Competenties die nagestreefd worden:
De leraar als begeleider van leer- en ontwikkelingsprocessen:
- De student kan de beginsituatie van de leerlingen en leergroep achterhalen
- De student kan individueel en in team leermiddelen kiezen en aanpassen
- De student kan proces en product evalueren met het oog op bijsturing, remediëring en differentiatie
- De student kan omgaan met de diversiteit van de leergroep
De leraar als opvoeder:
- De student kan de emancipatie van de leerlingen bevorderen
- De student kan adequaat omgaan met leerlingen in sociaal-emotionele probleemsituaties of met gedragsmoeilijkheden
- De student kan het fysieke en geestelijke welzijn van de leerlingen bevorderen
- De student kan strategieën inzetten om te communiceren met anderstalige leerlingen (indien van toepassing)
De leraar als organisator:
- De student kan een stimulerende en werkbare ruimte creëren, rekening houdend met de veiligheid
De leraar als partner van ouders en verzorgers:
- De student kan zich informeren over en discreet omgaan met gegevens over de leerling
Andere competenties die via deze opdracht aanbod komen (door studenten aan te vullen):
..
26-09-2010, 11:50 geschreven door sara.claerhout 
|