Inhoud blog
  • Lentekriebels
  • Omloop het Nieuwsblad - Kuurne Brussel Kuurne
  • Opgeven is geen optie ....
  • Een doel is geboren ...
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    La Marmotte 2010
    Met het hoofd in de wolken ...
    04-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lentekriebels
    Zon! Heerlijk!
    De temperaturen gaan richting 10 graden en ik ben al 3 dagen de koning te rijk! De een trainingsrit volgt de ander en ik voel mij met de dag beter worden!
    Wanneer ik in de winter nog meer slechte als "goei" dagen had begint de balans stilaan in evenwicht te komen! Een goede waardemeter voor de vorm die stilaan aan het komen is!
    Eergisteren 90 km getraind door het prechtige Vlaams Brabant en had het niet geweest dat er om 14 u een afspraak op de agenda stond had ik er nog 80 bij gedaan!
    Gisteren samen met mijn neef en trainingsmaatje Filip de mountainbike nog eens ter hand genomen en er op uit getrokken voor 80 bosrijke kilometers! Snelheid was hier van geen belang, interval was het sleutelwoord! De mijnterril van Genk! Bedwongen tot aan de top! Op de teut in Zonhoven hebben we geen enkel pad onbereden gelaten ....

    Lentekriebels ... Ja hoor! En voor mij mag het nog lang blijven kriebelen!

    04-03-2010 om 11:35 geschreven door Tom  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    28-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Omloop het Nieuwsblad - Kuurne Brussel Kuurne
    Het is zover,

    Het wielerseizoen is begonnen! De profs trokken zich op gang in Gent. Lekke banden, een lange vlucht, een demonstratie op de taaienberg ... Tranen bij de winnaar, een vloek bij de verliezers ...
    Vandaag krijgt men een herkansing in Kuurne, weer een koers, weer tranen en vloeken ...

    Vandaag heb ik ons hotelletje in Les 2 Alpes bevestigd. Van 30 juni tot 4 juli! Geen weg meer terug!
    Hopelijk geeft dit extra motivatie om te trainen want op dit moment zit de moed mij in mijn schoenen! Ik verlang naar zon! Naar aangenamere temperaturen! Naar "kortebroekenweer", doorkijktopjes en minirokken!
    Tot hiertoe beperken mijn duurtrainingen zich tot 2 a 3 uurtjes op de tackx. In het gezelschap van Jack Bauer die volgens mijn dvd kast 5 seizoenen achter mekaar erin slaagt om op 24 uur de wereld te redden van terroristen, verliefd te worden, familiale problemen op te lossen en zichzelf uit de meest hachelijke situaties weet te redden! Over multitasking gesproken!
    Tijdens mijn laatste 3 uur durende klimtraining heb ik de meest waanzinnige heldendaden mogen aanschouwen! De tijd die ik erover deed om de ventoux te beklimmen, zonder wind dan nog wel, had onze held nodig om een stad te evacueren, een kernbom te vinden en deze onschadelijk te maken!
    Ik vraag mij af wat hij nog allemaal klaar kreeg tijdens mijn douche en navolgende maaltijd ...

    Eigenlijk is dit bericht even nutteloos als het weer!
    Sneeuw, regen en wind ... Alles waar een fietsershart van bloedt!

    Volgende week schrijven we 6 maart, het begin van ons seizoen op de weg .... Tot dan ben ik nog een beetje hersendood en voedt ik mij met Sporza en de inspirerende woorden van Wuyts en Van Nieuwkerke ...

    Tot binnenkort ...

    28-02-2010 om 11:58 geschreven door Tom  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    30-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opgeven is geen optie ....

    Met die woorden begon een deelnemer van de Marmotte 2008 zijn verslag.
    Dit stond geschreven in de eerste bocht van Alpe d'Huez ....

    Dat opschrift geldt ook voor startnummer 5568 van de Marmotte 2010 ... Ikke ...

    De laatste maanden heeft het trainen op een zeer laag pitje gestaan! Sofie en ik zijn verhuisd naar Lummen en er is de nodige tijd naar het verhuizen gegaan, maar ook naar het genieten van de rust en van het samenzijn.
    Sinds een maandje heb ik de fietsdraad weer intensief opgenomen en train ik dagelijks op de Tackx en 2 maal per week op de mountainbike!

    Als extra motivator kocht ik mezelf mijn droomfiets! Een specialized S-Works Roubaix SL2. Met dit lichtgewicht gaat het gebeuren!
    Eerst de Ventoux en 2 weken later de moeder van alle cyclo's ....

    Toch loopt niet alles even gesmeerd! Zondag 27.12 ben ik op training keihard op mijn kokosnoot gedonderd! Met meer als 30 ging ik onderuit op een ijsplek en na de nodige buitelingen ben ik aanzienlijk gehavend tot stilstand gekomen! Achteraf bekeken viel de schade bij mezelf nog mee en had mijn fiets het zwaarst in de klappen gedeeld. Een paar km na mijn val constateerden we dat mijn zadel constant bleef zakken door een scheur in het kader! Aangezien de breuk overduidelijk aan valschade te wijten is kan ik dus helaas gen beroep doen op de uitstekende Trek garantie! Einde van het mountainbikeseizoen dacht ik ....

    Dit was echter buiten mijn schitterende fietsenmaker Rudi Borremans gerekend! Hij hielp me op een zeer schappelijke manier aan de kader van een Specialized Stumpjumper M5 en bouwde in no time al mijn onderdelen over!
    Rudi: Bedankt man!!! Zo ken ik er geen 2!!!

    Onderaan kunnen jullie de foto's zien van zowel mijn Roubaix als mijn Stumpjumper! Beide van bij Borremans!

    Morgen staat er een toertocht in Beverlo op het programma om 2009 uit te fietsen ....

    Tot volgend jaar!











    30-12-2009 om 18:05 geschreven door Tom  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (3 Stemmen)
    29-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een doel is geboren ...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Sinds ik vorig jaar zeer fanatiek aan het fietsen ben geslagen is de drang naar een "fietsavontuur" altijd sluimerend aanwezig geweest.
    Enkele weken geleden, na een zondagse clubrit, waren een aantal fanatieke wielrenners hun relaas over "la marmotte" aan het doen. Hoe meer de tapkraan zijn werk deed, hoe straffer de verhalen werden, maar .... mijn interesse was gewekt.
    Thuisgekomen heb ik uitvoerig gegoogled naar deze cyclosportieve en na met een aantal kameraden gesproken te hebben werd het doel gesteld. La Marmotte in 2010 .... maar enkel goud zou goed genoeg zijn.
    Wij gaan over de croix de fëre, de  col du télégraphe, de col du galibier en alpe d'huez ... *slik*

    Op deze Blog kunnen jullie de voorbereiding en training, alsook de meevallers en tegenslagen volgen ...

    Onderstaande link geeft jullie al een duidelijk beeld waar we aan gaan beginnnen ....

    www.lamarmotte.org

    Tot gauw,

    Tom

    29-07-2009 om 15:05 geschreven door Tom  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (25 Stemmen)


    Archief per week
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 27/07-02/08 2009

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Neem contact met mij op ...

    e-mail versturen




    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs