Senegal
Voor het goede doel
Inhoud blog
  • Terug thuis
  • een foto
  • 12 02 2013
  • 1° dag in Senegal
  • Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    18-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terug thuis
    Hallo allemaal,
    Wij zijn terug thuis , van een reis met nogal wat hindernissen,maar toch zeer geslaagd.Roland had wel verwacht om elke dag en verslagske en wat fotoo's door te zenden ,maar we waren in Afrika en das daar niet zo simpel.
    Vanaf volgende week zullen al onze fotoo's wel geklasseerd zijn en kunnen we aan de geinteresseerde onze reis verhalen met fotoo's vertellen.
    Hopelijk tot binnenkort en bedankt voor de interesse
    Yolande

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-02-2013, 22:50 geschreven door Yolande en Roland  
    17-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een foto
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-02-2013, 13:22 geschreven door Yolande en Roland  
    12-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12 02 2013
    hallo,
    we zijn eindelijk nogeens op een deftig uur thuis, en zitten nu in het cyberkaffee van Saly, de stad waar we verblijven. ik tokkel op een PC die in 1830 vanuit kontrole Mol 1 naar hier is getransporteerd. (denk ik).

    Zondag hebben het strand gewandeld. er staan overal stalletjes, waar vanalles wordt verkocht (zoals in Scherpenheuvel maar dan veel veeeeel erger). iedere verkoper (verkoopster) klampt u aan om zijn handelswaar te verkopen, gaande van arbandjes,tot beeldjes en allemaal kleingoed dat ze zelf maken.We kwaen in een stalleke waar ze een baby van 14 maanden bij hadden Marie Christineke Het kwam direct op mijn (yolande) schoot zitten Ik mocht ze zelfs meenemen zeiden (ik weet niet of ze het meende,ik denk het wel) Als deze week nog tijd hebben gaan we wat kleertjes brengen we hebben er veel foto's van.
    Maandag zijn we dan richting Dakar gereden We zijn langs het schooltje Hoop voor Senegal gereden. We zijn in al de klasjes stylo's gaan uitdelen .In de kleuterklas moesten het ballonnen worden ,maar we waren ze vergeten Als we vrijdag tijd hebben gaan we ze nog brengen.
    De kindjes van de kleuterklas vonden Roland zijne baard zeer speciaal Ze moesten allemaal eens voelen.
    vandaag zijn we een openbaar ziekenhuis gaan bezoeken. hun apotheek bestond nog uit een vijftigtal medikamenten.je weet dus dat ze zeer tevreden waren dat we er 2 valiezen met medisch materiaal aankwamen. ook een moederhuis hebben we bezocht, weer medisch materiaal.
    daar zijn we ook een typisch winkeltje binnengestapt melkpoeder en pamperkes gekocht en terug naar het moederhuis. reeds 12 uur na de bevalling verlaten de jonge moeders het moederhuis. morgen gaan we de brousse in, samen met de kaarsen, waspoeder, 50 kg rijst die we ook in deze supermarkt van 3 m op 3 m gekocht hebben .
    ons uur internet is voorbij. foto's meesturen gaat niet want aan dat tempo zitten we een paar uur per foto. je krijgt deze te zien als we terug in Belgie zijn.
    hopelijk hebben we nog eens tijd om te bloggen.

    groeten aan iedereen

    speciaal aan G en L, Lotte, Felien en Senne

    roland en yolande
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-02-2013, 21:59 geschreven door Yolande en Roland  
    09-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1° dag in Senegal
    Hallo allemaal,

    we zijn er geraakt. Vrijdag ochtend om 05.00 maakte Yolande mij wakker, want zij was uitgeslapen. Om 5.30 u opgestaan en het afwasje gedaan. Om 6.50 u stond mijn jongste schoonzus voor de deur. 100 kg bagage en 2 handbagages ingeladen, en weg naar Zaventem. Weinig of geen file onderweg. Dus zijn we reeds omstre eks 8.00 u aangekomen. Anne was reeds aanwezig. Bij een tas koffie wat bijpraten, vertellen dat Lotte, Felien en Senne het superfijn vinden dat Bonne en ik naar Senegal vertrekken. Na inchecken - wat enige tijd duurde omdat er in totaal 8 koffers van bijna 25 kg bagage was - hebben we een ontbijtje in de luchthaven genomen aan een niet demokratische prijs.
    veel mag ik voorlopig niet meer vertellen van Yolande want ik wijd teveel uit, en zij wil u inlichten over onze eerste dag hier.


    roland

    De reis is vlekkeloos verlopen behalve dat ik steeds ziek werd bij het dalen 'wat 3 keer moest gebeuren)
    Eens in Senegal was ik genezen. Na een 2 uur rijden met een overvolle auto,waren we eindelijk om 1h30 s'nachts.aangekomen
    Onze 1ste dag was voor mij ongelooflijk
    Enkele indrukken: De straatkindjes volgen ons al,want ze weten dat wij snoepjes uitdelen
                               De straatkindjes werden in de hof van de B en B gewassen ,al hun kleren werden ook gewassen ,ze kregen gewoon andere kleren 'want er waren weer Belgen aangekomen met verse kleren
                               Ik heb al verscheidene armbandjes kado gekregen zomaar, De lokale bevolking is super ,de kinderen zijn zo schattig, De rest mag Roland nog vertellen
    tot binnenkort,Yolande.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-02-2013, 20:10 geschreven door Yolande en Roland  
    07-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Dag allemaal,
    Op de avond voor vertrek nog even een berichtje, de spanning groeit, mijn gezondheid is gelukkig iets beter, Roland heeft nog 100 en één dingen te doen ,en ik ....zit hier maar te wachten. Hopelijk kunnen we je overmorgen al een 1ste verslag doorgeven, tot dan,    Yolande 

