• Tips
  • weer thuis
  • dag 24: Alcatraz
  • dag 23: San Francisco
  • Dag 22: Yosemite
  • dag 21: Sequoia NP
  • dag 20: Dag 20 Visalia
  • dag 19; Lake isabella
  • dag 18: death Valley
  • dag 17: Jacq's Verjaardag
  • dag 16: Zion NP / tandarts
  • dag 15: bryce Canyon
  • dag 14: Lake Powell
  • dag 13: Glen canyon/ Wahweap
  • dag 12: Monument Valley
  • dag 11: Grand Canyon
  • dag 10: Hooverdam en route 66
  • dag 9: Viva Las Vegas
  • dag 8: Barstow
  • dag 7: Joshua Tree
  • dag 6: Universal Studios
  • dag 5: Neverland
  • dag 4: highway 1
  • Dag 3; walvis cruise
  • dag 2: de camper ophalen
  • Dag 1: We zijn aangekomen in SFO.
  • Nog een paar uurtjes!!!!
  • Tickets zijn binnen
  • We staan in de krant!!!!!!!!
  • Nog 2,5 maand te gaan
  • Informatie over Nationale Parken
  • De Hotels
  • De Camper
  • Reisplanning West USA
  • Hoe het allemaal begon.
    Hoofdpunten blog ton_jacq
    Camperreis 2009 Ton & Jacqueline
    West USA
    18-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 18: death Valley
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hallo,

Met Mij (Jacq), gaat het al een stuk beter, de kies klopt nog wel af en toe, maar die stekkende pijn die ik had (zelfs tot huilens toe) heb ik niet meer. Het was niet echt leuk zo, maar met de antibiotica en goede pillen uit USA moet het helemaal goed komen.
    We hadden ook 2 dagen geen internet dus was een beetje moeilijk communiceren zo, maar ik werk hem nu even bij (zaterdag).

Vandaag hebben we door Death Valley gereden en badwater bezocht. Erg droog en warm hier trouwens, het is niet zo gek dat je hier in juli, augustus en september niet met de RV mag komen ivm de warmte. Wij vinden het nu al erg warm, laat staan dan, maar eigenlijk valt hier niet veel te zien, je hebt badwater, 86 meter onder zeeniveau en wat zout vlaktes. Het uitzicht is erg dor en droog, heel verschil met het kleurrijke Zion.
    We hebben de golden canyon trail gelopen, en deze was erg zwaar, het was warm en erg mul zand/stenen pad. Het was eigenlijk geen doen. We hadden gelukkig genoeg water bij ons, maar we zagen ook mensen zonder water, nou als iets dom is dan is het wel lopen zonder water.
    We hebben het voltooid, maar we hebben qua uitzicht en condities wel een mooiere trail gelopen (Zion, Bryce).
    Onze schoenen komen erg goed van pas hoor, ze lopen geweldig.

We hebben een camping buiten Death Valley, morgen op weg naar lake isabelle.
    We rijden trouwens nu weer in Californie, dus nog even en dan is het weer voorbij.

Groet, J & T

PS: Op onze spaces (hotmail) heb ik een fotoboekje gemaakt met wat leuke foto's erin, ga daarom naar het volgende adres:
    www.ton-jacqueline.spaces.live.com (kies hier in het kopje foto's en daarna op mapje USA.
    Veel kijk plezier, de rest zien jullie in mijn scrapbook hihihi

badwater.jpg (201.8 KB)
    Jacq.jpg (3 MB)
    Ton.jpg (261.9 KB)

18-10-2009 om 00:00 geschreven door plooytjes

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 17: Jacq's Verjaardag
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ton schrijft het berichtje van vandaag.

Hallo iedereen,

Na een goede nachtrust van Jacq is de pijn wel wat minder geworden, maar nog niet weg.
    We vertrekken rond half 10 richting Las Vegas, maar onderweg stoppen we nog even in het plaatsje Springdale voor een ketting voor een hangertje van een indiaanse fluiter, we kopen er ook bijpassende oorbellen bij dus ze is weer helemaal klaar voor haar verjaardag. We zijn geslaagd en gaan weer op weg.
    Onderweg nog wat lekkers bij de koffie gehaald het is tenslotte feest, dus een donut is wel lekker bij de koffie. We kopen trouwens elke keer koffie bij de tankstations, lekker een grote bekker met French Vanilla koffie voor maar 1 dollar, dit is erg lekker en blijft lekker warm met zo'n deksel erop.
    We gaan richting Las Vegas, we komen nu via het noorden binnen en Jacq maakt nog wat mooie skyline foto's van Vegas, we komen langs Circus Circus waar we de week ervoor gestaan hebben.
    Na ongeveer 1,5 uur komen we op de luxe camping aan en nadat we begeleid zijn naar onze plek, gaan we meteen naar de Pool, want het is denk ik 30 graden.
    We genieten bij de pool van de zon en van het bubbelbad. Voor de avond hebben we een tafeltje gereserveerd in het restaurant, want Jacq's verjaardag moet wel gevierd worden. Jacq eet het volgende: zalm, verse spinazie en een gepofte aardappel met sour cream en ik eet een T-bone met asperges en een gepofte aardappel. Het was allemaal heerlijk.

Jacq schrijft nog het volgende; Ik wil iedereen hartelijk danken voor de geluk wensen die iedereen via de mail of een E-card heeft gestuurd. Erg leuk dat er aan me gedacht wordt terwijl er zo'n grote oceaan tussen zit.

donut eten.jpg (249 KB)

18-10-2009 om 00:00 geschreven door plooytjes

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 16: Zion NP / tandarts
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hallo Allemaal,

Niet schikken naar aanleiding van het kopje, maar we zijn inderdaad bij de tandarts geweest, maar dit komt later.

Vanochtend vertrokken richting Zion, na ongeveer 90 mijl komen we aan bij de ingang van het park. We moeten 15 dollar tunnelgeld betalen, en gaan via haarspeldbochten verder het park in. Na ongeveer 6 mijl komen we bij de tunnel, we moeten hier halt houden en na 8 minuten wachten mogen we de tunnel in maar we moeten in het midden blijven rijden anders komt het niet goed met je campertje, ja het is om te gillen. De tunnel duurt ongeveer 2 km, best een beetje eng, maar als je na 2 km het licht aan het andere eind weer ziet dan ben je wel een beetje blij hoor.
    We rijden naar het visitor centrum en pakken daar wederom de gratis bus en gaan richting de lodge.
    We lopen een trial van een uur en deze brengt ons bij watervalletjes en mooie landschappen, nu zijn mooi de kleuren van de indiansummer waarneembaar. We spotten ook nog een hagedis en een eekhoorn.
    Om 3 uur terug naar de camper , maar Jacq krijgt steeds meer last van haar kiezen, we besluiten naar de camping te gaan en te informeren naar een tandarts in de buurt.
    Met de camping manager krijgen we dhr wells aan de telefoon en we kunnen terecht om 17.30 in Hurricane (ongeveer 30 minuten van de camping). Nou om een lang verhaal kort te maken, Jacq heeft een voorhoofdsholtontsteking en die is door getrokken naar haar linker kiezen, vandaar de erge kiespijn. Oorzaak is de 2 weken aanhoudende verkoudheid, oplossing is een antibioticakuurtje. Deze konden we ophalen bij de pharmacy voor 10 dollar. Ik ben niet zo thuis in prijzen van medicijnen maar in NL kosten deze meer. Tandarts zei dat binnen 24 uur de pijn minder moet worden, is wel handig want morgen ben ik jarig.
    We eten wat en gaan naar bed want toch wel erg vermoeiend zo'n dag.

Gr T&J

op de camping.jpg (271.1 KB)
    tunnel.jpg (245.7 KB)
    zion 2.jpg (263 KB)

15-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 15: bryce Canyon
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vanochtend om 9 uur vertrokken, richting noorden. We gaan naar Bryce Canyon, we moeten wel weer tanken onderweg, ja de camper slurpt het wel op hoor, ik geloof dat we 1 op 4 rijden dus dat gaat wel hard.
    Onderweg komen we langs mooie landschappen, de indian summer is in aantocht dus alles ziet er mooi kleurrijk uit.
    Het landschap wordt ook weer een stuk groener. we moeten veel klimmen met de camper er staan regelmatig bordjes langs de weg met 7000 ft.
    Soms rijden we door een plaatsje wat echt cowboy achtig aan doet, soms hebben we echt het gevoel in het wilde westen beland te zijn.
    We rijden inmiddels weer in de staat Utah dus de klok mag weer 1 uur vooruit, blijft wel raar hoor.
    Om half 2 komen we aan op de camping, we krijgen plek 59, maar we rijden meteen door naar Bryce Canyon. Daar aangekomen gaan we meteen een trail lopen van 1,3 mijl, de Navajo trail, deze 2 km lange trail zigzagt 150 meter steil naar beneden en eindigt langzaam kronkelend tussen de kloven en rotsen. De klim omhoog is bijzonder inspannend. Onderweg zien we Thor's Hammer en de two bridges, het zegt jullie natuurlijk niks maar de foto's zeggen genoeg, maar dat komt later. We waren blij dat we het gelopen hadden, maar ook weer blij dat we klaar waren, het was echt heel steil naar boven.
    Het is inmiddels half 5 (Utah tijd), we relaxen nog wat bij de camping en gaan vanavond eten in het steakhouse hier vlak bij.
    Morgen gaan we naar Zion, we verheugen ons er weer enorm op.
    Elk landschap verschilt weer zo van mekaar, dat het elke dag weer een verassing is wat je te zien gaat krijgen.

Jacq en Ton

bryce 2.jpg (247.7 KB)
    bryce.jpg (242.5 KB)
    Jacq.jpg (252.4 KB)
    onderweg.jpg (223.9 KB)
    tanken.jpg (254.5 KB)
    ton en zijn vriend.jpg (258.4 KB)

15-10-2009 om 00:00 geschreven door plooytjes

14-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 14: Lake Powell
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vanochtend voor ons doen laat opgestaan: 9 uur, normaal zijn we rond 7 uur wakker. Ton is erg verkouden geworden gisteren dus hij voelt zich niet zo lekker. Is niet zo gek, want Jacq was tijdens de vlucht verkouden aan het worden en dit duurde 9 dagen, en nu is zij eraf en heeft Ton het.
    Om 12 uur lopen we richting de boot voor onze trip. Om 1 uur vertrekken we, eerst naar de Navajo Canyon, hoge rotsen en als je goed kijkt zie je allemaal dieren in de verschillende kleuren. daarna naar de Antelope Canyon, ook hele mooie rotsformaties en het wordt steeds smaller de canyon, het is zelfs zo smal dat je met je hand de rots kan aanraken. Daarna zien we vanaf het water nog de dam en dan weer terug naar de haven. We vonden beiden de trip erg mooi om mee te maken, maar als je het vergelijkt met de trip in Monument Valley dan was dit wel erg duur.
    Morgen gaan we op weg naar Bryce Canyon.

groet,

de boot.jpg (315.7 KB)
    doorvaart2.jpg (226.5 KB)
    wild life.jpg (292.5 KB)

14-10-2009 om 00:00 geschreven door plooytjes

13-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 13: Glen canyon/ Wahweap

Hallo Allen,

We zijn nu in Wahweap / Page, een plaatsje aan het Lake Powell. Vanochtend vertrokken uit Monument Valley, eerst nog even boodschappen doen en dan on the road again.
    Na 3 uurtjes door het uitgestrekte landschap te rijden komen we aan bij de Glen Canyon dam, een stuw dam net als de Hooverdam maar deze is wat kleiner. Hier rijden we overheen en dan komen we bij het Glen Canyon NP. We hoeven niet te betalen want we hebben al een jaarpas.
    De camping ligt in het park, we betalen voor 2 nachten, want Ton is nu verkouden en is het wel lekker om morgen een rij rust dag in te plannen.
    We kijken waar de plek is en gaan dan op weg naar de Wal*Mart voor wat spijkerbroeken, we kopen beiden 3 broeken en een paar schoenen, ook de lunch scoren we hier en dan op weg naar de Horseshoe Bend. Dit is een kleine trail naar een hoefijzervormig gesteente, hier om heen stroomt de Colorado River, het is een mooi gezicht. We zitten wel erg hoog en Ton krijgt wel kriebels in zijn tenen als hij naar beneden kijkt.
    We gaan weer terug en gaan een boottocht voor morgen reserveren over Lake Powell.
    Morgen om 1 uur gaan we met een 3 uur durende boottocht, we zijn erg benieuwd, walvissen zullen we wel niet zien

Nu gaan we eten.

Tot morgen maar weer,

J & T

Glen Canyon.jpg (235.9 KB)
    Lake Powell.jpg (239.7 KB)
    Ton Horseshoe.jpg (250.9 KB)

13-10-2009 om 00:00 geschreven door plooytjes

12-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 12: Monument Valley
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag op weg naar Monument Valley, eigenlijk nog iets noordelijker. We gaan bij de oost kant van de Grand Canyon het park verlaten, we stoppen onderweg nog bij uitzichtpunten en het blijft een mooi gezicht.
    We moeten onderweg nog even tanken en dan gaan we naar het nieuwe park: Monument Valley. Het landschap veranderd enorm onderweg het wordt allemaal wat droger en de steen/zand kleur wordt meer rood achtig. Om half 2 (half 3 in Utah waar we nu zijn), komen we aan op de camping Gouldings, we krijgen een mooi plekje met in de verte de rots partijen van Monument Valley.
    Om 3.30 gaat er een 3,5 uur duurende tour door het park en die hebben we ook maar geboekt.
    We zitten in een open truck met nog wat mensen en gaan het land van de indianen verkennen. Het is erg indrukwekkend om te zien al die rots partijen en als je goed kijkt dan zie je er allemaal dieren in, de olifant, kameel, havik. Ook de totempaal, de laars en de drie gezusters hebben we gezien. Ook oude rotstekeningen van de indianen gezien en de huisjes hoe ze vroeger leefde.
    Er zijn ook diverse films opgenomen in het park, Selma & louise, Back to the future 3 enz.

