Afgelopen zondagochtend begon weer als voorgaande weken als een koude kille dag. 7 a 8°C en een stevige wind van 4bf! Maar omdat het afgelopen nacht had geregend en de banen nog nat waren bleven er daar door vele thuis. Ondanks alles kwamen er toch 15 renners en onze volgwagen toch op dagen.
Na wat overleg en nog even extra wachten trokken we allemaal samen op weg. Via een kleine omweg reden we richting Vliegenstal om dan onder de Expresweg N49 naar Koewacht te rijden. Gangs dit stuk zat de wind schuin tegen waardoor er op de viaduct even een scheurtje ontstond. Van de Koewacht ging het richting Zuiddorpe, maar eens voorbij zat de wind pal op de neus. hier kregen sommige het even moeilijk. Waarna we op parallelweg (wind beetje in de rug) het tempo zakte zodat iedereen kon bijkomen en recupereren, tevens een ideale gelegenheid om wat te eten ... De kreken van "Groot eiland" lieten we links van ons om via een boog naar Schuddebeurs te rijden. http://www.vvvzeeland.nl/nl/vakantie/natuurgebieden/152923/groot-eiland/zeeuws-vlaanderen/hulst Omwille van de werkzaamheden thv Meerdonk en Kieldrecht reden we doorheen de Clinge en De Klinge. Eens terug aan de Expresweg namen we een tussen route via Vrasene om zo naar ons clublokaal te rijden ...
Bij het toekomen keken de meeste toch even verbaast naar de kilometers, samenvatting; totale afstand bedroeg 80,1km met een gemiddelde van 29,9km/u Chapeau aan allen en de 3 sterke kopmannen (Wim, Kenny en Freddy) zij namen het meeste voor hun rekening.
12 mei werd via doodle aangeduid als de dag waarop een club foto zou worden gemaakt. Jammer genoeg stonden er niet zoveel klaar om 8u30 Omwille hiervan word het dus verschoven naar een andere nog nader te bepalen datum.
Om iets na 8u30 trok iedereen zich op gang, hierbij waren de A's als de B's gelijk aan elkaar. Al snel werd het duidelijk een "werken" dag. Serieus wat wind blies in het begin in het nadeel. Daarbij probeerden beide groepen wat te schuilen door nog niet rechtstreeks de polder in te rijden. De A's namen nagenoeg een rechte weg richting Wachtebeke, terwijl de B's laveerden tot iets voorbij Stekene. Bij de snellere groep leek het dan ook ééntonig, maar de 4 kopmannen hadden dan ook een strak plan ingedachte.
Want voor beiden groepen was het dan ook gemakkelijker te rijden eens het verste punt was bereikt. Sinsdien ging het ook vlotter en ging het tempo de hoogte in. Omdat er werkzaamheden bezig zijn thv Meerdonk werd de snellere groep richting Verrebroek gestuurd. Eens hierdoor kregen ze de B's in het vizier, met als gevolg een samensmelting juist op of over de viaduct. Hierna ging het gezamenlijk richting clublokaal ... Waar er nog gedronken in het zonnetje op het vernieuwd terras ...
Kleine aanpassing aan de planning. Nu zondag komen we samen om 08:55 voor een eerste teamfoto. Hopelijk hebben we wat beter weer en kunnen we zodoende al een eerste groepsfoto trekken met de nieuwe kledij. De foto zal getrokken worden op het begin van de parking texcuus (onder het spandoek)
Voor de officiele foto door een fotograaf heb ik een doodle aangemaakt. De bedoeling is dat u uw naam opgeeft en dan de data dat u beschikbaar bent om een foto te nemen aanduid. Ik heb voorlopig tot en met einde juni de data ingevuld. U kan dit doen op volgende website : http://doodle.com/5qn98ftxvetkkuzz
Graag uw beschikbaarheid doorgeven en de dag met de meeste aanwezigheden zal zodoende gekozen worden.
Groetjes
Het bestuur
PS: Nu zaterdag nacht wijzigt het uur. 2 uur wordt 3 uur dus dat wordt een uurtje minder slapen !!!
PPS : We rijden nu Zondag om 9 uur alsook Maandag 1 april om 09:00.
De prognose voor zondag 17 maart was droog en dat was te zien aan de opkomst bij de leden. 23 A leden en 9 sterke Beren daagden op voor een ritje langs de polder.
Door het vele volk had Harald dadelijk al wat werk met de aanwezigheden op te nemen. Mogen wij als club vragen toch de baan vrij te houden voor de renners van de repliek en de weinige autos die doorkomen?
Eenmaal Gerry is gearriveerd is het stipt negen uur zodat de A ploeg kon vertrekken. Vanuit de kalishoekstraat sloot ook Michel nog aan op zen nieuwe mountainbike. Michel zou meerijden tot achter koewacht en ons dan net voor hulst nog eens tegenkomen.
Het ging langs de gebruikelijke weg richting gaverlandstraat op weg naar de Broekstraat. Op de Koolputstraat was er echter wat verwarring door een auto die niet wou stoppen doch iedereen veilig doorgeraakt.
Via de broekstraat ging het zo naar Stekene / Koewacht.Langs de express ging de snelheid ook de hoogte in zodat we voorbij koewacht toch al uitkwamen met een gemiddelde boven de 32. Dit had veel te maken met de wind die goed zat maar eenmaal aan de lange weg (richting hulst) werd er toch aangemaand om het tempo wat te verzachten (gemid 32,5 reeds).
Eenmaal de langeweg op reden we richting derde verkorting om zo normaliter de kanaalweg rechts te draaien. Hier ontstond echter wat verwarring en onenigheid over de te volgen weg alhoewel ik er nog eens op wil duiden dat diegene die op kop rijden de richting bepalen. Het hoeft niet altijd exact dezelfde weg te zijn natuurlijk.
Door de wind zakte de snelheid naar de 28-29 en werd het pak kleiner om goed uit de wind te zitten. Na hulst ging het richting schietstand. Dat zijn dunne baantjes en door de tegenliggers vielen er wat gaatjes in de groep omdat de eerste bijna niet aan de rem komen terwijl de achtersten dan 35-38 moeten rijden. Na een melding werd hier opnieuw mee rekening gehouden.
Ipv rechtdoor richting Meerdonk te rijden ging het linksaf richting Kieldrecht waard door enkelingen een korte plaspauze ingelast werd. Eenmaal in verrebroek was de groep weer volledig tesamen. We reden het viaduct over en zo op naar vliegenstal. Daar werd door enkelen wat doorgereden doch op de koolputstraat werd er flink gewacht.
Het verdict aan het cafee was 70 km tegen een gemiddelde van 30,18.
Eenmaal in cafee werden we mooi onthaald door 2 grote schalen boterhammen.Ook March Van Puymbroeck had een paar taarten bij wat maakte dat de nieuwkomers hun ogen nogmaals opendeden wat er toch allemaal verorberd werd bij onze club. Bedankt langs deze weg nogmaalsç
Ook de sterke Beren kwamen binnen. Zij hadden er een 53 km op zitten ... wel werd er gemeld dat er valpartij was van Yves breemersch. De groep van 9 kruisten een andere grote groep en dat zorgde voor een valpartij bij de Beren. Yves viel en Leon kon ook de val niet meer vermijden. Buiten wat kneuzingen liep het al bij al nog goed af.
Beste clubleden, bij deze het verslag van rit 2 van 2013. Het ritje van vandaag begon eigenlijk al om 08:10. Er werden enkele SMS en uitgewisseld tussen leden wegens het slechte weer. Wordt er gereden of niet. Uiteindelijk daagden 6 dapperen op om 09:00 aan het excuus de forse wind en de natheid te trotseren.
Wim Ryckaert, Wendy Roalandts, Luc Borghgraef, Patrick Triest, Steven Bruyninckx en Michel van Mulder.
Er werd besloten een paar minuten te wachten op ondergetekende doch na een paar minuten trok dit zestal zich op gang richting Beveren / Vrasene. Eenmaal aan het viaduct te Meerdonk bereikt kon na wat wachten ook ik aansluiten en reden we zo verder richting schietstand.
Aan de kruispunten was het eerst Michel en dan Wim die de groep doorgang gaf. Michel die na een accident met de motor toch al vrij goed in form leek. Daarna passeerden we de schietstand en het was toch even schrikken na een lange winter om die gasten bezig te horen.
Allen veilig door en op weg naar Zandberg en Grauw. Van hier ging het naar kruispolderdijk. Daar werd het hard beuken tegen de wind maar Wim, Luc en Steven trokken de rest op sleeptouw.
Langs de zeedijk en emmaweg ging het dan terug wat wind mee richting doel. Wegens de slechte staat hebben we nog even de muggenhoek volledig genomen ipv West Zeestraat om zo richting doel te rijden. Ondertussen reden we richting indaver en merkten we op dat er opnieuw een andere asfvaltweg moest genomen worden om de St Antonius weg te bereiken.
Vanaan deze weg ging het dan richting Ketenislaan. Wegens het gruwe weer werd er pas laat aangegaan door Erik en Luc. Zij werden geremonteerd door Steven en Wim en net voor de meet werden er wat eurokes uitgedeeld zodoende Steven nu als winnaar over de meet kwam. De resterende beren volgden niet veel later.
Er werd mooi in groep terug naar texcuus gereden en het verdikt was 70 km aan 28.7 gemiddeld. Eenmaal in texcuus werden we weer voorzien van lekkere sandwichkes.
Op naar volgende week !
Erik PS: Wegens het vergeten van de GSM geen fotookes vandaag.
24 Februari was het eindelijk zover. De eerste rit van het seizoen. Wegens de sneeuw was er geen opkomst aan het vertrek en is ondergetekende met de MTB richting vlietbos gereden. Daar ben ik na een 45 minuten Marc Amelinckx tegengekomen en hebben we er een aantal rondjes gedraaid. Foto's hieronder.
Na de rit werden we wegens de weinige opkomst extra verwend in het excuus met de gereserveerde koffiekoeken, hapjes en drankjes. Volgende rit ging het minder zijn hadden ze gezegd.
Na veel beraadslagen is de kogel door de kerk. Zie hier een voorlopige design van de finale trui / kleuren. Er uiteindelijk gekozen voor een rood-zwarte trui met witte logos van sponsors. (Dit bleek toch iets schoner dan de blauw-rode trui). De trui zelf daar moet wat sponsorring betreft nog hier en daar iets aangepast worden (bv broek vanachter/ grootte van sponsors / kleuren amco / plaatsing clubnaam e.d.).
Wat betreft bestelling is de uiteindelijk planning als volgt (lichtjes aangepast sinds vorige communicatie)
· PASKLEREN voor mannen en Vrouwen in texcuus van 4 januari tot 13 januari (tijdens openingsuren texcuus)
· De personen die de clubkleren van jaar 2012 besteld hadden werken met dezelfde maten. Graag doorgeven van maten!!!!
· De AMCO kleren van 2010 gelden niet als juiste referentie. Graag gaan passen of maat controlere aub!
· 13 januari is het clubreceptie om 12:00 zoals vermeld.
· Bestelling kunnen doorgegeven worden tot 13 januari (enkel aan Erik D)
· In het excuus zal ook een formulier liggen om
· Je maten op te schrijven
· Te tonen wat er tot nu toe opgeschreven is voor jezelf.
· Lange rits of korte rits voor trui
· Zeemvel in lange broek / geen zeemvel in lange broek
· Extra bestelling korte broek is 35 euro (btw incl)
· Bestellingen en lidgeld zijn te betalen tegen/op 13 januari ten laatste
· Zoals gewoonlijk op ofwel rekening nummer (833-5401631-56)
· Af te geven aan het bestuur of op de receptie in texcuus, doch ook vermelden aan Erik D.
Erik zal persoonlijk opvolgen wie wat besteld heeft (en wat er betaald dient te worden). Ook zal er langsgegaan worden bij de personen zonder e-mail met dezelfde boodschap. Zie hieronder de lijst van info dat ik nu heb. Een heel hoop zaken dien ik nog door te krijgen
· Bijbestelling van kleren?
· Lange rits of korte rits (trui korte mouwen)
· Zeemvel in lange broek?
· P endurance zeemvel of Gel zeem?
. Extra sokken
Daarnaast wens ik nog te melden dat het er naar uitziet dat we dit jaar naar de 45+ leden zullen toegroeien. Er zal versterking komen in de A-ploeg (+10) maar ook in de B-ploeg (+6). Meer daarover tijdens de ledenvergadering.
Last but not least
· Het is receptie op 13 Januari. Aangezien we met een iets grotere groep zullen zijn (nieuwe leden worden ook uitgenodigd met partner) graag bevestiging van komst vooraf aan Erik Desair.
Zondag 9 december was er zoals gepland de eerste kerstmarkt aan het T'excuus.
Ook Het Amco team was er bij met een stand. Fotootje bijgevoegd. Wij verkochten 8 soorten Jenever aan 2 euro het borreltje en moet zeggen dat het success had !! Zij die er bij waren hadden gelijk, zij die er niet bij waren hadden ook gelijk.
Dankzij de steun van leden en de plaatselijke hoogwardigheidsbekleders heeft de kerstmarkt na aftrek van de kosten402,5 euro opgebracht. Een groot success!
Er is besloten om dit budget toe te voegen aan het budget van de kleren via de sponsors (wat maakt dat we nu kosteloos een zeem in de lange broek kunnen steken alsook lange rits indien gewenst)
Op naar volgend jaar met hopelijk nog wat meer bezoek van onze clubleden!
Groetjes vanwege Marc VP, Erik, Wim en Harald (zij zijn tevens te zien in de bijlage)