Onze klas is omgetoverd tot een kasteel en in dit kasteel werken ridders en prinsessen flink naast en met elkaar
Nieuwsgierig ? Kijk maar mee
We fantaseren erop los met de kastelen en speelfiguren ...
We leren te verwoorden en vertellen zelfbedachte verhalen aan elkaar ...
Nog wat moeilijk maar oefening baart kunst !
Aan de hand van stappenplannen tekenen we prachtige kastelen met ridder en prinses.
Deze zijn te bewonderen aan onze klasdeur ... Kom gerust eens een kijkje nemen
De letters van de themawoorden in de letterhoek worden prima gelegd.
Goed zo !
In de bouwhoek bouwen we kastelen aan de hand van opdrachtkaarten.
De vormen:vierkant,rechthoek,driehoek herhalen we zo nog eens maar ook lengtebegrippen en ruimtebegrippen worden verder ingeoefend.
In de zandhoek overlijnen we thema-tekeningen met een trechter vol zand. Ook de woordenschat oefenen we in.
De moeilijke ridderpuzzel was in het begin van de week nog wat moeilijk maar kijk,vandaag werd hij voor de eerste keer zonder hulp van de juf gemaakt door een paar ridders Goed gedaan !
In de computerhoek kunnen we het verhaal van "Ridder Rikki" nog eens beluisteren.
En de prinsessen van ons kasteel maakten hun eigen kroon vandaag !
De voorbije 2 weken werd er flink gewerkt in onze klas !
In de letterhoek legden we de juiste letters op de juiste plaats van de themawoorden.
Kijk maar mee
Tijdens het lottospel oefenen we om hetzelfde te zoeken maar oefenen we ook de woordenschat verder in.
De puzzels van ons verhaal "Dokter Kwispel" werden naarstig gemaakt.
In de pillenfabriek gaan we aan het tellen met een pincet en vergelijken we hoeveelheden.
Het getalbeeld en het cijfer komt aanbod.
We schilderen met eosine en een wattenstokje een dokter met dokterstas.
We herspelen het verhaal van "Dokter Kwispel" Zo oefenen we het verwoorden en luisteren naar elkaar,elkaar helpen,de woordenschat,zinnen bouwen en de juiste volgorde van het verhaal.
Een knip-leg-plakoefening ivm de juiste volgorde van gebeurtenissen. Eerst dit,dan dat en op het einde dat. Zo oefenen we de chronologische volgorde/oorzaak-gevolg.