Vanavond lekker hamburgertje gemaakt en morgen op weg naar Page.

Gegroet, J & T

3 gezusters.jpg (171.9 KB)
    Jacq.jpg (259.8 KB)

12-10-2009 om 00:00 geschreven door plooytjes

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 11: Grand Canyon
    Klik op de afbeelding om de link te volgen We gaan op weg naar 1 van de 7 wereld wonderen de Grand Canyon, het is ongeveer 1,5 uur rijden, de route er naar toe is prachtig.
    Heel groen en soms zie je een hert voor bij schieten. We komen aan bij de zuid ingang en krijgen hier folders mee, een kaart voor alle parken hebben we al. Er wordt meteen gemeldt dat de trailer village vol is dus dat wordt naar de Mather Campground, dit is wat primitiever maar dat is ook wel leuk. We staan midden in het bos en er komt heel dicht bij een hert voorbij. Om 12 uur gaan we op pad, er rijden gratis shuttle bussen door het park  met ieder zijn kleur, wij stappen op op de blauwe bus de Village bus ook wel genoemd. Je kan uitstappen wanneer je wilt en 15 minuten later stap je zo weer op een nieuwe bus. Het uitzicht is fenominaal, erg groot en diep ook. Elke bus stop geeft eigenlijk een ander beeld op de canyon. We gaan helemaal tot de west kant bij Hermits rest, hier eten we wat en gaan dan terug naar de camper het is dan al inmiddels 4 uur en we wouden nog even hout halen voor het campvuur voor vanavond. In de shop vind Jacq ook een marchmallow pakket voor het campvuur dus die gaat ook mee.
    We hebben besloten om morgen toch weer verder te gaan richting Monument Valley, Grand Canyon hebben we gezien.
    Het campvuur was erg leuk en vooral het roosteren van de marchmallows was erg leuk.
    Vroeg naar bed, want het was een vermoeiende dag.

Groet, J & T

Jacq.jpg (266.4 KB)
    kampvuur.jpg (251.8 KB)
    samen eten.jpg (272.1 KB)
    Samen Grand Canyon.jpg (246.6 KB)

12-10-2009 om 00:00 geschreven door plooytjes

10-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 10: Hooverdam en route 66
    Klik op de afbeelding om de link te volgen We zijn niet rijk maar wel 15 dollar lichter vertrekken we uit Vegas. Gisteravond hebben we Vegas bij avond mogen aanschouwen en dit was erg mooi om te zien. Belagio met zijn fonteinen show en alles er om heen was leuk om te zien. We hebben ook nog een gokje gewaagd, maar eigenlijk waren we hartstikke moe van zo'n hele dag lopen en indrukken dat we om half 11 toch maar naar huis zijn gegaan.
    Vanochtend om 9 uur vertokken en op weg naar de Hooverdam, hier kwamen we aan na een uurtje rijden. Onze camper werd gecontroleerd op bommen Ja je weet het nooit !!! En we mogen verder, meneer de inspectuur moest wel even met Jacq op de foto!!
    Camper bij de dam geparkeerd en even gekeken wat voor een meesterwerk de dam is. Je weet niet wat je ziet, echt enorm.
    Na 1 uur hebben we het wel gezien en vertrekken richting westen. We gaan naar Seligman ongeveer 1,5 uur voor de Grand Canyon. De camping ligt aan de historische route 66 dus dat is erg leuk. De route zelf er naar toe was erg mooi, we voelden ons best een beetje cowboy, maar dan zonder paard en hoed. Onderweg nog even boodschappen gehaald voor vanavond en gelunched (ja moet ook gebeuren).
    Om 3 uur komen we aan op de camping, vandaag was het wel weer warm en we hoopten op nog een duik in de pool, maar de pool is in reperatie dus dat is erg jammer. Ook ligt er naast de camping een rails en af en toe komen er treinen langs met 115 wagons, je weet niet wat je ziet. Morgen op weg naar de Grand Canyon, we zijn erg benieuwd hoe dit zal zijn, we blijven hier 2 dagen staan, dus tot maandag, we weten niet of we internet hebben dus dat is even afwachten.

Howdy,

Ton & Jacq

hooverdam 2.jpg (249.5 KB)
    hooverdam.jpg (237.1 KB)
    Jacq met controleur.jpg (249.7 KB)
    Jacq.jpg (246.4 KB)
    lange trein.jpg (262 KB)
    Ton.jpg (269.2 KB)

10-10-2009 om 00:00 geschreven door plooytjes

09-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 9: Viva Las Vegas

We zijn er hoor in Viva Las Vegas, we zijn ook van staat veranderd we zitten nu in Nevada.
    Vegas ligt echt midden in de woestijn, we komen rond half 12 aan op de camping vlak bij Circus Circus.
    We krijgen een mooi plekje met een stukje groen en een zitje erop. We installeren de camper en trekken de wandelschoenen maar aan.
    we vertrekken naar de Strip en ja wat zie je dan eigenlijk is het gewoon een groot circus, overal lopen mensen, overal casino's waar je zo in kan lopen. Hotels zijn groot en indrukkwekkend om te zien. New York New York met het vrijheidsbeeld voor de deur, Paris met de eifeltoorn, Venatian met zijn gondels voor de deur, MGM grand met de grote gouden leeuw enzovoort, het is echt niet te beschrijven.
    We gaan lunchen en dan moet je eerst geld betalen bij de balie en dan kan je onbeperkt eten bij het buffet, van italiaans tot sushi tot vis en vlees.
    Het is eigenlijk gewoon een luxe vreetschuur, je hoeft niet om te komen van het eten. En iedereen schept maar op en niet een beetje maar hele borden.
    We kopen nog wat souveniers en gaan dan terug naar de camping. We hebben trouwens de hele strip afgelopen en met de bus zijn we terug gegaan. We voelen de beentjes wel, vanavond gaan we naar de show voor het Belagio met de beroemde fonteinen show en ook zien we de show bij Treasure Island (een soort piraten show), en natuurlijk de neon verlichting vanavond hier in Vegas. En uiteraard een gokje wagen in het casino je weet maar nooit of het geluk met je is.

Op Jacq's verjaardag zouden we hier ook zijn, maar dat doen we maar niet, het is leuk om Vegas te zien, maar wij vinden het toch wat te massaal. Dus op 16-10 gaan we niet naar Vegas, maar moeten we even wat anders vinden.

Viva Las Vegas,

T & J

belagio.jpg (295.5 KB)
    by night.jpg (314.4 KB)
    casino.jpg (237.5 KB)
    gondels.jpg (265.4 KB)
    jacq lunchen.jpg (261.5 KB)
    limo.jpg (238.3 KB)
    NY.jpg (258.1 KB)
    onderweg.jpg (269.3 KB)
    pizza.jpg (275.3 KB)

09-10-2009 om 00:00 geschreven door plooytjes

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 8: Barstow
    Klik op de afbeelding om de link te volgen hallo,

Na 2,5 uur rijden komen we voor de middag aan in Barstow. Hier brengen we een bezoek aan een oud Cowboy stadje genaamd Calico Ghost Town. Het lijkt een beetje op het openlucht museum, maar dan anders (cowboy style). Het is erg leuk om zo door een oud stadje te lopen. Vroeger was dit een oud zilvermijn stadje en ze hebben vroeger veel zilver gevonden. Het stadje is erg toeristisch aangekleed, maar daarom ook wel erg leuk. we lunchen voor op de veranda van de saloon. We hebben hier ook een foto laten maken in orginele kledij. Ton als cowboy en Jacq als saloon girl. Dit kan je ook in Volendam doen, maar als hollander doe je dat niet en nou je in de US bent doe je het wel , de foto is erg leuk geworden en het lijkt net echt.
    Na 2 uur rond gelopen te hebben gaan we weer naar de camping en nemen nog even een duik in de pool, het is namelijk erg warm hier.
    We gaan vanavond eten bij Penny's diner een eettentje in de jaren 50 style dus echt amerikaans.
    Morgen op weg naar Vegas, we zijn erg benieuwd wat we daar zullen zien.

Gr, Jacq & Ton

Calico.jpg (250.3 KB)
    diner in USA diner.JPG (454.3 KB)
    diner.JPG (435.5 KB)
    lunch.jpg (268.2 KB)
    samen.jpg (252.1 KB)
    waslijn.jpg (244 KB)

09-10-2009 om 00:00 geschreven door plooytjes

07-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 7: Joshua Tree

Vandaag op weg naar Joshua Tree NP, ten oosten van LA. Onderweg gestopt bij Wal*Mart om kleren te kopen, we hadden beiden niet zoveel mee dus je moet dan een keer iets anders aan.
    Om 3 uur komen we aan bij Joshua Tree NP, we hebben geen electra en water dus we moeten zuinig zijn met de electra. Het park is erg mooi om te zien met al die Joshua bomen. We maken een wandeling van een uur en we komen er achter dat ze ook erg kunnen prikken die bomen.
    Er lopen ook een soort cavia's hier rond, maar op de foto willen ze niet, ook de haas is ons te snel af elke keer.

