Inhoud blog
  • afsluiten project
  • aangepaste versie van het liedje
  • try-out voorstelling
  • workshops en ateliers verdeeld (vervolg)
  • afgewerkt liedje
    Categorieën
  • algemeen (7)
  • de kijkdoos (3)
  • de voorstelling (project) (10)
  • de workshops (project) (4)
  • Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    portfolio keuzemodule muzische
    KHBO 2011
    04-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kaartspel
    Een van de opdrachten is om bij alle domeinen van het muzische documentatie te zoeken rond textuur en ze te verwerken in een kaartspel, zoals het spel dat we gebruikt hebben tijdens ons eerste contactuur.

    In bijlage vind je het resultaat.

    Bijlagen:
    spel kaarten.docx (285.3 KB)   

    04-02-2011 om 00:00 geschreven door Thomas  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:algemeen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.documentatie over textuur
    in de bijlage wat documentatie die we vonden in de muzische handleiding: mikado.

    Bijlagen:
    SCAN0001.PDF (448.4 KB)   
    SCAN0002.PDF (363.1 KB)   

    04-02-2011 om 00:00 geschreven door Thomas  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:algemeen
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verslag dinsdag 01/02
    dit is het verslag van de eerste vergadering voor de voorstelling. We kwamen tot een besluit rond het algemeen concept, maar dit is nog maar het begin.

    aanwezig: Lien Paermentier, Sharon Slabbinck, Tess Desitter, Lies Vanhee en Thomas Baekelandt
    verontschuldigd: niemand

    Algemeen:
    Textuur is bij een voorstelling aanwezig in:
         - de kostuums
         - het decor
         - het karakter van de personages
         - ...

    concept van de voorstelling:

    We zijn in een school. Ieder is een ander personage met zijn eigen karakterkenmerken. Deze worden uitvergroot. We komen aan in de school en het decor wordt opgezet. Plots ontdekken we een grote doos. Niemand weet waar hij vandaan komt, wat erin zit. We proberen de doos te openen. Uiteindelijk lukt dit. In de doos zit vanalles (wat met textuur te maken heeft.) Rond ieder voorwerp wordt iets gedaan. bv stukje poëzie, liedje, stukje muziek, ...

    extra: Tijdens  het stuk wordt een ritmisch stukje herhaald. We beginnen met iets eenvoudigs. Dit wordt doorheen het stuk dan opgebouwd.

    scènes:

    Het stuk kan zich in vier grote delen afspelen:

         - intro + opbouwen decor
         - ontdekken van de doos
         - openen en leegmaken van de doos
         - slot

    personages:
    iedere student speelt een bepaald personage, het zijn alledaagse personages, maar met uitvergrote karaktertrekken.
    Zo heeft ieder zijn eigen 'gekke trek' en daarin kan worden overdreven.

    de koffer:
    Er moeten enkele tevergeefse pogingen worden gedaan om de mysterieuze koffer te kunnen openen.
    De manier waarop een personage poging doet om beweging in de koffer te krijgen, hangt af van zijn karaktereigenschappen.
    Alle pogingen zijn tevergeefs en baten niet. Uiteindelijk gaat de koffer open per toeval, of uit zichzelf.

    Als de koffer open is, zitten daar allemaal verschillende materialen in. Met die materialen wordt vanalles en nog wat gedaan. Hierbij proberen we zoveel mogelijk effecten te betrekken. bv. iemand valt in de koffer bij het uithalen van een voorwerp, zo komen we opnieuw in een andere situatie, een andere manier van doen, een andere sketch,...

    Met al dat materiaal wordt uiteindelijk, bij wijze van toeval, een kunstwerk gemaakt. Dit kan achteraf in de school blijven staan, als herinnering.

    De bedoeling is om vooral veel humor in de voorstelling te brengen. Er zal spanning in zitten, en het verhaal wordt opgebouwd naar een clue, een leuk einde.

    04-02-2011 om 00:00 geschreven door Thomas  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:de voorstelling (project)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.eerste berichtje
    De eerste contacturen en vergadermomenten voor de keuzemodule zijn reeds achter de rug en het moet gezegd zijn, het is een gezellige boel.
    Zo werden we opgesplitst in twee groepen en kregen we een bouwsteen aangewezen om rond te werken.
    De bedoeling?
    - een voorstelling van om en bij het half uur in elkaar boksen, om dan ook uit te voeren voor een groep leerlingen.
    - een aantal workshops organiseren om met leerlingen van de lagere school uit te voeren, gedurende twee dagen.

    de bouwsteen die wij kregen, is TEXTUUR en de voorstelling en de workshops zullen telkens 2 maal worden uitgevoerd.
    1 keer voor 1e, 2e en 3e leerjaar, een tweede keer voor 4e, 5e en 6e  leerjaar.

    Later komt nog het verslag van de eerste bijeenkomsten, waar we het basisidee van de voorstelling beslisten.
    Ook de brainstorm rond diezelfde voorstelling komt nog op de blog.

    04-02-2011 om 00:00 geschreven door Thomas  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Categorie:algemeen

    Archief per maand
  • 03-2011
  • 02-2011

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs