Camber, ook wel gekend als 'wielvlucht', is de hoek van de band ten opzichte van de verticale lijn door het wiel.
-positieve camber: de bovenkant van de wielen staat verder naar buiten dan de onderkant, dit is meestal nodig bij beladen gaan worden. Door spelingen en doorbuigingen zakt de as in het midden iets in, waardoor de banden slecht met de binnenkant van de banden de weg zouden raken.
De belading van het voertuig zorgt dus dat de foute hoek van de band wordt gecorrigeerd.
-negatieve camber: de bovenkant van de wielen staat verder naar binnen dan de
onderkant. Dit wordt voornamelijk gedaan bij aangedreven wielen, door de aandrijfkrachten worden die gecorrigeerd.
Indien het voertuig zwaar beladen wordt(zoals een vrachtwagen) zoekt men de gulden middenweg.
Caster(of naloop) zorgt voor een rechtuitstabiliteit door een verschil tussen het raakpunt van het voorwiel op de weg en de denkbeeldige lijn door het balhoofd.
Door caster gaat het wiel als een zwenkwiel werken, hij gaat in dezelfde richting als de bovenbouw. De aandrijfkracht duwt het voertuig vooruit en de naloop zorgt dat het wiel rechtuit blijft gaan.
De naloop hangt af waarvoor het voertuig gebruikt wordt,