Op naar Venezia, vroeggenoeg vertrekken, de verbinding was voor ons perfokt. Het buitenkomen ven het station was voor mij overweldigend en hoe verder wij de stad in wandelde hoe mooier het was, ge komt ogen te kort.
Van Arcugnano uit zijn wij verder gereden naar Noale , een nieuwe staanplaats op een parking bij een busstation. Daar kregen wij na een paar uur het bezoek van de voorzitter van de motorhomeclub aldaar. Maargoed dat Franco en Lilliane bij ons waren , want ons Italiaans is gelijk nul, het was ook een vriendelijke mens, hij had documentatie van Noale bij. Het is een mooie plaats om te fietsen en te wandelen en de ijscoupe´s zijn er lekker, als ge bij de juiste zaak gaat. Maar Noale was onze tussenstop om naar Venezia te gaan, de hoofdoel van onze reis. Het station is maar op 10 min. wandellen van de staanplaats.
Hier hebben wij kunnen fietsen en wandelen rond een grote vijver , of was dit al een meer ? Het was toch zeer mooi en wij waren niet de enige die dat vonden.Op deze plaats hebben wij tweemaal overnacht.
Asaigo is een gezellig dorpje met terrasjes, lekkere cappuccino, ook natuurlijk mooi om te wandellen en te fietsen en wij hadden zeer mooi weer.Wat wilt een mens nog meer.
Vanuit Vecenca zijn wij naar Asaigo gereden, ligtjes de bergen in, zijn daar op een grote parking in het begin van het dorp gaan staan. Wij hebben daar twee nachten gestaan.
Op een dag kan men niet veel zien maar toch, het was geweldig en dan hadden wij Venezia nog niet gezien, het was een aangename kennismaking. Er waren mooie kunstwerken en gebouwen te zien.
Begin 2007 hebben wij dan beslist om in mei de Alpen over te rijden, naar Venetié in Italié. Wij hadden het geluk om goede gidsen te hebben, namelijk Lilliane en Franco uit Houthalen, het was hun idee om naar Venetié te gaan en daar hebben wij geen spijt van gehad, integendeel. Wij zijn samen gekomen in Füssen, in het zuiden van Duitsland, daar zijn wij dan tesamen vetrokken naar Vicenca waar wij s´avonds aankwamen op de grote parking van het station. Het grote verschil tussen Duitsland en Italié voelden wij dadelijk, Duitsland vochtig en kil, Italié lekker warm, terrasje weer.
Nadat wij eerst een motorhome voor een verlengweekend gehuurd hadden, hebben wij beslist om in 2003 een motorhome te kopen. Het is een Elnagh Clipper 80, waar wij tot nu nog altijd tevreden over zijn. Drie jaar hebben wij al onze buurlanden bezocht met ops en douns, ook Oostenrijk hebben wij meermaals bezocht (waar het altijd regent als wij daar zijn) ,maar onze voorkeur is de Mosel , tot nu toe
VanHool 916 Astron met 50 zitplaatsen. Eerst werden de banden gekocht , zo werd schaal 1/14,5 bepaald en werd aan het chassis en ophanging begonnen. Om het model in detail te kunnen maken werd bij VanHool om documentatie gevraagd en bekomen. De carrosserie is van plastiek, ik heb de gele bus die in het midden van de folder van 2006 stond, nagemaakt. Om de zeteltjes te maken werd er een mal gemaakt en zo werden 50 zeteltjes gegoten. Het model is met dezelfde verf als de grote bus gespoten en vernist, maar eerst werd met kleeffolie de tekeningen opgebracht. Voor dit model heb ik vele, vele uren in mijn kelder doorgebracht.
Bedford Duple Vega van 1960,een luxe oldtimer bus. Van deze bus is geen bruikbare documentatie meer te vinden, dus de echte bus volledig opmeten en veel foto´s maken, binnenkant en buitenkant. Dit is een gewoon statisch model gemaakt op schaal 1/14,5.
Een van die modellen is een Rolls-Royce Phantom 1 van 1930. Om dat model te maken ben ik vetrokken van een bouwpakket dat dan helemaal is aangepast aan de Phantom 1.Het bouwpakket heeft ongeveer 2950 onderdelen zonder de aanpassing. Het model is elektrisch met zender bestuurbaar,de elektromotor met overbrenging zit in de zescilinder ingewerkt, dus niet zichbaar,ook is er een differentieel gebouwd voor de achterwielaandrijving uit alumnum en messing. Hier werkt natuurlijk ook alles, verlichting, richtingaanwijzers enzo. . De richtingaanwijzers is een speciallekke, bij de echte wagen is dat een oranje buisje dat via de onderdruk van de motor uit en in schuift en knippert,boven aan de voorkant van het dak en dat is natuurlijk nagemaakt.Aan dit model heb ik ongeveer een jaar aan gewerkt.
Het eerst model dat ik gemaakt heb is een Mercedes trekker, daar heb ik nog de cabine voor gekocht.Mijn tweede model is een Daf 95 met bulkoplegger op schaal 1/10 .Van dat model heb ik op de banden na als zelf gemaakt,het differentieel,de ophanging,alles is zelf gemaakt.Bij het model werken ook de verlichting, de richtingaanwijzers en claxon,zelfs de ruitenwissers werken.Dit model is samen met de bulkoplegger 135cm lang. Na de Daf 95 heb ik de Daf 13 B ,een oldtimer van 1965 gemaakt. Daarna ben ik aan een Daf 85 8x4 begonnen, ook weer alles zelf gemaakt, alleen de 85 geraakt maar niet af , omdat ik tussendoor ook nog andere model hebt gemaakt.
Van begin jaren tachtig ben ik met modelbouw bezig.Eerst enkele plastiek modellen aan elkaar gelijmd, daarna ben ik begonnen met de bouw van telegeleide model vrachtwagens. De modellen worden volgens plan van de echte vrachtwagens op schaal 1/10 of 1/12 gamaakt, alleen de banden worden gekocht, die bepalen de schaal.