Morgen op weg naar Barstow, hier brenegen we een bezoek aan een Ghost Town.

J&T

Trouwens: het is hier erg mooi weer, we lopen 's middags in de korte broek. In de ochtend en avond is het erg fris, maar wij klagen niet.

eten.jpg (220.4 KB)
    joshua tree.jpg (247.9 KB)
    voorbereiding.jpg (246.9 KB)

07-10-2009 om 00:00 geschreven door plooytjes

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 6: Universal Studios
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag gaan we naar de Universal studios, vanaf de camping 1 uur rijden, maar er was wat vertraging want we zaten midden in de ochtendspits van LA, en zelfs met 4-5 rijbanen dan nog sta je vast. Om 10 uur komen we aan bij de Studios, we hebben nog geen tickets dus eerst maar in de rij staan. Om 10.15 gaan we naar binnen en eerst maar de studio tour doen, je gaat met een treintje lang al de studios, hier wordt onder andere CSI, desperate housewifes en diverse films zijn hier opgenomen; Jaws, Fast & Furious enz. Erg leuk om te zien er zitten ook special effects momenten bij, bij Jaws kwam de haai uit het water, ook hebben we een aardbeving meegemaakt in een ondergrondse metro station.

Na de studio tour op weg naar Jurrasic Park attractie, hier moet je in een bootje zitten en dan vaar je langs de dino's van Jurrasic Park. En aan het eind maak je een val van 25 meter naar beneden, dus dan word je nat. Was erg leuk, Ton moesty meteen zijn bril weer moetsen. Hierna naar The Mummy the Ride, dit is een achtbaan en hier kwam Ton pas achter toen we al naar binnen liepen, dus dan kan je eigenlijk niet meer terug. Dus Ton mee, gelukkig was het niet zo druk dus we konden zo in stappen. Het is een achtbaan in het donker, en ja gaat over de Mummy. Achtbaan was erg gaaf en is de snelste in Californie, Ton heeft de hele tijd zijn ogen dicht gehouden, het was ook wel een beetje griezelig.
    Toen ook nog een show gezien met als thema Waterworld, was een waar spectakel om te zien. Het hele park is mooi om te zien, hele decor's staan er en het is ook erg schoon.
    Om half 4 rijden we naar het noorden van LA om camping op te zoeken. We eten een soepje want we hebben laat geluncht. Morgen op weg naar Joshua Tree NP.

T & J

beetlejuice.jpg (522 KB)
    Haai.jpg (529.2 KB)
    jurassic park.jpg (523 KB)
    ton & vriendin.jpg (500.3 KB)
    waterworld.jpg (478.1 KB)

07-10-2009 om 00:00 geschreven door plooytjes

05-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 5: Neverland
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hello,

Vanochtend om 9 uur vertrokken via de 101 richting Los Angeles. Bij Los Olivos zijn we de 154 richting Santa Barbara opgegaan. En wat wil nou Jacq had thuis al het adres van Neverland opgezocht en in een keer ziet ze het bord staan Figuerioa Mountain Road staan. Dit is de straat van Neverland. Wij keren om toch even te gaan kijken. De weg leidt ons door cowboy land en na ongeveer 15 minuten zien we links het hek van Neverland. Op de stenen hebben mensen hun naam geschreven, het was erg indrukwekkend om zo voor het hek te staan, wat je voorheen alleen op TV hebt gezien. Wij zijn beiden geen MJ fans, maar dit was wel erg indrukwekkend om daar even te staan.
    De reis gaat verder richting zuiden, op weg nar Malibu, om half 3 komen we aan op de camping en we nemen een plaats dat uitkijkt op zee, nou en dit is me een uitzicht. Er staat wel veel wind vandaag dus we kunnen niet echt buiten zitten.
    We installeren en gaan een wandeling langs strand maken, we zien veel meeuwen en pelikanen.

Morgen gaan we naar Universal Studios, lekker een dagje relaxen.

Gr,

Jacq en Ton

PS. We proberen foto's toe tevoegen aan de berichten maar de foto's zijn te groot. (ja dat krijge je met zo'n camera).
    Dus de foto's laten op zich wachten. Maar ik zal mijn best doen op het plakboek, dus dat houden jullie te goed.

Jacq.jpg (244.2 KB)
    Malibu camping.jpg (279.2 KB)
    pelikaan.jpg (212.7 KB)
    Ton.jpg (224.6 KB)

05-10-2009 om 00:00 geschreven door plooytjes

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 4: highway 1

Goodmorning,

We hadden gisteren geen internet dus vandaag 2 dagen verslag.

