Vandaag heeft Xander weer naar de politie gebeld.Hij vroeg of hij Marjan kon spreken.We probeerden ook een antwoord te vinden op onze onderzoeksvraag ´Hoe kunnen we onze ouders leren om niet te hard te rijden´. We willen een app maken Die ervoor zorgt dat onze ouders als ze te snel rijden opeens een foto van hun eigen kinderen krijgen. Op deze foto zien ze dat hun kind in een ongeluk is terecht gekomen. We hebben slogans bedacht.We hebben daarna een teamspel gedaan: body language. We maakten met onze lichamen de letters van het woord TURBO. Daarna bezochten we nog even de website van BIVV. Daar zagen we goede slogans en foto's.
Vandaag hebben we een spelletje gespeeld om ons team te versterken.
De 3de keer hadden we het in 22 seconden gehaald. Xander heeft de politie gebeld om te vragen of we 7 oktober naar hun mogen komen.
Ze zeiden dat we morgen terug moeten bellen naar Marjan Anthonis. We hopen allemaal dat het kan.
Lotfi en Veysel hebben op de Ipad een enquête gemaakt. De anderen stellen ondertussen al enkele vragen op die we nodig hebben om onze onderzoeksvraag verder op te lossen.
Vandaag hebben we een onderzoeksvraag moeten zoeken zoals: Hoe kunnen we auto's milieuvriendelijker maken, ... .
We vonden het moeilijk om tot een goede onderzoeksvraag te komen. We hadden wel vragen maar om tot een goede vraag te komen waar iedereen mee akkoord was werd wel moeilijk.
Uiteindelijk hebben we een vraag gevonden: "Hoe leer ik mijn ouders om niet te snel te rijden?" We zijn van plan een enquête te houden. Daarvoor zijn we opzoek gegaan naar goede vragen.
Waar rijd je te snel in zone 30,50,70,90 of 120?, Waarom rijd je te snel?, ... . Nu moeten we nog eens nadenken welke specialisten ons hierbij kunnen helpen: politie, brandweer, autorijschool, ...
We bespreken volgende les wie we gaan bezoeken voor meer uitleg.
Hier zijn we dan met de eerste foto's van ons team. Je ziet hier onze groepsfoto, een foto van onze blogger: Erhan en een foto van ons in actie. Zin in meer foto's? Binnenkort op de facebookpagina van Kla4tje kan je genieten van de FLL foto's. Prettig weekend allemaal en tot volgende week voor meer FLL nieuws
Er kwamen 2 studenten van PXL naar onze school om ons te helpen met programmeren. Ze hebben alle missies uitgelegd en laten zien hoe het moet worden gedaan. De hoofdprogrammeurs maakte vandaag 1 missie: de deur openen. Er was ook nog een studente van PXL die ons kwam helpen bij het project. Ze stelde allerlei vragen aan de leerlingen van het 6 de leerjaar. We vinden het wel leuk om met die robot te werken en hem allerlei oefeningen te laten doen.
Vandaag hebben voor het eerst de missies (met Lego) gebouwd. Het was best wel moeilijk maar iedereen vond het leuk.We kregen natuurlijk hulp van onze lieve juffen.
Hier zijn we weer. Eerst hebben we vandaag kennis gemaakt met de robot. De leerlingen van vorig jaar hadden deze geprogrammeerd en Sylvia toonde ons wat er wordt verwacht van ons.
Na deze instructie zijn we opzoek gegaan naar een teamnaam, logo en slogan. Na veel nadenken zijn we allemaal akkoord geraakt: TT wordt het. TT staat voor turboteens maar is ook wel een bekend gegeven in de autowereld
Hier een overzicht van onze teamleden:
- Kerim: programmeur
- Hüseyin
- Lotfi: technisch ontwerper
- Tycho
- Veysel
- Xander: PR
- Robbe
- Erhan: blog verantwoordelijke
- Eren
- Renée: grafisch ontwerper
- Esra Dogan: materiaalmeester
- Lom-Ali
- Jordy
Nu kijken we vooral uit naar donderdag want dan is het D-day ... de missies komen aan.
Vandaag komen we voor het eerst samen om meer info te krijgen over de FLL: first Lego League.
We hebben vorig jaar de robot van het vorige 6de wel eens zien rijden maar hoe we dat zelf allemaal moeten doen is nog een raadsel.
Vandaag gingen we eerst onze klas in 2 groepen verdelen want we werken met 2 teams. Om aan de thema's, waar we rond willen werken ,te komen hebben we een klas brainstorm georganiseerd. Nadat iedereen zijn thema's op papier had staan werden die luid op genoemd en op een hoopje gelegd: behouden of weg! Op die manier en na een stemmingsronde hebben wij het thema: auto's gekregen.
We kijken er al naar uit om enorm veel te leren over AUTO'S.