Waarde fietselingen, Gezien alle Frankskens en Sabineskes slecht weer
voorspeld hadden, hebben wij de bewuste kat uit de boom gezien. Inderdaad rond
9u is de alom tegenwoordige zon aanwezig en zijn wij aan een toerke begonnen van
Lint naar Lille en terug. Een klein 85km met de laatste 20kilometerkes in
gezelschap van wielertoeristen van Ranst wat wil zeggen dat we rond 12 u terug
in de huisbasis waren. Op de brugskes heeft Agnes laten zien dat ze op de
heuvels Van Achouffe klimmerspieren had gekweekt, want er stond geen maat
op. Zondag zouden we de Jan Bogaertclassic in Temse willen rijden. Er staan
twee afstanden op het programma 90 en 125 km. Wij zouden starten voor de 90 maar
als bij de splitsing blijkt dat wij over superbenen beschikken zouden wij
opteren om de 125 km te doen. Zijn er eventueel volgelingen of zijn er andere
voorstellen ? Graag jullie mening De Tandem Van Wilrijk
http://www.janbogaertvrienden.be/
vertrekplaats : meubelbewaring hoskens, krimperslaan 9140 temse om 8u30 samenkomst ter plaatse of vóór zaterdag 18u af te spreken
06-06-2011 om 00:00
geschreven door EDDY de III-de
Vertrokken rond
8 uur richting Sankt Vith en een halfuur later dan gepland bereikt, ten gevolge
van wegen(niet)werken en filerijden zonder aanwijsbare oorzaak.
Het weer was
opperbest, iedereen had er zin in en met zijn zessen trokken we op pad voor een
tochtje van 108 km.
De eerste 10 km
was het hopeke op, hopeke af met zowaar nog een afdaling. Daarna was het uit
met de pret en begon het echte werk. Een opwarmertje door Möderscheid en even
op adem komen richting Hespenbach om dan richting Honsfeld te klimmen. En dalen
maar. Stilte voor de storm echter want de klim ging nog verder tot we op het
hoogste punt van de dag kwamen, iets voor Lanzarath, na ± 31 km. Van dan af was
het dalen en dalen om na 42,5 km Schönberg door te rijden. Wat daarna volgde
was een aaneenschakeling van klimmen en dalen en was je blij naar beneden te
suizen, je kon terug naar boven. Steil en steiler, op en neer, steeds weer tot
km 67,5. Tot km 77,5 was het rustig (?) voortkabbelen op zijn ardens. Om de
druk nog wat meer van de ketel te halen, had ik maar besloten om eens lek te
rijden maar met de ervaren pollekes van patrick waren we sneller terug op weg
dan gedacht. In Ouren besloot luc de rit wat in te korten en om ons niet ter last
te zijn/op te houden ( waar haalt hij het ?) verliet hij de groep.
Misschien was
het toch met voorbedachte rade want wat er daarna kwam was om dank u tegen te
zeggen. Alles moest uit de kast gehaald worden (er zat nog wel wat in) temeer
we het niet hadden zien aankomen. Tandengeknars alom, zowel die van de
tandwielen als die van ons eigen gebit, echt of vals. Boven gekomen, stond onze
teller op 84.
Daarna liep de
route langs de drukbereden E421/E420 waar de autos soms rakelings voorbij scheurden.
Rechtsaf
richting Sankt Vith. Het einde kwam in zicht, dachten we, tot achter de bocht de
miserie opnieuw begon. Bochtig klimmeke. De 2 P's waren iets sneller vertrokken aan het
rond punt en hadden dus wat voorsprong op ons drie en zo reden we, elk op eigen
tempo, de helling op. Terwijl ik de daarna de afdaling inzette om achter de
koplopers te gaan, besloot mark michel op te vangen die iets achterop zat. Na
kms alles gegeven te hebben wat er nog inzat en met het idee dat we vanaf dan al
dalend SV zouden binnenrijden, kwamen de beide Ps in zicht. Mijn tevredenheid
werd echter getemperd toen plots de 2 achterkomers mij voorbijraasden (goe
getrapt zou ik zo zeggen). Net terug bij elkaar, pijltje naar links, niks SV
recht binnenrijden en alsof dat nog niet genoeg was, kregen we net na onze
inspanning nog een flinke kuitenbijter voor de kiezen. Nu de kast leeg was,
konden we er enkel nog de schabben uithalen. Maar waar een wil is, is blijkbaar een
weg en alzo bereikten we het volgende dorpje. Daar heeft mark frau toute
aangeklampt (wel om zijn buske met water te laten bijvullen).
De resterende
kms waren er van afwisselend dalen en stevige korte klimmekes, zonder ophouden.
En wonder boven wonder gold het motto "samen uit, samen thuis" want
enkele kms voor SV kwamen we luc terug tegen.
Opgelucht
bereikten we de eindmeet, moe maar tevreden.
Kortom, het was
een fijne dag, mooi weer, op sommige hellingen zelfs gloeiend heet in de volle
zon, een prachtige streek om te fietsen, met schilderachtige landschappen en panorama's en alles afgesloten met
een welgekomen etentje en het o zo nodige vocht, op een zonnig terras in Sankt Vith.
Eddy de IIIde
04-06-2011 om 00:00
geschreven door EDDY de III-de
Om planningen en voorstellen sneller en gemakkelijker toegankelijk te maken, deze blog.
Op "bestaande" berichten reageren, kan simpel door onderaan het bericht op "reageer" te klikken, de gegevens met een * aan te vullen en verder de gevraagde weg volgen.
Om enige controle over de blog te houden, dienen "nieuwe" berichten/onderwerpen mij eerst toegezonden te worden via email.
Sedert de start dit seizoen en mede door het goede weer, zijn er samen al enkele toffe ritten gereden.
mark- en valleitjesroute bloesemroute berlaar-scherpenheuvel-berlaar de achouffe classic en alle ritjes tussendoor
Laten we dus de ingeslagen weg op dezelfde manier verder zetten.
30-05-2011 om 17:35
geschreven door EDDY de III-de
Volgens planning, donderdag 2 juni a.s. "de ourtal route" - vertrek 8u bij Luc
OM HET TRANSPORT TE KUNNEN PLANNEN, GELIEVE ZO SNEL MOGELIJK UW DEELNAME TE BEVESTIGEN liefst met vermelding indien je zelf kan/wil rijden en hoeveel personen en/of fietsen je eventueel kan meenemen. gelieve onderling afgesproken samenrijden ook te vermelden aub
Ontdek
onze streek via de "Ourdalroute". Deze rondrit is bewegwijzerd met
zeshoekige geïllustreerde borden. Het parcours strekt zich uitsluitend
over Duitstalig gebied uit. Daarom zijn de borden "OURTAL-ROUTE" enkel
in het Duits.
Om het u eenvoudig te maken geven we u hier enkele praktische inlichtingen:
De rondrit heeft een totale lengte van ongeveer 100 km en is in de richting van de wijzers van de klok aangeduid.
Het is een rondrit. U begint en eindigt dus waar u wilt. Een afkorting is aangegeven tussen SETZ en ST.VITH en omgekeerd.
De borden staan meestal op 2,50 m hoogte, rechts van de weg, met
enkele uitzonderingen, en vóór de kruispunten. Voor zover niet anders
aangeduid volgt de route altijd de hoofdwegen.
Tussen OUREN en OUDLER is er een omweg langs het Groothertogdom Luxemburg.
De rondrit werd zo bewegwijzerd, dat u onmogelijk verkeerd kunt
rijden. Volg de borden, zelfs al komt u op kleine secundaire wegen
terecht. Vaak is dit het mooiste deel van het traject
Luc - Mark -Wilfried - Paul - Patrick & Christel - Michel, vrouw & schoonzus
afgezegd : Patrick & Agnes - Bert
30-05-2011 om 00:00
geschreven door EDDY de III-de