Vandaag vertrokken via highway 1 naar het zuiden. De weg is erg heuvelachtig, dus voor Ton erg vermoeiend rijden. Het uitzicht is prachtig, de zee is erg wild. Voor surfers goed surf weer. We zouden naar San Simeon toe rijden, maar we kwamen hier al vroeg aan dus we besloten om door te rijden naar Cambria. Hier hebben we geluncht bij een western achtige lunch room. Ook brengen we een bezoek aan het afval huis, Nit wit. Dit huis is helemaal gemaakt van afval, en het is het tegen overgestelde van Hearst Castle. We moesten 1,5 uur wachten voor een rondleiding, dus dat hebben we niet gedaan. We gaan op weg naar supermarkt, voor een overheerlijke RIB EYE. Onderweg komen we nog de befaamde zee olifanten tegen, deze liggen gewoon langs het strand te niksen, erg leuk om te zien.
    Rond kwart voor vier komen we op de camping aan in Santa Margarita. we staan in the middle of nowhere. Lekker rustig en veel eekhoorns te zien. Ton die maakt de Steaks klaar voor vanavond met een salade.
    Eten was erg lekker, en voor herhaling vatbaar zouden we zeggen.

Gr,

afval huis.jpg (248 KB)
    highway 1.jpg (228.5 KB)
    Ton de kok.jpg (282.7 KB)
    uitxicht.jpg (216.6 KB)
    wild life.jpg (270.1 KB)

05-10-2009 om 00:00 geschreven door plooytjes

03-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 3; walvis cruise
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hallo iedereen,

Vanochtend begonnen met toast met onze nieuwe broodrooster en wat wil nou na nog geen 2 minuten toasten, gaat brand (rook alarm) af. Paniek natuurlijk, want onze ervaring in Florida (toen ging dat stomme ding ook al af bij een muggen spray en toen heeft het ons een half uur gekost om het stil te krijgen. Maar we waren nu dus voorbereid en Ton bedenkt zich niet en haalt gewoon de batterij er uit en hij was stil. Dus we konden nu rustig ontbijten.
    Om 10 uur met de boot mee, om walvissen te spotten. We kwamen eerst een zeeotter tegen, deze lag rustig op zijn gemak te genieten.
    Maar na 1,5 uur kwamen we grote bultruggen tegen, een moeder met jong. Erg indrukwekkend. We blijven hier ongeveer 45 minuten rond dobberen om het allemaal goed te bekijken. Er blijken er 6-7 rond de boot te zwemmen. Veel foto's gemaakt (200 stuks), maar hiervan kan de helft wel weg, maar je wacht toch op DE FOTO, en hij kan er zomaar tussen zitten.

Vanavond gaan we eten bij de mexicaan, dus dat wordt smullen.
    Morgen richting San Simeon, langs de kust hopen we ook nog wat zee olifanten tegen te komen.

De WIFI verbinding hier is erg traag dus foto's kunnen er nog niet bij. Zodra het kan zet ik wat foto's bij de berichten.

Groet en tot morgen,

Ton & Jacq

Jacq op de boot.jpg (472.8 KB)
    kolibri.jpg (190 KB)
    walvis.jpg (245.8 KB)

03-10-2009 om 00:00 geschreven door plooytjes

02-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 2: de camper ophalen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hallo,

Vanochtend om 11 uur mochten we de camper ophalen. Na een introductie film en een chech up gaan we op weg naar een supermarkt.
    De Wal*Mart is het dichtsbij dus daar maar heen. We gaan rij voor rij af want het is zo enorm groot. We kopen hoogst nodige dingen en een broodrooster om 's ochtends toast te maken. Om half 2 gaan we op weg naar de KOA camping in Moss Landing, dit ligt iets boven Monterey.
    We hebben ongeveer 140 km gereden als we op 4 uur op de camping aankomen. We krijgen plaats 37 aangewezen en het ziet er allemaal verzorgt uit. We pakken onze koffers uit en gaan rond 5 uur een blokje om. We komen in de haven en daar liggen de zeeleeuwen op de steigers te stinken, ja dat ruik je niet in het Dolfinarium. We gaan richting strand en Jacq voelt even hoe de temperatuur is van de Pacific Ocean, nou en die is koud hoor.
    We zijn gaan eten in Phil's Fish Market, erg lekker maar wel veel, we zijn nog niet echt gewend aan de amerikaanse porties. We konden het eten niet op en dat wil wel wat zeggen.

Morgen gaan we op Walvis cruise dus dan gaan we walvis spotten en hopelijk ook orca's. Morgen horen jullie alles.

Werkse voor iedereen,

Ton & Jacq

haven Moss landing.jpg (282.8 KB)
    in de camper (1).jpg (236.1 KB)
    onderweg.jpg (253 KB)
    Phil's Fish Market (3).jpg (269 KB)

02-10-2009 om 00:00 geschreven door plooytjes

01-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 1: We zijn aangekomen in SFO.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Goedemiddag,

Het is hier nu 16.15 uur en we zijn net 3 uur geleden geland in SFO, Californie. De vlucht is goed verlopen en de service van KLM was goed, er ontbrak niks aan. Bij de douane verliep het vlotjes, alleen ze vroegen allemaal onzin dingen die er eigenlijk niet toe doen, maar ja het blijft natuurlijk Amerika. We stonden eigenlijk binnen 20 minuten buiten met de koffer, in vergelijking met Miami, 4 jaar geleden, toen moesten we 2 uur wachten voor de douane. Dus hier in SFO klagen wij niet.
    We hebben een taxi genomen naar Oakland (aan de andere kant van de baai), en hier overnachten we in La quinta inn hotel. Hier hebben we een mooie kamer, we relaxen wat en gaan even zwemmen. Straks wat eten en dan rond 21.00 uur naar bed, morgen weer een dag vol indrukken.

het weer is hier trouwens erg lekker, rond de 25 graden, hopelijk hebben jullie ook goed weer daar in NL.

Tot morgen,

hotel (2).jpg (228 KB)

01-10-2009 om 00:00 geschreven door plooytjes

29-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog een paar uurtjes!!!!

Nog een paar uurtjes en dan gaan we. Om 11 uur kunnen we inchecken en om 13.00 nemen we de trein naaar Schiphol.
    Vanacht slapen we in het CitezenM hotel, 5 minuten lopen van Schiphol. Morgen om 11 uur vliegen we naar de USA.
    We hebben weinig kleren bij ons want we zijn van plan om daar kleren te kopen.
    Donderdag halen we de camper op en gaan richting Moss Landing (plaats aan de kust), hier blijven we 2 dagen. Aankomende vrijdag hebben we een walvis excursie en de kans dat we orca's zullen spotten is erg groot dus we zijn erg benieuwd.

Dit was ons laatste bericht vanuit NL, en ons volgende bericht zal komen uit de USA.

29-09-2009 om 09:15 geschreven door plooytjes

28-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tickets zijn binnen
    Deze week zijn de tickets binnen gekomen. We vertrekken op 30 september om 11:10 vanuit Amsterdam met een boeing 747-400.
    We hadden eerst plaatsten boven de vleugel, maar dit hebben we gewijzigd in 68 F en G en op de terug reis zitten we op 68E en D (dit is de achterste rij in het vliegtuig).
    Dit zijn plaatsen in het midden pad, dan kan Ton zijn benen kwijt en hoeven we niemand tot last te zijn als we naar het toilet moeten.
    Voor de rest zat er nog een laatste informatie boekje bij met belangrijke telefoonnummers en nog een aantal tips. Ook belangrijk is de informatie waar we de camper moeten ophalen. Dit is in Oakland, ongeveer 40 mijl vanaf het vliegveld SFO. Wij hebben al een hotel gereserveerd in Oakland, dus we zijn vlak bij als we 1 oktober de camper gaan halen.
    Er zat ook een KOA card in de reisbescheiden. Hiermee krijg je op de KOA campings 10% korting, altijd handig.

We hebben ook een notebook aangeschaft met WIFI, zodat we kunnen internetten en de blog bij te houden. Het is ook erg handig om de foto´s op de laptop te zetten. Wed zijn er nu echt klaar voor, alleen de koffer nog pakken.

We hebben trouwens erg veel leuke reacties gehad op ons krantenartikel. Iedereen bedankt.

Nou wij gaan nog even 4 weken werken en dan komt er weer een laatste berichtje voor dat we gaan.

Ton en Jacq

28-08-2009 om 21:16 geschreven door plooytjes

Laatste commentaren
  • Goeie terugreis! (marion)
        op dag 24: Alcatraz
  • Gaaf!! (Joleyn)
        op dag 21: Sequoia NP
  • Gefeliciteerd enz! (Hans en Jackie)
        op dag 15: bryce Canyon
  • Van harte gefeliciteerd (marion)
  • PS (engel en wil)
  • verlate reactie (engel en wil)
        op dag 15: bryce Canyon
  • howdie (wilma en eric)
  • vrienden (synja)
        op dag 11: Grand Canyon
  • ex-collega (synja)
        op dag 8: Barstow

• Blog tegen de wet? Klik hier.