    Ik zeg dus geen goedenavond, Yolande heeft dat al gedaan. Het Laatste Avondmaal was een echt Belgisch frietje. niet goed voor mijn gewicht, maar "hij die zonder zonde is, werpe de eerste steen." en... ik heb nog geen steen tegen mijn jonagold gekregen. 
    In de hall staan 3 grote valiezen klaar, telkens 23 kg. Moniek, onze chauffeur van dienst voor morgenvroeg en de liefste zus van Yolande heeft al één mee in de auto, ook 23 kilo.  2 handbagages van elk bijna 10 kilo. Onze reisbenodigdheden zijn ongeveer (environ zegt men in het Frans)  een 25 kilo. Dus meer dan 90 kg " goede doel".Merci aan de milde schenkers. Yo heeft zelfs geld meegekregen om in Mbour voedsel te kopen voor diegenen die het nodig hebben. (bedankt!!).
    Foto's zullen ten vroegste morgen verschijnen op de blog. De spanning erin houden, dan blijven er misschien toch nog enkelen naar deze site (lees saait) surfen.
    goed zo, hopelijk tot .....  (als we geen internet vinden of te laat arriveren in Baobab Belge (zo noemt ons verblijf )).

    roland




    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    07-02-2013, 21:51 geschreven door Yolande en Roland  
    01-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    hallo,

    hier ben ik weer, vrijdagavond, 01/02/2013. Yolande is niet in te tomen: de valiezen voor de Senegalese kinderen moeten vandaag gevuld worden. 23 kilo per bagage-stuk. " Als ik deze valies vul met baby kleding en stylo's kom ik aan het maximum gewicht. "
    Ik mag levende weegschaal spelen. Eerst met barstensvolle valies, dan zonder valies op een plateau gaan staan. valies voor mijn buikje. ik zelf zie  dus geen gewicht verschijnen. Yolande wel. Zij weet dus  hoeveel ik weeg. Het verschil in gewicht is 22,8 kg. " Ik hoop dat ons weegtoestel toch juist weegt, want anders hebben we miserie in de luchthaven. "  Nu weten jullie nog niet hoeveel ik weeg, ik ook niet.  De volgende bagage, Deze 2 moeten samen gewogen worden, 1 grote valies  ( van gewicht van dat mee ) en dan deze rode  grote reistas ( deze weegt iets zwaarder ).  ikzelf weeg nog steeds evenveel (of is het evenweinig ). Samen weegt dit 24,7 kg.  Reistas open, stylo's vervangen door steriele watten, terug wegen.  We zullen toch maar een kleine marge nemen. ok ook 22,8 kg. 

    Nu moeten we van deze 2 koffers één pak maken.  niet gemakkelijk.  Valies onderaan, reistas er boven op, en samen beginnen we er 30 meter huishoudfolie rond te draaien. Dit komt nooit meer los.  Voor alle zekerheid met zware tape nogmaals versterken, en nu maar hopen dat wij dit pak ongeschonden in Zaventem kunnen krijgen.

    Mijn eigen valies wordt ook deels volgestouwd met snoep voor de kindjes, en stylo's. "jij komt wel toe met iets minder."

    ondertussen zijn we toch weer een dag dichter bij onze vliegtuigreis.

    Senegal, we will come, maar in 't Frans dan.

    roland

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    01-02-2013, 21:37 geschreven door Yolande en Roland  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nog één week voor vertrek

    Hallo,

    we zijn nu meer dan een maand ons aan het bereiden op onze eerste trip naar het Afrikaanse deel van onze wereld.  Een week voor we vertrekken mag ik eindelijk "onze" blog openen. De spanning stijgt,... meer en meer. Wat zal het worden? Spijtig dat (ons) Griet niet mee kan, stomme dokters. Het positieve hieraan is dat we onze vaste hondenoppas hebben.

    De slaapkamer van Felien en Lotte staat vol met bagage "charity flight". 23 kilo per persoon mag extra mee: stielo's, medisch materiaal, kleurpotloden,  kinderkledij,en natuurlijk ook snoep voor de kinderen. DANK U HARTELIJK allemaal. Elke zolder, voorraad, bureelkast moet nu zowat opgeruimd en leeg zijn. Waarschijnlijk zal zelfs een deel van onze "eigen " bagage moeten wijken voor "het goede doel" want we hebben meer dan de ons toegemeten 46 kilo!

    Ons nieuw fototoestel kan ook filmen (zegt men). Op mijn leeftijd een nieuw toestel in gebruik nemen is niet altijd even gemakkelijk. En dat ook nog onthouden...seffens tracht ik een foto aan dit bericht toe te voegen; zomaar om te oefenen.

    dit is het voorlopig.  misschien tot straks!  niemand leest dit, want niemand weet al van onze blog. nu ga ik zelf trachten om dit eens te lezen.

    groetjes ook van Yolande, die is nog aan het uit-zieken.

    Nu ga ik een mailtje sturen naar Senne, dan kan hij het verder vertellen.

    roland



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    01-02-2013, 08:48 geschreven door Yolande en Roland  
    Archief per week
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs