Nu we reeds een aantal maanden bezig zijn met alles voor te bereiden voor deze No Budget Cup valt ons één ding op. Dit is zeker en vast niet goedkoop. Ondanks dat het de betaalbare amateur race's zijn valt het toch net iets duurder uit als gepland. Het is een lopende rekening... Banden, benzine, testbank, uitlaat, dyno-jet kit, remblokken,... en dit lijstje gaat nog wel een stukje verder Na wederom even te overleggen besloten we om sponsor's bij elkaar te zoeken om zo ons seizoen iets draagelijker te maken. Zo werd onze 1e sponsor als snel gevonden! www.traxracing.com
Nu we onze motor op de testbank hebben geplaatst zij we tot een aantal conclusie's gekomen. Ondanks dat de motor bulkt van de energie, gezondheid en vermogen is de curve van de testbank iets minder mooi. Vermogen valt op sommige punten weg en komt vervolgens weer heel agresief terug. Dit wil zeggen: je hebt een geweldigen dip t.e.m. 9000tr/min en verolgens komt al het vermogen in één keer op je achterwiel. In de regen (of bij droog) zou dit kunnen resulteren in highsiders en/of andere gevaarlijke slippers. Nu is het de bedoeling om deze dippen en pieken allemaal gelijk te maken. Zodat vanaf je op de gas gaat tot je tegen je toerenbegrenzer loopt, je een constant vermogen/koppel hebt. Om dit probleem op te lossen moeten we twee dingen doen. - Een Dyno-jet kit kopen. - Een open uitlaat kopen.
Het eerste hebben we reeds gedaan, met de uitlaat wachten we even af want dit zou wel eens best een dure investering kunnen zijn....
Nu we een aantal keren op het circuit zijn gaan testrijden kregen we het idee dat onze motor echt een raket was. Elke andere motor die we tegenkwamen was precies trager. Nu werden we toch echt wel benieuwd naar het vermogen van ons course moto-tje. Maar één manier om erachter te komen hoe sterk ons "beest" nu echt wel is --> Testbank!!! De wildste dromen onstonden: Zou er mischien een blok van een GSXR 1000 inhangen? Zou onze motor mischien getuned zijn,... Dit was echter verre van waar. We werden even gezellig terug met onze voeten op deze aardkluit geplaatst toen de machine op de testbank stond. Het bleek een gewone oer-sterke/degelijk 750cc te zijn met ongeveer 117pk op het achterwiel. Dit resultaat is echt wel goed als je in het achterhoofd houd dat de motor van 1996 is en dus bijna 15jaren telt. http://www.youtube.com/watch?v=B17Gqqy2y9M&feature=sub
De No Budget Cup is een competitie georganisseerd door het motorblad Motorrijder en bestaat uit vijf races per jaar. Hiervan worden er vier verreden op het circuit van Zolder en één op het circuit van Dijon. Er mogen enkel piloten aan deelnemen die de laatste 20 jaar geen racelicentie hebben gehad of het laatste jaar hebben deelgenomen aan de Endurance For Fun competitie. De motor waarmee je deelneemt moet tussen 1990 en 2001 gebouwd zijn, dit om de kosten enigsinds binnen de perken te houden. De competitie is opgebouwd in 3 klasses, -600cc, +600cc en megabike klasse (viercilinders +920cc) Omdat het om endurance races gaat, 3 uren races, moet je met twee of drie piloten zijn. Wij nemen deel met een Suzuki GSXR 750 Srad van 1996 en komen dus uit in de +600cc klasse.
Voor zij die geintereseerd zijn op is een kijkje te komen nemen: 27/03/2011 Zolder 27/05/2011 Zolder 15-16/07/2011 Dijon 22/08/2011 Zolder 26/09/2011 Zolder