Oneindig veel hulp gekregen om de 2820 te resetten , programma's om te installeren alles op te kuisen.
Kortom , een berg aan info om mee aan de slag te gaan.
Maar , een leek op gps gebied als ik ben , snapte ik er niets van . Of het lukte mij gewoon niet en was dit alles niet op mij van toepassing.
Ik accepteerde voor mezelf het laatste .
Dan maar op mijn eigen eigenwijze manier te werk gegaan. Eerst even gekeken bij data wat zoveel plaats in beslag nam.
Het bleek 1 onderdeel te zijn dat eigenlijk 1,9Gb van de 1,95Gb in beslag nam. En dan nog wel een file (of hoe noem je zulke beesten) waarover in bovenstaande info van alle lieve mensen met geen woord gerept word.
Deleten dus die boel en via mapsource de daar aanwezige , en door mij geselecteerde kaarten , naar de 2820 geïmporteerd.
En halleluja!!! Alle gevraagde kaarten staan erop en ik heb plaats zat om mp3's te plaatsen om mij tot in la douce France te begeleiden.
Ff een route importeren en de GPS de route laten rijden. Werkt perfect. Joepie. Weer een gelukkige mens se .
Ondertussen heb ik mij ook voor een prikje een bluetooth set voor op de helm aangekocht. 2de hands.be is een waar plezier om in rond te dolen.
Het is de N-com (Nolan) bluetooth Multi kit geworden.
Want zeg nu zelf . Een blauwtand gps , maar toch nog met een kabeltje moeten luisteren is vrij stom hé .
Voilà. Ben weer een eind verder met een aantal dingen ter voorbereiding van mijn reis.
Rest nu nog eigenlijk het allerbelangrijkste : EEN MOTO.
Maar als je geen moto (meer ) hebt is dit nogal een belachelijk gegeven. Tenzij als passagier.
Maar ik ben geen passagier. Ik ben een rijder.
Ondanks het feit dat ik in september 2013 mijn vorige vriend , Bandit 1200S , verkocht heb blijf ik een verknocht motorrijder.
Ik bol dan wel niet gans de wereld rond , maar ergens in een ver verleden ben ik alvast ingespoten met het motorrijder virus.
Nu had de Bandit qua comfort voor mij afgedaan. Ik wou iets comfortabelers , iets avontuurlijker.
Na het geluk te hebben gehad van vorig jaar een tijdje de BMW R 1150 RT van Guy te mogen lenen en eens een ritje op die van Dries werd de vurige liefdesvlam voor de boxer motor snel aangewakkerd.
Dat het een boxer werd was dus duidelijk.
Dan mij maar aangemeld op het BMW forum om daar mijn licht te gaan opsteken. Want ik zat nog altijd met de keuze tussen een RT of een GS.
Stond daar toch wel toevallig een prachtig onderhouden en blinkende bolide à la R1150 GS adventure te koop zeker.
Maar bij info bleek de verkoop even uitgesteld.
Al bij al kwam dat (financieel) even goed uit. We spreken nu van oktober 2013.
Ondertussen zijn we februari en is sinds vorig weekend de verkoop geklonken na een bezoekje aan Pieter. Prachtige motor , zo goed onderhouden .
En vooral , toffe pee die Pieter. Hij boezemde van ons eerste gesprek al zoveel vertrouwen in , dat ik wist dat dit DE aankoop ging zijn.
Nu nog alle paperassen in orde brengen en dan nog een dikke week wachten om hem te gaan ophalen.