclusie. Het sein om eenmaal we de ketenislaan opdraaiden om beginnen rond te draaien. Er werd door een aantal mooi rondgedraaid maar er vielen ook gaten. Er werd naar elkaar gekeken en er kon een groep van een vier-vijftal op kousevoeten wegrijden (harald, pedro, Patrik, rudy ... en later door Gerry). Achter hen viel het eerst wat stil maar zowel Leo als Marc A hebben bergen werk verzet om het gat niet groter te laten worden, laat staan dat het op het einde wat kleiner werd.

    Ideaal sein voor een paar om te versnellen. Op een km van de meet versnelde uiteindelijk Wim niet veel verder gevolgd door Erik die de versnelling te laat opgemerkt had. Het gat met de eerste werd gedicht en zowel Wim als Erik reden de eerste groep voorbij. Het was een hondertal meter een verschil van een 20 tal meter tussen Wim en Erik doch Erik kreeg het gat niet dicht en waaide weg.. Wim alleen en hield stand tot op de meet, knap na zoveel kopwerk.

    Achter hem smolt de groep samen en er werd gespurt voor de ereplaatsen. Rudy Franssens werd tweede, Patrcik Maes derde en onze Marc VP vierde.

     

    Sterke kopmannen van vandaag waren Wim, Freddy, Harald, Gerry en Patrick Maes.

     

    de link hier naar toe:

    http://maps.google.com/?q=http://share.abvio.com/f39d/499a/4cf9/0efd/Cyclemeter-Cycle-20110925-0900.kml

     

     

    Bijlagen:
    Schermafbeelding 2011-09-25 om 17.21.50.png (550.3 KB)   

    28-09-2011 om 00:00 geschreven door Het Amco Team  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)




    Archief per week
  • 16/09-22/09 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 12/12-18/12 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek



    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs