Inhoud blog
  • De laatste foto 's van de boerderijklassen.
  • Deel5: boerderijklassen.
  • Deel4: foto's boerderijklassen!
  • Deel3 : boerderijklassen:
  • Nog foto 's: deel 2
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Zon2
    Blog van het 2de leerjaar van De zonnewijzer
    16-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Deel4: foto's boerderijklassen!


















    16-04-2014 om 11:47 geschreven door juf Muriel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Deel3 : boerderijklassen:


















    16-04-2014 om 11:45 geschreven door juf Muriel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog foto 's: deel 2


















    16-04-2014 om 11:43 geschreven door juf Muriel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Enkele foto 's van de boerderijklassen, deel 1


















    16-04-2014 om 11:41 geschreven door juf Muriel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    04-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onze laatste dag te Pulle!
    Het is zover we rijden met de bus naar huis met een heleboel ervaringen en herinneringen! Vandaag hebben we brood gebakken. Je kan je niet voorstellen wat voor heerlijke geur er in de refter/keuken hing toen de broden aan het bakkeen waren. Na een lekker tienuurtje werkten we verder aan ons groepswerk : elke groep had een dier toegewezen gekregen waar ze informatie over moesten opzoeken. Er moest gezocht worden waar het woont, wat het eet, hoe het eruitziet(kenmerken) en we moesten het tekenen. Hierna mochten we voor een laatste keer afscheid nemen van de dieren (door ze te voeren en we reden paar. Dan was het tijd voor onze picknick en nadien aten we een heerlijk ijsje! Het was echt genieten in Pulle!

    04-04-2014 om 15:05 geschreven door juf Muriel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste dag te Pulle!
    Johnny, mijij, knorknor, met al deze geluiden maakten we vandaag kennis! De kindjes hebben bij hun aankomst kennis gemaakt met al de dieren. Na het middageten hebben we mogen paardrijden! We hebben nadien de dieren gevoederd. Na het bieruurtje maakten we konfijtte(die proeven jullie nog wel :)). Vanavond gaan we nog met zijn allen rond het kampvuur luisteren naar verhaaltjes. En dan zullen we ons zeker moeten douchen, want iedereen ziet letterlijk zwart...:) ons bed is al opgemaakt, ik denk dat iedereen uitgeteld is en dus snel zal slapen (laten we hopen). Tot morgen!

    02-04-2014 om 19:13 geschreven door juf Muriel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tweede dag te Pulle!
    Vandaag begonnen we onze dag in twee groepjes: de ene groep mocht potten bakken terwijl de andere groep de stallen van de paarden kuisten en de konijnenhokken. Het resultaat waren prachtige kunstwerken en blinkende stallen! Nadien mochten we paardrijden, sommigen onder ons waagden het om op het grote paard te zitten i.p.v. De pony! Nadat we lekkere frietjes aten maakten we koekjes: heksenprotjes... We speelden een stratego spel over het hele domein van het Groenhof: dat was pas vermoeiend om zo heen en weer te lopen! Iedereen genoot dan ook van de appelsap die we geserveerd kregen. Toen gingen we kaarsen rollen uit bijenwas! Na enkele leuke spelletjes gingen we eten. Hierna hebben we ons snel gewassen, want er volgde een spetterende fuif! Uitgeteld deden we onze ogen toe :) groetjes van al jullie kapoenen en de juf!

    02-04-2014 om 00:00 geschreven door juf Muriel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De juf is jarig en dat vieren we!
    Hiep hiep hoera voor mezelf!
    Daar ik jarig ben op 8 maart dacht ik: 'Laten we dit al vieren de dag voor de krokusvakantie!'.
    We maakten een toastclown met een mooie hoed en ook lekkere milkshake.
    Iedereen at zijn buikje vol en was voldaan.





    28-02-2014 om 00:00 geschreven door juf Muriel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    20-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Knikkerbanen!
    Hoi!
    In thema  'Handig die handen' maakten we knikkerdozen met waardeloos materiaal. Het werden prachtige werkjes. De leerlingen gingen zeer gemotiveerd te werk en wisten uiteindelijk elk technisch probleem op te lossen om tot een mooi en stevig ontwerp te komen! 


















    20-02-2014 om 00:00 geschreven door juf Muriel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Testje

    Dag juf Muriel!

    homepage-0002.gif from 123gifs.eu Download & Greeting Card
    Vanaf nu is je blog officieel in gebruik! 
    Alles werkt zoals het hoort.  Kom maar eens langs voor eventuele extra uitleg.
    Groetjes van meester Bart.

    06-02-2014 om 18:47 geschreven door juf Muriel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proficiat!
    Proficiat!

    Uw blog is correct aangemaakt en u kan nu onmiddellijk starten! 

    U kan uw blog bekijken op http://www.bloggen.be/zon2

    We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen.  Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.

    U kan dit zelf helemaal aanpassen.  Surf naar http://www.bloggen.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'.  Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.

    Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt.  Surf naar http://www.bloggen.be/  en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.  Druk vervolgens op 'Toevoegen'.  U kan nu de titel en het bericht ingeven.

    Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'.  Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!').  Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd.  U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.

    Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op http://www.bloggen.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op.  Klik vervolgens op 'Instellingen'.  Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.

    WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
    De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
    - Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.

    WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
    Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.

    WAT IS DE "WAARDERING"?
    Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.


    Het Bloggen.be-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!

    Met vriendelijke groeten,
    Bloggen.be-team

    06-02-2014 om 13:03 geschreven door  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)
    31-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thema ridders en jonkvrouwen.
    Beste,
    We leerden over de tijd van de ridders en kastelen. Voor de ouders was er een toneelvoorstelling en een tentoonstelling samen met de leerlingen uit het vijfde en ander tweede leerjaar. Dit werd een succes, de leerlingen ontpopten zich tot echtte toneelacteurs en gaven een schitterende uitleg bij de tentoongestelde werkjes!
    Tijdens het hoekenwerk werkten we samen met het ander tweede leerjaar.
    Elk groepje leerlingen mocht nieuwe ervaringen opdoen in verschillende hoeken.
    Er was een schminkhoek, een fotografiehoek, een knutselhoek( waar kleren van ridders en jonkvrouwen ontworpen werden),
    een muziekhoek (waar de leerlingen nieuwe instrumenten en ritmes konden ontdekken) en een dramahoek (waar ze zich konden inleven in ridder of jonkvrouw door zich te verkleden en geschreven situaties na te spelen).
    Hierbij enkele sfeerbeelden:






    31-01-2014 om 00:00 geschreven door juf Muriel  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 14/04-20/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs