Foto
Inhoud blog
  • de kakariki ( nieuw)
  • ringmaten europese vogels
  • vraag en antwoord (30-05- 2015)
  • vogels kopen (bijgewerkt 31-10-2014)
  • vraag en aanbod bijgewerkt 8-7--2015
  • links
  • evolutie van de sijs (bijgewerkt)
  • conditie vogels(de vogelliefhebber-hok-stam-voeding)
  • ingezonden stukken (bijgewerkt tm 29 juni)
  • vogels te vet
  • vererving bij de sijs
  • vogel ziekten (bijgewerkt)
  • aandachtspunten 2014 (bijgewerkt 10 mei 2014 )
  • ringmaten en kleur
  • de roodborst tapuit nieuw 2014
  • de tuinfluiter nieuw 2014 (Bijgewerkt 30-5-2015)
  • mexicaanse roodmus pheao (bijgewerkt (30-12-2016)
  • japanse nachtegaal (bijgewerkt 15-5-2015)
  • geelbuiksijs (bijgewerkt t/m 30-5-2015)
  • treursijzen (bijgewerkt t/m 4 okt 2013)
  • dennensijs (bijgewerkt t/m 29-09-2014)
  • magellaansijs/zwartkopsijs(bijgewerkt t/m 30-5-2015)
  • baardsijs(bijgewerkt t/m 07april 2013)
  • yarrelsijs(bijgewerkt)
  • de zwarte sijs (nieuw)
  • zwartborstsijs(bijgewerkt t/m 4 okt)
  • kapoetsensijs (bijgewerkt 30-05-2015)
  • Elzensijs (bij gewerkt t/m 015-05-2015)
  • duitse kuiven (bijgewerkt 30-5-2015)
  • algemeen(bijgewerkt 07-12-2016
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Laatste commentaren
  • dennendijs (john)
        op dennensijs (bijgewerkt t/m 29-09-2014)
  • Een interessant adres?
    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    abba
    www.bloggen.be/abba
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    rushka
    www.bloggen.be/rushka
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    birdyfans
    www.bloggen.be/birdyfa
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    creatievemie
    www.bloggen.be/creatie
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    8mm
    www.bloggen.be/8mm
    Mijn favorieten
  • marktplaats
  • kapaza
  • vogelmarktplaats
  • www.paulsbird.nl
  • digitale fotografie
  • Over mijzelf
    Ik ben pim bakker
    Ik ben een man en woon in in limburg (belgie) en mijn beroep is was docent HBO/manager en had een eigen organisatie bureau .
    Ik ben geboren op 19/05/1941 en ben nu dus 82 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: fotografie,tuin en vogels.
    ik ben lid van de Werkgroep Amerikaanse sijzen (WAS) KEV belgie en de BNEC en exotica.Verder studeer ik voor foto graaf
    Dropbox

    Druk op onderstaande knop om je bestand naar mij te verzenden.

    zoek je nog een leuke site over vogels kijk dan eens op www.paulsbirds.nl


    Heeft u het hoofdje conditie
    vogels al geopend
    daar staat heel veel in over
    de liefhebber
    zelf, de verschilende kooien,
     de bodembedekking en het
    kweken van een stam enz zeer
     veel Verder heb ik bij de
    five fancy een interessant maar
     moeilijk stuk geplaatst over
    kleur vererving en heb ik bij de
    dennen sijs een mooie
    zelfgemaakte foto neergezet.
    wilt u op mijn kwekerslijst
    staan geef u dan op via mijn mail
    w.bakker@telenet.be
    neem eens een kijkje op
    www.bloggen.be/slissen
    www.bloggen.be/clubbruggeonline
    deze site is bijgewerkt
    sinds 29-06-2012 en kijk ook
    eens op mijn site
    www.bloggen.be/
    pim_bakkers_fotografie

    amerikaanse sijzen
    zaadeters
    vogelwereld in de voliere
    05-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.duitse kuiven (bijgewerkt 30-5-2015)




    Kijk om bovenste beeld houd ik nou vogels is het niet prachtig de pop met 2 van die koppies onder haar die op de rand van het nest liggen. 

     

    albino jong 2015

    De jongen zien er prachtig uit. Verder hebben alle koppels weer eieren liggen zitten er 3 in de veren en worden alle drie geel met donkere kuiven.Deze zijn verkocht.Nu heb ik nog 4 bonte jongen rondvliegen die ook nog met hun ouders verkocht worden. Ik ga verder kweken met de witte kuiven en met de witte kuiven met grijs op hun kop. Mijn witte koppel geeft wit rode ogen albino's dus daarvan liggen nog 4 geringde jongen in het nest. Mijn andere koppels hebben ook nog jongen liggen die bijna gaan uitvliegen een superkweekjaar dus.

    Albino jong nu volwassen

    heel wat duitse kuiven gekweekt en er komen nu nog 2 witten bij er zijn al 6 verkocht maar ik heb er noch 16 zitten waarvan er maar 4 kunnen blijven dus moet de rest als ik weet wat man en pop is weg dan moet ik ook nog selecteren op gladkoppen en kuiven. Het zijn allemaal prachtvogels maw ik heb een uitstekende kweek gehad. 1 liefhebber heeft alle jongen gekocht en wil met de albino's op de tentoonstelling deelnemen ik ben benieuwd hoe ze gaan scoren volgens mij heel hoog. Nu 2015 zitten de ouders er nog, maar nu is er iets heel raars gebeurd. Ik had nog 5 duitse kuiven zitten 1 man als reserve, die blijft omdat hij mooi zingt maar eigenlijk niet echt op zijn poten kan staan hij ligt dus min of meer op de zitstokken. Ik kom op een dag het hok binnen en zie in 1 oog opslag dat er meer zijn en ga tellen en kom op 6 stuks. Hoe kan er 1 bijgekomen zijn en de ring om de poot van 1 pop is groen dus een jong uit 2014. Ik heb de vogel gevangen en ja hoor het is een jong van mijzelf maar alles was verkocht. Nu was er in de zomer 1 jong ontsnapt en verdwenen maar ik kan mij haast niet voorstellen dat die terug is gekomen.En hoe is die binnen gekomen. Er was wel op een dag een duitse kuif is mijn sluisje en misschien was zij dat wel. Maar hoe is zij dan daarin gekomen zonder dat ik het gemerkt heb. Het zal voor mij een raadsel blijven. Als ik het verhaal aan vrienden vertel kijken zij mij aan en zie ik ze denken die is gek dit kan niet anderen zeggen ook dat het niet kan maar toch is het gebeurd en ik heb mij heus niet vertelt in het najaar en al mijn jongen waren verkocht. Blijft dus een raadsel en dat is nu een mooie pop albino. Eigenlijk heb ik er geen man voor. De 2 andere koppels zitten in hun kweekhok en een koppel heeft al eieren. Ik weet eerlijk gezegd niet op de mannen wel bij de poppen horen ik zie het verschil bij de poppen niet dus heb ik op goed geluk ze bij elkar gezet. De ene pop heeft nu jongen maar de interesse van de mannen is niet erg groot en dat was verleden jaar wel het geval. Het ene nesy heeft nu 3 jongen in de veren liggen waarvan 2 kuiven en 1 gladkop. Het andere nest heeft 2 jongen liggen die net geringd zijn.



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)


    Archief per week
  • 05/12-11/12 2016
  • 10/11-16/11 2014
  • 23/01-29/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 15/08-21/08 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 06/12-12/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010



    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs