Inhoud blog
  • Ze blijven niet plakken bij sp.a
  • Matti Vandemaele slachtoffer van computervirus
  • Kortrijk krijgt schepen voor tsjeverij
  • Erfstukkendebat geannuleerd
  • Op de valreep toch nog een kartel in Kortrijk
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Alles kan beter... in Kortrijk
    :: satirische blog :: volg Wakker Kortrijk op Facebook ::
    04-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dakenlopers gesignaleerd in Kortrijk
    Klik op de afbeelding om de link te volgen :: Dakenlopers gesignaleerd in Kortrijk ::

    Sinds kort worden geregeld dakenlopers opgemerkt in Kortrijk. Het gaat niet om criminelen met snode plannen maar om Kortrijkzanen die via de daken van aanpalende huizen hun eigen woning binnendringen.

    Wakker Kortrijk heeft ontdekt dat er een rechtstreeks verband bestaat tussen de dakenloperij en het stratenverbod dat sinds enkele weken van kracht is in Kortrijk. Het stratenverbod is een maatregel van Stefaan De Clerck, waarbij mensen die iets hebben mispeuterd in een bepaalde buurt de toegang tot die bepaalde buurt kan worden ontzegd.

    In het reglement zijn echter geen uitzonderingen voorzien voor mensen die een verbod krijgen voor de straat waar ze wonen. Roger W. uit de Doorniksewijk is zo iemand. Na de verloren Bekerfinale van KV Kortrijk tegen Lokeren had hij uit frustratie een vuilnisbak omgeschopt die aan een van zijn buren toebehoorde. De politie slingerde hem op de bon en sindsdien mag hij zijn eigen straat niet meer in.

    Hij getuigt: “Gelukkig ben ik bevriend met een dame die in de Sint-Denijsestraat woont, een straat die parallel loop met de Doorniksewijk. Wanneer ik ’s avonds thuiskom van mijn werk, laat zij me binnen en klim ik over de omheining van haar achtertuin en via de dakgoot van haar buurvrouw naar de daken van de huizenrij die tot aan mijn woning in de Doorniksewijk loopt. In de kamer van mijn zoon heb ik een Velux laten plaatsen en daarlangs kan ik mijn huis binnenkomen. Ik moet wel opletten dat mijn vroegere schoolkameraad Wilfried me niet opmerkt. Ik spreek al jaren niet meer tegen hem, maar ik heb zijn dak nodig anders moet ik een omweg maken van minstens vijf andere daken.”

    Roger twijfelt aan het nut van de maatregel: “Ik ben een grote supporter van Cancellara. Toen die na zijn valpartij in de Ronde van Vlaanderen moest opgeven, was ik ongelooflijk teleurgesteld. Ik had de koers gevolgd op café en toen ik ’s avonds naar huis liep, stonden daar weer vuilnisbakken te lonken naar mij. Deze keer in de Sint-Denijsestraat. Ik heb me gelukkig kunnen inhouden omdat ik wist dat ik anders geen toegangswegen meer zou hebben naar mijn huis. Maar hadden die vuilnisbakken in de Zwevegemsestraat gestaan, dan hadden ze er zeker aan moeten geloven. “

    Te oordelen aan de meldingen van dakenlopers die de politie dagelijks ontvangt, is Roger W. niet de enige met een soortgelijk probleem. Een politieagent vertelt: “Neem nu het geval Ferdinand K. Die heeft een stratenverbod gekregen voor de  Oudenaardsesteenweg wegens wildplassen in zijn eigen voortuin. Hij woont nog maar pas in Kortrijk en de enige persoon die hij hier kent, is een collega op de Pottelberg. Ferdinand moet telkens meer dan 2,5 kilometer daken afleggen. Hij gaat nu elke avond op café in de hoop iemand te leren kennen die dichter bij hem in de buurt woont.”

    Stefaan De Clerck is alleszins niet van plan de maatregel van het stratenverbod in te trekken. Hij gelooft dat hij recht in zijn schoenen staat, ook al beweert de Liga der Mensenrechten het tegendeel: “Ik zal zelf wel beslissen wat het beste is voor de burgers hier. De Liga der Mensenrechten moet mij niet komen vertellen wat ik wel en niet kan doen.” Wordt ongetwijfeld vervolgd.

    04-04-2012 om 22:27 geschreven door Wakkere Kortrijkzaan  




    Archief per week
  • 13/01-19/01 2014
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs